tuulilasi huurtuu välillä tunnin seisonnan jälkeen

Vastaa Viestiin
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

tuulilasi huurtuu välillä tunnin seisonnan jälkeen

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Seuraavaa kosteuteen liittyvää ongelmaa, eli siis välillä alkaa tuulilasi huurtua n tunti ajon jälkeen. Välillä taas ongelmaa ei ole. Illalla keli oli n +1 ja vettä sadellut. Tunti ajon jälkeen alkoi tuulilasi huurtua alareunastaan kohti yläreunaa, painoin restin päälle jolloin huuru hävisi, ja paperilla pyyhin lasin, että josko olisi likainen. No siitä tunti niin huurtuminen oli jälleen alkanut, joten etuovet auki, ja kaivelemaan lattiaverhoiluja, kaikkialla kuivaa, takajalkatilat pitää vielä syynätä mutta etujalkatilat oli verhoilujen alta kuivat, samoin kojelaudan alareunat, samalla sit pesin tuulilasin ikkunanpesu aineella, ja yön aikana huurtumista ei ole esiintynyt. Mistähän syyllistä alkaisi etsiä, kun kaikkialla on kuivaa. Kuinkas lämppärin kenno alkaa oireilla? ajon aikana lasit pysyy kuivana, enkä erityisemmin glygolin hajuja ole haistellut autosta, ja kun siis se huuru tulee tunti ajon jälkeen, ja kylmälläkin koneella resti sulattaa hyvin nopeasti. Eilen työmaan pihassa huurtumista ei esiintynyt, ainoastaan illalla kotipihassa. ja nytkin lasit ihan sulat sisältä, ei huurua missään.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29111
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Raitisilmasuodatin/suodattimet OK, vedenpoistoreiät konetilassa auki, ei lehtiä/neulasia ?
wiimax.fi
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Suodattimet paperiset vaihdoin kesällä, toki nuo aktiivihiilisuodattimet on ties kuinka vanhat, ne toki pitäs vaihtaa, maksavat vaan nii vietävästi. =D Poistoreikiä eilen ihmettelin, ja kaikkialta meni vesi minne kuuluikin, myös kattoluukun kattokaivot vetää, niitä en toki nyt tarkistanut, muttei tästä kovin kauaa ole kun asiaa selvittelin, ja auki olivat. Just saanu sedanista vedet pysymään ulkopuolella ja ikkunat kuivana. Tosiaan outoa että tällähetkellä ikkunat ovat sisältä aivan huuruttomat.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29111
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Just. Eihän niiden aktiivihiilisuodattimien pitäisi vaikuttaa kun ei niiden läpi ilma aina mene, mutta tietysti jos ne ovat kosteat niin saattaa sieltä laseja huurruttaa ?
Ne voisi tarkistaa, ellet jo katsonut. Jos on märät niin vaihtoon, tai miten jos jättäisi vaan pois...
wiimax.fi
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Saikos sinne ihan paperisia tilalle? Manuaali-ilmastointiseen sen yhden suodattimen kun saa kumpana vaan...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Joo ne voisin katsoa, oonkin miettinyt että paljonko niillä on oikeasti virkaa, kun siellä on kuitenkin ne paperiset siellä hanskakotelon takana. Et jos ne aktiiviset jättää pois. Pitää vielä ne takajalkatilat katsoa, mutta jos siellä olisi oikeasti kosteutta, niin luulisi niiden ikkunoiden nytkin olevan huurussa.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

ilta sen taas näyttää alkaako huurtua, kun pitäis täällä Vesilahdella alkaa pakastaa, et miten käy. Sedani vieressä on ihan sula ja kuiva, eli ei suoraan keli vaikuta, vaan joku muu. =D
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Nii en tiedä, että voiko niiden tilalle pistää tavalliset, tai sitten vain jättää pois. Nuo ainakin on sellaset että niistä kun kiinni ottaa niin todella on hiilisuodattimet kun kädet on niiden käsittelyn jälkeen kuin olisi takassa kättä pyörittänyt. =D
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ilmastointi pois päältä kun ajelet.

Ilmastoinnin kenno kostuu ajossa kun se on päällä. Sitten parkissa kosteus alkaa pikkuhiljaa haihtua kennon pinnalta ja kosteus nousee lasille.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Onko tällainen ilmiö sitten autokohtaista, kun sedanissa ei ole tällaista ilmiötä, ja tää ilmiö on nyt vasta tullut. Mutta jokin tuollainen on ihan järkeenkäypää, edelleen on huuru pysyny pois, juur kävin tarkistamassa, ja ruikkaamassa lattialle kotelosuojaa kuivumaan. siis verhoilun alle. Ne aktiivihiilisuodattimet pitää ainakin tarkistaa, ja ottaa pois, ainakin siksiaikaa kun raaskii ostaa uudet tilalle, jos se niitä edes kaipaa.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Siellä kennossa voi olla vaikka mitä kasvustoa joka imee ilmastoinnin päällä ollessa kennosta kondensoituvaa kosteutta itseensä ja parkissa ollessa lämmetessään haihtuu pois.

Suodattimien läpi päässyttä maantiepölyä/puuroskaa joka maatuu kostean kennon pinnalle jnejnejne.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Ahaa, okei. No pitää ottaa kylmästöinti pois ja jatkaa seurailua. Jokin tällainen sen on pakko toki olla, kun märkää ei missään sisätiloissa ole, edes matoilla. Sen aktiivisuodattimen tarkistan myös heti huomenissa.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Tänään otin ne aktiivihiilisuodattimet sieltä jalkatilasta pois, ja molemmissa oli toisella sivulla hivenen valkoisia pisteitä, heitin roskiin. Nyt ei ole aktiivisuodattimia, mutta on ne paperiset siellä hanskakotelon takana. Pitää hankkia jossain välissä uudet suotimet jalkatilaan. Viikonlopun aikana ei ole ikkunat huurtuneet kun ei olla ajettukaan. Aamulla pitää napata ilmastointi pois päältä, ja kattella. kelit on muutoin samanlaisia kun männäviikolla. Näkee sit oliko kostunut ilmastoinnin kenno huurun syynä.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”