2.9td koneen piristys

Katso myös W202
Vilpo
Viestit: 3
Liittynyt: 21.8.2015 2:38
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vilpo »

Nozzz kirjoitti:Pistetäämpäs tähän vähän tietoa lisää helpottamaan sellaista joka tämmösen haluaa värkätä!

Syöttöpumpun liitin löytyy konehuoneen vasemmassa ylänurkassa olevan kotelon sisästä, kotelon oikeassa yläreunassa, valkoinen liitin johon tulee mustia johtoja, Evry laitetaan johtojen 2 - 3 väliin, numerot lukevat JOHDOISSA, ei liittimessä.

Evry:n osat : 1kohm potentiometri, 180ohm vastus, on /off kytkin, johtoa, kutistesukkaa ja liittimiä. myös kotelo kyseisille osille on tarpeen.

Evry:n tulee olla pois käytöstä kun auto käynnistetään (kuulema diodeilla tämän saisi tehtyä niin, että saisi olla "koko ajan" päällä)

Lisää syöttöä saa kääntämällä potentiometriä niin, että vastus vähenee.
Eli 1kohm = syötöt pienellä
180ohm = syötöt tapissa

ja luultavasti jossain vaiheessa tulee raja vastaan ja kone menee vikatilaan?


Vejätyksellä en ole päässyt vielä kokeilemaan tuota evryä, kun VäyVäy makaa pukilla oottamassa alustaan paria puslaa.. Paikallaan polkaistaessa töhnäyttää kumminkin jo mustaa, eli syöttöä sieltä luultavasti saadaaan aivan tarpeeksi :idea:

Kuva
Kuva
Kuva
2.9td Sprintteriin olisi tarkoitus kyseinen modi laittaa, samanlainen valkoinen liitin löytyy kuin kuvassa mutta löytyy ainoastaan johdot 1,2,6,7,8,12,13 ainakin liittimen numeroiden mukaan. En löytänyt johdoista mitään numerointeja..
Eli olisiko jollain olemassa tarkempaa kuvaa että mitkä on nuo 2,3 -johdot tuossa liittimessä, joihin tuo potikka liitetään?
Vilpo
Viestit: 3
Liittynyt: 21.8.2015 2:38
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vilpo »

No niin löytyihän johdoistakin numeroinnit, sen verran huonosti vaan näki tuolla taskulampun valossa tutkiessa. Eli johdot 2,3 vastaa liittimen numerointeja 7,8. Ja kytkentäkaaviossa nämä johtimet menee pumpulle kohtaan "control slide actual value".
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Rynttäsin Seatissa hätäpäin tuon k*setusrasian potkupahvien taakse jalakotiloissa ja eiku leimalle. Rupesin konttorin puolella kahavetta ryystäissä kuulostelemaan jotta meinooko se oikeen oikeesti remmin siliputa, ku huuattaa kerta toisesa perrään. Menin pihalle mittaria kahtomaan ja kutosen nokilukemia taulussa. :lol: Katsuri siinä ihmeissään jotta mikä on heiän mittarissa. Nyppäsin pumpulta rötösliittimestä johon irtaalleen ja sanoin jotta kokeiles nyt...

Oli perkules näppässy kytkimen päälle piiloon sulloessa. :D

Piti tuota vaparissakin kokeilla, ei vastaavaa hyötyä. Jäi vain purkamatta pois. :roll:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

jolle kirjoitti:Alkoi rintterin joku suutin naulaamaan kierroksilla niin ajattelin samalla laittaa isommat kärjet.

Bosion 591 kärjet ilmeisesti toimivat kohtuullisesti pykälää isomman ahtimen kanssa?

Vakioissa on 5x0,22 reiät
Noissa bosioissa olis 0.245 kokoiset reiät.


http://www.dieselkontor.de/product_info ... ts_id=3298
Ei ihan nopeeta toimintaa mutta nyt on kuitenkin pumppu käytetty pajalla tiivisteiden vaihdossa ja säädössä. Samalla suuttimiin nuo bosion kärjet.
Avautumispaineista en tiedä, hyvin tuntuu pelittävän niin kait nuo paikallisella ties mitä tekee :ope:
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Melkein puolen vuotta tuota riemua kestikin.

Tuo sprinterin 722.3 kun tunnetusti vaihtelee isompaa sisään vähän turhankin hanakasti niin nyt on tullut sellainen ominaisuus että kun tarjoaa liikaa kaasua matalilta kierroksilta niin auto ikäänkuin hyytyy.

Turbiini tuossa laitteessa on aina luistanut minun makuuni liikaa, alkaisko sillä olla tunnit täynnä?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Tuossa sprinterin lootassa kun on sama turbiini kuin w124 korisessa 300:ssä niin auttaisiko jos sinne vaihtaa 300 turbon perästä turbiinin?

Perstuntumalla sanoisin että moottori alkaa tuolla nykysetupilla vetämään paljon alempaa kuin turbiini nappaa kiinni, rasittaiskohan tuo turbiinia?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”