Näin siinä sitten kävi - W210 320CDI huoltoa ja korjausta

Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Voisikohan päätellä vian olevan paineensäätimessä, kun välillä on tyhjäkäynnissä kylmänä aaltoilua ja tuo sammahtelu on välillä melko herkässä? Toisinaan kärsii kiihdyttää reippaastikin ilman oiretta.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29072
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllähän se mahdollista on...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Näkyy se tosiaan aina käynnistyksen jälkeen hetken humppaavan. Kuumana on vähän vaivaloista tuo käyntiinlähtö, kylmänä narahtaa heti. .humppaus ja sammahtelu on molemmat lisineet. Pitää ehkä kohta tehdä asialle jotain, tuo jo kerran päätti tehdä sen ohituksen aikana. Ei mikään turvallisuutta lisäävä ominaisuus.

Laatikko sai tänään uudet öljyt, läpiviennin, suodattimen ja kybin. Tein vissiin hyvää työtä kun kaikki toimii ihan samalla tavalla kuin ennen. Valitettavasti tämä pätee myös turbiinilukkoon :? Läpivienti oli jo päästänyt öljyä läpi, joten ajoitus oli kohdallaan.

Nyt uudella ohjelmalla näkyy vakkarilla ajettu pitkän matkan kulutus tippuneen oman näytön mukaan 6.8 -》6, 6. L/100km. Ero saattaa olla kolmekin desiä, kun noita koeajoja vertaa. Tuo ei sitten johdu railipaineista, sillä niitä laskettiin oli joku muokannut ohjelmaa ja nostanut niitä paineita ihan turhaan. Ero on siis todellinen eikä vain näytöllä.. Kaupungissa syö edelleen ihan tuhottomasti. Onneksi tiellä kulutus asettuu kun kone lämpenee. Varmaan turbiinilukolla tuosta lähtisi vielö puolilitraa pois.

Ilman pohjamuoveja ei tämä kiuas kyllä lämpene. Miten voikaan olla mahdollista, että tuo motti tarvitsee vähintään 20km tai 20 minuuttia saavuttaakseen 85 -90 astetta. Ylävesiletku pysyy kylmänä ja termari on uusi. Vastaavasti lämpö kyllä säilyy sammutettuna paremmin kuin w124:ssa. Lisälämmitin on pois päältä, kun kuski kuitenkin tarkenee ilmankin.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
v6sa
Mesen Viron suurlähettiläs
Viestit: 195
Liittynyt: 10.10.2005 10:19
Paikkakunta: Kernu

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Perttu K kirjoitti: ...
Lisälämmitin on pois päältä, kun kuski kuitenkin tarkenee ilmankin.

Onkohan se Webasto? Jos on, niin sehän on kierrossa mukana ja toimii aika mukavana jäähdyttimena. CDIssahan ei paljon ylimääräistä ole hukatatavaksi...
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Kyllähän se neste varmaan kiertää siinäkin. Siinähän se on eturenkaan edessä. Toisaalta tuo kyllä pitää lämpönsä ajon jälkeen yllättävän hyvin. Tunninkin jälkeen on vielä yli 60 astetta mittarissa. Jos tuon siis saa kerrankin lämpimäksi, niin kyllä se pitää lämpönsä, eikä lämpö lopu tyhjäkäynnillä tai kaupungissa.

Uusin havainto oli muuten kulutus. Kärryn vetoakin sisältäneen tankillisen kulutus oli auton mukaan 8, 2. Kun laskin kilometrit ja litrat niin kulutus olikin 7, 6. Eikös se yleensä ole toisin päin?
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Kyllä se vaan våykky tuntuu ainakin vähänmersulle. Hyvin on toiminut. Vetoakseli piti vaihtaa ja takakelkan etukumit on myös irronneet keskiosistaan. Muilta osin on toiminut hyvin. Viimeisin kulutus oli maantiellä 5, 9l/100km ja keskinopeus 101km/h. Yleensä kuitenkin 7 kahta puolen .

Mistös muuten johtuu, että kuskin lasi jää puolitiehen ja laskeutuu 5cm suljettaessa. Ei meinaa millään saada kiinni asti. Välillä toimii välillä ei. Pientä nahkeutta on lasin liikkeissä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Sellaista ihmettelin jo keväällä, kun kovilla kierroksilla moottori röpötti ja tunki sinistä savua. Ihan selvää palamatonta polttoainetta. Arvelin, että eihän cdi-koskaan täysillä käy ja toimiihan tämä muuten hyvin.

No tulimpa sitten lukeneeksi niistä imusarjan läpistä. Tästäkin ne oli poistettu toiminnasta, vaan oli pistetty kiinniasentoon. Vähän samaan tyyliin oli tehty kuin autossa tullessa ollu moottorin ohjelma, eli lisää ahtoja mutta syötöt entisellään. Ihmeesti muuttui auto, kun avasin läpät pysyvästi. Siihen loppui ihan kaikenlainen savutus, imuääni muuttui moottorissa kuuluvammaksi ja mikä parasta. Kun ennen kulutusnäyttö asettui alkushokin jälkeen ennen pitkää 6.3-6.1l/100km lukemaan, niin se nyt 50km lenkillä mäkisessä maastossa vesisateessa tipahti lukemaan 5.5l/100km! Pitää varmaan laittaa se ilmanoton vaimennin paikalleen, melkolailla kuuluu nyt morina koneesta. Ennen ei sen puuttumista kuullut oikeastaan mistään.

Oli sitten halvin viritys ikinä, kustannuspuolelle meni yksi nippuside ja kulutus näyttäisi ainakin sen 0,5l tippuvan ajossa.Voihan tuo olla moottorillekin parempi, kun se saa taas ilmaa kaikilla 12 imuventtiilillään.

No jotain kulupuollellekin. Startti taitaa mennä vaihtoon. Löysi jo välivapaan kesken startin ja sitten kunnon romauksen saattelemana alkoi taas pyörittää. Samalla voisi melkeimpä käyttää imusarjaa irti ja aloittaa sen puhdistelu. Se töhnä sieltä sisältä kun lähteen kuulema niin helposti irti, sen kun vedellä vähän huuhtoo :D
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”