210 320cdi ohjelmointi\lastutus
210 320cdi ohjelmointi\lastutus
Katselin tuohon -00 väykkyyni "lastuja" saksan ebaystä, halvin maksoi 15€, sitten 60€ aina 250€ asti. Mitäs tuo ohjelmointi kustantaa suunnilleen? Tuolla 60€ lastulla luvattiin jo melkein sama teho mitä yleensä ohjelmoinnilla kuullut saaduksi. Nyt kysynkin kumpi on järkevämpää, lastutus vai ohjelmointi?
ohjelmointi ehdottomasti. Kannata hyvää autoa särkeä nuilla vastusvirityksillä..
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
cdi203, tapio89, tuikku... Tuossa softan vääntäjiä foorumilla, varmasti muitakin löytyy
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Kaveri oli teettäny Rovaniemellä ohjelman w210 270Cdi:hin. Jotaki 600e oli maksanu mutta ohjelmoinneilla taitaa tulla hyvälaatuista jälkeä.
Kuulopuheita vain...
Kuulopuheita vain...
Entisiä:
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet
Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi
Harrasteet:
Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Miten muuten? Jos oikeesti viritellään niin isompaa kuuleria, turboo, suuttimia ensinalkuun (niinkuin missä tahansa koneessa), ja sitten ohjelmasta lisää soppaa koneeseen.
Noista viribokseista jos et ole lukenut; ne vain huijaavat ruiskuja antamaan enemmän mitä ECU käskee. Totta sillä vähän lisää tehoja saa, mutta muu moottorinohjaus ei sitä tiedä muutakuin parhaassa tapauksessa ihmettelee vähän muuttuneita anturitietoja ja koittaa sopeutua. Sitten voi miettiä että kuinka kannattaa myydä 500-600€ ohjelmointia jos sama luvataan 50€ boksilla. Eihän softaa kukaan osta jos boksi todella tekee kaiken samoilla ominaisuuksilla.
Noista viribokseista jos et ole lukenut; ne vain huijaavat ruiskuja antamaan enemmän mitä ECU käskee. Totta sillä vähän lisää tehoja saa, mutta muu moottorinohjaus ei sitä tiedä muutakuin parhaassa tapauksessa ihmettelee vähän muuttuneita anturitietoja ja koittaa sopeutua. Sitten voi miettiä että kuinka kannattaa myydä 500-600€ ohjelmointia jos sama luvataan 50€ boksilla. Eihän softaa kukaan osta jos boksi todella tekee kaiken samoilla ominaisuuksilla.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
OK, ainoa mikä taitaa mennä melkein 'heittämällä' on juuri 270:n turbo 220:een, muuten tarvitaan aina pientä tai vähän isompaa sepitystä että mahtuu ja kaikki putket/letkut saa oikeaan suuntaan ja lähtöjen koot muokattua jne. Mutta sitten tulee ohjauskartat sunmuut, Tuikku ainakin tietää näistä paljon, kannattaa olla häneen yhteydessä...
Viimeksi muokannut MHe, 09.2.2013 8:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna