Paljon taas tullu tehtyä, luulis et alkais olla kunnossa mutta vieläkin joku mättää.
Tammikuun puolenvälin tienoilla sain aikaseksi vaihtaa apparin etuoven, samalla oli tarkotus vaihdella nostokumit. Ite oven vaihtohan meni näppärästi, johtojen ja letkujen pujottelussa meni aikansa mutta muuten. Hyvin istu pre-faceliftin ovi, ikkunan alalista pitäis vielä vaihtaa, oiskohan tuo nyt musta kromi kun muut on mustaa. Ainoa erohan on oven sisäkahvan keskimmäinen ruuvi, pre-fl ovessa ei ole vasta kappaletta, eipä tuo sitä yhtä ruuvia tosin ole kaivannutkaan.
Tyynyjen vaihdossa ei kai suoranaista yllätystä tullut:
Osais hitsata niin lopputulos vois olla vähän nätimpi
Onneksi tällä erää ei muuta hitsattavaa löytyny, menihän tuossakin aikansa.
Etulokasuoja pitäis jaksaa irrottaa ja siistiä, pahalta näyttää muttei puhki ole joten kai vielä pelastettavissa
Samalla reissulla L-D:n pajalla tuli käytyä näytillä. Apparin puolelta taka-takaylätukivarren ulompi pultti oli sen verran löysällä että pyörä heilu miten sattui

Väittänen ettei ihan noin löysälle ollut jääny tukivarsia vaihdellessa. Paria viikkoa myöhemmin tunkkasin nurkan ylös, sai taas vetästä kireemmälle

Ei käsittääkseni pitäis olla mahdollista että pääsee löystymään jos ei sitten pultti jumissa tukivarren puslan sisässä niin et tukivarren liikkeet pääsee pyörittämään pulttia..
Pegan avustuksella 3. suutinkin vihdoin vaihtui, samalla ylivuotoletkut liittimineen meni uusiksi. Helpolla vaikutti lähtevän, mutta suuttimen runko oli ruosteessa. Kuvassa siitä jo enimmät pyyhkäisty pois.
Kahden vuoden odottelun jälkeen peruutustutkakin löysi tien paikoilleen
Samalla tuli parit ruosteläikät siivottua, hiomalla pellille ja vasaralakka päälle, jos ny hetken pysyis poissa.
Aloitin jälleen kadonneiden sisävalojen metsästyksen, tuli samalla revittyä hälytin kokonaan mäkeen ja poistettua sellaset 30m koaksaalikaapelia pitkin autoa. Kummasti väheni roikkuvien johtojen ja teippiviritysten määrä.
Valoissa päässy seuraavaan: kaikkiin (takapenkin valo, D-pilarit + luukku) tulee virta, kaikkien maajohtoihin tulee saman verran virtaa. Johdot kulkee kynnyksessä eteen asti josta tulee apparin puolen kynnystä taas taakse pse contol moduleen asti, käytännössä alipainepumpulle. Takaovien kytkimet toimii, signaali kulkee perille asti. Liittimen kun irrottaa ohjausmodulista ja tökkää hyppyjohdolla maajohdon maihin, valot syttyy. Liittimen päästä maajohtoihin ei tule virtaa. Etusisävalo maadoittanee saman boksin kautta ja se toimii, ei olettaen modulin maadoitusongelma. Takaovia aukoessa edessä valo syttyy, sulkiessa sammuu

kytkimet ok. Yritin johtoja seurailla, tarkistin can-mötikän apparin jalkotilasta, ei näytä olevan hapettumaa eikä muutakaan erikoista. Ainoa epämääräinen löydös oli tämmöinen:
kaks poikkinaista johtoa, muttei taasen vastakappaleita, vihreä ja vihreä/musta, tulee A-pilarin sisältä. Löytyi huputettuja nippuja jossa vastaavat värit, mutta siihen se jääkin.
Ilmoille on heitetty teoria että koska ollut taksina, taksamittari ollut kytköksissä sisävaloihin ja sisävalo ongelma siihen kytköksissä. Mutta hankala lähteä etsimään kun ei tiedä mistä päin lähtee. Seuraavaksi varmaan penkit ja lattiaverhoilut irti että pääsee kunnolla käymään johtoja läpi. Jos tietoa taksamittarin kytkennöistä, lähinnä mistä päin tarvittavia johtonippuja lähtee etsimään, tieto otetaan kiitollisena vastaan. Uutena ollut siis Helsingissä taksina.
Tästä alustavaivasta edelleen, sitä samaa ärsyttävää nypytystä edelleen pitänyt, välillä vähän helpottanu, välillä taas pahemmin mutta mikään ei oo vieläkään hajonnut. Liekö samaa vaivaa vai erillinen, mutta edelleen hämmentää toi oikean takanurkan kolina. Vieläkin kun nurkan nostaa ilmaan, nostaa renkaan alta kangella muutaman sentin ja päästää irti, kuuluu voimakas kolahdus. Eikä saa millään paikannettua

Luulis ettei kovin montaa mahdollisuutta ole mutta ei siitä huolimatta. Kuulostais et iskarin yläpää kolahtais, mutta kumit molemmin puolin ja pultti kireellä, ei pitäis olla mahdollista. Ja kolahdus jää vaikka iskarin yläpään irrottaa ja iskari irti korista. Pegan kanssa alle kontittiin, väänneltiin ja kuunneltiin, ei vaan paikallistu. Eikä muuttunut tukivarsien vaihdolla mihinkään.
Tänään huomasi että vasemmalle kääntyvässä kurvissa auto alkoi pykimään, 80 vauhtia ja loiva vasen käännös, loppui kun ratin suoristi. Joutais vaan konttia alle syynäämään, olettais et nyt jokin alkaa olla sen verran väljä et alkaa löytymään.
Vielä vaihtamatta olis taka-alatukivarsien sisäpään puslat, sitten kaikki alustassa olis kertaalleen uusittu.