prehistorik kirjoitti:Kyllähän väykky ihan mukavat kyydit antaa, potkua tosin saisi olla himppasen enemmän, mutta näillä mennään
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Kromikaarien kanssa en ala turaamaan, ruosteet saa olla ihan reilusti esillä
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Onneksi on jo pahin ruosteallergia hellittänyt, eikä tarvitse heti ensimmäisten pilkkujen jälkeen lähteä autokaupoille. Siihen malliin kyllä tielaitos kylvää suolalientä työmatkan varrelle, että ei siinä varmaan mikään auto säily...
Ei kannata noihin tehohommiin mennä ollenkaan, se on kuin huumetta se... Ikinä ei ole tarpeeksi... Saishan näihinkin laitteisiin "helposti"
vähän lisää, mutta ei valitettavasti ole ilmaista sekään... Ruosteallergia on paha tauti jos näihin väyrysiin erehtyy, toki tän ikäisissä ei ruosteettomia taida ollakaan, merkistä riippumatta. Huonosti korjattu on todennäköisesti rumempi kuin kevyesti kukkiva...
Meinaat, ettei taistelukaasuilta suojautumiseksi riitäkään väykkyyn sulkeutuminen..?!!!
Voitaskohan järjestää tiiveyskoe, löytyisköhän vapaaehtoisia...
Kulutus on pyörinyt siinä 6.5 - 7.5 litran välillä. Aika usein tuli talvella lähdettyä ilman että auto oli ollut roikan päässä, mikä varmaan näkyi sitten myös kulutuksessa, mutta eipä tuossa kovin suurta vaihtelua ole ollut. Useimmiten on lukema tainnut olla n. 6.7 l/100 km silloin, kun olen jaksanut sitä tarkemmin kalkuloida. Eli, yhtä juhlaa SAABin ja VOLVOn jälkeen!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Pitääkin vähän laskeskella webaston vaikutusta mun CDI:n kulutukseen, liekö ois halvempi lämmittää autoa sähköllä kuitenkin... Meillä kyllä töissä maksaa tolppapaikka 90 euroa vuodessa (!).
Ruottalaisilla ei oo tainnu olla oikein kunnon dieselimyllyjä, ehkä Volvolla Audin TDI ja sittemmin oma D5 olisi sellaisia kohtuu siedettäviä... Saabista ei mitään hajua, jotain GM:n nokivasaroita niillä kai rupes olemaan jossain 90-luvun tienoilla (?). Teillä on koko perhe siirtynyt mersuihin, vai?
Eikä nuo bensavehkeet niin pahoja ole jos ei tuu paljoa kilometrejä (kuten minulla, 10 tkm vuodessa...). Laskeskelin että pääsen lähes tarkalleen samoilla kuluilla bensa-automaatti-Volvolla kuin tuolla väyrysellä, kun huomioidaan polttoaineenkulutus ja täysi käyttövoimavero. Vakuutuksia en vertaillut, oletus että Volvossa halvempi. Myöskin vanhan vinokone-Volvon huolto lienee (ainakin itse tehtynä) halvempaa kuin "modernin" CDI:n (terv. nimimerkki "1000e suutinremppa"). Pienemmät autot sitten menee (huomattavastikin) pienemmillä kuluilla, mutta ei niillä kyllä kehtaa ajaa (kokeilin tuolla Seatilla, ei vaan pystynyt...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
).
Jaahas, taas meni aika foorumeilla notkumiseen... Tästä kohta joutaa tinneriä ja fosforihappoa nuuhkimaan taas kuhan lapset on nukkumassa. Terveisiä vaan täältä toiselta puolen kaupunkia, "Pure Jenkki" nähdään kesällä kyllä taas liikenteessäkin ja puunataan sitten viimesen päälle kun saan tuon pohjan tehtyä ensin... Ei tartte olla huolissaan siitä, pietään kuin kukkaa kämmenellä
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Pikku ylläri oli vaan tuo tunkin korvakon katoaminen, mutta sehän noista aina menee... Oisin tajunnu ostaessa kattoa tarkemmin niin oisin vielä vähän päässyt tinkimään...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)