Pakokaasu vuoto
Pakokaasu vuoto
Alkanut tulemaan melkonen pakokaasun haju kabiiniin. Kaasua tulee ajoittain ja sitä näkyi käydessä tulevan ilmanputsarikotelon takaa. Availin pömpelin pois edestä, mutta eipä tuolla näkynyt, eikä käsin koppuloimalla mitään ihmeellistä ollut. Mikä toi pönttö on, ihan vaan joku virtauksen tasaus- tai äänenvaimennin pönttökö? Vai onko näin vanhassa katti? Luulis pakosarjan olevan mustunut jos tiivisteestä vuotaa. Onko pakosarjassa erilliset tiivisteet kuten imusarjassa vai koko sarjan mittainen?
Ja onkos tämä joku huohotin, tuntuu hikoilevan melkoisesti? Johtuuko vaan tuon putken melko heikosta kiinnityksestä, vai onko jotain tehtävissä?
Niin, keksintö on -01 cdi 200.
Ja onkos tämä joku huohotin, tuntuu hikoilevan melkoisesti? Johtuuko vaan tuon putken melko heikosta kiinnityksestä, vai onko jotain tehtävissä?
Niin, keksintö on -01 cdi 200.
Harvinaisen siistin ja ehjän näköistä ollut tuolla konehuoneen puolella, mitä oon tonkinut so far. Pönttö ja alkukäyräkin aivan kovaa tavataa, tota klemmaria mietin että onko oikeassa paikassa?
Mistä se pakokaasu lähtee uudelle kierrokselle, eli kohti sitä EGR-venttiiliä? Voiskohan sieltä falskata?
Jos pakosarjan tiiviste vuotaa, niin onnistuuko vaihto vai pitääkö alkaa purkaan katti ja turbo irralleen?
Ja tiivistyykö huohotin yhtään uudella putkella vai onko tämä nyt vaan ominaisuus?
Kiitoksia jos viitsitte edes johonkin vastata
Mistä se pakokaasu lähtee uudelle kierrokselle, eli kohti sitä EGR-venttiiliä? Voiskohan sieltä falskata?
Jos pakosarjan tiiviste vuotaa, niin onnistuuko vaihto vai pitääkö alkaa purkaan katti ja turbo irralleen?
Ja tiivistyykö huohotin yhtään uudella putkella vai onko tämä nyt vaan ominaisuus?
Kiitoksia jos viitsitte edes johonkin vastata
Eihän oo koko putki tukossa ??
Pakokaasut kiertäänee kierrätykseen kannen sisällä
Pakokaasut kiertäänee kierrätykseen kannen sisällä
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
En usko, kun sillä puolella näytti yllättävän hyvältä. Ja haju sekä pöllähdykset on aivan selkeästi pakokaasua. Siis pakokaasu jää tosiaan pellin alle ja pöllähtelee sieltä, että sen puolesta voisiolettaa putken olevan menossa tukkoon....
Onkohan noissa putkien tukkeutumisissa tukos löytynyt aina katista tai alkukäyrästä vai voiko se olla jopa takapöntössä asti? Mistä päin olette alkaneet availemaan kun kattia olette hoonanneet? Meneekö katin läpi suora reikä, äänenvaimentajissa ainakin taitaa putki katketa ja tehdä mutkan?
Onkohan noissa putkien tukkeutumisissa tukos löytynyt aina katista tai alkukäyrästä vai voiko se olla jopa takapöntössä asti? Mistä päin olette alkaneet availemaan kun kattia olette hoonanneet? Meneekö katin läpi suora reikä, äänenvaimentajissa ainakin taitaa putki katketa ja tehdä mutkan?
Koska en sitä kuitenkaan muistanut kertoa, niin auto johon kysyn apuja on W210.007 200 CDI -01
No niin, tänään oli askartelupäivä ja hainkin jo eilen KL:stä pakosarjan tiivisteen valmiiksi jos jollain kumman ilveellä olisin sen mahtunut omin pikku kätösin vaihtamaan. Siinä aloin ihmettelemään suojamuovit poistettuani miksi ne on märkiä alta ja yksi potero kosteana.... eli 10 pistettä sinne "aadolfin" suuntaan ja minä suuntaan nyt opiskelemaan suuttimentiivisteen vaihtoa muihin topikkeihin.aadolf kirjoitti:ettei nyt vaan joku suutin fuskaa juurestansa
Purin kuitenkin ilmakotelon kun oli hieman sellainen ajatus että jos koittaisi kurkata kattiin tukoksen varalta, mutta kaikki oli puhdasta siistiä, kattipönttö eikä pakosarja ole mustunut yhtään että olisi vuotanut mistään niin olkoon.
Tämä tästä.
Koska en sitä kuitenkaan muistanut kertoa, niin auto johon kysyn apuja on W210.007 200 CDI -01