W210 -01 Sedan, käyttöautoksi kunnostus
W210 -01 Sedan, käyttöautoksi kunnostus
Tuli reilu kuukausi sitten hommattua tähän ruokakuntaan ensimmäinen Mersu. Työkseni olen sellasia ajanut jo vaikka kuinka kauan, mutta nyt olisi työmatkojakin varten samanmerkkinen laite Fordin antauduttua olemassa.
Eli laite on MB 220CDI Sedan Automatic, 2001. Mittarissa 350tkm.
Hirmuisesti tuntuisi olevan kaikenlaista pikkufiksiä ja isompaakin vailla olevaa juttua tässä, että saisin edes jonkun verran huolettomia kilometrejä.
Ensimmäisenä tuli vaihdettua soitin autoon, ja mittaristoon vaihdettu ehjät polttimot sekä pikselifixi suoritettu.
Seuraavaksi vaihtelin kaikki normaalit, eli öljyt, öljynsuodatin, polttoainesuodatin, ilmansuodatin ja raitisilmansuodatin.
Takaovien ikkunat eivät toimineet, sinne vaihdettu uudet nostinkoneistot. Vanhat moottorit toimii edelleen oikein hyvin. Kuljettajan ovessa ikkunaa automaattinostolla nostettaessa se ikäänkuin tökkää esteeseen välillä ja lähtee aukeamaan uudestaan. Mutta jos pitää nappia siinä puolessa välissä niin ikkuna menee kerralla kiinni asti. Ehkä siihenkin pitää vaihtaa uudet kiskot ja vaijeri. Kattoluukun hitautta ihmettelin myös, googlettelun perusteella sen saa rasvaamalla myös kuntoon, mutta jätän odottamaan kevättä sen projektin.
Auto vaelteli hieman tiellä ja ravisti kovemmassa nopeudessa, niin ensimmäisenä hoidin renkaiden tasapainotuksen ja vein aurauskulmien säätöön. Korjaamolla eivät alkaneet edes tekemään säätöä, koska oli niin paljon väljää edessä ettei mitään järkeä. Sen myötä olen nyt vaihtanut uudet ylätukivarret ja raidetankojen päät. Kohta mennään uudestaan koittamaan sitä aurauskulmien säätöä.
Seisontajarru oli aika heppoinen ja se piti survoa aivan pohjaan, että auto pysyi paikallaan. No Fordissa ei tuollaista samanlaista "käsijarrua" ollut, niin läksin sitten heti toisena päivänä jarru pohjassa liikkeelle. Seurauksena ei jarru pitänyt enää lainkaan ja mittaristoon syttyi vasemmalle palamaan ABS ja ESP valot. Nyt on vaihdettu ja säädetty taakse uudet romut seisontajarruun ja samalla vaihdoin jarrulevyt. Nyt toimii seisontajarru oikein hyvin ja ei tarvi survoa ihan pohjaan asti. Edelleen kyllä palaa nuo keltaiset valot ja mittaristoon tulee virheilmoitukset "LAMP DEFECTIVE", "BRAKE ASSIST BAS", "ELEC. STABIL. PROG. ESP" ja "ABS SYSTEM" ja Cruise ei toimi. Vaihdoin jarruvalokytkimen, kun sellaisen neuvon täältä löysin. Ei vaikutusta. Ja tämä vika tulee oikeastaan vain kylmänä käynnistettäessä. Jos ajan moottorin lämpimäksi, niin noita ilmoituksia ei tule lainkaan ja myös cruise toimii. Etenkin tuo LAMP DEFECTIVE on hämäävä, koska kaikki valot toimii.
Sitten on vielä sellainen homma, kun ajan pidempää matkaa, niin tulee "ENGINE FAN" virheilmoitus. Ei vaikuta menoon ja flekti minun mielestä toimii kyllä ihan normaalisti. Myös kun painaa kaasun pohjaan ja kickdownin pitäisi tuupata pienempää sisään, niin tulee lukemaan "EL. POWER CONTROL". Ongelmaa ei tulee, jos kiihdyttää tasaisesti, mutta sitten jos yhtäkkiä survoo pedaalin pohjaan niin tämä tulee joka kerta ja tehot häviää kokonaan. Näihin oli neuvona täällä jossain, että vaihda "sisääntulevan ilman lämpötila anturi" ja polttoaineletkujen o-renkaita. Anturin on nyt vaihdettu ja o-renkaita vaihdoin joihinkin letkuihin, kun en ollut ihan varma mitä olisi pitänyt vaihtaa.
Kylmänä liikkeelle lähdettäessä kuuluu konehuoneesta myös hieman vinkunaa, jonka yhdistäisin laturin hihnaan. Tämä häviää kyllä tosi pian, mutta ei siitä hihnan vaihdosta varmaan haittaa olisi.
Viimeisimpänä on nyt muutaman kerran käynyt sillälailla, kun olen kylmällä koneella koittanut lähteä liikkeelle, niin avainta kääntämällä ei starttaa lainkaan. Vasta kun useamman kerran sen tekee, tai vääntää kerralla START asentoon ilman hehkutusta, niin starttaa.
Seuraavaksi olisi tarkoitus vielä tuo vaihdelaatikon huuhteluun ja uudet öljyt tilalle. Myös uusi akku saattaa ratkaista jotain ongelmia ilmeisesti ja tämä on kanssa hankintalistalla.
Olen siis aika paljon näitä foorumeita kahlannut nyt läpi ja koittanut löytää vastauksia ja toiminut niiden mukaan. Jos jollain olisi jotain vinkkiä antaa mitä seuraavaksi tekisi, että saa projektia eteenpäin?
Eli laite on MB 220CDI Sedan Automatic, 2001. Mittarissa 350tkm.
Hirmuisesti tuntuisi olevan kaikenlaista pikkufiksiä ja isompaakin vailla olevaa juttua tässä, että saisin edes jonkun verran huolettomia kilometrejä.
Ensimmäisenä tuli vaihdettua soitin autoon, ja mittaristoon vaihdettu ehjät polttimot sekä pikselifixi suoritettu.
Seuraavaksi vaihtelin kaikki normaalit, eli öljyt, öljynsuodatin, polttoainesuodatin, ilmansuodatin ja raitisilmansuodatin.
Takaovien ikkunat eivät toimineet, sinne vaihdettu uudet nostinkoneistot. Vanhat moottorit toimii edelleen oikein hyvin. Kuljettajan ovessa ikkunaa automaattinostolla nostettaessa se ikäänkuin tökkää esteeseen välillä ja lähtee aukeamaan uudestaan. Mutta jos pitää nappia siinä puolessa välissä niin ikkuna menee kerralla kiinni asti. Ehkä siihenkin pitää vaihtaa uudet kiskot ja vaijeri. Kattoluukun hitautta ihmettelin myös, googlettelun perusteella sen saa rasvaamalla myös kuntoon, mutta jätän odottamaan kevättä sen projektin.
Auto vaelteli hieman tiellä ja ravisti kovemmassa nopeudessa, niin ensimmäisenä hoidin renkaiden tasapainotuksen ja vein aurauskulmien säätöön. Korjaamolla eivät alkaneet edes tekemään säätöä, koska oli niin paljon väljää edessä ettei mitään järkeä. Sen myötä olen nyt vaihtanut uudet ylätukivarret ja raidetankojen päät. Kohta mennään uudestaan koittamaan sitä aurauskulmien säätöä.
Seisontajarru oli aika heppoinen ja se piti survoa aivan pohjaan, että auto pysyi paikallaan. No Fordissa ei tuollaista samanlaista "käsijarrua" ollut, niin läksin sitten heti toisena päivänä jarru pohjassa liikkeelle. Seurauksena ei jarru pitänyt enää lainkaan ja mittaristoon syttyi vasemmalle palamaan ABS ja ESP valot. Nyt on vaihdettu ja säädetty taakse uudet romut seisontajarruun ja samalla vaihdoin jarrulevyt. Nyt toimii seisontajarru oikein hyvin ja ei tarvi survoa ihan pohjaan asti. Edelleen kyllä palaa nuo keltaiset valot ja mittaristoon tulee virheilmoitukset "LAMP DEFECTIVE", "BRAKE ASSIST BAS", "ELEC. STABIL. PROG. ESP" ja "ABS SYSTEM" ja Cruise ei toimi. Vaihdoin jarruvalokytkimen, kun sellaisen neuvon täältä löysin. Ei vaikutusta. Ja tämä vika tulee oikeastaan vain kylmänä käynnistettäessä. Jos ajan moottorin lämpimäksi, niin noita ilmoituksia ei tule lainkaan ja myös cruise toimii. Etenkin tuo LAMP DEFECTIVE on hämäävä, koska kaikki valot toimii.
Sitten on vielä sellainen homma, kun ajan pidempää matkaa, niin tulee "ENGINE FAN" virheilmoitus. Ei vaikuta menoon ja flekti minun mielestä toimii kyllä ihan normaalisti. Myös kun painaa kaasun pohjaan ja kickdownin pitäisi tuupata pienempää sisään, niin tulee lukemaan "EL. POWER CONTROL". Ongelmaa ei tulee, jos kiihdyttää tasaisesti, mutta sitten jos yhtäkkiä survoo pedaalin pohjaan niin tämä tulee joka kerta ja tehot häviää kokonaan. Näihin oli neuvona täällä jossain, että vaihda "sisääntulevan ilman lämpötila anturi" ja polttoaineletkujen o-renkaita. Anturin on nyt vaihdettu ja o-renkaita vaihdoin joihinkin letkuihin, kun en ollut ihan varma mitä olisi pitänyt vaihtaa.
Kylmänä liikkeelle lähdettäessä kuuluu konehuoneesta myös hieman vinkunaa, jonka yhdistäisin laturin hihnaan. Tämä häviää kyllä tosi pian, mutta ei siitä hihnan vaihdosta varmaan haittaa olisi.
Viimeisimpänä on nyt muutaman kerran käynyt sillälailla, kun olen kylmällä koneella koittanut lähteä liikkeelle, niin avainta kääntämällä ei starttaa lainkaan. Vasta kun useamman kerran sen tekee, tai vääntää kerralla START asentoon ilman hehkutusta, niin starttaa.
Seuraavaksi olisi tarkoitus vielä tuo vaihdelaatikon huuhteluun ja uudet öljyt tilalle. Myös uusi akku saattaa ratkaista jotain ongelmia ilmeisesti ja tämä on kanssa hankintalistalla.
Olen siis aika paljon näitä foorumeita kahlannut nyt läpi ja koittanut löytää vastauksia ja toiminut niiden mukaan. Jos jollain olisi jotain vinkkiä antaa mitä seuraavaksi tekisi, että saa projektia eteenpäin?
Star-testeri ja sille käyttäjä joka oikeasti tietää miten testataan, niin selviää noiden vikavalojen aiheuttajat.
Vielä kerran; testeriin !
Eipä nuo kerrottuun ongelmaan liity. Samaten jarruvalokytkimen vaihto on ... no, onpahan vaihdettu.Näihin oli neuvona täällä jossain, että vaihda "sisääntulevan ilman lämpötila anturi" ja polttoaineletkujen o-renkaita.
Kaikki 4 takaparkkiako pelaa, ja oikean tehoiset polttimot niissä ja muuallakin ?LAMP DEFECTIVE on hämäävä, koska kaikki valot toimii.
Vielä kerran; testeriin !
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: W210 -01 Sedan, käyttöautoksi kunnostus
Tarkista suutimien palupuolen vuotoTonsi kirjoitti: Sitten on vielä sellainen homma, kun ajan pidempää matkaa, niin tulee "ENGINE FAN" virheilmoitus. Ei vaikuta menoon ja flekti minun mielestä toimii kyllä ihan normaalisti. Myös kun painaa kaasun pohjaan ja kickdownin pitäisi tuupata pienempää sisään, niin tulee lukemaan "EL. POWER CONTROL". Ongelmaa ei tulee, jos kiihdyttää tasaisesti, mutta sitten jos yhtäkkiä survoo pedaalin pohjaan niin tämä tulee joka kerta ja tehot häviää kokonaan.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
No nyt on alan liikeessä käytetty Starin perässä lukemassa koodit. Jarruista ei tullut muut kuin se jarruvalokytkin, edelleen. Palautin takaisin Motonettiin sieltä hankkimani ja ostin orkkisosan tilalle. Ei korjaantunut vika edelleenkään. Seuraavaksi vaihdoin uuden akun. Tämän jälkeen kun ajoin 100m, niin sammui ABS ja ESP vikavalot, eikä palanut ennenkuin tänään taas.
Tuo LAMP DEFECTIVE tarkoittaakin sitä, että silloin ei toimi jarruvalot ollenkaan. Valojen kosketuspinnat on putsattu ja lamput tarkistettu oikeiksi ja jarruvalokytkin on kytketty ohjeiden mukaan pariin kertaan. Mittarilla kun mittasin, niin siihen jarruvalokytkimelle ei tule virtaa aina, eli vika on ilmeisesti ennen sitä jossain. Tuleeko virta siihen suoraan jostain, vai onkohan välissä vielä jotain muuta?
Paluupuolen suuttimissa tai jossain siellä on tosiaan jotain häikkää, ainakin ainetta tuntuu tihkuvan jostain välistä, ehkä se korkeapainepumppu tai joku.
Tuo LAMP DEFECTIVE tarkoittaakin sitä, että silloin ei toimi jarruvalot ollenkaan. Valojen kosketuspinnat on putsattu ja lamput tarkistettu oikeiksi ja jarruvalokytkin on kytketty ohjeiden mukaan pariin kertaan. Mittarilla kun mittasin, niin siihen jarruvalokytkimelle ei tule virtaa aina, eli vika on ilmeisesti ennen sitä jossain. Tuleeko virta siihen suoraan jostain, vai onkohan välissä vielä jotain muuta?
Paluupuolen suuttimissa tai jossain siellä on tosiaan jotain häikkää, ainakin ainetta tuntuu tihkuvan jostain välistä, ehkä se korkeapainepumppu tai joku.
LAMP DEFECTIVE tarkoittaa sitä että jokin valo ei toimi, tässä tapauksessa siis jarruvalot. Niiden sulake on kojelaudan päässä kuskin puolella. Sulakerasian sulakepaikkakaavio ei näissä yleensä pidä paikkaansa.
Se ettei vika ole aina "päällä" kertoisi vaan kosketushäiriöstä. Se voi olla valokatikaisijan (=se sulakerasia) johtoliittimissä tms.
Vai vikooko aina kun ensimmäisen kerran painaa jarrua ?
Se ettei vika ole aina "päällä" kertoisi vaan kosketushäiriöstä. Se voi olla valokatikaisijan (=se sulakerasia) johtoliittimissä tms.
Vai vikooko aina kun ensimmäisen kerran painaa jarrua ?
Juu irroitin sen oven vieressä olevan sulakerasian kannen myös ja kävin kaikki sulakkeet läpi. Oletin että se sulakekaavio piti paikkansa ja vaihdoin sen 15A sulakkeen joka oli jarruvalolle. Se tuntui olevan hieman löysässä kiinni siinä, niin ehkä se kosketushäiriö voi johtua siitäkin? Sen sulakkeen vaihdon jälkeen on taas toiminut jarruvalo/cruise/esp. Voiko tosiaan olla että jonkun jarruvalon sulakkeen takia menee myös cruise ja abs ja ajovakaudenhallinta pois pelistä?
Nyt on laatikko huuhdeltu ja korkeapainepumpun tiivisteet vaihdettu. Vaihteet vaihtuu kuin ajatus ja dieselin kärykin hävisi konehuoneesta.
Tuo ABS/BAS/lamp defective -ongelma palasi ongelmattoman kahden viikon jälkeen. Vaihdoin sulaketta ja heiluttelin sitä pesässä, ei auttanut. Yleismittari kertoo että sinne tulee 5V, eikö pitäisi tulla 12V? Jossain on siis ehkä piuha huonosti kiinni tai hapettunut. Mistähän nuo piuhat tuonne sulakepesään tulee, jos ensin katselisi sieltä päästä. Koitin jo avata pesääkin, että näkisin toiselle puolelle, mutta on kasattu niin kivasti siihen käsijarru ja tuuletinräppänä ja valokatkaisin eteen, ettei sinne pääse käsiksi kuin purkamalla koko se kuljettajan puoli autosta?
Tuo ABS/BAS/lamp defective -ongelma palasi ongelmattoman kahden viikon jälkeen. Vaihdoin sulaketta ja heiluttelin sitä pesässä, ei auttanut. Yleismittari kertoo että sinne tulee 5V, eikö pitäisi tulla 12V? Jossain on siis ehkä piuha huonosti kiinni tai hapettunut. Mistähän nuo piuhat tuonne sulakepesään tulee, jos ensin katselisi sieltä päästä. Koitin jo avata pesääkin, että näkisin toiselle puolelle, mutta on kasattu niin kivasti siihen käsijarru ja tuuletinräppänä ja valokatkaisin eteen, ettei sinne pääse käsiksi kuin purkamalla koko se kuljettajan puoli autosta?
Noin tunnin homma käyttää sulakerasia irti. Joutuu tosiaan hieman purkamaan.
Tällä pääsee alkuun:
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... lon_vaihto
Tällä pääsee alkuun:
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... lon_vaihto
wiimax.fi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
ja jarruvalo kytkimeltä tieto jarrun painamisesta mitä taas tarvitaandealer kirjoitti:Tottakai, kun siltä menee jarruvalokytkimelle virta ?
että jarrutuksessa vakkari lähtee pois päältä eikä yritä jarrua vasten
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 10.1.2012 1:02
Re: W210 -01 Sedan, käyttöautoksi kunnostus
Mulla oli noita samoja ilmoituksia ja alla lääkkeet:Tonsi kirjoitti:Tuli reilu kuukausi sitten hommattua tähän ruokakuntaan ensimmäinen Mersu. Työkseni olen sellasia ajanut jo vaikka kuinka kauan, mutta nyt olisi työmatkojakin varten samanmerkkinen laite Fordin antauduttua olemassa.
Eli laite on MB 220CDI Sedan Automatic, 2001. Mittarissa 350tkm.
Hirmuisesti tuntuisi olevan kaikenlaista pikkufiksiä ja isompaakin vailla olevaa juttua tässä, että saisin edes jonkun verran huolettomia kilometrejä.
Ensimmäisenä tuli vaihdettua soitin autoon, ja mittaristoon vaihdettu ehjät polttimot sekä pikselifixi suoritettu.
Seuraavaksi vaihtelin kaikki normaalit, eli öljyt, öljynsuodatin, polttoainesuodatin, ilmansuodatin ja raitisilmansuodatin.
Takaovien ikkunat eivät toimineet, sinne vaihdettu uudet nostinkoneistot. Vanhat moottorit toimii edelleen oikein hyvin. Kuljettajan ovessa ikkunaa automaattinostolla nostettaessa se ikäänkuin tökkää esteeseen välillä ja lähtee aukeamaan uudestaan. Mutta jos pitää nappia siinä puolessa välissä niin ikkuna menee kerralla kiinni asti. Ehkä siihenkin pitää vaihtaa uudet kiskot ja vaijeri. Kattoluukun hitautta ihmettelin myös, googlettelun perusteella sen saa rasvaamalla myös kuntoon, mutta jätän odottamaan kevättä sen projektin.
Auto vaelteli hieman tiellä ja ravisti kovemmassa nopeudessa, niin ensimmäisenä hoidin renkaiden tasapainotuksen ja vein aurauskulmien säätöön. Korjaamolla eivät alkaneet edes tekemään säätöä, koska oli niin paljon väljää edessä ettei mitään järkeä. Sen myötä olen nyt vaihtanut uudet ylätukivarret ja raidetankojen päät. Kohta mennään uudestaan koittamaan sitä aurauskulmien säätöä.
Seisontajarru oli aika heppoinen ja se piti survoa aivan pohjaan, että auto pysyi paikallaan. No Fordissa ei tuollaista samanlaista "käsijarrua" ollut, niin läksin sitten heti toisena päivänä jarru pohjassa liikkeelle. Seurauksena ei jarru pitänyt enää lainkaan ja mittaristoon syttyi vasemmalle palamaan ABS ja ESP valot. Nyt on vaihdettu ja säädetty taakse uudet romut seisontajarruun ja samalla vaihdoin jarrulevyt. Nyt toimii seisontajarru oikein hyvin ja ei tarvi survoa ihan pohjaan asti. Edelleen kyllä palaa nuo keltaiset valot ja mittaristoon tulee virheilmoitukset "LAMP DEFECTIVE", "BRAKE ASSIST BAS", "ELEC. STABIL. PROG. ESP" ja "ABS SYSTEM" ja Cruise ei toimi. Vaihdoin jarruvalokytkimen, kun sellaisen neuvon täältä löysin. Ei vaikutusta. Ja tämä vika tulee oikeastaan vain kylmänä käynnistettäessä. Jos ajan moottorin lämpimäksi, niin noita ilmoituksia ei tule lainkaan ja myös cruise toimii. Etenkin tuo LAMP DEFECTIVE on hämäävä, koska kaikki valot toimii.
Sitten on vielä sellainen homma, kun ajan pidempää matkaa, niin tulee "ENGINE FAN" virheilmoitus. Ei vaikuta menoon ja flekti minun mielestä toimii kyllä ihan normaalisti. Myös kun painaa kaasun pohjaan ja kickdownin pitäisi tuupata pienempää sisään, niin tulee lukemaan "EL. POWER CONTROL". Ongelmaa ei tulee, jos kiihdyttää tasaisesti, mutta sitten jos yhtäkkiä survoo pedaalin pohjaan niin tämä tulee joka kerta ja tehot häviää kokonaan. Näihin oli neuvona täällä jossain, että vaihda "sisääntulevan ilman lämpötila anturi" ja polttoaineletkujen o-renkaita. Anturin on nyt vaihdettu ja o-renkaita vaihdoin joihinkin letkuihin, kun en ollut ihan varma mitä olisi pitänyt vaihtaa.
Kylmänä liikkeelle lähdettäessä kuuluu konehuoneesta myös hieman vinkunaa, jonka yhdistäisin laturin hihnaan. Tämä häviää kyllä tosi pian, mutta ei siitä hihnan vaihdosta varmaan haittaa olisi.
Viimeisimpänä on nyt muutaman kerran käynyt sillälailla, kun olen kylmällä koneella koittanut lähteä liikkeelle, niin avainta kääntämällä ei starttaa lainkaan. Vasta kun useamman kerran sen tekee, tai vääntää kerralla START asentoon ilman hehkutusta, niin starttaa.
Seuraavaksi olisi tarkoitus vielä tuo vaihdelaatikon huuhteluun ja uudet öljyt tilalle. Myös uusi akku saattaa ratkaista jotain ongelmia ilmeisesti ja tämä on kanssa hankintalistalla.
Olen siis aika paljon näitä foorumeita kahlannut nyt läpi ja koittanut löytää vastauksia ja toiminut niiden mukaan. Jos jollain olisi jotain vinkkiä antaa mitä seuraavaksi tekisi, että saa projektia eteenpäin?
- engine fan ...flektin ohjain purkuosa 20€. Löytyy kuskin puolelta keulasta ajovalon alapuolelta. Ei näe jos etummainen etuapurungon mädättäjä pohjamuovi on paikoillaan
-muut vaivat loppuivat imusarjan vaihdolla, egr irrotus ja liuotus sekä imusarjan läpät vex
Jos meinaa ajella yhtään pitempään ite nii kannattaa imusarja käyttää pois ja puhdasta tai sitten purkuautosta puhtaampaa tilalle. Sama käy myös w211 200cdistä jotka vähän puhtaampia ehkä.
Etupäähän kannattaa vaihtaa alatukivarret. Ne ruostuu sisältä ja sopivassa montussa moottoritiellä naps ja sitten kääntyy rengas alle ja voit kuvitella mihin lähtään.
Tuttu juttu. Virta jarruvalokytkimelle kulkee valokatkaisijaan läpi ja jossain vaiheessa tapahtuu jotain siellä katkaisijan sisällä että sinne tulee virtakatkos. Joku liitin tai juotos siellä uupuu tms. Mun ekassa Väykys vm -99 oli sama vika mutta löytyi helpommin kun ei ollut mitään vikailmoitustekstejä hämäämässäTonsi kirjoitti:Nyt on jarruvalomysteeri selvinnyt. Vikakoodia ei missään vaiheessa muuta anatanut, kuin jarruvalokytkin. Vika löytyi kuitenkin valokatkaisijasta. Sen kun vaihtoi toimivaan, niin hävisi kaikki vikavalot pois ja kaikki rokkaa niinkuin pitääkin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Re: W210 -01 Sedan, käyttöautoksi kunnostus
[/quote]Mulla oli noita samoja ilmoituksia ja alla lääkkeet:
- engine fan ...flektin ohjain purkuosa 20€. Löytyy kuskin puolelta keulasta ajovalon alapuolelta. Ei näe jos etummainen etuapurungon mädättäjä pohjamuovi on paikoillaan
-muut vaivat loppuivat imusarjan vaihdolla, egr irrotus ja liuotus sekä imusarjan läpät vex
Jos meinaa ajella yhtään pitempään ite nii kannattaa imusarja käyttää pois ja puhdasta tai sitten purkuautosta puhtaampaa tilalle. Sama käy myös w211 200cdistä jotka vähän puhtaampia ehkä.
Etupäähän kannattaa vaihtaa alatukivarret. Ne ruostuu sisältä ja sopivassa montussa moottoritiellä naps ja sitten kääntyy rengas alle ja voit kuvitella mihin lähtään.[/quote/]
Elähän pelottele
Mulla on hitusen pintaruostetta kuskin alatukivarressa.. ekasta väykystä tosin murtu apukuskin alatukivarsi kun ajoin jalkapallon kokoseen työmaamonttuun..
- engine fan ...flektin ohjain purkuosa 20€. Löytyy kuskin puolelta keulasta ajovalon alapuolelta. Ei näe jos etummainen etuapurungon mädättäjä pohjamuovi on paikoillaan
-muut vaivat loppuivat imusarjan vaihdolla, egr irrotus ja liuotus sekä imusarjan läpät vex
Jos meinaa ajella yhtään pitempään ite nii kannattaa imusarja käyttää pois ja puhdasta tai sitten purkuautosta puhtaampaa tilalle. Sama käy myös w211 200cdistä jotka vähän puhtaampia ehkä.
Etupäähän kannattaa vaihtaa alatukivarret. Ne ruostuu sisältä ja sopivassa montussa moottoritiellä naps ja sitten kääntyy rengas alle ja voit kuvitella mihin lähtään.[/quote/]
Elähän pelottele

W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94