220 CDI -01 hitsaaminen akku kiinni

Vastaa Viestiin
jiivee
Viestit: 55
Liittynyt: 31.10.2006 20:51

220 CDI -01 hitsaaminen akku kiinni

Viesti Kirjoittaja jiivee »

Auto toimi kun ajoin tallista ulos. Kun käynnistin seuraavan kerran, oli mittaristo mykkä. Muuten auto toimi.


Sulakkeet ovat ehjiä, auto lataa normaalisti ja kaikki muu paitsi mittaristo tuntuu toimivan.

Avaimeen uudet paristot ja auto lakkasi starttaamasta. Avaimesta ei tapahdu mitään muuta kuin se ääni mikä kuuluukin kun avaimen laittaa virtalukkoon.


Olisin hyvistä vinkeistä vian etsinnässä erittäin kiitollinen!
Viimeksi muokannut jiivee, 30.11.2018 8:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB 200 Cdi -01
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Akun kaapelin irrottaminen / kiinnittäminen on yleensä se joka näissä rikkoo etu- tai takaohjainlaitteen.
En muista olisiko mittaristolle sulaketta erikseen, siitä pitäisi aloittaa.
oulaistenliikenne.fi
suomisevastaonkipaskamaa
Viestit: 27
Liittynyt: 24.10.2018 18:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 220 CDI -01 hitsaaminen akun kaapelit kiinni

Viesti Kirjoittaja suomisevastaonkipaskamaa »

jiivee kirjoitti:Olen hitsannut autoa useamman viikon illat. Yhtenä iltana hoksasin että perhana, akun kaapeli unohtui irrottaa. No, ei se mitään auto toimi kaikin puolin.

Äärihajamielisenä huomasin että tänä iltana oli taas jäänyt akun kaapeli irrottamatta. Lisäksi avaimen kaukosäädin ei ole toiminut koko aikana mitä auto on mulla ollut. Sen pikku avaimen kanssa tunatessa (ovia avatessa) on virta-avain tippunut maahan pari kertaa.

Kun käynnistin auton ajaakseni talliin autossa oli mittaristo täysin mykkä. Rikoinkohan avaimen tiputtaessani sen vai jotain muuta hajosi hitsatessani akku kiinni?

Sulakkeet ovat ehjiä, auto lataa normaalisti ja kaikki muu paitsi mittaristo tuntuu toimivan.

Olisin hyvistä vinkeistä vian etsinnässä erittäin kiitollinen!
Tää kiinnostaa kyllä minuakin. Olen postannu tuossa vähän aikaisemmin oman tapaukseni jossa tiettyjä yhtäläisyyksiä. Jospa tosiaan joku asiantuntija kerkiäis tätä vähän kattoa

Edit: jaa sieltä tuliki
suomisevastaonkipaskamaa
Viestit: 27
Liittynyt: 24.10.2018 18:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja suomisevastaonkipaskamaa »

dealer kirjoitti:Akun kaapelin irrottaminen / kiinnittäminen on yleensä se joka näissä rikkoo etu- tai takaohjainlaitteen.
En muista olisiko mittaristolle sulaketta erikseen, siitä pitäisi aloittaa.
Tarkotatko etu-/taka-samia siis? Tahtoo nuo termit mennä mulla ainaki..ohjainlaitteen nimellä kulkee paljon
jiivee
Viestit: 55
Liittynyt: 31.10.2006 20:51

Viesti Kirjoittaja jiivee »

suomisevastaonkipaskamaa kirjoitti:
dealer kirjoitti:Akun kaapelin irrottaminen / kiinnittäminen on yleensä se joka näissä rikkoo etu- tai takaohjainlaitteen.
En muista olisiko mittaristolle sulaketta erikseen, siitä pitäisi aloittaa.
Tarkotatko etu-/taka-samia siis? Tahtoo nuo termit mennä mulla ainaki..ohjainlaitteen nimellä kulkee paljon
Vaihdoin avaimen patterit. Nyt ei enää käynnisty. Ovet kyllä toimivat kaukosäätimellä ja virtalukko pitää normaalin äänen kun avaimen työntää sinne. Voi rähmä.
MB 200 Cdi -01
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sameja joo.
Eikö starttaakaan ? Startille on sulake etu-samissa
oulaistenliikenne.fi
jiivee
Viestit: 55
Liittynyt: 31.10.2006 20:51

Viesti Kirjoittaja jiivee »

dealer kirjoitti:Sameja joo.
Eikö starttaakaan ? Startille on sulake etu-samissa
Ei starttaa. Akun kenkä oli irti ja se vähän kipinöi kun laitoin takaisin. Löysin edestä kahdesta paikasta sulakkeita. Akun vierestä ja toisella puolella samassa kohdassa. Ilmeisesti toisessa näistä vai onko sulakkeita muuallakin? On vielä Mersujen termit hakusessa. Autossa ei toimi mittariston lisäksi myöskään vilkut, pyyhkimet jne...
MB 200 Cdi -01
suomisevastaonkipaskamaa
Viestit: 27
Liittynyt: 24.10.2018 18:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja suomisevastaonkipaskamaa »

jiivee kirjoitti:
dealer kirjoitti:Sameja joo.
Eikö starttaakaan ? Startille on sulake etu-samissa
Ei starttaa. Akun kenkä oli irti ja se vähän kipinöi kun laitoin takaisin. Löysin edestä kahdesta paikasta sulakkeita. Akun vierestä ja toisella puolella samassa kohdassa. Ilmeisesti toisessa näistä vai onko sulakkeita muuallakin? On vielä Mersujen termit hakusessa. Autossa ei toimi mittariston lisäksi myöskään vilkut, pyyhkimet jne...
Löysit varmaan jo sulakerasiat. Käyttäjän ohjekirja kertoo, merkki huolto yms.

Mikä tilanne sulla on? En ole sähköpuolen asiantuntija millään muotoa mutta eikö tuo maadotuskokonaisuus näyttele tässä roolia?
jiivee
Viestit: 55
Liittynyt: 31.10.2006 20:51

Viesti Kirjoittaja jiivee »

suomisevastaonkipaskamaa kirjoitti:
jiivee kirjoitti:
dealer kirjoitti:Sameja joo.
Eikö starttaakaan ? Startille on sulake etu-samissa
Ei starttaa. Akun kenkä oli irti ja se vähän kipinöi kun laitoin takaisin. Löysin edestä kahdesta paikasta sulakkeita. Akun vierestä ja toisella puolella samassa kohdassa. Ilmeisesti toisessa näistä vai onko sulakkeita muuallakin? On vielä Mersujen termit hakusessa. Autossa ei toimi mittariston lisäksi myöskään vilkut, pyyhkimet jne...
Löysit varmaan jo sulakerasiat. Käyttäjän ohjekirja kertoo, merkki huolto yms.

Mikä tilanne sulla on? En ole sähköpuolen asiantuntija millään muotoa mutta eikö tuo maadotuskokonaisuus näyttele tässä roolia?
Tänään käytin Starissa. Mittaristoon ei saatu yhteyttä. Antoi myös ilmoituksen: tapahtuma 9036 ohjainlaite N72/1 (ylempi käyttönäppäimistö ) on tunnistanut Ali- tai ylijännitteen. Joitain koodeja saatiin kuitattua mutta mikään toiminto ei palannut.
Onkohan mulla mittaristo rikki vai onko mittariston toimimattomuus ehkä oire jostain muusta viasta?
MB 200 Cdi -01
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Mulla oli väyrysessä erään hitsauksen jälkeen ominaisuus joka halvaannutti auton. Virtalukossa ei tapahtunut mitään muttakun otti mittariston töpselit irti niin auto lähti käymään.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
jiivee
Viestit: 55
Liittynyt: 31.10.2006 20:51

Viesti Kirjoittaja jiivee »

Magge-- kirjoitti:Mulla oli väyrysessä erään hitsauksen jälkeen ominaisuus joka halvaannutti auton. Virtalukossa ei tapahtunut mitään muttakun otti mittariston töpselit irti niin auto lähti käymään.
Heräsikö Väyrynen sitten kun laitoit mittarin takaisin?
MB 200 Cdi -01
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

jiivee kirjoitti:
Magge-- kirjoitti:Mulla oli väyrysessä erään hitsauksen jälkeen ominaisuus joka halvaannutti auton. Virtalukossa ei tapahtunut mitään muttakun otti mittariston töpselit irti niin auto lähti käymään.
Heräsikö Väyrynen sitten kun laitoit mittarin takaisin?
Lähti käyntiin ilman mittaristoa mutta juonitteli jonkuaikaa sillä tavalla että kun mittaristo oli kiinni niin ei saanu virtoja päälle ennen töpselin irroitusta. Siitä se sitten tokeni.

Lainaus viestistä jonka kirjoitin silloin tuohon omaan topikkiin.



LähetäLähetetty: 12.7.2017 14:06 Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Muokkaa/Poista viesti Back to top
Virtalukko ja mittaristo toimii. Otin mittariston irti ja sen jälkeen akunkenkä pois joksikin aikaa, mittaristo kiinni ja sen jälkeen akunkenkä kiinni. Nyt hyväksyy avaimen ja pelaa oikein, meniköhän lie joku bitti poikittain kun mittaristoa irrottelin virrat päällä, niin oon kyllä tehny aikaisemminkin mutta ei ole tuollain tehny.”
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
suomisevastaonkipaskamaa
Viestit: 27
Liittynyt: 24.10.2018 18:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja suomisevastaonkipaskamaa »

jiivee kirjoitti:
suomisevastaonkipaskamaa kirjoitti:
jiivee kirjoitti: Ei starttaa. Akun kenkä oli irti ja se vähän kipinöi kun laitoin takaisin. Löysin edestä kahdesta paikasta sulakkeita. Akun vierestä ja toisella puolella samassa kohdassa. Ilmeisesti toisessa näistä vai onko sulakkeita muuallakin? On vielä Mersujen termit hakusessa. Autossa ei toimi mittariston lisäksi myöskään vilkut, pyyhkimet jne...
Löysit varmaan jo sulakerasiat. Käyttäjän ohjekirja kertoo, merkki huolto yms.

Mikä tilanne sulla on? En ole sähköpuolen asiantuntija millään muotoa mutta eikö tuo maadotuskokonaisuus näyttele tässä roolia?
Tänään käytin Starissa. Mittaristoon ei saatu yhteyttä. Antoi myös ilmoituksen: tapahtuma 9036 ohjainlaite N72/1 (ylempi käyttönäppäimistö ) on tunnistanut Ali- tai ylijännitteen. Joitain koodeja saatiin kuitattua mutta mikään toiminto ei palannut.
Onkohan mulla mittaristo rikki vai onko mittariston toimimattomuus ehkä oire jostain muusta viasta?
Mulla selvis tänään että Saksasta ostamani uusvanha mittaristo on heti kättelyssä paskana.
Minun tapauksessa yhteyttä ei myöskään saatu starilla mittaristoon. Tämä komponentti käytännössä tukki CAN-väylän (muun tiedon ohella) ja teki erinäköstä sotkua (tuuletin käynnissä koko ajan täysillä jne). Vanhan mittariston asennuksen jälkeen pääsi kuittaamaan loppuja vikakoodeja pois sotkemasta.

Auttas jos pystyt toteamaan tuon mittariston kunnon.
jiivee
Viestit: 55
Liittynyt: 31.10.2006 20:51

Mittaristo irti auto toimii

Viesti Kirjoittaja jiivee »

Nyt se mersu lähti käyntiin kun otin mittariston pois. Pyyhkijät ai pelaa, mutta muut toiminnot tuntuvat pelaavan. Onkohan vika ilman muuta mittaristossa vaii onko muitakin mahdollisuuksia? Ei taida olla itse korjattavissa. Se mittaristo?
MB 200 Cdi -01
suomisevastaonkipaskamaa
Viestit: 27
Liittynyt: 24.10.2018 18:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Mittaristo irti auto toimii

Viesti Kirjoittaja suomisevastaonkipaskamaa »

jiivee kirjoitti:Nyt se mersu lähti käyntiin kun otin mittariston pois. Pyyhkijät ai pelaa, mutta muut toiminnot tuntuvat pelaavan. Onkohan vika ilman muuta mittaristossa vaii onko muitakin mahdollisuuksia? Ei taida olla itse korjattavissa. Se mittaristo?
Minusta vaikuttaa että auto ei tunnista mittaristoa. Mittaristo oli auton oma? Jos näin, nii lienee rikki. Tämä veikkaus, ei tieto.

Minusta tuo ois syytä saada kunnon diagnostiikkalaitteen ja -kaverin käsittelyyn. Käsittääkseni mittarin kautta kulkee tietoa kahteen suuntaan; can-väylässä tavallaan kaikki komponentit ovat lopulta yhteydessä toisiinsa - jos nyt en aivan väärin ole käsittäny...

Auttaako sulakkeet? Akkuirtikäyttö? En ole kyllä tämän asian tuntija
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 sähkö”