w210 200k facelift ja 722.6 ongelmaa... anyone?

Vastaa Viestiin
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

w210 200k facelift ja 722.6 ongelmaa... anyone?

Viesti Kirjoittaja srlq »

Mikähän kumma vois olla väyrysessä vikana kun ei osaa aina vaihtaa pehmeästi 2-3 vaihteen väliä kumpaankaan suuntaan?
Puuttuu välillä pehmennys kokonaan ja tuo mokoma vaan kolauttaa isommalle/pienemmälle. Ja siis vain "rullatessa" eli kun ei paina kaasua tai kiihdyttelee lähes pintakaasulla.
Voiko tuo olla joku alipainevuoto tms(onko tossa tomaatissa sellasia? ).
Tai voisko perässä tukikumit tai rättinivel tms tehä tuollasta klappia jos olis kulunu?
Ajettu tosin vasta alle 170tkm. Automaatin vikaan en oikein jaksa enää uskoa kun vaihtaa muuten kun sukkasillaan johdinlevyn ym uusimisen jälkeen.

Lähiaikoina tehty mm seuraavaa:
- kyb ja johdinlevyn / autom öljyn ym vaihto
- ajotavan opettelun nollaus
- automaatin ohjausboxin tarkistus ja puhdistus(x2) , juottelin samalla kaikki uusiksi mihin kolvi mahtui
- vikakoodien luku, ei vian vikaa koko autossa
- jouset joka nurkkaan
- kardaanin tukilaakeri

EDIT: Hassu huomio tuossa noin tuhannen kilsan kesälomareissulla et kun oli kaks aikuista, muksu, koira ja takakontti täynnä roinaa niin sillä kuormalla ei tuota temppuilua juuri ilmennyt. Mikä vois siis olla mihin painokin vaikuttaa?
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Avatar
srlq
Viestit: 87
Liittynyt: 24.9.2011 19:48
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja srlq »

Koska vastausmäärästä(eli niiden puutteesta) päätellen kyseessä oli jopa väyryseen ilmeisemmin melkoisen uniikki temppuilu, vastaan itse itselleni ja ihan vain yleiseksi tiedoksi jos jollain joskus vastaava ärsyttävä ongelma sattuu ilmenemään.

Eli tuon viimeisen "edit" osan jälkeen aloitin mietteliäänä uuden ankaran googlettelukierroksen jonka perusteella sitten tuota vielä manuaalisesti vaihteita vaihtamalla kiusaamaan ja kolistelemaan. Marssin sitten vielä kerran korjaamolle ja ehdottelin josko taka-apurungon etummaiset puslat oliski rikki ja sainkin korjaamon asiantuntevan kaverin koeajamaan/kiusaamaan autoa samantien. Kumipuslia epäili hänkin koeajon perusteella ja nyt muutama päivä on vaihdon jälkeen menty kuin sukkasillaan. Hintaa tuli paketille töineen 160€ joten konkurssiin ei menty tuon kanssa ja vanhat rikkinäiset kumitkin näin ihan omin silmin.

Olkoon siis toistaiseksi tämä case closed.
M-B w203 C320 Avantgarde Sport -00
EX:
Ford Focus ST-Line A6 Wagon -18
M-B E 280CDI Avantgarde -07
Opel Kadett B 1.1 -69
M-B E 200k -00
M-B E 230E -92
M-B E 300-24 CE -92
Kupla 1300 -69
M-B 190 2.0 -89
Datsun 100a -76
Ford Taunus 2.0V6 -80
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”