Magge— mersut ja muut romut.
Mersu senku viheltää ja puhisee muttei löyvy että mistä.
Kävin vikakoodit lukemassa eräästä mersusta niin maksuksi tarttui upea opel! ... tai oikeastaan kaksi mutta toinen varaosina ja moottori purettuna peräkopissa. Eli tuollainen auringonpolttama 5vuotta seissyt 1.7 turbodee inttercooler isuzun motilla, 565tkm ajettu ja 2012 viimeksi leimattu. Jos tästä hitsailis kuskinpuolen jousen yläpään kuntoon ja kävis kokeileen leimata pakuksi..
Kävin vikakoodit lukemassa eräästä mersusta niin maksuksi tarttui upea opel! ... tai oikeastaan kaksi mutta toinen varaosina ja moottori purettuna peräkopissa. Eli tuollainen auringonpolttama 5vuotta seissyt 1.7 turbodee inttercooler isuzun motilla, 565tkm ajettu ja 2012 viimeksi leimattu. Jos tästä hitsailis kuskinpuolen jousen yläpään kuntoon ja kävis kokeileen leimata pakuksi..
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Joo totta! Tuon myllytys palkitsee kun näkee eron aika helposti..Pappi kirjoitti:Tuohon auringon polttamaan väriin on hyvä kokeilla myllytystä yms puunaamista. Eron näkee varmasti.
Pakuksi ei kuulemma saa, minusta nuita on pakuina näkyny mutta jostain syystä ei löytyny listoilta, toki ei sieltä löytyny montaa muutakaan mitä on pakuksi rekattu .
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Noniin mersua taas pilattu hiukan. 20” vanteet tuli alle ja kilvet sai clerasiliä. Eibachin etujouset on tulossa saksasta ja silloin päässään antamaan viimeinen silaus neljänvedon turhautumiselle.
Ps takakilpi näyttää tyhmältä ja typerältä kun ei malttanut tehdä uutta telinettä ennen sometusta.
Ps takakilpi näyttää tyhmältä ja typerältä kun ei malttanut tehdä uutta telinettä ennen sometusta.
Viimeksi muokannut Magge--, 17.6.2022 3:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Peltoautoilua.
Vastakkain asettelua. Mersu näyttää saksan taksin ruskealta puhtaan valkoisen volvon edessä.
Eli itseasiaan. Tämähän on koko minulla olo ajan poltellu hiukkaspönttöä tiuhaan. Nyt kun auto on ohjelmoitu niin entistäkin tiuhempaan.
Staarikuva1: mökille tullessa auto meni vikatilaan ja pörisi ja poltti vimmatusti pönttöä jälleen. Vikakoodiksi tuo ennen turboa lämpötila.
Staarikuva2: nokipöntön arvot tyhjäkäynnillä.
Staarikuva3: hiukan kiusasin ja katoin että miten nousee nokiarvo pöntössä ja muutama lämätiskissä kiihdytys nosti nokiarvon yli 7grammaan ja polttoalkoi. Tulin takasin mökin pihaan tarkoituksena irrottaa star ja lähteä kemijärvelle jota ennen katsoin vielä vikakoodi välilehden ja tämä oli tallentunut sinne.
Staarikuva4: olosuhdetiedot kuva3 koodista.
Pakkasin starin sisälle laturiin ja lähdin ajelemaan niin välittömästi alkoi uudelleen poltto koska ilmeisesti loppui kesken kaiken se edellinen koska jätin tyhjäkäynnille.
Auto poltti menemään ja saavuin pikitielle. Rivakka kiihdytys sataseen ja vikatila on kanssamme. Noo ajelin menemään ku kuulin että polttopäällä.
Sitten polttoloppui ja seuraavassa risteyksessä käytin sammuksissa jonka jälkeen pelasi normaalisti, toki poltti reissulla vielä yhden kerran pöntön.
En ole katsonut nyt koodeja mitä on mutta kysymys onkin että mikä haistelee pöntön nokimäärää? Onko se tuo paine-eroanturi? Voiko viallisesta anturista johtua että se luulee pöntön nokeentuvan todella nopealla tahdilla vai mikä on..
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Samperi, jotta hyviä kuvia asiasta. Minulla Sorento polttelee myös turhan tiheään, mutta kun ei ole testeriä eikä Hartikainen Kajaanissa osaa muuta kuin lukea olemattomia vikakoodeja niin siinäpä se.
Laitoin juuri uuden paine-eroanturin, tosin tarvikkeena, mutta en ole vielä ehtinyt ajelemaan eikä kokemksia ole.
Laitoin juuri uuden paine-eroanturin, tosin tarvikkeena, mutta en ole vielä ehtinyt ajelemaan eikä kokemksia ole.
Kuviahan on mukava katella niin niitä sillä otan .jkvi kirjoitti:Samperi, jotta hyviä kuvia asiasta. Minulla Sorento polttelee myös turhan tiheään, mutta kun ei ole testeriä eikä Hartikainen Kajaanissa osaa muuta kuin lukea olemattomia vikakoodeja niin siinäpä se.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Tänään vaihdoin paine-eroanturin.
Moottorin muovi pois. Vänkärinpuolen ilmanputsari ja kotelo pois. Anturi kiinni 10mm pultilla, pistoke ja kaksi letkua siinä.
Uusi anturi kiinni. Oli huonoksi mennyt tuo toinen letku (tai) meni irrotuksessa niin jouduin perämoottorin pensaletkusta hakeen pätkän.
Sääskien kans mukava tehä remonttia mökillä. (Valkoiset reunat johtuu kuvia pienentävästä ohjelmasta joka on pökkelö tai sitten käyttäjä..)
Tuollainen oli muistissa.
Tuo hiukkaspönikän nokimäärä oli 0.09g lähtiessä. Kävin polettamassa tuota mäkkitien suoraa edes takasin, kaasupohjassa 0-140 parikertaa niin nousi jo viiteen grammaan.. Ei minusta ihan oikein jos joillakin on polttoväli 1000km ja minä kävin 2kilsaa ajamassa. Toki ei vielä alkanut pöhisemään kun vasta 7-7.5grammassa poltto mutta en kiusannut enempää ku tympäsee ajella puoli-iltaa sitten tuossa edes takaisin että saa suoritettua polton..
Onko nyt vaan syöttöä niin paljon että se loukku oikeasti tukkeentuu noesta noin nopeaa vai mikä piru tätä riivaa
Moottorin muovi pois. Vänkärinpuolen ilmanputsari ja kotelo pois. Anturi kiinni 10mm pultilla, pistoke ja kaksi letkua siinä.
Uusi anturi kiinni. Oli huonoksi mennyt tuo toinen letku (tai) meni irrotuksessa niin jouduin perämoottorin pensaletkusta hakeen pätkän.
Sääskien kans mukava tehä remonttia mökillä. (Valkoiset reunat johtuu kuvia pienentävästä ohjelmasta joka on pökkelö tai sitten käyttäjä..)
Tuollainen oli muistissa.
Tuo hiukkaspönikän nokimäärä oli 0.09g lähtiessä. Kävin polettamassa tuota mäkkitien suoraa edes takasin, kaasupohjassa 0-140 parikertaa niin nousi jo viiteen grammaan.. Ei minusta ihan oikein jos joillakin on polttoväli 1000km ja minä kävin 2kilsaa ajamassa. Toki ei vielä alkanut pöhisemään kun vasta 7-7.5grammassa poltto mutta en kiusannut enempää ku tympäsee ajella puoli-iltaa sitten tuossa edes takaisin että saa suoritettua polton..
Onko nyt vaan syöttöä niin paljon että se loukku oikeasti tukkeentuu noesta noin nopeaa vai mikä piru tätä riivaa
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Loppu hiukkaspöntön poltto ku laitto datsunin
Kävin maanantaina ostaan leimaamattoman nissanin että on mukavempi kyntää mökillä mettäteitä. Auto oli leimaamaton puuttuvien takajarrujen vuoksi. Autoon oli vaihdettu jo rumpuihin uudet hilppeet ja kuormaventtiili (500e). Eikä jarrut pelannu. Mukaan tuli myös uusi pääsylinteri jonka vaihdoin ja aloin ilmaamaan jarruja. Säädin kuormaventtiiliä hiukan takakenoon niin alkoi takajarrut ottaa ja kävin leiman.
Kävin maanantaina ostaan leimaamattoman nissanin että on mukavempi kyntää mökillä mettäteitä. Auto oli leimaamaton puuttuvien takajarrujen vuoksi. Autoon oli vaihdettu jo rumpuihin uudet hilppeet ja kuormaventtiili (500e). Eikä jarrut pelannu. Mukaan tuli myös uusi pääsylinteri jonka vaihdoin ja aloin ilmaamaan jarruja. Säädin kuormaventtiiliä hiukan takakenoon niin alkoi takajarrut ottaa ja kävin leiman.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Tuo on oikea liike kun alkaa vikatilat ahdistaa
Toki suorituskyky on sitä luokkaa kuin mesessä vikatilassa, mutta yksinkertainen tekniikka kompensoi asiaa.
Ite nyt ajellu n.6000 km vm. 2000 lava mitsulla ja vajaa 10 € mennyt korjauksiin.
Toki suorituskyky on sitä luokkaa kuin mesessä vikatilassa, mutta yksinkertainen tekniikka kompensoi asiaa.
Ite nyt ajellu n.6000 km vm. 2000 lava mitsulla ja vajaa 10 € mennyt korjauksiin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Joo pitää olla nuita vaihtoehto autoja. Onhan tuossa pihassa leimallisia : tosi ruosteinen s202, volvo nuiden maticin ja nissanin lisäksi.kilander kirjoitti:Tuo on oikea liike kun alkaa vikatilat ahdistaa
Toki suorituskyky on sitä luokkaa kuin mesessä vikatilassa, mutta yksinkertainen tekniikka kompensoi asiaa.
Ite nyt ajellu n.6000 km vm. 2000 lava mitsulla ja vajaa 10 € mennyt korjauksiin.
Nissanin suorituskyky on samanlainen kuin 200cdi väyrysen jossa kärry perässä ...
Pitäs alkaa ostamaan aikuisten renkaat tuohon ja vinssi. Nyt välikoon renkaat kun sattui eräällä hardcore offroadi kaverilla jäämään ylimääräiseksi koska nuilla ei kuulema tee mitään. BF goodrich mudterrain 30x9.5r15
Mersuunkin tuli uudenlainen koodi:
Paine-ero liian suuri. Miten voi olla suodatettu arvo 0.0 bar
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Sama homma, loppu vittuilu Mersussa kun vein paaliin. Romututustodistuksella vaihoin datsunin tilalle. Kova kulutukseen On uus Mirka ku oon 4 kertaa ajanu ja 2 kertaa joutunu tankkaamaan vai johtuuko se siitä että poika sillä ajeloo enimmäkseenMagge-- kirjoitti:Loppu hiukkaspöntön poltto ku laitto datsunin
Kävin maanantaina ostaan leimaamattoman nissanin että on mukavempi kyntää mökillä mettäteitä. Auto oli leimaamaton puuttuvien takajarrujen vuoksi. Autoon oli vaihdettu jo rumpuihin uudet hilppeet ja kuormaventtiili (500e). Eikä jarrut pelannu. Mukaan tuli myös uusi pääsylinteri jonka vaihdoin ja aloin ilmaamaan jarruja. Säädin kuormaventtiiliä hiukan takakenoon niin alkoi takajarrut ottaa ja kävin leiman.
Ps. Kuvat on kivoja
Pss.maksettu mainos TV: stark lohja rakentajapalvelu myyjä
Ajettiin sodankylästä helsinkiin ja tankkaus (tankkasin ranualla joten matka on väliltä ranua-järvenpää). Kilometrejä 806 ja litroja 73.84. Eli vähän reilu 9.1 litran kulutus, maantieajoa ja nopeusrajoitusten mukaan. Kulutus on kova tämmöseksi autoksi mutta ohituksissa moottori palkitsee kun ei jää miettimään. Ei vikatiloja tai muutakaan, auton olinpaikka tällähetkellä tartto, viro.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 28.3.2017 1:09
- Paikkakunta: Nokia
Onhan tuo janoinen. Nyt ollu kaikenlaista keikkaa tässä 50kilsan säteellä ja ajellu ees taas. Kulutus nousee vielä entisestään kun kaasua joudutaan painamaan välillä eikä voi vakkarilla ajella, 10 litran korvilla ollut nyt mittarin mukaan, tankkauksesta laskemalla varmaan 12Dieselross kirjoitti:Aika janoinen on tuo S212 kun omaan W218 vertaa, se menee matkaa kutosella alkavia lukemia helposti, jos malttaa ajella rajoitusten mukaan eikä reitille sisälly paljoa moottoriteitä kesärajoituksilla. 350CDI 4matic kyseessä, loppuvuoden -12 satoa.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Ooppelit myyty. Kingäbi vähä muuttunu ja mersulla vaan ajettu.
Nissani hulluus nousi maanantaina taas vähän kun tuli ostettua terrano (kun halvalla sai) kolomenlitran pommikoneella ja 2003 vuosimallilla.
Datsunissa vähä rengasta ja maalia yms pientä tapahtunu.
Katolla kiinan ledpaneeli 72senttiä ja reunoissa 7Dledit näkee kyllä hyvin hintaan nähden.
Nissani hulluus nousi maanantaina taas vähän kun tuli ostettua terrano (kun halvalla sai) kolomenlitran pommikoneella ja 2003 vuosimallilla.
Datsunissa vähä rengasta ja maalia yms pientä tapahtunu.
Katolla kiinan ledpaneeli 72senttiä ja reunoissa 7Dledit näkee kyllä hyvin hintaan nähden.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Nissani hulluus taputeltu, terrano lähti perjantaina ja kingcäb lauantaina. Isot renkaat jäi itelle.
Tilalle sitten vähän mersua mutta myös jotain muuta..
Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd -03 eli mersun om612 ja 722.6 vastaa voimansiirrosta.
Valakiassa mersussa noin 270tkm mittarissa ja öljynvaihtohuolto lähestyy.
Tilalle sitten vähän mersua mutta myös jotain muuta..
Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd -03 eli mersun om612 ja 722.6 vastaa voimansiirrosta.
Valakiassa mersussa noin 270tkm mittarissa ja öljynvaihtohuolto lähestyy.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Eipä ole vielä vakiona tuon ikäisessä Grand Cherokeessa katolla lisävaloja Onkohan tuossa yhtään paremmat penkit kuin samanlaisessa 2001 mallissa oli koska siinä oli sellaiset penkit ettei olleet kovin hyvät pitkällä matkalla Kannattaa muuten sitten katsoa ettei etuperä vuoda öljyä navoista,on "hauska" homma meinaan vuoto saada kuriin koska siellä ei ole alun alkaen stefoja
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Joo, perät kuivia ulkopuolelta ja öljyäkin oli oikea määrä. Penkit on omaan mieleen mukavat sohvat, toki kaarreajoon ne ei ole tarkoitettu eli sivutukea ei ole..mese300 kirjoitti:Eipä ole vielä vakiona tuon ikäisessä Grand Cherokeessa katolla lisävaloja Onkohan tuossa yhtään paremmat penkit kuin samanlaisessa 2001 mallissa oli koska siinä oli sellaiset penkit ettei olleet kovin hyvät pitkällä matkalla Kannattaa muuten sitten katsoa ettei etuperä vuoda öljyä navoista,on "hauska" homma meinaan vuoto saada kuriin koska siellä ei ole alun alkaen stefoja
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Ajo-ominaisuuksista en osaa vielä tarkemmin sanoa kun tulomatkalla (90km) kallistuksenvakaaja toiselta puolen irti niin aiheuttaa vähän ylimääräistä kallistelua. Ja oli tulomatkalla muutakin ikävyyttä lämpötila ulkona ja sisällä -35 koska ei tullut tippaakaan lämmintä..dealer kirjoitti:Millaiset ajo-ominaisuudet Jeepissä ?
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Elikkäs niin, viime työkierrossa työkaveri tarjosi jeeppiään halvalla(nettiauton halvin 2.7crd miinus 3tonnia). Makustelin siinä sitten yön yli ja nissanit menivät myyntiin, ne oli hyviä vehkeitä ja löysivät uudet omistajat alle viikon sisään.
Eilen kävin sitten auton hakemassa lähikylästä, Vuotsosta. Syy hintaan oli se että auton lämmityslaite hönki ainoastaan kylmää (myös kesällä, eli ilmastointi toimii), leima meni umpeen viimeviikolla (17.1), kallistuksenvakaajan koiranluun korvakko irti ja vähäinen tarve (edellisestä katastuksesta 200km).
Kotimatka oli kylmä sillä ulkolämpötila oli -35, puhallin oli kuitenkin pidettävä päällä että tuulilasi pysyi avoimena.
Lämppäriin löytyi syy, kenno umpitukossa. Ei edes ilma mennyt läpi ensin mutta pikkuhiljaa vesi löysi reittinsä ja sain valumaan molempiin suuntiin. Pari tuntia huuhdoin vesijohtovedellä ja nytkai tuo lämpesi. Huomenna täytyisi hitsata koiranluulle korvakko, ottaa takapenkit pois ja käyttää leimalla jos niillä on aikaa kattoa tuo.
Muuten yksilö on hyvin pysyny ryhdissään. Ulkoa ja sisältä siisti. Ainoa väyryskohta on kuskinpuolen etusiivessä mutta sekin on vain pieni akne.
Kaikki varusteet toimii ja niitähän onkin mukavasti verrattuna kingcäbiin jotain mainitakseni webaston, vakkarin ja muistipenkin sekä mustat nahkat
Tarkoitus on hiukan parannella maasto-ominaisuuksia ajomukavuuden kustannuksella.
Kuvat on kivoja vaikka tosi huonoja onkin..
Ja ei, poliisi ei ole vienyt kilpiä vaan ne on peräkontissa koska siirtokilvet käytössä ja kaksia ei saa olla.
Eilen kävin sitten auton hakemassa lähikylästä, Vuotsosta. Syy hintaan oli se että auton lämmityslaite hönki ainoastaan kylmää (myös kesällä, eli ilmastointi toimii), leima meni umpeen viimeviikolla (17.1), kallistuksenvakaajan koiranluun korvakko irti ja vähäinen tarve (edellisestä katastuksesta 200km).
Kotimatka oli kylmä sillä ulkolämpötila oli -35, puhallin oli kuitenkin pidettävä päällä että tuulilasi pysyi avoimena.
Lämppäriin löytyi syy, kenno umpitukossa. Ei edes ilma mennyt läpi ensin mutta pikkuhiljaa vesi löysi reittinsä ja sain valumaan molempiin suuntiin. Pari tuntia huuhdoin vesijohtovedellä ja nytkai tuo lämpesi. Huomenna täytyisi hitsata koiranluulle korvakko, ottaa takapenkit pois ja käyttää leimalla jos niillä on aikaa kattoa tuo.
Muuten yksilö on hyvin pysyny ryhdissään. Ulkoa ja sisältä siisti. Ainoa väyryskohta on kuskinpuolen etusiivessä mutta sekin on vain pieni akne.
Kaikki varusteet toimii ja niitähän onkin mukavasti verrattuna kingcäbiin jotain mainitakseni webaston, vakkarin ja muistipenkin sekä mustat nahkat
Tarkoitus on hiukan parannella maasto-ominaisuuksia ajomukavuuden kustannuksella.
Kuvat on kivoja vaikka tosi huonoja onkin..
Ja ei, poliisi ei ole vienyt kilpiä vaan ne on peräkontissa koska siirtokilvet käytössä ja kaksia ei saa olla.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Mersun akku ollut kovilla näillä pakkasilla. Kolme vikkoa näyttänyt noin -30 astetta ja joka päivä lämmitetty vähintään tunti eberillä. Tänään meinasi jäädä käynnistymättä mutta lähti kuitenkin omin voimin vielä kun sammutti radion ja puhaltimen.
Kohtuu hyvin on kuitenkin akku toimittanut virkaansa kun on vielä alkuperäinen ja pieni 74ah tai jotain sinneppäin.
Jeeppiin vähän öljyhuoltoa kun näytti edellisestä vaihdosta olevan 70tkm. (Vaihtoväli 50tkm)
Peräöljyt 75w-140 elffiä hiukan lämmitettynä ettei tarvi kokopäivää lorotella.
Sekaan joutuu tässä Quadra-drivessä laittamaan kitka-lisäaineen koska etu ja takaperässä on vari-lock nimiset lukot jotka tekee autosta tarvittaessa 100% nelivedon.
Jakolaatikkoon moparin omaa öljyä, sinne ei saa kuulemma muuta laittaa koska jatkuvaneliveto toimii progressiivisella kytkimellä. Eli auto on normaalisti takaveto, takapyörien lyödessä tyhjää etuveto kytkeytyy.
Yllättävän paljon jakolaatikon öljyt vaikuttikin, aikaisemmin etuveto kytkeytynyt hiukan raa’asti ja hitaasti mutta nyt oli kyllä pehmeä ja huomaamaton kytkeytyminen.
Kohtuu hyvin on kuitenkin akku toimittanut virkaansa kun on vielä alkuperäinen ja pieni 74ah tai jotain sinneppäin.
Jeeppiin vähän öljyhuoltoa kun näytti edellisestä vaihdosta olevan 70tkm. (Vaihtoväli 50tkm)
Peräöljyt 75w-140 elffiä hiukan lämmitettynä ettei tarvi kokopäivää lorotella.
Sekaan joutuu tässä Quadra-drivessä laittamaan kitka-lisäaineen koska etu ja takaperässä on vari-lock nimiset lukot jotka tekee autosta tarvittaessa 100% nelivedon.
Jakolaatikkoon moparin omaa öljyä, sinne ei saa kuulemma muuta laittaa koska jatkuvaneliveto toimii progressiivisella kytkimellä. Eli auto on normaalisti takaveto, takapyörien lyödessä tyhjää etuveto kytkeytyy.
Yllättävän paljon jakolaatikon öljyt vaikuttikin, aikaisemmin etuveto kytkeytynyt hiukan raa’asti ja hitaasti mutta nyt oli kyllä pehmeä ja huomaamaton kytkeytyminen.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02