Potilas E200 bensakoneella ja vm. 1997. Ongelma alkoi aamulla, kun pysähdyin liikennevaloihin. Tyhjäkäynti kierrokset seilaa 500 - 1000rpm välillä nopeaan tahtiin. Kierroksia annettaessa laskee 1000rpm pintaan ja pysyy siinä hetken, sen jälkeen tipahtaa 500rpm jne... Liittyisikö tämä kohtuullisiin pakkasiin -22°C millään muotoa?
Työkalut pysyy kädessä ja korjaaminen ei ole ongelma, mutta mistä lähteä vikaa etsimään? Jumittaako ns. tyhjäkäyntimoottori vai onko tässä jo sähköinen kaasuläppä? Osaako antaa vikakoodeja? MB ei ole minulle vielä hirveän tuttu juttu, mutta tuoreemmat Volvo ja BMW E39 on melkoisen läpi kahlattuja merkkejä
E200 -97 bensa tyhjäkäynti seilaa *ratkaistu*
E200 -97 bensa tyhjäkäynti seilaa *ratkaistu*
Viimeksi muokannut TRA, 25.1.2015 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tervetuloa foorumille.
Vikakoodien luvusta on helppo aloittaa jos pääset kiinni stariin tai carsoftiin. Kaasuläppäkotelo on yksi potentiaalinen vikakohde, ilmamäärämittari on toinen yleinen. Itsellä oli 220- versio samasta motista eikä pakkanen sen käyntiin vaikuttanut koskaan.
Vikakoodien luvusta on helppo aloittaa jos pääset kiinni stariin tai carsoftiin. Kaasuläppäkotelo on yksi potentiaalinen vikakohde, ilmamäärämittari on toinen yleinen. Itsellä oli 220- versio samasta motista eikä pakkanen sen käyntiin vaikuttanut koskaan.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Kiitokset!
Foorumia olen seurannut tovin aikaa, mutta vasta nyt tuli kysyttävää. Ensimmäinen vika autossa omalla kohdalla, muuten on toiminut todella hyvin.
Mistäpäin autoa mahtaa löytyä OBD portti? Onko tuo jo OBD II portti? kaapeli tai obd bluetooth palikka löytyy kyllä. VIDA ja DIS on joskus tullut pikaisesti tutuksi. Täytynee hommata nuo starin tai carsoftin ohjelmat jostain päin. Ajettavuuteen tuo vika ei vaikuta muuten kuin tyhjäkäyntiin, pysyy kuitenkin käynnissä ja rauhoittuu kun antaa hetken olla tyhjäkäynnillä.
Joskus aikoinaan minulla oli Alfa ja vastaavaa teki kun oli tyhjäkäynti "moottori" alkoi jumittamaan kaasuläpän vieressä. MB:n tekniikka on minulle uutta tuttavuutta, mutta eiköhän se tutuksi tule.
Foorumia olen seurannut tovin aikaa, mutta vasta nyt tuli kysyttävää. Ensimmäinen vika autossa omalla kohdalla, muuten on toiminut todella hyvin.
Mistäpäin autoa mahtaa löytyä OBD portti? Onko tuo jo OBD II portti? kaapeli tai obd bluetooth palikka löytyy kyllä. VIDA ja DIS on joskus tullut pikaisesti tutuksi. Täytynee hommata nuo starin tai carsoftin ohjelmat jostain päin. Ajettavuuteen tuo vika ei vaikuta muuten kuin tyhjäkäyntiin, pysyy kuitenkin käynnissä ja rauhoittuu kun antaa hetken olla tyhjäkäynnillä.
Joskus aikoinaan minulla oli Alfa ja vastaavaa teki kun oli tyhjäkäynti "moottori" alkoi jumittamaan kaasuläpän vieressä. MB:n tekniikka on minulle uutta tuttavuutta, mutta eiköhän se tutuksi tule.
Kiitokset tiedosta!
Pitänee hommata esim. tämmöinen pätkä väliin
http://www.e-ville.com/fi/18-obd-vikako ... in-mb.html
Pitänee hommata esim. tämmöinen pätkä väliin
http://www.e-ville.com/fi/18-obd-vikako ... in-mb.html
Vika löydetty Kaasuläpän kyljestä ->abs pumpun viereiselle solenoidille (en tiedä mikä tuo venttiili on) menevä alipaineletku oli irti. Tulee siis pissapojan ja abs pumpun alta/välistä tuolle soleidille. Tuo aiheutti isohkon alipainevuodon ja tyhjäkäynti häröili tästä syystä. Helppo ja nopea korjaus, kunhan ensin löysin tuon pihisijän.