E 300 TD TEHOT HUKASSA

Katso myös W202
masaf1
Viestit: 18
Liittynyt: 05.10.2005 19:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

pekkovee kirjoitti:Noo,

nyt on kulutus todettu pienentyneeks, aiemmilla reippailla maantie / motari nopeuksilla lutkutus oli yli 9, jopa 9,5 l / 100 km

ny tuntus samoilla vauhdeilla olevan 8,5
Onko siinä uudessa anturissa joku lanka? Ite katoin just 300TD Väykystä, että ei ole lankaa. 2 kpl y:n mallisia ikään ku langan pidikkeitä vaan, siis viime kesänä hommatussa Boschin mittarissa (KL:stä), jossa on kyllä oikea varaosanumero. Vanha MAFfikin on vielä tallessa, se on ihan sama ku uudempi Boschin, mutta samaisen Boschin numeron lisäksi siinä on Mersun varaosakoodi. Siinäkään ei näy olevan lankaa. Onko molemmat paskoja (ja toinen jo "uutena")?

Eli näyttää

userpix/1513_190420112150_1.jpg

Eli ihan saman kaltainen ku pekkoveella, paitsi pystyssä pari messingin väristä Y:tä ikään ku pidikkeet. Jos pekkovee voisit katsoa, että onko uudessa anturissasi selkeä lanka ja vastus messingin värisissä pidikkeissä, vai pelaako tässä OM606:ssa tuo mittaus jotenkin muuten...
masaf1
Viestit: 18
Liittynyt: 05.10.2005 19:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Tarkemmin ajateltuna tuossa teräslangassahan on termistori, mutta voiko noissa uusissa tuo termistori olla jo tuon mustan anturimöykyn sisäänrakennettuna?
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Moi

Ei oo uudessakaan näkyvää lankaa tai vastusta, pelkät pidikekynnet tyhjinä

Eli ei niissä kaiketi olekaan, muuta kuin paikka...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
masaf1
Viestit: 18
Liittynyt: 05.10.2005 19:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Okei, siispä putsataan nykyistä... Pakkohan sen on toeta siitä.
Joe Cool
Viestit: 116
Liittynyt: 30.10.2007 23:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Joe Cool kirjoitti: Lupasivat uuden mittarin lähettää maanantaina ja pyysivät palauttamaan tuon väärän..
Jatketaan tänne myös tarinaa E290 TD tehohäviöstä jne.

Nyt tuli oikean näköinen varaosa tuolta nettikaupasta, mutta sillä ei valitettavasti ollut mitään vaikutusta asian. EPC-herja pysyy, viiveellinen sammutus ja 3000 rpm raja sekä tehon puute myöskin.

Nyt pitää kaivella tosiaan tuota sammutuslaitetta seuraavaksi esille.

Tietääkö joku, missä se tässä 1998 E290 Turbodiesel moottorissa sijaitsee?
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Pumpun nestepäässä. Eli siinä, mistä suutinputket lähtevät.
S204, AZT250
masaf1
Viestit: 18
Liittynyt: 05.10.2005 19:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

masaf1 kirjoitti:Okei, siispä putsataan nykyistä... Pakkohan sen on toeta siitä.
Eipä oo ollu mitään oireita sen koommin 300TD:ssä, kun CRC Air Sensor Cleanilla putsasin MAFfin. Johan se aika paskanen olikin.
tipera
Viestit: 5
Liittynyt: 26.2.2011 19:33
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja tipera »

Laitanpa vielä yhden asian, joka vaikuttaa tehoihin, eli imuvuoto alipainejärjestelmässä aiheuttaa, että turbo ei ole mukana täysillä. Käsittääkseni tuo ahtimen hukkaportti toimii "negatiivisesti", eli jos ei ole alipainetta, niin portti on auki :shock: Itsellä jäi viimekesänä valojen korkeudensäätöpotikasta letkut irti, kun vaihdoin polttimon, ja auto muuttui vapariksi välittömästi :oops:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”