S210 E220 CDI A -99 "Ukin melluauto"

Vastaa Viestiin
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kiinnitn huomiota tuohon "parkkitutka piippailee omia aikojaan, sulake poistettu"... eikö vaikene kytkemällä ihan omasta katkasimesta pois, kun sellainen sinullakin näytää tuossa olevan mitä kuvista katselin... siinä keskikonsolissa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Vaimenee se siitäkin, mutta ei lopullisesti.... Kyllästyin painelemaan nappia, joten otin sulakkeen pois...
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Yritykseni hankkiutua tästä eroon todettakoon epäonnistuneeksi, ei oikein tunnu olevan kysyntää. Ei taida kelvata liikkeisiin vaihdossa kun eivät kyselyihini edes vastaa... Tai ehkä jos uudehkon auton ostaisi, niin saisi jonkun nimellisen hyvityksen - kenties saman verran mitä ilman vaihtoautoakin saisi tingittyä... :roll: Bisnes on bisnestä, joten - taidanpa pitää itsellä vara-autona/leikkikaluna ja ruveta fiksailemaan noita pikkuvikoja...

Kuva

Laitoin takaisin liikenteeseen ja meinasin tällä ajella nyt ainakin pari viikkoa, niin pysyy vetreänä. Jotain pientä kivaa voisi jossakin vaiheessa rakennella, mielessä olisi esim. tuollaisia:
- GSM-ohjaus webastolle (Kyllä, olen niin kiireinen ettei voi kävellä kahta kertaa 50m päähän auton luo :wink:)
- LED-polttimoiden vaihtoa (kukkaroystävällistä näpräystä...)
- Volttimittari jonnekin (joku pakkomielle jäänyt jostakin...)
- Peruutuskameran asennus (vähän nätimmin kuin mitä se tähän asti on ollut + nappiohjaus parkkivaloille, jos jotenkin järkevästi saa...)
- 2din soitin (paneelin metsästykseksi mennee)
- Sähkölasien "parantaminen" (takalasien nappulat pois käytöstä, silleen fiksusti...)
- Akkulaturille liitäntäpaneeli sopivaan paikkaan (ei jaksaisi aina availla konepeltiä akun latausta varten)
- Pissapojalle oma nappi, ettei eka pyyhkäsy mene kuiviltaan...
- Jotain muuta tarpeetonta/typerää (?)

Niin, ja tuommoisia pikkujuttuja tietty ainakin:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

(Aika jännä tuo mersun rattiakselin nivel, en ole ennen törmännyt tuollaiseen)
Viimeksi muokannut dneproshin, 19.12.2016 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Lisäsin 3,5 dl öljyä laatikkoon ja vaihdoin kuskin lähivalopolttimon (Biltema Long Life). Ledipolttimoita laittelin myös tilaukseen, ja KL-varaosille lähtenee tilaus piakkoin. Kuskin penkinlämmittimen korvasin Bilteman 30e lampaantaljalla :)

Niin, ja korjasin yliherkän kuskin ovivalokytkimen liimaamalla oveen paksun teipinpalan => Toimii just niin kuin pitääkin.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Karkea arvio kustannuksista 1.1.2013 - 31.12.2016.

Arvonalennus 4333.33 e (En laske jäännösarvoa autolle).
Verot 890 e
Vakuutukset 808 e
Lisävarusteet 312.23 e
Varaosat/huollot/korjaukset (itse tehdyt) 979.49 e
Teetetyt huollot/korjaukset 3368.46 e
Katsastus 260 e
Renkaat 1229.79 e
Polttoaine 1659.79 e

Yhteensä 13841.09 e
n. 288 e/kk

Ajettu n. 14 tkm (+ muut käyttäjät on ajanu mitä ajanu ja maksanu ajonsa itse...)
Keskikulutus 7.75 l/100 km
n. 0.99 e/km

Onko järkeä vai ei? Sitä sopii miettiä... Edelleen, se 1.2 TDI Polo tms. sopisi tähän ajoon kustannuksien puolesta, MUTTA - ei mahtuisi lapset, tavarat eikä isäntä itekään kyytiin kunnolla :?
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Kuva

Tuollaista kokeilin, jos olen oikein ymmärtänyt niin EGR lakkaa toimimasta tuollaisella tulppaamisella. Yllättävää kyllä, auto ei mennyt täydellisesti ja lopullisesti vikatilaan, ainakaan samanlaiseen kuin silloin kun nokka-akselin anturi alkoi pätkimään. Vähän empii kun kaasua painaa, mutta herää hetken päästä ja kiihtyy normaalin tuntuisesti. Melkein voisi ajella tällaisenaan, mutta vaikuttaa sen verran helpolta viritykseltä että taidan kokeilla jotain tuollaista:

http://www.mbclub.co.uk/forums/engine/6 ... e-mod.html
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=182069
:shock:

Jos osaan tulkita oikein, niin vänkärin b-pilarissa on tälle autolle k-arvoksi määritetty 1.4:
Kuva

Edellisessä katsastuksessa mitattiin kuitenkin 1.9... Liekö tuo miten vaikea saada polettua alle 1.4?

Vaihtoehtojen pohdintaa:
A) Jostain savuoptimoitu katsastussofta
B) Putsataan imusarja, EGR pois, huohotuskaasut purkkiin, putsari pois katsastukseen ja toivotaan parasta...
C) Leiman loputtua lokakuussa paaliin ja tilalle W124-aikakauden ajopeli
D) Revitään tyyppikilpi pois ja toivotaan että laiska katsuri ei jaksa etsiä k-arvoa tietojärjestelmistään
E) Pakoputkeen ylimääräisiä savureikiä ja taas toivotaan että katsuri katsoo läpi sormien :roll:
F) Poletaan ja huudatetaan savuja pois niin maan perusteellisesti ennen katsastusta
X) Kaikki edellämainitut...

Ei välttämättä mene minun oikeustajuun, että täysin ropeltamattomat dieselautot (kuten tämäkin oletettavasti on) eivät yht'äkkiä olekaan enää laillisia. Ei ole viritelty, ei pistetty kankea läpi katista eikä muutakaan vilunkia. Ollaan vissiin pahemman laatuisia ekoterroristeja kun ajellaan vanhalla (mutta ei tarpeeksi vanhalla) nokilekalla.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Jeps, tuossa selkokielinen juttu aiheesta --> http://www.iltalehti.fi/autot/201701162 ... 4_au.shtml
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

1.4 ei ole ongelma. Mutta 0.5 on varmasti euro 3 cdi koneelle ongelma, ja näitäkin on. . Tuo Trafin linjaus on tuolta :toilet:
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/vanhat- ... -24283446/

Näköjään voi taas huokaista helpotuksesta...

Otin tän taas ajoon ku tuosta isosta leijonasta tippuu putki kohta kokonaan (ja pakomöykkä maantienopeuksissa alkaa olla vähän häiritsevä)...

Kuva

Tajusin, että väykky on tähän mennessä ajamistani autoista ainoa, jossa saan kuskinpaikalla vasemman jalan kokonaan suoristettua :shock: Kiitos kookkaan jalkatilan ja kytkinpolkimen puuttumisen. Aivan mainio ominaisuus, yleensä joutuu kökkimään polvet suussa tai jotenkin muuten yhtä mukavassa asennossa. Enkä oo ku 185 cm.

Tänään työkaveri halus tulostaa minulle tarran, ja pitihän se illan kähmässä käydä turaamassa paikoilleen:

Kuva

Lapset rupes kutsumaan tätä "pikkuautoksi", ovat tottuneet tuohon puuliiterin kokoiseen menopeliin :P
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

:?

Kuva

Kuva

Olipa harvinainen autonkolhija kun jäi paikalle, soviteltiin maksu paikan päällä käteisellä. Totesin vaurion kosmeettiseksi, joten auto saa kelvata kolhuisena "paaliin asti".

Akkukin osoittaa kuolemisen merkkejä, eipä lähtenyt aamulla käyntiin. Näin jälkiviisaasti voi todeta, että onhan noita oireita ollut: Webasto on välillä sammuillut itsekseen ja aamustarttien jäljiltä vakkari on yleensä ollut mykkä. Teoriani on, että se on tilapäisesti ottanut virran vähäisyydestä itseensä... Päivän toisen startin jälkeen (20 km ajon jälkeen, päiväkodin pihasta) onkin sitten yleensä saanut ajella kaasupolkimeen juuri koskematta kun vakkari on toipunut edellisestä loukkaantumisestaan.

Tulipa sentään testattua jokin aika sitten hommaamani motonetin telwin (http://www.motonet.fi/fi/tuote/455612/T ... 800-A-12-V), lähti käyntiin kun tuon kytki konehuoneen napoihin. Aiemman testini perusteella kaikale ei kyllä kykene käynnistämään autoa, jos akku on täysin kuollut.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Joku aika sitten ihastelin W210:n suunnittelijoiden mainiota "kynäsiepparia" penkin ja keskikonsolin väliin:

Kuva

Kuva

Biltema on nyt vienyt ajatuksen nekstille levelille:

Kuva

Tuollaiset siis ostin:

Kuva

Kuva

Täytyy sanoa, että aivan loistavat keksinnöt, eivätkä edes kalliit! Minulla on ollut 7 Volvoa, eikä yhdessäkään ole tainnut olla kunnon mukitelineitä, ainoastaan onnettomat koloset hanskalokeron kannen sisäpuolella. Sama on itseasiassa tässä Mersussakin, olevinaan paremman luokan auto, pah...

Seuraavalla Bilteman reissulla kyllä lähtee noita vähintään toisetkin kappaleet jemmaan tai toiseen autoon.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Kuva

#wheelporn

Mustat, pyöreät ja halvat. Siinä kriteerit...
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Kuva

Kuva

Enpä saanut aikaiseksi kiillotella lyhtyjä kuin vasta tänään. Ostin Prismasta jonkinmerkkisen ajovalojen kiillotussarjan ja hinkkasin pikaisesti lyhdyt. Vähän parempi, vaikkakin "sumupilvet" erottuvat edelleen. Mutta ainakin ne sumupilvet kiiltävät nyt :)

Kiillotussarjan tarvikkeet riittävät vielä toiseenkin käsittelykertaan, ja onhan minulla kotona Turtlen vastaava sarjakin odotellut jo parisen vuotta...
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Auton avain kadoksissa: Petteri tiirikoituu autoon hetkessä ja tekee uudet avaimet

Kuva

:shock: Eipä taida olla väykyn (tai kovin monen muunkaan auton) ajonestelyjärjestelmistä kauheesti hyötyä ammattilaisten tai "ammattilaisten" käsittelyssä...

Koko talvi meni huonolla huollolla ja kovalla ajolla, mutta eilen tuli inspiraatio vaihdella öljyt. Enpä ollut sitä tähän koskaan tehnytkään (edelliset vaihdot tapahtuivat jossakin pajalla), ihan mielenkiintoinen oppimiskokemus siis. Irtopatruunoita on vähemmän tullut itselle vastaan, lienevätkö ekolookisempia sitten, eipä tule ainakaan metalliromua.

21.5.2017, 327221 km. Moottoriöljyt + suodatin (+lasinpyyhkijän mekanismin voitelua) n. 40 e

Jostain olin näköjään hommannut uuden öljytulpan ja prikankin:

Kuva

Johan noilla tuli melkein 2 vuotta ja 15 tkm ajeltua:

Kuva

Uusi suodatin kiinni, öljyä laitoin n. 5.5 litraa ja tikku näyttää 3/4 - keula tosin perää alempana. Öljyksi laitoin luokitukset MB 229.1 / 229.3 täyttävää Motox FullSyn(tistä) 5W-40.

Innostuin taas ruuvailemaan muovejakin irti:

Kuva

Pyyhkimen mekanismia tutkin ja ainakin yritin rasvailla Bilteman jollakin "pitkäkestoisella PTFE-ruiskeella" tms... Sen kummemmin en purkanut, saahan noita varmaan purkaamolta sitten jos pettää...

Kuva

Kuva

Vänkärin puoleinen vedenpoisto oli täynnä lehtiä, multaa ja hiekkaa:

Kuva

Tuke ei kylläkään näy yo. kuvassa, parempaa ei tullut tällä kertaa otettua. Kuva on siis otettu vänkärin puoleisen sähkölaatikon ja etusiiven välistä, missä tuo kapea "suppilo" keräilee vesiä ja ohjaa ne etupyörän taakse. Rapsuttelin ruuvarilla, imuroin imurilla ja johan alkoi vesi kulkemaan läpi:

Kuva

Muut vedenpoistoaukot tarkastelin myös, niissä ei kummempia tukkeita ollut. Kuskin puolella sulakerasian ja etusiiven välissä on samanlainen ratkaisu kuin vänkärin puolellakin. Pyyhinmekanismin kaukalosta vedet valuvat "kytkinkopan" kylkeä pitkin kuskin puolelle:

Kuva

Ilmanottokaukalosta lorottelee toisesta päästä vänkärin etupyörän taakse (eli samaan paikkaan minkä rapsuttelin auki) ja toisesta päästä kytkinkopan oikeaa laitaa pitkin, kumiläpät ovat ilmeisesti estämässä konehuoneen huurujen kulkeutumista sisäpuhaltimelle:

Kuva

Keskellä kuvaa kumiläpän reunaa, tästäkään ei ole parempaa kuvaa kun ei kädet mahdu ihan joka paikkaan, valitettavasti:

Kuva

Vissiin turpon öljynpaluu vähäsen mehii, se on tuo vasemmanpuoleinen. Oikeanpuoleinen on öljytikun putki:

Kuva

On tossa ihan selvästi tuntuva välys poikittain sekä pitkittäin, en tiiä kuuluuko olla:

Kuva

Sinänsä ihan sama, ei pidä kummempia vinkunoita ja saahan noita föönejä föönikaupasta kun se aika koittaa.

Kaadoin öljyä pakosarjalle... Lisäksi näyttäisi että huohotin ja ehkä myös venakopan tiiviste hikoilevat:

Kuva

Turbon imupuolen letku lähti irti lähes pelkällä katseella, takaisin laittaessa kiristelin vähän paremmin... Kuka lie ollut edellinen asentaja, en minä ainakaan (mitään tunnusta...)
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Nyt alkaa olla auto yhtä väsyneen näköinen kuin kuskikin.

Kuva

Kuva

Kuva

Lähivaloina Bilteman H7 Gold, kaukovaloissa (ei näy kuvassa) jotkut Bilteman H7 spesiaalipolttimot (Premium +30% tms, en muista tarkemmin) ja parkeiksi laitoin keltaiset 5 ledin mollukat loimottelemaan kelmeää valoa. Kaukovalopolttimoiden sininen kärki antaa sisemmille umpioille juuri ja juuri havaittavissa olevan sinertävän hohteen, kun valot ovat pois päältä.

Siniset peltivanteet (en ole niitä itse maalannut!) ja Bilteman kattotelineet täydentävät kesälookin.

Opinpa sellaisen asian polttimoista, että tämän auton parkkipolttimot BAX9s ja "perustapaus" BA9s ovat ERI asia - jälkimmäisessä nastat ovat 180 asteen välein ja toisessa jotakin muuta, eli eivät käy ristiin. Ja olisikohan vielä joku BAY9s ollut myös...
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Kuva

Kuva

Etupuskuri on menetetty tapaus, joten eikun tuunailemaan :P
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Kuva

Kuva

Iski joku inspiraatio käyttää leimalla tätä... Eilen parit pikkufiksit ja tänään leima tuli että heilahti!
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Leimalle vaadittiin siis tällä kertaa seuraavat toimenpiteet (9kk seisonnan jälkeen):

- Täysin kuollut 100Ah Varta pois ja tilalle Volvosta lainattu vähemmän kuollut 74Ah Varta E11
- Mykistyneen vasemman peilivilkun liitin putsattu contact cleanerilla
- Etupolttimoita vaihdettu laillisempiin versioihin (2xH7, 2xH6W/BAX9s ~20e)
- Pohjamuovit laitettu paikoilleen (what you don't see isnt there...): Aiemmin alvadista hankkimani pränikät etummainen ja keskimmäinen - takimmainen vaihdelaatikon piilottamiseen soveltuva muovi on wanha mutta melkein ehjä. Ainoastaan keskimuovin etukiinnitys piti hoitaa nippusiteillä, kun joku oli syönyt ruuvien vastakappaleet.
- HKPL8 nastapallot alle
- Tankissa kesädieseliä, suostui onneksi silläkin toimimaan. Lämpötila ~0 tienoilla, näköjään riittää kesälaadun ominaisuudet. Tankkasin kyllä varmuuden vuoksi vielä tankin täyteen talvilaatua, 56 litraa meni sitä.
- Ja loput herkistelyt ihan ajamalla. Loskatietä painelin menemään ESP:tä vasten ja jarruja säästelemättä, ihan hauskaa puuhaa 8)

Kuva

Kuva

Tuossa kuvassa siis tuo levein on tämän auton etumuovi ja kapein on keskimuovi:

Kuva

Katsastuksesta saatu huomautus liian ylös suunnatuista lähivaloista lienee asiallinen - yritin säätää mutta säätöruuveilla ei tuntunut olevan mitään vaikutusta :x Sen sijaan korkeudensäätö toimi ennen katsastusta ja sen jälkeen - mystistä.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Onko se hanttikuskin puolella taka-alatukivarresta kiinni oleva ohut koiranluumainen valojen korkeuden säätötanko kiinni? Mulla oli se irronnut (ruostunut poikki kiinnityskohdasta) tukivarren päästä ja tällöin valot näytti päin honkia.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Siis hetkonen nyt... Näissä on tasonsäätöperä JA valojen automaattinen korkeudensäätö JA sitten vielä joka vuosi tarkistetaan, että ohjaamostakin saa vielä valokeilan korkeutta säädettyä... Kylläpä mersumiesten valoasioista pidetään hyvää huolta :shock: Täytyy ajaa pukeille auto joku päivä ja tutkia löytyykö mainittua "koiranluuta".

Kestoinhotukseni on koodilliset radiot, mutta ei se mitään - dymolla siitä selviää:
Kuva

Jos tässä vaiheessa joku haluaa vielä anastaa käsittämättömän upean, oikein CD-soittimella varustetun Audio 10 -hifijärjestelmän niin OLKOON HYVÄ.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
Andy
Viestit: 777
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Viesti Kirjoittaja Andy »

Jos tässä vaiheessa joku haluaa vielä anastaa käsittämättömän upean, oikein CD-soittimella varustetun Audio 10 -hifijärjestelmän niin OLKOON HYVÄ.
Mää voin ottaa, jos tuosta haluat ihan vapaasta tahdosta luopua ja tuo on toimiva.

Äläshny, mulla on -01 väykyssä alkuperäinen Audio **, jossa on KASETTIsoitin ja CD-boksi perässä. Ja taitaa soittimessa olla myös puhelimen ohjaus.
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Hyvin tuossa audiokympissä radio kuuluu, cd-soittimesta ei ole tietoa kun en mokomien lättyjen kanssa ole jaksanut säätää vuosiin. Jos jostain löytyisi tähän sopiva 2-din paneeli, niin voisin harkita soittimen vaihtamista... Muutoin tuo saa kelvata niin kauan kuin toimii.

Biltemasta hommasin pätevän tuntuisen reunallisen liukuestematon kojelaudan päälle, saa kännykän navikaattoriasentoon kätevästi.

Kuva

Tulostamastani tähdestä tuli naurettavan iso, mutta eipähän alkuperäinen rattilogo häikäise enää inhottavasti. Kuka lie suunnittelija saanut mahtavan idean laittaa rattiin kiiltävää materiaalia...
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Missä olosuhteissa se tähti häikäisee häiritsevästi? En ole vielä huomannut moista efektiä missään mersussa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Vaatii juuri sopivat olosuhteet, en ole itsekään kiinnittänyt aikaisemmin sen kummempaa huomiota tuohon häikäisyyn. Paitsi tässä eräänä päivänä jouduin "väistelemään" kromitähden heijastelua, ja päätin että en muuten väistele enää koskaan!

Kuva

Kuva lainattu tuolta: https://kenrockwell.com/mercedes/e430/defects.htm

Valojen säätöä käänsin alaspäin, eivät näytä enää puun latvoihin. Ja huomasin, että korkeudensäätö toimii vain auton ollessa käynnissä - katsastuksessa auto oli sammuksissa kun sitä kokeili, eli ihan aiheeton korjauskehotus :?
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Otetaan tuollainen:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/455584/C ... t33m-johto

Ja tuollaiset:
Kuva

Vähän mattopuukkoa ja lopputulos on tuollainen:

Kuva

Kuva

Asennuskuvia:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Alipainetoiminen valojen korkeussäätö niin kai se kuuluisikin testata käynnissä.
Leiman haltijalla huonompi päivä.
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Se on hyvä kun oppii omista autoista näitä ominaisuuksia, niin voi sitten aina katsastuksessa kohteliaasti kyseenalaistaa asioita, jos sellaiseen tarvetta ilmenee. Itse asiassa viimeksi pesosta katsastaessa meinasi inssi laittaa alapallon eli käytännössä koko alatukivarren uusiksi. Ihmettelin silloin ääneen, että vastahan ko. tukivarsi oli reilu vuosi sitten vaihdettu, jolloin alkoi tarkempi tutkinta... Väljyyden syyksi paljastui sittenkin raidetangon pää. Sen pystyin hyväksymään, ja uusintanäytölle menin sitten molemmin puolin uutuuttaan hohtavilla raidetangon sisä- ja ulkonivelillä varustetulla autolla. On nääs tuo pyöränsuuntaus sen verran hintavaa, ettei viitsisi joka vuosi sellaista operaatiota teettää - kerralla kaikki kuntoon :wink:

Jotain uutta väyryseenkin:

Kuva

Kuva

Michelin Crossclimate + 205/55R16 94V, upean näköinen kuvio noissa ainakin on:

Kuva

Alkoi siis kyllästyttää kun ei ollut kunnon kesärenkaita tähän... Hetken aikaa ajelin komialla sekarengastuksella => vakkari ei tietty toiminut ja eihän ilman sitä jaksa ajaa yli sataa metriä :evil:

Sinisillä peltivanteilla oleva nypitty nastakierros olis muuten ollut ihan ok, mutta yksi renkaista päästeli ilmoja pihalle ja epätasapainossakin olivat... Ja muutenkin vähän hirvitti kesäkeleillä päästellä talvikumeilla (Jännä että talvella ei pelota ajaa talvirenkailla, vaikka olosuhteet ovat silloin taatusti keskimäärin huonommat...)

Sitten tuo yksi kesärengassarja 6-puolaisilla Alession vanteilla jäi pois pelistä etujarrupalojen vaihtamisen jälkeen, kun liimapainot alkoivat ottaa kiinni etujarrusatuloihin... Yritin vielä liimailla painoja uusiksi hieman eri kohtaan, mutta siitähän oli seurauksena lähinnä entistä enemmän ravistelua ja vatkausta...

Kaivelin lopulta varastosta OEM 16-tuumaiset 11-reikävanteet, joiden ympäriltä löytyi 2 loppuunkulunutta Nokialaista ja 2 "ihan hyvää". Tapojeni vastaisesti en ostanut vain kahta uutta rengasta vaan tuumin että sekarengastukset saavat nyt riittää. Ladoin 485 euroa Euromasterin tiskiin ja vastineeksi sain tuollaiset vähän niinkuin renkaat, mutta pienemmät. Noh, kantavuus riittää ja nyt voinee taas nauttia tasaisesta kyydistä hyvän aikaa. Noissa donitseissa ei sitten ole minkäänlaista vannesuojaa, ja noilla mitoilla lattialla lappeellaan makaava pyörä on todellakin vanteen, ei kumin varassa... Itseäni ei haittaa, mutta varoituksen sanana teille, jotka välitätte vanteistanne enemmän kuin minä...
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Aikaisemmin kokeilin EGR:n poistamista käytöstä yksinkertaisella tempulla eli alipainelinjan tukkimisella. Siitähän aiheutui jonkinlainen limp home -tila, tai ainakin tehot tuntuivat olevan aika usein hukassa. Lueskelin lisää aiheesta mm. noista paikoista:

http://www.peachparts.com/shopforum/die ... rbo-7.html
https://forums.mbclub.co.uk/threads/die ... mod.68098/
http://forums.mercedesclub.org.uk/index ... 928/page-4

Tutkin yleismittarilla tämän auton piuhoja ja laadin suunnitelman:

Kuva

Tilasin komponentteja ja väsäsin huijauslaitteen:

Kuva

Kuva

Sinne se sujahti (tuo kotelo tarroineen laskettaneen turhaksi hifistelyksi :roll:):

Kuva

Ainakin auto eilen toimi normaalin tuntuisesti ja veti hienosti. Siis EGR-venttiiliä käyttävä alipaineletku tukittuna eli oletettavasti tuon tekemäni sätöksen ansiosta... Palikan toiminta-ajatus on käsitykseni mukaan vetää IMM:n signaalia alas kun ECU haluaa EGR:n päälle, jolloin vältytään ylimääräisiltä vikatiloilta.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Näppärää. Enpä ole koskaan tuollaista EGR huijausboksia nähnyt asennettavan tai autossa olevan :D
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”