clk 230k hyytyy

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
ripo
Viestit: 43
Liittynyt: 30.4.2013 22:33
Paikkakunta: imatra

clk 230k hyytyy

Viesti Kirjoittaja ripo »

Joo eli tuli jäätyä tien laitaan mersun kans, kone alkoi oireilemaan bensapulaa. Kokeilin siinä ihmetellessä ottaa ilmamassamittarin piuhaa irti, ei vaikutusta. tupakin verran kun ootteli auto lähti taas käyntiin ilman mitään oireita. Sama juttu kävi pari viikkoa sitten , minkä jälkeen vaihdoin bensapumpun. Oisko hyviä ideoita mitä vaihdetaan seuraavaksi?
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

onko suodatin vaihettu millon?
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
ripo
Viestit: 43
Liittynyt: 30.4.2013 22:33
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja ripo »

Suodatin on kesällä vaihdettu, vois kai tuon varuiksi vaihtaa uudestaan.
Vikakoodit luettu carsoftilla, ei löytyny muuta kuin ilmamassamittarin koodit (johtuu tuosta aikaisemmasta piuhan irroituksesta).
Kaasuläppäkotelo putsattu ei vaikutusta.
Livedataa seurailtu, ilmamassamittarin jännite seilaa 1,38-1,54v. Liekkö normaalia?
Tällä hetkellä tilanne siis semmoinen että auto kyllä kulkee jotenkin taas, tyhjäkäynti seilaa jonkin verran.
ripo
Viestit: 43
Liittynyt: 30.4.2013 22:33
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja ripo »

Tänään tuli kokeiltua ilmamassamittarin putsausta, ja ainakin tyhjäkäynnin seilaus rauhoittui huomattavasti (ei kuitenkaan poistunut kokonaan) eikä muitakaan oireita ilmenny ajellessa.
Oisko tuo vika sitte kuitenkin siinä.
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Ilmamassamittari voi olla rikki jo ostettaessa. Jos jostain saat lainaksi varmasti toimivan niin lainaa ja kokeile. Toki vanhan pystyy starilla testaamaan. Ilmamassamittari voi hajota myös niin ettei näytä vikakoodia. ja hajotessaan monella eri tavalla voi aiheuttaa monia eri oireita. Omassa Cdi Väyssä oli kampiakselin asentotunnistin rikki, joka aiheutti huilu taukoja. Kannattaa käyttää starin nokassa.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
ripo
Viestit: 43
Liittynyt: 30.4.2013 22:33
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja ripo »

Jees pari viikkoa ajeltu massamittarin putsauksen jälkeen ilman suurempia ongelmia, eli pääsyy lienee siinä.
Ainakin osasyy ilmamassamittarin likaantumiseen taas löytyi huohottimesta, tarkemmin kannessa olevista kahdesta pillistä olivat nimittäin aivan umpitukossa joten kaikki käryt on kulkenu venttiilikopassa olevan huohottimen kautta.
aamuna87
Viestit: 78
Liittynyt: 12.6.2007 20:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja aamuna87 »

Ratsastetaampas aiheella ku samanlaista oiretta on.

Elikkäs eilen hain itselleni -99 230 kompura clkn ja tosiaan kiihdytyksissä on minusta selvää tehottomuutta ja puutumista, nyykiikin tuo vienosti kiihdyttäessä. Ajattelin että tilaan suorilta uuden ilmamassamittarin siihen kun kuulostaa että aika perussettiä näissä. Noh, tänään vuoron päätteeksi pesin auton VAIN ULKOPUOLISESTI hallissa ja pesun päätteeksi peruutin auton pihalle hallista. 5min kuluttua kun olin sitten lähdössä kotia niin kappas pirua, käy vain kolmella eikä tokene sitten millään!!! Sinnillä ajelin muutaman kilsan kotia ja v*ttuuntuneena jätin sen vain pihalle. Kävässä muuan tunnin jälkeen kokeilemassa oisko ihme parantuminen tapahtunut. Jos ei ole niin huomenna sitten vikaa selvittelemään. Ja tosiaan vikakoodeja yritin autocomilla lukea mutta en päässyt mihinkään järjestelmään sisälle, tämä siis ennen pesua. Mikä voisi aiheuttaa sen että ohjainyksikköihin ei saa yhteyttä, epäilen tosin obd pistokkeen adapteria koska oli hiukan kärsineen näköinen eikä tosiaan mihinkään järjestelmään päässyt sisään mikä on todella harvinaista!
ELÄMÄ ON SITÄ MITÄ TEET SIITÄ !
CLK 230K -99
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ilmamassamittarin viallisuus voi aiheuttaa sytytyskatkoja, mutta harvoin varsinaista kolmella käymistä.
Ellei oikeakaan :roll: testeri saa yhteyttä on ylijänniterelepaketissa vikaa, tai jossain muualla...
wiimax.fi
aamuna87
Viestit: 78
Liittynyt: 12.6.2007 20:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja aamuna87 »

dealer kirjoitti:Ilmamassamittarin viallisuus voi aiheuttaa sytytyskatkoja, mutta harvoin varsinaista kolmella käymistä.
Ellei oikeakaan :roll: testeri saa yhteyttä on ylijänniterelepaketissa vikaa, tai jossain muualla...
Täytyy vielä huomenna kokeilla testerillä kaverin c mersaan yhteyttä, jos siihenkään ei saa niin sitte menee firmalla uus adapteri tilaukseen, jos saa nii sit menee itellä ylijännitereleen tutkailuun :D
ELÄMÄ ON SITÄ MITÄ TEET SIITÄ !
CLK 230K -99
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4361
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Mainitun kaltaisia oireita (ei kolmella käymistä) , aiheutti omassa pieni ahtopainevuoto.
Mutta hankalahan se on arvailla, jollai mersun testerillä kannattaisi tutkia.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
aamuna87
Viestit: 78
Liittynyt: 12.6.2007 20:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja aamuna87 »

kilander kirjoitti:Mainitun kaltaisia oireita (ei kolmella käymistä) , aiheutti omassa pieni ahtopainevuoto.
Mutta hankalahan se on arvailla, jollai mersun testerillä kannattaisi tutkia.
Kyllä tuolla työmaan autocomilla pärjää aika pitkälle noissa tietokone hommissa, on aika kattava ohjelma. Jostain syystä ei vaan sitä yhteyttä saanu, huomenissa tutkia paremmin.
ELÄMÄ ON SITÄ MITÄ TEET SIITÄ !
CLK 230K -99
aamuna87
Viestit: 78
Liittynyt: 12.6.2007 20:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja aamuna87 »

Noniin, uus ilmamassamittari paikoilleen ja sit tein kaasuläpälle sopeutuksen sillä poljin kikkailulla. Auto hallista ulos, haalarit veks ja kotia kohti, muutamat kiihytykset ja kappas autohan toimii, ainakin toistaiseksi. Pitänee huomenna käydä kiihdytteleen vähän enempi ja kovemmilla nopeuksilla, ikään kuin ohitustilanteissa.

Tuota yj-relettä yritin ettiä mutta ei, en löytäny. Se olikin tilauskamaa ja tulee huomenna. Paikallisella mb korjaamolla puhelimitse myyjä tuumas että tuossa ei olisi varsinaisesti "relettä" vaan jokin moduuli. Mutta kuitenkin se on tilattu.

Jotenkin äkkiseltään tuntuu että tuo ei vieläkään ihan kaikkia paukkuja anna ulos itsestään. Vaan ku saisi yhteyden koneella niin pääsisi tutkiskelemaan.

edit: Nii joo seki vielä, onkos tossa mulla nyt sitte se pulley-kit laitettu nostamaan ahtoja kun kampuran hihnapyörällä ulompi kehä eli kompuran hihnan kehä on isompi halkaisijaltaan kuin pyörä muuten ???

editin edit: Jottei kovin yksin puheluksi mee :D Kävin tossa ilta-ajelulla ajatuksena polkea mersaa hiukka rajummin :shock: No kappas, sieltähän löyty jotain jerkkuaki muka nytten :D Elikkä ilmamassamittarin vaihto vaikutti toivotulla tavalla :D Mutta se yj-rele, missä :?:
ELÄMÄ ON SITÄ MITÄ TEET SIITÄ !
CLK 230K -99
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”