OM606 kulutusta pienemmäksi
OM606 kulutusta pienemmäksi
Heipatirallaa!
Ajatuksissa on ollut että jotain päivitystä täytyy tuohon moottoriin tehdä.
Kiinnostaisi etenkin millä sais tuota kulutusta hieman kuriin. Tulee ajeltua 150km/päivä moottoritiellä 120-130 km/h ja keskikulutus ollut nyt 9,5 l/100km. Jos tosta sais vaikka litran pois niin voisin elää sen kanssa
Eli onko kokemuksia? Pumppuremontti ja lastu? Vaikutus?
Mihinkään turbon vaihtoon yms. en rupee. Meinaa olla muutenkin tarkkaan syynättävä auto konttorilla kun on noita 5-paikkaiseksi pakuksi rekisteröityjä normipenkeillä...
Ajatuksissa on ollut että jotain päivitystä täytyy tuohon moottoriin tehdä.
Kiinnostaisi etenkin millä sais tuota kulutusta hieman kuriin. Tulee ajeltua 150km/päivä moottoritiellä 120-130 km/h ja keskikulutus ollut nyt 9,5 l/100km. Jos tosta sais vaikka litran pois niin voisin elää sen kanssa
Eli onko kokemuksia? Pumppuremontti ja lastu? Vaikutus?
Mihinkään turbon vaihtoon yms. en rupee. Meinaa olla muutenkin tarkkaan syynättävä auto konttorilla kun on noita 5-paikkaiseksi pakuksi rekisteröityjä normipenkeillä...
- MB R129 500SL
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Lastulla kyllä saa jonkin verran maittia tiputettua, mutta ajotavalla enemmänkin, jos siinä on korjattavaa - kerrotut ajonopeudet kyllä juoruavat siitä, että 20 km/h vähintään pitäisi saada lisää, että on hyvä
No juu, lastuaminen tai uudelleenohjelmointi maksanee n. 500 ekkua, joten aika paljon saa säästöä tulla. Toisaalta sama operaatio tarjoaa 20-30 hv lisää putua Sitten vaan miettimään, kumpaa ominaisuutta haluaa motarilla ulosmitata.
Itsellä kyllä OM606 laukkaa keskimäärin 8,5 litran pintaan (yli 10.000 km seuranta). Mittarinopeudet kylläkin ovat pääsääntöisesti korkeintaan 100, kun vakireitti ei rajoituksiltaan juuri yli 80 km/h vauhteja salli, eikä kaupunkiajoa juurikaan kerry. Tosin koppa, jota 606 punnertaa, on keijukaismainen 140.
No juu, lastuaminen tai uudelleenohjelmointi maksanee n. 500 ekkua, joten aika paljon saa säästöä tulla. Toisaalta sama operaatio tarjoaa 20-30 hv lisää putua Sitten vaan miettimään, kumpaa ominaisuutta haluaa motarilla ulosmitata.
Itsellä kyllä OM606 laukkaa keskimäärin 8,5 litran pintaan (yli 10.000 km seuranta). Mittarinopeudet kylläkin ovat pääsääntöisesti korkeintaan 100, kun vakireitti ei rajoituksiltaan juuri yli 80 km/h vauhteja salli, eikä kaupunkiajoa juurikaan kerry. Tosin koppa, jota 606 punnertaa, on keijukaismainen 140.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: väykky
Taitaa olaa kierrokset luokkaa 2100 r/min. 100km/h nopeudellajamppa kirjoitti:paljonko perus 300 24v turbo dieselissä on kiekkoja koneessa 100vauhdissa?
Jamppa
Itellä pyörii kulutukset siinä 8,0 - 8,5 l/100 km pääasiassa matka-ajoa, sais edes kaksilitraa tuosta pois.
Päivittäinen ajomatka n. 140km
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Re: väykky
Edelleen se 290Esko R kirjoitti:
Itellä pyörii kulutukset siinä 8,0 - 8,5 l/100 km pääasiassa matka-ajoa, sais edes kaksilitraa tuosta pois.
Päivittäinen ajomatka n. 140km
Pakko nyt lohduttautua tässä tapauksessa sillä että...
Pyydän jo etukäteen anteeksi.
Eipähän tartte kuunnella mitään nelosen turinoita eikä tärinöitä, eikä mitään betonimylly saundeja.
... Että näillä se on nyt pakko vaan koittaa mennä.
Pyydän jo etukäteen anteeksi.
Eipähän tartte kuunnella mitään nelosen turinoita eikä tärinöitä, eikä mitään betonimylly saundeja.
... Että näillä se on nyt pakko vaan koittaa mennä.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D