Lämmityslaitteessa ongelmia

Vastaa Viestiin
ilaju
Viestit: 24
Liittynyt: 23.5.2007 18:31

Lämmityslaitteessa ongelmia

Viesti Kirjoittaja ilaju »

Mikäs mahtas olla ku puhallin puhaltaa miten sattuu lämmintä ja kylmää? Vähän ku meet säätään ni kohta on sellanen sauna että! Ja sitten toisinpäin. w124, 250d.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Ainakin lämmitysjärjestelmän magneettiventtiilien jumittaminen ja kiertovesipumpun toimimattomuus yhdessä aiheuttavat nuo oireet.
Avatar
MatKa
Viestit: 314
Liittynyt: 25.3.2006 12:20
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Mulla sama juttu paitsi että oireilee vain kuskin puolella. Yleensä kuumaa tulee vain max asennossa, muissa asennoissa kylmää. Joskus saattaa taas pelata vähän aikaa normaalisti kun valitsin on esimerkiksi 22 asteessa, mutta yleensä hetken päästä alkaa tulemaan taas vain kylmää. Kiertovesipumppu toimi ainakin äsken kun testasin, ja lämmönsäätöventtiilit on putsattu Mekan ohjeiden mukaan. Ikävä kun joutuu kokoajan säätämään kylmän ja kuuman välillä että voi tämmösillä keleillä ajella. Hanttarin puolella on valitsin aina 22 asteessa ja se toimii oikein. Auto on 200d -94
S210 220 CDI -02
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10634
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Lääke taitaa löytyä täältä...

http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... _puhdistus

:D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
MatKa
Viestit: 314
Liittynyt: 25.3.2006 12:20
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

ja lämmönsäätöventtiilit on putsattu Mekan ohjeiden mukaan
:)
S210 220 CDI -02
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10634
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Vastasin noin yleisesti liittyen näihin lämmönsäätöön liittyviin ongelmiin.

Sinun tapauksessa voisi katseen kääntää lämmönsäätöpaneeliin ja sen kylmäjuotoksiin.

:D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
MatKa
Viestit: 314
Liittynyt: 25.3.2006 12:20
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Joo täytynee tässä lähipäivinä ottaa paneeli irti ja kokeilla tinailla. Kiitos!
S210 220 CDI -02
Avatar
MatKa
Viestit: 314
Liittynyt: 25.3.2006 12:20
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Eilen tinasin paneelin kuntoon, oli yksi kuskinpuolen rullalta lähtevä tinaus irti. Kyllä nyt kelpaa ajella :D
S210 220 CDI -02
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10634
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hyvä että tuli kuntoon. Vaihto-osana maksaa muuten ihan mukavasti tuo lämmönsäätöpaneeli. Purkuosa on erittäin hyvä vaihtoehto.

Lämpimiä kilometrejä. :D
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

niin tottakai kaikkien muitten murheitten lisäksi omassakin liiterissä on tämä lämmönsäätö-ongelma, kuumaa puskee paitsi kun kiertää säätimet ihan kylmälle, niin kylmenee.. joko kylmää tai tulikuumaa, mitään välimuotoa ei ole. voisko pässinkiveksien jumittaminen oireilla noin vai onko säätöpaneeli ehtoossa?? :lol:
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

:lol: Samma häär.. välimallin lämpöä ei meinaa tulla, kylmää taikka kuumaa ennemmin, kuskin puolen pelaa aina välistä, mutta repsikan ei taho pelittää. Varmaanki tinaukset irti, nooh, pitää tässä katsoa joku kerta sitä sitten, onneksi vaimo on vilukissa niin sille kelpaa se että tulee vain kuumaa :lol:

oikeastaan tämä on ainoa autossa mainittava vika :roll:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
MatKa
Viestit: 314
Liittynyt: 25.3.2006 12:20
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Kannattaa tsekata se paneeli, ei ole iso homma purkaa ja tinailla kuntoon jos siellä vaan näkyy vikaa. Itse puoli vuotta saikkasin tuon ongelman kans, olisi kyllä kannattanut heti laittaa on sen verta mukavampi ajella nyt :D
S210 220 CDI -02
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

MatKa kirjoitti:Kannattaa tsekata se paneeli, ei ole iso homma purkaa ja tinailla kuntoon jos siellä vaan näkyy vikaa. Itse puoli vuotta saikkasin tuon ongelman kans, olisi kyllä kannattanut heti laittaa on sen verta mukavampi ajella nyt :D
paneelia kovasti epäilen itsekin viaksi, mutta kunhan rahatilanne paranee nii keskittynee sitte siihen vikaan paremmin, uutta en osta, mutta käytetty ehjä jos vain löytyisi taikka sitten asentaja kaverien kanssa kokeilla tuota tinausta.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
MatKa
Viestit: 314
Liittynyt: 25.3.2006 12:20
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Ei siihen rahaa tarvita jos vaan kolvi ja tinaa löytyy. Ja pystyy ihan normi maallikkokin sen korjamaan, on helppo purkaa. Kannattaa käyttää se vanha auki ennen vereksen ostoa, ainakin itselläni näkyi ihan selvästi pettänyt tinaus.
S210 220 CDI -02
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

MatKa kirjoitti:Ei siihen rahaa tarvita jos vaan kolvi ja tinaa löytyy. Ja pystyy ihan normi maallikkokin sen korjamaan, on helppo purkaa. Kannattaa käyttää se vanha auki ennen vereksen ostoa, ainakin itselläni näkyi ihan selvästi pettänyt tinaus.
Tottakai ensin vanha tarkistetaan.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

anteeksi tyhmyyteni, mutta miten saan piirilevyn nostettua pois kotelostaan, tällähetkellä senverran purettuna että toisen säätörullan päältä muovikoppa pois ja rulla irti, mutta ratas joka kiinni säätöpotikassa, ei suostu irtoamaan herkästi..
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

nyt on paneeli räjäytetty.. ja koossakin taas, en löytänyt huononnäköisiä juotoksia, niin en raaskinu lähteä kokeilumielessäkään niitä 5 euron kolvilla tökkimään.. voisko säätöpotikat olla niin kuluneet, ettei toimi sentakia oikein, kokeilin, kun venttiilit oli auki putsauksen takia, niin kummankin puolen venttiili liikkuu auki/kiinni vasta ihan säätimien ääriasennoissa..??
Avatar
MatKa
Viestit: 314
Liittynyt: 25.3.2006 12:20
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

voisko säätöpotikat olla niin kuluneet, ettei toimi sentakia oikein
Onhan niissä ollut sitäkin ongelmaa
S210 220 CDI -02
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”