Millainen pata 290 TD

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Puupää
Viestit: 16
Liittynyt: 14.3.2006 19:59
Paikkakunta: Kaenuu

Millainen pata 290 TD

Viesti Kirjoittaja Puupää »

Elikkä tekeekö kyseisellä koneella mitään?
(jos ei huomioida sitä mihin se on pultattu :twisted: )
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kyllä kyseessä on luotettava perusmoottori.
Ei äkkiä tule pahaa sanottavaa mieleen. Pohjautuu mm w124 250D:ssä olevaan OM602 moottoriin.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Karkeakäyntinen pienillä kierroksilla ulospäin. Matkustamo on kuitenkin hyvin eristetty. Kestävä ja vahva moottori. Erittäin taloudellinen myös kaupunkiajossa. 300 Nm ja 129 hevosta ja vääntöä on myös ihan alhaalla.
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

290 pata

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Passeli pata esim ,mersun keulalle.Vähän miehekäs ropina.
Mutta siellä ääntä, missä voimaa

Jamppa
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

sopiikos tuohon kakspuolikkaan kansi
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

xr5t kirjoitti:sopiikos tuohon kakspuolikkaan kansi
290 turbod on suoraruisku. Ainakin väykyssä ja käsittääkseni myös Sprinterissä.

Eli 250 kansi ei käy suoraan eikä ole sovitettavissa ilman mäntien vaihtoa (suoraruikkarissa palotila männässä).

2,9 esikammiokone löytyy ilman turpoa esim 310D pakusta. Näihin sopii 250d kansi käsittääkseni suoraan.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

2,9 esikammiokone löytyy ilman turpoa esim 310D pakusta. Näihin sopii 250d kansi käsittääkseni suoraan.
Kyllä, sama kansi.
wiimax.fi
Mage
Viestit: 3
Liittynyt: 10.3.2007 18:30
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mage »

Millanen pata 300 TD? kutoskone, ja kulutus n. 7-8 l/100 km. Heppoja 177 ja vääntö 330 Nm? Tyyppivikoja??
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Mage kirjoitti:Millanen pata 300 TD? kutoskone, ja kulutus n. 7-8 l/100 km. Heppoja 177 ja vääntö 330 Nm? Tyyppivikoja??
Jaa meinaat OM606:sta? 24v pata, oli väykyissä ennen CDI-aikaa.
Ei ole ollut W124 koskaan. Hyvä kone se on.

Nusnus: 300TD meinaa vaparidiiselifarkkua... TurboD sedani olis 300DT ja vastaava farkku TDT. :wink:
Pro HVM
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mage kirjoitti:Millanen pata 300 TD? kutoskone, ja kulutus n. 7-8 l/100 km.
Ehkä sedanina menee 7-8, farkku ainakin tuntuu nielevän enemmän tai sitten on raskas kaasujalka.. :roll:
Seka-ajo siis 8,5-9,5 l/100 km.

Tien päällä matka-ajossa toki lähempänä seiskaa, kuin kasia (7,4 l/100 km, reipasta etenemistä).
Meillä kun rällätään kaupungissakin, niin siellä kuluu kymppi. Litran vähemmän kuin tehdas ilmoittaa (ilmoittaa 11 l/100 km farkulle).

Mage kirjoitti: Heppoja 177 ja vääntö 330 Nm?
Jeps.

Mage kirjoitti: Tyyppivikoja??
Ei tiedossa merkittävää.
Etukallistuksenvakaajatangon koiranluita menee, ovat halpoja.
Jossain vaiheessa (360 tkm) vakaajatangon päät kuluvat löysäksi eli koiranluiden vaihto ei enää auta, vaihdettava koko tanko, halpa sekin (n. 100 e).
Narinanivelet (takatukivarren ulommat helat) kestävät tavanomaisessa ajossa sen 100-200 tkm, ei kallista vaihtaa.
Ovien tiivisteiden alta katsottava mahdolliset orastavat ruosteet ja jos löytyy, selvitettävä tehdastakuun voimassaolo.

Meillä ollut ainoana merkillepantavana ongelmana huollon mokailu ilmansuodattimen asennuksessa, jolloin ilmamassamittareita meni pari-kolme, ennen kuin ongelman lähteelle päästiin.

Huollon ammattilaiset kertonevat lisää.....

Tästä sedanin tietoja ja tästä farkun tietoja.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

kyllä S290 kestää flekti vaihdettu sähkötoimiseen,katti poistettu ja alipainekello tai siis sen vartta kierrytty 4 kierrosta auki(vakio ahdin) jää 1,8T +putki+ imu puoli+hyvä lastu quatro audille 1,5 sek ja loppunoudessa 15km/h vartilla,samassa lähdössä.lisää tulossa 290:n isompi kuuleri,ahdin VNT+ohjaus "patentti",ei toi mikään saavutus ole 290:llä,mut saa niitä MITÄ VITTUA! ilmeitä aikaan.ei tiä yhtään mitä autolla on ajettu,mittari näyttää lukemia mutta en usko noihin.
Sentex
Viestit: 17
Liittynyt: 29.8.2015 21:22

Viesti Kirjoittaja Sentex »

Onkos tuossa 290 turbodiesel padassa muuten kaksoismassa vauhtipyörä vai perus yksiosainen?
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

2-massa. Saa kohtuu helposti sovitettua 270cdiin vauhtipyörän ja kytkimen. Jotain muitakin voi saada.
Star
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”