voi poistaa
tuommoset rinkulat sieltä tuli ei mitkään överit, mutta jos niillä vähän enemmän näyttävyyttä saisi verrattuna alkuperäisiin 15"
ei pahan hintaset olleet niin oli pakko ostaa, ennen kesää pitäisi maalata uusiksi, kiillottaa huulet ja ettiä keskikupit. keskikupin asennusreikä on 56mm ja ulkohalkaisija 60mm, asennussyvyys 8-10mm saa huikata jos tietoa!
niin ja specsit oli 17x8 ET 35 kaikissa, kumiksi olin aatellut 215/45-17 sarjan varmaan pitää ainakin takana pelailla lätkien kanssa, että kaarelle saa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Tänään läväytti BAS/ASR valot tauluun kun laittoi käyntiin, syynä jarruvalokatkaisin vaikka sen jo uusin ehkä kuukausi sitten näky olevan säädettävää mallia se tappi, jota poljin painaa kun jarruttaa.. säädön lukkona pelaa vain metallinen pinni ja näköjään pettää aina jos survaisee poljinta kovemmin, jonka takia tappi uppoaa kytkimen sisään eikä enää yllä polkimelle
eihän tuo paljon maksanut, mutta kyllähän sen ny sais kauemmin kestää kun sen 1kk/1000km
eihän tuo paljon maksanut, mutta kyllähän sen ny sais kauemmin kestää kun sen 1kk/1000km
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Vanteetkin on nyt maaleissa ja huulten kunnostuksen aloitin, aika karussa kunnossa kun joka puolan alta on lähtenyt lakka lohkeileen..
maalipintaan tuli pari pientä kauneusvirhettä kun keitti, ei kuitenkaan erota kun ihan vierestä katsottuna. erottaapa ite tehdyn
maalipintaan tuli pari pientä kauneusvirhettä kun keitti, ei kuitenkaan erota kun ihan vierestä katsottuna. erottaapa ite tehdyn
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
päteekö tuo 20 sitten kumpaankin päähän että tulee kaarelle? lankussa taisi olla eessä 10 numeroa isompi ET ja tuli saman verran ulosSergey kirjoitti:saat etteenki laittaa lättyjä että saat kaarelle. Tuo mun varmari, siin 8.5x17et20 ja se o just sopiva. Mul vaa oli 235/45/17 renkaat ni piti kaaret rullata.
käsijarrunkin sain korjattua, vänkärin puolelta oli katkennut vaijerinpää kiristimestä joka on navassa, paloja en jaksanut rueta vaihtamaan toiselle puolelle kun meinasi jo hermot mennä ensimmäisen kanssa, pari taikasanaakin saatto naapuritalliin kuulua tuli vaan niin timmi kiristyksen jälkeen että ei tarvi polkimesta painaa kun pari milliä niin ei valu edes mäessä, ei se poljin kyllä paljoa enempää kiristykkään vaikka kuinka polkis liekö sitten tuli kiristettyä liikaa penkin alta..
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Käsijarrun korjausta jatkettu, oli kiristin takapenkin alta ihan tapissa. löysäämällä alkoi poljinkin pelaamaan oikein
vanteetkin on nyt maalattu, huulet hiottu ja kerran hinkattu käsin koko kierros, pitääpi vielä metsästää sopiva laikka porakoneesen ja sillä vetää kun ei käsin kovin peilaavaa pintaa saa aikaseksi
väriksi tuli joku kultasta lähellä oleva, mikä sattu maalitiskillä näyttämään omassa mielessä hyvältä kuvassa näköjään menee enemmänkin keltaseksi
vielä keskikuppien metsästys ja maalaus niin ois valmiina enskesää varten ei tuottanut googlailu tulosta eikä saksastakaan löytynyt sopivilla mitoilla olevia.. sisähalk. 56mm ja ulko 60mm.
vanteetkin on nyt maalattu, huulet hiottu ja kerran hinkattu käsin koko kierros, pitääpi vielä metsästää sopiva laikka porakoneesen ja sillä vetää kun ei käsin kovin peilaavaa pintaa saa aikaseksi
väriksi tuli joku kultasta lähellä oleva, mikä sattu maalitiskillä näyttämään omassa mielessä hyvältä kuvassa näköjään menee enemmänkin keltaseksi
vielä keskikuppien metsästys ja maalaus niin ois valmiina enskesää varten ei tuottanut googlailu tulosta eikä saksastakaan löytynyt sopivilla mitoilla olevia.. sisähalk. 56mm ja ulko 60mm.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Ei ne ainakkaa huononmaks menny.
Yks vaihtoehto et muovilevystä rasiaporalla tai jollaki ajelee renkulat ja pikku liima täpeillä kiinni jossei satu tuleen tiivis et pysys itekseen?
Ookko ebaystä katellu onko lätkiä?
Ulkomittojen mukkaan kai noi myyään, ostin itelle ainaki äske kiinasta 75mm lätkät 75mm reikään ja muuta en miettiny. Toki seo aika yleinen koko.
Yks vaihtoehto et muovilevystä rasiaporalla tai jollaki ajelee renkulat ja pikku liima täpeillä kiinni jossei satu tuleen tiivis et pysys itekseen?
Ookko ebaystä katellu onko lätkiä?
Ulkomittojen mukkaan kai noi myyään, ostin itelle ainaki äske kiinasta 75mm lätkät 75mm reikään ja muuta en miettiny. Toki seo aika yleinen koko.
E46 330D & E46 328i
Uudet kumit, pultit ja soviterenkaat pitäisi tulla muutaman päivän sisään niin pääsee mallaileen alle ja tietää tilata oikeat lätyt väliin keskikuppeihin pitänee palata jossain vaiheessa jos/kun löytyisi sopivat tai sitten tekee itse ja liimaa kiinni..
E: Vannemaailmasta löyty yhdet sopivat mittojen puolesta, tosin tuossakin lätkä on 6mm paksu niin tulis aika reilusti ulos muuhun vanteeseen verrattuna ja muutenkin vaatis vähän jatkojalostusta että kehtaa mersun alle laittaa
E: Vannemaailmasta löyty yhdet sopivat mittojen puolesta, tosin tuossakin lätkä on 6mm paksu niin tulis aika reilusti ulos muuhun vanteeseen verrattuna ja muutenkin vaatis vähän jatkojalostusta että kehtaa mersun alle laittaa
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Alkoi BRAKE - LINING WEAR valo vilkkumaan aina kun jarrua painoi niin kipasin uudet palat eteen ja ihan hyvään saumaankin
ei ollut enää anturistakaan paljoa jäljellä kun oli kulunut
jonkun aikaa sai satuloiden mäntien kanssa kikkailla että sai uudet palat mahtumaan.. remontin jälkeen piti polkea tyhjiä pois polkimesta tovi ja vieläkin tuntuu että olis reilusti enemmän tyhjää ennen palojen vaihtoa pysähtyy kuitenkin kun runttaa reilummin.. liikennevaloissakin tuntuu että valuu poljin pikkuhiljaa pohjaan kun painaa normaalisti jarrua..
ei ollut enää anturistakaan paljoa jäljellä kun oli kulunut
jonkun aikaa sai satuloiden mäntien kanssa kikkailla että sai uudet palat mahtumaan.. remontin jälkeen piti polkea tyhjiä pois polkimesta tovi ja vieläkin tuntuu että olis reilusti enemmän tyhjää ennen palojen vaihtoa pysähtyy kuitenkin kun runttaa reilummin.. liikennevaloissakin tuntuu että valuu poljin pikkuhiljaa pohjaan kun painaa normaalisti jarrua..
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Tuo löysä/joustava tunne polkimessa---> vaihdoit uudet jarrupalat, mutta jarrulevyt ovat kuluneet.Shatter kirjoitti:
jonkun aikaa sai satuloiden mäntien kanssa kikkailla että sai uudet palat mahtumaan.. remontin jälkeen piti polkea tyhjiä pois polkimesta tovi ja vieläkin tuntuu että olis reilusti enemmän tyhjää ennen palojen vaihtoa pysähtyy kuitenkin kun runttaa reilummin.. liikennevaloissakin tuntuu että valuu poljin pikkuhiljaa pohjaan kun painaa normaalisti jarrua..
Uudet palat "kantavat" kuluneen levyn kantteihin, ulko-ja sisäreunaan jollonka jarruttaessa pala/palanrunko joustaa/taipuu mikä aiheuttaa pehmeän jarrupoljintuntuman.
Tilanne korjautuu ajamalla ja jarruttelemalla.
Ns. "ammattimies" viistää uudet palat jottei asiakas tule takaisin huutamaan: " LAITOITTE NE JARRUPALAT, NYT SIINÄ EI OLE JARRUJA OLLENKAAN" (normireaktio kuluneilla levyillä+uusilla paloilla ilman palojen muokkausta)
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Levyyn ei asentaja, se palan vaihtaja raukka, uskalla koskea, välillä on pakko sanoa. On se jarrulevy loppuun kulunut. Vaikeita on ne joilla, sisäpuoli kahtalaitaa umpiruosteessa+ puusilmä katsastaja. ---> Jarrut rahisee, vasta katsastettu.--->levyt loppu/ palat raudalla/ sisempimäntä oik/vas. umpiruosteessa. Ja vasta leimattu, --->yritätte rahastaa, rosvot.Dixon kirjoitti:Mun kohalla ton otin huomioon ja pykälät ajelin pois levystä vaikka uus pala oli sen verra pienenpi ettei menny lähellekkää pykälää.
Niinhän tuota tuli kuin tulikin muutoksia suunnitelmiin kun iltasella saapuu postipaketti vannetukusta, tympiästi sattu keltanen kuljetus 21 -palvelu toimitukseen niin pitää kämpillä kikkailla alkuillasta, vaikka muuten uv meneekin sitten eri osoitteessa noh, kaippa sitä kerkeää muutaman tunnin myöhemminkin liittyä sekavaan seuraan
E: etujarrutkin tuntuu alkavan asettumaan kun ei enää polkimessa ole tyhjiä
E: etujarrutkin tuntuu alkavan asettumaan kun ei enää polkimessa ole tyhjiä
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Tulipa varsin mainio uudenvuoden ylläri kun kävin renkaat pyöräyttämässä vanteille, jokaiseen vanteeseen tuli about ulko 60g ja sisä 30g painoja yksi oli sitten ihan ympärisoikea ja heittoa oli ulko 90g ja sisä 60g näki jo silmällä kun koneessa pyöri ja ulkokehä vemputti aika reilusti..
mitenhän lie noin kierot on kun kolmessa jotka näytti silmällä katsottuna ihan kohtuu suorilta koneessa niin tulikin sitten 60g painoja? tuskin renkaat noin paljoa heittää vaikka jotku halvat ekokakat onkin
varmaan olis tässä ennen kesää järkevää käyttää ainakin tuo pahin l-weldillä suoristuksessa ja siinähän ne sitten menis kaikki samassa paketissa. suoristustyöt näytti olevan alk. 25e/vanne niin ei mitenkään paha siihen verrattuna kuinka paljon on jo noihinkin mennyt
mitenhän lie noin kierot on kun kolmessa jotka näytti silmällä katsottuna ihan kohtuu suorilta koneessa niin tulikin sitten 60g painoja? tuskin renkaat noin paljoa heittää vaikka jotku halvat ekokakat onkin
varmaan olis tässä ennen kesää järkevää käyttää ainakin tuo pahin l-weldillä suoristuksessa ja siinähän ne sitten menis kaikki samassa paketissa. suoristustyöt näytti olevan alk. 25e/vanne niin ei mitenkään paha siihen verrattuna kuinka paljon on jo noihinkin mennyt
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Mulla on Golfin vanteessa 135g painoja, siinä oli 3v sitten soikeutta yli 3mm. Eipä oo haitannut menoa. Viime keväänä Keränen Muhoksella tarkisti suoruuden kun myi mulle uudet kumit ja oli enää reilu milli soikeutta Sen ei tarvinu laittaa siihen kuin 65g enää. Eli ajanmittaan tasottuu ittekseen
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
pitää laittaa pahin vanne taakse ja toivoa ettei ihan heti hampaat tipu suusta kesällähän tuo selviää miten rullaa, jos ei ittiä miellytä niin myydään etiäpäin.
allakin jo käytin että näkee minkälaiset kiekot sitä on tullut haalittua ja ihan hyvin nuo tuntuu ainakin omaan silmään istuvan, tosiaan vielä vaatii joka nurkkaan n. 15mm lätyt kun nyt on ET 35. eessä menis varmaan pienemmälläkin (bilteman 5mm?) jos ei jopa ilmankin, mutta takana jää aika sisään.
renkaiksi tuli jotku uutuus kierrätysrenkaista uudelleen paistetut ekorenkaat koossa 215/45-17, musta ja pyöreähän tuo näyttää olevan niin kokeillaan minkälaiset on. merkki Profil V8 Eco. oli ihan MADE IN EUROPEAN UNION
allakin jo käytin että näkee minkälaiset kiekot sitä on tullut haalittua ja ihan hyvin nuo tuntuu ainakin omaan silmään istuvan, tosiaan vielä vaatii joka nurkkaan n. 15mm lätyt kun nyt on ET 35. eessä menis varmaan pienemmälläkin (bilteman 5mm?) jos ei jopa ilmankin, mutta takana jää aika sisään.
renkaiksi tuli jotku uutuus kierrätysrenkaista uudelleen paistetut ekorenkaat koossa 215/45-17, musta ja pyöreähän tuo näyttää olevan niin kokeillaan minkälaiset on. merkki Profil V8 Eco. oli ihan MADE IN EUROPEAN UNION
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
joo ei se tärrää, ihmiset kauhistelee asiaa liikaa kun on vähääkään painoja. SUNNY renkaille (195/45/16) sai laittaa jokaiselle (suoralle) vanteelle 60-150g painoi.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
eipä nuistakaan pitäis olla kun juuri tuo yks vähän lommolla ja siitäkin huomasin painauman jo maalausvaiheessa, muissa ei ollut mitään silmin havaittavaa ja koneessakin pyöri suoraan pl. tuo lommolla oleva jossa näytti ulkoreuna vähän muljuavan.
toivotaan parasta
voihan se tieten olla kun nuo on nuita pinnotettuja halpiskumeja että kun vähän ajaa ja kuluu niin saattaa olla että jos koneeseen lyö niin menee vähemmillä painoilla
toivotaan parasta
voihan se tieten olla kun nuo on nuita pinnotettuja halpiskumeja että kun vähän ajaa ja kuluu niin saattaa olla että jos koneeseen lyö niin menee vähemmillä painoilla
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
tämäkin on eläny hiljaiseloa tallissa kun piti lähtä armeijan harmaisiin ja alunperin oli tarkotus laittaa seisontaan, mutta uutena vuotena naapurin sälli innostui ampumaan vähän turhan lähellä raketteja niin palo koko keula (lokarit, konepelti, vänkärin ovi, b pilarit ja katon etureuna) ja on oottamassa päätöstä vakuutusyhtiöstä jotta saa viedä tarkastajalle. samassa rytäkässä meni myös kaverin muutama kk takaperin maalautettu s203 josta paloi katto/konepelti ja tuli jälkiä ympäri autoa
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Oiskohan mahdollisesti tähänkin suotavaa vaihtaa pyöränlaakeri eteen kun kerkesi 1½vk seisomaan paikallaan ja kun lähti liikenteeseen aina kävelyvauhdissa kun pysähtyi/kiihdytti taikka käänsi kunnolla niin jumalaton hankaus/rohina ääni.. no se nyt katosi kun on muutaman päivän ajellut, mutta vieläkin kylmänä aina moottoritiellä alkaa korviin pistävä korkea vikina/ulina ja tulee selvästi vänkärin eturenkaasta, heti loppuu jos jarruttaa
tosiaan ääni häviää heti kun auto lämpeää ja vähän ajelee, kylmänä aina vikisee ja ääntelee miten sattuu
tosiaan ääni häviää heti kun auto lämpeää ja vähän ajelee, kylmänä aina vikisee ja ääntelee miten sattuu
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Pitää vielä koputella puuta kun ei tunnu enää kuuluvan kun on ollut ajossa enemmän.. välyksiä ei tuntunut väännellessä niin ei pitäisi ainakaan laakeri olla ja jarruissakin tuntui kaikki olevan kunnossa
eiköhän se ajamalla sieltä esille tuu jos on joku rikkoontumassa, tahtoo vaan nämä vanhemmat ja puolmiljoonaa ajetut olla outojen äänien lähteitä varsinki seisonnan jälkeen
eiköhän se ajamalla sieltä esille tuu jos on joku rikkoontumassa, tahtoo vaan nämä vanhemmat ja puolmiljoonaa ajetut olla outojen äänien lähteitä varsinki seisonnan jälkeen
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.