Pakokaasu vuoto

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
trotanen
Viestit: 49
Liittynyt: 08.8.2014 17:55
Paikkakunta: Nokia

Pakokaasu vuoto

Viesti Kirjoittaja trotanen »

Alkanut tulemaan melkonen pakokaasun haju kabiiniin. Kaasua tulee ajoittain ja sitä näkyi käydessä tulevan ilmanputsarikotelon takaa. Availin pömpelin pois edestä, mutta eipä tuolla näkynyt, eikä käsin koppuloimalla mitään ihmeellistä ollut. Mikä toi pönttö on, ihan vaan joku virtauksen tasaus- tai äänenvaimennin pönttökö? Vai onko näin vanhassa katti? Luulis pakosarjan olevan mustunut jos tiivisteestä vuotaa. Onko pakosarjassa erilliset tiivisteet kuten imusarjassa vai koko sarjan mittainen?

Kuva

Ja onkos tämä joku huohotin, tuntuu hikoilevan melkoisesti? Johtuuko vaan tuon putken melko heikosta kiinnityksestä, vai onko jotain tehtävissä?

Kuva


Niin, keksintö on -01 cdi 200.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eka kuvassa katalysaattori, toisessa huohotin.
wiimax.fi
trotanen
Viestit: 49
Liittynyt: 08.8.2014 17:55
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja trotanen »

Harvinaisen siistin ja ehjän näköistä ollut tuolla konehuoneen puolella, mitä oon tonkinut so far. Pönttö ja alkukäyräkin aivan kovaa tavataa, tota klemmaria mietin että onko oikeassa paikassa?
Mistä se pakokaasu lähtee uudelle kierrokselle, eli kohti sitä EGR-venttiiliä? Voiskohan sieltä falskata?
Jos pakosarjan tiiviste vuotaa, niin onnistuuko vaihto vai pitääkö alkaa purkaan katti ja turbo irralleen?
Ja tiivistyykö huohotin yhtään uudella putkella vai onko tämä nyt vaan ominaisuus?
Kiitoksia jos viitsitte edes johonkin vastata :)
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Eihän oo koko putki tukossa ??

Pakokaasut kiertäänee kierrätykseen kannen sisällä
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
trotanen
Viestit: 49
Liittynyt: 08.8.2014 17:55
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja trotanen »

Kyllä tuo tuntuis peräänkin pienen pölläyksen jättävän kun polkasee. Ei mustaa ja sen huomaa peilissä lähinnä sopivalla auringolla sen pölläyksen...
Koska en sitä kuitenkaan muistanut kertoa, niin auto johon kysyn apuja on W210.007 200 CDI -01
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

ettei nyt vaan joku suutin fuskaa juurestansa :roll:
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
trotanen
Viestit: 49
Liittynyt: 08.8.2014 17:55
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja trotanen »

En usko, kun sillä puolella näytti yllättävän hyvältä. Ja haju sekä pöllähdykset on aivan selkeästi pakokaasua. Siis pakokaasu jää tosiaan pellin alle ja pöllähtelee sieltä, että sen puolesta voisiolettaa putken olevan menossa tukkoon....

Onkohan noissa putkien tukkeutumisissa tukos löytynyt aina katista tai alkukäyrästä vai voiko se olla jopa takapöntössä asti? Mistä päin olette alkaneet availemaan kun kattia olette hoonanneet? Meneekö katin läpi suora reikä, äänenvaimentajissa ainakin taitaa putki katketa ja tehdä mutkan?
Koska en sitä kuitenkaan muistanut kertoa, niin auto johon kysyn apuja on W210.007 200 CDI -01
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Eihän siinä ole Webastoa, joka pöläyttäisi pakokaasunsa väärään paikkaan?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
trotanen
Viestit: 49
Liittynyt: 08.8.2014 17:55
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja trotanen »

Ei, eikä kylmänä kaasua tule kun ilmeisesti silloin se kiertää nimenomaan takas imuilmaan (-> kylmä kone lämpenee nopeammin?). Lämpösenä sen näkee ja tuntee kun puksuttaa imukotelon takaa.
Koska en sitä kuitenkaan muistanut kertoa, niin auto johon kysyn apuja on W210.007 200 CDI -01
trotanen
Viestit: 49
Liittynyt: 08.8.2014 17:55
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja trotanen »

aadolf kirjoitti:ettei nyt vaan joku suutin fuskaa juurestansa :roll:
No niin, tänään oli askartelupäivä ja hainkin jo eilen KL:stä pakosarjan tiivisteen valmiiksi jos jollain kumman ilveellä olisin sen mahtunut omin pikku kätösin vaihtamaan. Siinä aloin ihmettelemään suojamuovit poistettuani miksi ne on märkiä alta ja yksi potero kosteana.... eli 10 pistettä sinne "aadolfin" suuntaan ja minä suuntaan nyt opiskelemaan suuttimentiivisteen vaihtoa muihin topikkeihin.

Purin kuitenkin ilmakotelon kun oli hieman sellainen ajatus että jos koittaisi kurkata kattiin tukoksen varalta, mutta kaikki oli puhdasta siistiä, kattipönttö eikä pakosarja ole mustunut yhtään että olisi vuotanut mistään niin olkoon.

Tämä tästä.
Koska en sitä kuitenkaan muistanut kertoa, niin auto johon kysyn apuja on W210.007 200 CDI -01
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

no omasta kokemuksestahan näitä olettamuksia. hyvä kun syyllinen löyty :D
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”