Lämmityslaitteen kenno

Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Kiertovesipumppu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

masan200d kirjoitti:Entäs se sähköinen kiertovesipumppu ruvennut vain pikku hiljaa hiipumaan?
tietysti jos on uusi vaihdettu niin sit ei sekkään.
Jos oli mulle osotettu ni siel on ihan uusi pumppu.

Vaikka entinen oli iha mykkä ni en kyl hoksaa juuri mitään eroa uudella.
E46 330D & E46 328i
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Mahtaako noi närhenmunat toimia vähän kuin takaiskuventtiilinä?

Ei vesi kierrä ku toiseen suuntaan sisäkennon läpi ku koitin huuhdella vastakarvaanki.
E46 330D & E46 328i
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Dixon kirjoitti:Mahtaako noi närhenmunat toimia vähän kuin takaiskuventtiilinä?
Joo. Siellä on semmoiset "tatit", jotka liikkuu vapaasti magneettiventtiilin karassa. Eli venttiilin ollessa aukiasennossakin estää virtauksen toiseen suuntaan. Tässä kuvassa on automaagikylmästöinnin venttiili (yksipiirinen) mutta samanlainen systeemi pitäisi olla normipelissäkin.

Kuva

Alkup. linkki.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Jees, kiitos. Otanpa koko mökkylän pöyälle ja puran enemmän atomeiksi. Samalla paineella huuhtelis sisäkennoa.
E46 330D & E46 328i
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Järjestelmä putsattu ja huuhdeltu, lähti mitä lähti paskaa. Odotellaan talvia ja kirotaan jos/kun ei auto lämpiä viekää sisältä kuten kuuluisi. :D


Astianpesuaineet nesteen sekaan ja ajoa, tyhjäys taas astianpesuaine veet koneeseen ja ajoa. Sitte huuhtelu ja glygolit sisään.
E46 330D & E46 328i
Eissä
Viestit: 10
Liittynyt: 15.11.2010 19:31

Viesti Kirjoittaja Eissä »

pääseekös tuota kennoa imuroimee/putsaa päällisinpuolin purkamatta mahottomia
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kuva

Vähä vaan enimpiä poies ellei sitten etupuolelta pääse helpommalla?

Tuostakin pitänee purkaa vielä tuo puhallinkotelo pois...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

hattu pois päästä, niin alat näkemään 8)
autodidakti
Avatar
325E
Viestit: 76
Liittynyt: 24.2.2007 22:28
Paikkakunta: Nastola 040-5054994

Löytyy myös aiheeseen liittyvää..Puhaltimen vastuksen vaihto

Viesti Kirjoittaja 325E »

Kysäsen kun olis lämmityslaitteeseen liittyvää, miten vaihdetaan W124 puhaltimenvastus (joka näkyy konehuoneen puolelta, mutta kiinnitys kabiinista 2:lla mutterilla) , mitä puretaan onko siihen linkkiä, mekka? auto vm-87.

Lähteekö alakautta, tuosta kuvasta päätellen ei mittarin kautta pääse?

Vaihto ohjeita, Kiitos.


Multiviri kirjoitti:Kuva

Vähä vaan enimpiä poies ellei sitten etupuolelta pääse helpommalla?

Tuostakin pitänee purkaa vielä tuo puhallinkotelo pois...
EX Lintta, MB W124 200D, 4-lov.man Vm-1987 ajettu: 220th
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ainakin tenavassa esivastus oli vänkärinpuolella suoraan hollilla ku otti akun takaa muovin pois edestä (samassa boxit ja pa- ja yj-releet)... Ei tarvinnu ottaa kuin vänkärin jalkotilasta liitin irti nii sen sai käteen... (Ja nyt kun muisti pätkii, nii saatto siinä olla pari kiinnitys ruuviakin..) :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
325E
Viestit: 76
Liittynyt: 24.2.2007 22:28
Paikkakunta: Nastola 040-5054994

Näyttäs pahemmalle kuskin puolella , rattiakselin kohdalla

Viesti Kirjoittaja 325E »

Tämä näyttää paljon eksoottisemmalle, em vastus kuskin puolella konehuoneen puolella näkyy keskellä jarrutehostimen yläpellissä vaakassa.Sain ostettua vanhan käytetyn ja siinä kiinnitys jostakin koelaudan alta kaksi pinnapulttia 5mm ja lisäksi isompi liitin tulee myös koelaudan alapuolelta ja toinen liitin konehuoneen puolelta 2-johtoinen. Onko kellää kokemusta W124 lämmityslaitteen vastuksen vaihtoon, tuokin kaveri oli ottanut sen irti kun purkuauto oli ns. hylsy koelaudat pois yms. Niin nyt ongelma autossa että nopein puhallus vaan toimii, tietenkin voitko olla joku muu vika kuin tuo vastuspaketti. Katkaisin? Virtalukonpohja?
Tuon nimimerkin "multivirin" kuvassa mittarin kohdalla mittarivaijeri kulkee isonpeltihässäkän läpi ja vastuksen pinnapultin päät on lattiaa kohti, jossakin 10-15cm alaspäin lkuvan vaijerista.

RoopeK kirjoitti:Ainakin tenavassa esivastus oli vänkärinpuolella suoraan hollilla ku otti akun takaa muovin pois edestä (samassa boxit ja pa- ja yj-releet)... Ei tarvinnu ottaa kuin vänkärin jalkotilasta liitin irti nii sen sai käteen... (Ja nyt kun muisti pätkii, nii saatto siinä olla pari kiinnitys ruuviakin..) :lol:
EX Lintta, MB W124 200D, 4-lov.man Vm-1987 ajettu: 220th
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tosi ahtaasti altapäin vaihdettavissa, mutta enpä muista mitä joutui mahdollisesti purkamaan irti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”