Paljonko lisätään ilmastointiin öljyä ja tiivistepulma?
Paljonko lisätään ilmastointiin öljyä ja tiivistepulma?
Niih, ilmastoinnin kenno ja kuivan vaihdetaan. Mikä on ohjemäärä uudelle öljylle? W202 kyseessä rivikuutosella.
Ajattelin ihan vierestä katsoa ja ois kiva tietää että paljonko laitetaan öljyä, jos vaikka eivät meinaa laittaa ollenkaan, Täyttöpaikka ei vielä tiedossa kun näin loma-aikaan on hieman jonoja....
EDIT: Täyttöpaikka löytyy naapurista jossa koulutetaan kylmälaitepulta. Tiivisteiden kanssa on pikku pulma. Kenno vaatinee 2 tiivistettä, noin 16.8 ja 10.8mm passaisi kennossa oleviin paikkoihin. Kuivaimessa on sitten tarjolla paikkaa 12.9, ja 2x 10.6 kokoisille tiivisteille.
EPC merkkiliikkeessä ja ryssän detali.ru antaisi tiivisteiksi A1409970645 (8x12x2???) ja A1409971145 (9x13x2???)
Tuleeko sinne joka paikaan o-rengas? Ja mikä lie numero muille kuin jo tiedossa oleville kun tuolle alueelle EPC ei tarjoa kuin kahta em osanumeroa? Tosin osanumerojen perusteella googlatut kokotiedot ei pidä paikkaansa oikein kennon ja kuivaimen lähtöjen mittojen kanssa.
Ajattelin ihan vierestä katsoa ja ois kiva tietää että paljonko laitetaan öljyä, jos vaikka eivät meinaa laittaa ollenkaan, Täyttöpaikka ei vielä tiedossa kun näin loma-aikaan on hieman jonoja....
EDIT: Täyttöpaikka löytyy naapurista jossa koulutetaan kylmälaitepulta. Tiivisteiden kanssa on pikku pulma. Kenno vaatinee 2 tiivistettä, noin 16.8 ja 10.8mm passaisi kennossa oleviin paikkoihin. Kuivaimessa on sitten tarjolla paikkaa 12.9, ja 2x 10.6 kokoisille tiivisteille.
EPC merkkiliikkeessä ja ryssän detali.ru antaisi tiivisteiksi A1409970645 (8x12x2???) ja A1409971145 (9x13x2???)
Tuleeko sinne joka paikaan o-rengas? Ja mikä lie numero muille kuin jo tiedossa oleville kun tuolle alueelle EPC ei tarjoa kuin kahta em osanumeroa? Tosin osanumerojen perusteella googlatut kokotiedot ei pidä paikkaansa oikein kennon ja kuivaimen lähtöjen mittojen kanssa.
Viimeksi muokannut AK47, 02.9.2011 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Paljonko lisätään ilmastointiin öljyä?
No, eipä lomalla ollu täyttäjää saatavilla ja nythän ei juuri enää kylmästöintiä tarvii...
No, tuossa naapurissa on kylmäasentajakoulutusta ja lupasivat imaista vanhat pois ja osien vaihdon jälkeen testata tiiveyden ja jos pittää niin täyttääkkin...
Nyt vain pitäis saada selvyys kuinka paljon öljyä laitetaan kennon ja kuivaimen vaihdon yhteydessä lisää. Sen tiedän että öljyn pitää olla oikeaa tyyppiä ja lisättävä aina tietty määrä riippuen mitä osia vaihdettu.
Vaikuttaakos miten paljon se että on vuotanut kennosta ja täytetty pari kertaa, jolloin ei käsittääkseni ole öljyä lisätty.
Vai onko tarkoitus aina ottaa kaikki kylmäaine ja öljy myös poispoikkeen (saako edes kaikkia öljyjä) kun tyhjätään ja testataan tiiveys ja täytetään uuvelleen.
No, tuossa naapurissa on kylmäasentajakoulutusta ja lupasivat imaista vanhat pois ja osien vaihdon jälkeen testata tiiveyden ja jos pittää niin täyttääkkin...
Nyt vain pitäis saada selvyys kuinka paljon öljyä laitetaan kennon ja kuivaimen vaihdon yhteydessä lisää. Sen tiedän että öljyn pitää olla oikeaa tyyppiä ja lisättävä aina tietty määrä riippuen mitä osia vaihdettu.
Vaikuttaakos miten paljon se että on vuotanut kennosta ja täytetty pari kertaa, jolloin ei käsittääkseni ole öljyä lisätty.
Vai onko tarkoitus aina ottaa kaikki kylmäaine ja öljy myös poispoikkeen (saako edes kaikkia öljyjä) kun tyhjätään ja testataan tiiveys ja täytetään uuvelleen.
Noihin kysymyksiin ei varmasti kukaan osaa antaa vastausta.
Olen aina yrittänyt jututtaa ilmastoinnin huoltajia (lue täyttäjiä) ja tyhjennyksessä öljyä tulee ainakin kovasti pois systeemistä, mutta tuskin kuitenkaan kaikkea (mitä olen myös kuullut väitettävän). Täytön yhteydessä vanhat öljyt laitetaan takaisin parin lisägramman kera.
En tosiaankaan ymmärrä kuinka ilmastointi ylipäätään voi tällaisella huoltamisella toimia. Luulisi, että jos systeemissä on vuoto, niin sitä öljyäkin menisi hukkaan?
Mitä olen lukenut ilmastointihärveleistä, niin kompurat myydään aina öljyt sisällä???
Mahtaakohan öljyn täyttömäärää missään lukea, vai olisikohan se kompuran datoissa?
Olen aina yrittänyt jututtaa ilmastoinnin huoltajia (lue täyttäjiä) ja tyhjennyksessä öljyä tulee ainakin kovasti pois systeemistä, mutta tuskin kuitenkaan kaikkea (mitä olen myös kuullut väitettävän). Täytön yhteydessä vanhat öljyt laitetaan takaisin parin lisägramman kera.
En tosiaankaan ymmärrä kuinka ilmastointi ylipäätään voi tällaisella huoltamisella toimia. Luulisi, että jos systeemissä on vuoto, niin sitä öljyäkin menisi hukkaan?
Mitä olen lukenut ilmastointihärveleistä, niin kompurat myydään aina öljyt sisällä???
Mahtaakohan öljyn täyttömäärää missään lukea, vai olisikohan se kompuran datoissa?
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Niin, r12 aikaan tehty w201 ilmastointi kyseessä niin vehosta katsoivat jostain paksusta kirjasta jokaista osaa vastaavan määrän mitä lisätään.ram kirjoitti:Noihin kysymyksiin ei varmasti kukaan osaa antaa vastausta.
Olen aina yrittänyt jututtaa ilmastoinnin huoltajia (lue täyttäjiä) ja tyhjennyksessä öljyä tulee ainakin kovasti pois systeemistä, mutta tuskin kuitenkaan kaikkea (mitä olen myös kuullut väitettävän). Täytön yhteydessä vanhat öljyt laitetaan takaisin parin lisägramman kera.
En tosiaankaan ymmärrä kuinka ilmastointi ylipäätään voi tällaisella huoltamisella toimia. Luulisi, että jos systeemissä on vuoto, niin sitä öljyäkin menisi hukkaan?
Mitä olen lukenut ilmastointihärveleistä, niin kompurat myydään aina öljyt sisällä???
Mahtaakohan öljyn täyttömäärää missään lukea, vai olisikohan se kompuran datoissa?
w202 ilmastoinnista ei ole kyseistä opusta, tieto on jossain wississä, pitää vielä katsoa löytäiskö.
Kai se jonkinlaiseen arvioon perustuu. Kaikkea öljyä ei kai voi saada pois vaikka yrittäisi. Silloin olisi helppoa jos kaiken kylmäaineen ja öljyn saisi kokonaan pois.
Kylmäaineen saa kaiken pois mutta öljy lienee jonkinlaista ohjearvojen kanssa toimimista.
No, eiköhän näillä tiedoilla jo olla oikealla suunnalla. Juttelen kylmälaitekouluttajan kanssa lisää ja koetetaan saada systeemi hyvään käyttökuntoon.
Ilmastoinnin täyttöhuolto tyyliin 89 euroa olisi tähän se huonoin vaihtoehto, öljyn määrä varmaan olisi mitä olisi.
Tässä esimerkkinä W201 2.0E -88 diavian ilmastoinnin öljymäärän tiedot. Harmi kun ei muista mistä nuokin tuli kuuklattua.
No, johan löytyi... jo jotakin.
http://hella-online.code-x.de/uploads/a ... HS_FIN.pdf
Tarviikohan joku mersun ilmastoinnin öljyä jos tilaisin oikein MB tölkissä.... Sitä kun ei mee yhteen täyttöön koko litraa... Näyttäis pari desiä riittävän ja maksaa viiskymppiä litra kuiteskin...
Vielä kun tietäis o-renkaiden osanumerot... kuivaimelle ja kennolle....
Ainoa minkä detali.ru tuntee on A 140 997 11 45 ja se tulisi kuivaimeen nähtävästi sensorin alle... Ja näemmä on tuo A 140 997 06 45 joka lienee kuivaimen ja kennon väliin.... Näitäkö sitten n kappaletta?
http://hella-online.code-x.de/uploads/a ... HS_FIN.pdf
Tarviikohan joku mersun ilmastoinnin öljyä jos tilaisin oikein MB tölkissä.... Sitä kun ei mee yhteen täyttöön koko litraa... Näyttäis pari desiä riittävän ja maksaa viiskymppiä litra kuiteskin...
Vielä kun tietäis o-renkaiden osanumerot... kuivaimelle ja kennolle....
Ainoa minkä detali.ru tuntee on A 140 997 11 45 ja se tulisi kuivaimeen nähtävästi sensorin alle... Ja näemmä on tuo A 140 997 06 45 joka lienee kuivaimen ja kennon väliin.... Näitäkö sitten n kappaletta?
Juu, eipä kuukkeli auttanu, eikä ryssän epc eikä merkkiliikkeen epc. Mistäs nuo tiivisteiden numerot tai koot sitten selviää? Vinkkiä paikasta josta tiivareita saa. Vai pitäiskö ostaa koko w202 tiivistesarja semmoisen sais kai kolmellakympillä, mutta eihän niitä kaikkia vaihda ellei ole hullu... tai pikemminkin tule semmoiseksi vaihtaessa....AK47 kirjoitti:Tiivistekoot tai pikemminkin osanumerot on kyllä vielä mysteeri.
No, juu - Kaksi numeroa löyty kuten edellä tuumailin. Mutta ei ne kaksi erikokoista mitenkään riitä nuihin kun siellä on jo 3-4 erikokoista lähtöä/tuloa mihin pitäis tiivisteet laitelladealer kirjoitti:Kyllä tiivisteiden varaosanumerot on EPC:stä löytyneet ?
Ne tiivarit on hyvä olla kerrasta oikeat, jotta kun tyhjää aineet pois ei tarvi kauaa sitten tyhjänä pitää osia ootellessa. Kylmäpuolen kaverit ei juurikaan innostu laittamaan väliaikaistäyttöä vanhoilla tiivisteillä, eihän siinä järkeä oiskaan. Vanhoja tiivisteitä en kyllä missään tapauksessa halua sinne sen takia laittaa ettei ollutkaan sopivaa kokoa osia vaihtaessa hommattuna.
Mistähän kohtaa se tiivisteen koko virallisesti tulisi mitata? Kyseessä kuivaimen ja lauhduttimen kennojen reijät (5kpl) Kuudes on kai sähköliitin. Tai mikä se messinkinappula siinä nyt onkaan kuivaimessa. Kuivain on ilman ikkunaa vaikka orkkisnumerolla tilasin (genuine partsilta) ja hieman erilainen kuin orkkis. Lieneekö kusetettu tässä hieman. Pitänee ottaa kuvia nuista jos se valaisisi mitä tässä yritetään sovitrella sinne.
No, siellähän näyttäisi olevankin osanumero A 140 997 08 45.dealer kirjoitti:Osa on kuivaimen kuvissa ja osa kompuran kuvissa, ainakin 203 korisessa.
Eipä tullu mieleen tuoltasuunnasta lähteä katsomaan. Kiitos vinkistä.
Tosin nuo koot mitä myyjät ilmoittaa samalle osanumerolle näyttää vaihtelevan aika lailla...
Pakko kai se on imaista tyhjiin ja mitata tiivisteet ja tökätä vähän painetta sisälle ettei pääse kosteutta sisälle.