Sergeyn 290DT. MYYTY!

Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Kunnia olloon niiden kahden matkalla kierrätyksen päätepysäkille. Luovuttaneina ensin kaiken tarpeellisen yhden hyväksi :)
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kuinkas tuohon värkätään evry? Tai siis niin kysytään toisinpäin, miten saan tuohon lisää höökiä? :lol:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Sehän oli se evry-topicci jossain.... :roll: Oliskos tuosta jotain apuja..?
:arrow: viewtopic.php?t=35397&postdays=0&postor ... ry&start=0
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

onhan niitä näköjää, tutun näköisiä johtoja = viewtopic.php?t=31625

Ainii, mitenkäs tästä tuo EGR poistetaan käytöstä?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Laitat pultin egr alipaineletkuun ja jos ei ongelmaa niin myöhemmin sokea tiiviste imusarja ja egr väliin.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

ei taida vielä tämän ikäisissä mitään koodauksia vaatia tuo egr:n poisto, omassa on myös tukittu pultilla ja peltilätkällä eikä oo ongelmia :)
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

minäpä kokeilen tuota kikkaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

vanhemmissa voi tukkia, uudemmissa tulee vikatila. Egr tukkimisesta siis
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Otin ja purkasin tuon moottorin ja katsoin mitä se on syönyt. laakeriliuskat on ns. loppuun ajetut :D Mutta kiertokanget ja kampiakseli minusta on iha ok... Kamera ei sattunu tallille mukaan niin niistä kuvia myöhemmin.

EDIT: Kuinka lohkosta irroitetaan mäntien öljyruiskut?

1 ja 6 oli iha ehjiä, siis päädyt. 2, 3, 4 on aivan paskana ja 5 on vaihtokunnossa mutta lienee ns. ehjä vielä.

Tämä limittynyt oli sylinterien 1 ja 2 välissä.
Kuva
Kuva
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Alko kyrsimään sumeat valot joten otin koneviilan ja ostin puuilosta yleiskiillotussetin sekä tollaisen laikan joka sopii viilaan.

En hionut pois kiveniskeymiä joten tulos ei ole mikää paras, mutta taatusti ns. 2x parempi kuin ennen.

Ennen, Bräkleenillä pestynä
Kuva
Jälkeen, esikiillotus, loppukiillotus ja päälle muoville tarkoitettu vaha.
Kuva

Ja itse työkalu:
Kuva

Sitten tuli kiinasta tilattua 2kpl 5000K xenonvaloja, mutta postissa tulikin 6kpl 4300K valoja, joten piti laittaa Haloogeeniparkkivalo takaisin :D
Kuva
Kuva
Kuva

On se vain paljon mukavempi ajaa Xenoneilla jonka sävy on 4300K eikä 5000K kuten tuossa aikaisemmin oli. Itseasiassa aikaisemmin oli 5000K + 6000K sekavalot.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Pitäsköhän hommaa taas ittekin väyrynen. :) Tuo sun on hieno!
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Omaankin oon jo jonkun aikaa punninnut että pitäiskö kiillotella umpionlasit kun on vähän kellertävät mutta ei oo saanut aikaseksi :roll:

motonetissä ois joku turtle waxin headlight restoration kitti 16e, tiiä sitte pitäskö tuota joku ilta kokeilla :) paljon paremmathan noista näytti tulevan!
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

No nuo tämän autoon umpiothan ei ole kellastuneet. Siinä on päällä sellainen lakka joka kellastuu. Sen kun hioo kokonaan pois, niin pitää sitten vetää kunnon kiillotus. Mun farmarissa joutui niin tekemään, eli alottamaan ihan 100 hiomapaperilla. 100-180-320-400-600-800-1000-1200-2000 ja sitten kiillotus.

Tähän pikakiillotukseen meni puolisentuntia aikaa, tuollaiseen pitkään vetoon menee muutama tunti.

Btw, Shatter, ne osat mitä kyselit on rikki enkä kehtaa myydä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Shatter kirjoitti: motonetissä ois joku turtle waxin headlight restoration kitti 16e, tiiä sitte pitäskö tuota joku ilta kokeilla :) paljon paremmathan noista näytti tulevan!
Tuo kitti sisältää liukasteen, kaksi vesihiomatyynyä, kiillotustahnan ja vahan vimoseksi. En voi suositella väykyn umpioihin :)

Väykyissä jos alkaa kellastumaan niin se on oikeasti hiottava se koko vanha UV suoja irti. Käytännössä koneella hioessa saattaa riittää 500grit vesihionta mutta on noita tullut vastaan että on itsekin joutunut vetämään 320grit kuivalla ensin. Jahka UV suoja on irti tarttee hiontanaarmut loivennella askel askeleelta aina sinne 2000grit tai hienompaan asti. Mitä hienompaan mennään sitä helpommin kiillottuu. Hionnan jälkeen kiillotuksen voi hoitaa likipitäen millä tahansa tahnalla, vaikka fareclalla jos ei parempaa ole. Meguiarsin plastx:ää en kyllä suosittele, se lähinnä peittää eikä oikeasti hio kirkkaaksi.

Nuo tuommoset valmiit kitit on periaatteessa toimivia, mutta käsin käytetyiksi tarkoitettuja ja niillä saa lähinnä käden helläksi. Pieniin sumentumiin ja pehmeisiin umpioihin toiminee jotenkuten mutta järkyttävän harmahtuneisiin tai kellertäviin tai oikeasti naarmuisiin umpioihin ei maksa vaivaa. Irtopaperit kuitenkin maksaa jotain 0.5e/kpl, liukasteeksi kelpaa puhdas vesi, kiillotustahna maksaa vissiin pienimmässä tuubissa jotain 10e? ja vaikka porakoneeseen just tuommonen karvalaikka/lumppulaikka 5e ja niillä pärjää. Toki investointi on vitosen kympin kalliimpi mutta jälki on parempi ja tuolla määrällä tekee enempikin jos on tarve.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Testasin tuota Turtlen kittiä. Hyvää jälkeä ei saa ilman konetta, ei ainakaan minulla riittänyt mielenkiinto hinkata niin kauan. Ja toisaalta lakkojen hinkkaaminen pois tuolla satsilla ottaa koville. Enpä kyllä suosittele, ainoa hyvä tuossa sarjassa on jonkunlainen UV-suojaus lopuksi, vai onko sekin vain perus sealanttia... en vielä kokeillut.
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Melkolailla perus sealantti. Ei mitään sen ihmeellisempää ainakaan käyttöturvatiedotteen mukaan. Voi olla optimoitu muovipinnalle muttei sen ihmeellisempi eli oletettu kestoikä 6-12kk. Liukastekin on suurinpiirtein vettä ja saippuaa :lol:
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Sealanti, eli hylkeenrasvaa?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Abaut :)
Sealantti eli synteettinen suoja-aine "vaha" joka ei sisällä pisaraakaan vahaa.
Vaha siis on se luonnonaine. Tunnetuimpana carnauba vaha. Jota siis lantrataan ja pehmennetään milloin milläkin että sitä voi levittää. 100% carnauba on kovaa kuin kivi. Autovahoissa carnaubaa on yleensä mitä tahansa 10-60%, loput on mehiläisvahaa ja liuotinaineita joilla saadaan carnauba pehmeämmäksi.

Sealantti on täysin synteettinen kemikaalisekoitus joka ei sisällä luonnonvahoja yhtään.

Hybridi taas on sekoitus. Pääasiassa suurimmalti osalti synteettisiä kemikaaleja ja 5-50% carnaubaa.

Perussääntönä että vahalla saadaan "syvempi" "märempi" "hohtavampi" pinta.
Sealantilla saadaan "kliininen" "lasimainen" pinta.
Hybridi riippuu täysin valmistajasta ja seoksista.

Kestävyydet menee abaut vahalla 1-6kk, hybridillä 4-12kk, sealantilla 6-18kk.

Eri asia sitten kun aletaan puhumaan kestosealanteista, nanosealanteista ja muista pinnotteista. Mutta ne voidaan kaikki kategoroida sealanteiksi, eivät siis sisällä vahoja yhtään.

Tosin perussuomalaiselle vaha on mitä vaan sinolista autoglymin punaisen kautta fareclaan :lol:
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kiitos erityisen hyvästä neuvosta. Nyt senkin tiedän. Osaan tästä lähin varata paremmin :D
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Tässäkin taas tieto lisää tuskaa :lol: Mutta ollos hyvä vaan.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Oikeanpuoleinen alapallikin oli ihan soronoo joten vaihtelin senkin. Melkeepä sama aina vaihtaa molemmat kerralla :roll:

Pissapoika tyhjenee itsekseen... Jossakin on vuoto mutta ei ole hallissa lattiakaivoa niin ei viittis alkaa veden kanssa lotraamaan. Olen paikallistanut kaksikin vuotoa, se lisäsäiliön letkun nippa oli halki, mutta tosissaan ilmeisesti valonpesurin letku vuotaa. Ei jousiklemmari jaksa pitää tai sitten joku putki on halki. Josko metsästäis sitä huomenna.

Niin ja keskikonsolin poltin oli toisen nupin alta palanut. Vaihdoin sen ja kun laiton virrat päälle, niin kuului heti jostakin POKS ja nyt ei kumpikaan toimi. Jostakin kärähti sulake? Vain siis nämä kaksi nuppien alla olevaa puikulaa.

Sitten tuunasin vähä sitä, ja maalasin tuon lohkarin töpselin kannen sävyyn sopivaksi :D
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Sergey kirjoitti:Sitten tuunasin vähä sitä, ja maalasin tuon lohkarin töpselin kannen sävyyn sopivaksi :D
Onpa hiano. :D

Tuotko sen joulukuusiporan ens miittiin? Viime kerralla unehtui kysyä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tänää sen taas näinkin :( paan puhelimee muistutuksen :D
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Haluaako Sergey valmista evrymodia väykkyyn? taidan nimittäin omasta nykästä kokonaan pois kun tahtoo kytkin luistaa isommilla vaihteilla niin ei tuu särettyä kokonaan.. ei oo yhtään semmonen fiilis että viittis rueta pakkasella jumppaamaan kytkimen kanssa :lol:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

emmää tarvi. Liian vaivalloinen vehje.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Sergey kirjoitti:emmää tarvi. Liian vaivalloinen vehje.
Yhistä releellä vasempaan vilkkuun. Pääsee rampista sekaan ja maantiellä ohi.. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Easy Rider kirjoitti:
Sergey kirjoitti:emmää tarvi. Liian vaivalloinen vehje.
Yhistä releellä vasempaan vilkkuun. Pääsee rampista sekaan ja maantiellä ohi.. :lol:
Takanatulijat ihmettelee ku tulee sellasta vilkun tahdissa pätkivää savumerkkiä... :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

pissapojan vuoto löytyi. halki tuo apukuskin lampun suutin. Oli korjattu silikonilla. Minä sen sitten putsasin sen ja kolvilla leikkiin vähän. Ei vuoda enään.
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tokko tuo ruuta kauaa menee, tai mene ja oo viisas..

Minoon nuota puhkikuluneita kusiletkuja korjannu liimakutisukalla onnistaneesti. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

muutaman tukinippusiteenki siihe nykäsin. Mut se kutiste oliski iha ok uttu.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”