Auto E420T V8 -96 automaatti 303tkm ajettu.
Oireet:
Vaihde parkilla tyhjäkänyti tasanen. Painamalla kaasua kierrokset nousevat nopesti ja nätisti, noin 4000 rpm asti, sit yks kaks alkaa koko auto täristä niin kuin sytykset olis ihan sekasin.
Vaihde päällä tyhjäkäynillä jarrulla paikallaan pitäen kierrokset tippuvat hiukan, ja tyhjäkäyti on epätasainen, käynti stallaa 10 sekunnin välein, niin kuin torkahtais, mutta korjaantuu heti. Ajaessa nuo häiriöt huomaa pienlillä kieroksilla.
Bensansyöttö vaiko sytyys? Oisko jakoketju venynyt? Ilmavuotoja ei näyttäisi olevan.
W210 M119 v8 käyntihäiriöitä
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Re: W210 M119 v8 käyntihäiriöitä
Ei sen pidäkään kiertää paikoillaan kun 4000 rpm.user1 kirjoitti:Auto E420T V8 -96 automaatti 303tkm ajettu.
Oireet:
Vaihde parkilla tyhjäkänyti tasanen. Painamalla kaasua kierrokset nousevat nopesti ja nätisti, noin 4000 rpm asti, sit yks kaks alkaa koko auto täristä niin kuin sytykset olis ihan sekasin.
Bensansyöttö vaiko sytyys? Oisko jakoketju venynyt? Ilmavuotoja ei näyttäisi olevan.
Kerran katkesi yhdestä bensa c mesestä pakoputki kun lämmitin kattia pakokaasu testiin ja vähän kiersi rajoittimelle.
( ja oli ihan pafkat mootttorin tyynyt, niin vähän pääsi kone heilahtamaan)

Käynti muuttui sellaseks niin kuin 1 pytty olis poissa pelistä.
Aloin tutkia sytytystä, ja selkisi, että yksi puolan/tulpanhattu oli löysällä. Tärinässä pomppiva tulpanhattu/puolahan saattais jo riittää tiputtamaan pytyn pois pelistä.
Irrottelin kaikki nuo ja tsekkasin tulpat. Tulpanhatut/puolat, olivat enemmän tai vähemmän kireällä muut, mutta nyt kun pitäisi takasin laittaa, niin mokomat kiristin pultit eivät enää kiristy paikalleen. Niin kuin jengat olisivat menneet kaikista noista.
Olisko vinkkiä?

Aloin tutkia sytytystä, ja selkisi, että yksi puolan/tulpanhattu oli löysällä. Tärinässä pomppiva tulpanhattu/puolahan saattais jo riittää tiputtamaan pytyn pois pelistä.
Irrottelin kaikki nuo ja tsekkasin tulpat. Tulpanhatut/puolat, olivat enemmän tai vähemmän kireällä muut, mutta nyt kun pitäisi takasin laittaa, niin mokomat kiristin pultit eivät enää kiristy paikalleen. Niin kuin jengat olisivat menneet kaikista noista.
Olisko vinkkiä?

Kuulostaa samalta kuin edellisessä M104:ssä. Tuntuuko, että ei kiristy, mutta jos pulttia kokeilee ottaa pois reiästä, se ei kuitenkaan sieltä nouse?
Tarkemmin en tutkinut mutta tuntui, että kierteen reiässä olisi joku holkki, joka voi irrota kopasta. Itse tein helicoil-korjauksen muutamaan puolan pultinreikään.
t.
Risto
Tarkemmin en tutkinut mutta tuntui, että kierteen reiässä olisi joku holkki, joka voi irrota kopasta. Itse tein helicoil-korjauksen muutamaan puolan pultinreikään.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)