mb 320 cdi vm 00

Katso myös W202
Avatar
JOUNI1975
Viestit: 39
Liittynyt: 07.7.2007 21:47
Paikkakunta: HELSINKI

mb 320 cdi vm 00

Viesti Kirjoittaja JOUNI1975 »

Pakokaasu paastöt ei läpi katsastuksessa mikä mahtaa olla öljyt vaihdettu putsarit myös
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: mb 320 cdi vm 00

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JOUNI1975 kirjoitti:Pakokaasu paastöt ei läpi katsastuksessa mikä mahtaa olla öljyt vaihdettu putsarit myös
ahtopaine karkaa jonekkin,
imusarja/pakoputki tukossa, suutimet riikki,
vaihto ehtoja on aika paljon
jonnekin *:rin piuhan päähän tutkailemaan mitä löyty
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

Mulla ois samanlainen auto ja sama vika eli K-arvo oli 6 pakokaasutesterissä ja leimaa ei tullu. vikakoodit kävin luettaan ja viat on korjattu mutta perässä pyörii edelleen niin sankka pilvi ettei taaksepäin nää.

Kuuluuko nuiden imusarjan läppien mennä kiinni ahtopaineiden noustessa vai aueta. eli läppämoottori vetää läppiä ohjaamoon päin. ahtopaineen vuotoa ei ole.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kimantero kirjoitti:Mulla ois samanlainen auto ja sama vika eli K-arvo oli 6 pakokaasutesterissä ja leimaa ei tullu. vikakoodit kävin luettaan ja viat on korjattu mutta perässä pyörii edelleen niin sankka pilvi ettei taaksepäin nää.

Kuuluuko nuiden imusarjan läppien mennä kiinni ahtopaineiden noustessa vai aueta. eli läppämoottori vetää läppiä ohjaamoon päin. ahtopaineen vuotoa ei ole.
Läpäthän saa testattua *:rila ja jos niisä on vikaa niin sitä tulee vika koodi
Jos taas on yhdystangosta jonkun läppäakselin vipu irti niin sitä voi koitaa kurkistella imusarajan alat,
Auto ei ole vika tilassa?
Muita tarkasteltavia Egr valska, katti tukossa, imusaraja tukossa, ahtovuoto,
Tuhoboxsi,
Jonnekin *:rin piuhan päähän tutkailtavaksi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

Satusko kellään oleen testeriä tässä pyhäjoen lähettyvillä. Käytin jo kaks kertaa liikkeessä ja kummallakin kerralla auton piti toimia mut ei.

osko tietoo mistäkohin tuota tuhoboksia vois etsiä?

http://huonot.otokset.fi/kuvat/Videota/0-VIDEO0002.mp4
peruna.
Viestit: 16
Liittynyt: 27.11.2010 12:23
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja peruna. »

Eikö ne ruukaa olla siinä railputken pääsä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kimantero kirjoitti:Satusko kellään oleen testeriä tässä pyhäjoen lähettyvillä. Käytin jo kaks kertaa liikkeessä ja kummallakin kerralla auton piti toimia mut ei.

osko tietoo mistäkohin tuota tuhoboksia vois etsiä?

http://huonot.otokset.fi/kuvat/Videota/0-VIDEO0002.mp4
mootorin johto sarjasta väliltä moottori-ecu (useimiten siellä mootorin puoleisessa päässä railipaine anturin johdossa)

rippu hiukan mikä on lähelletyvillä 10km 50km 100km?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

Mitään ylimääräsiä pokseja en löytäny tai sitte olen sokea. 100km on takaraja mihin tuolla jaksaa ajaa mutta mittä lähempänä sitä parempi.

onko kellään mitään tietoa minkälaisia arvoja pitäs saaja tuolta ahtopaine anturitla ja siltä mikä on siinä metallisessa ahtoputkessa ennen imusarjaa.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

imusarja irti ja nuohous samalla kaivaa irronneet läpät imukanavista
sitten kun tuo on tehty niin kannattaa alkaa suunnitella muuta jos vielä sattuu savuamaan
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

xr kirjoitti:imusarja irti ja nuohous samalla kaivaa irronneet läpät imukanavista
sitten kun tuo on tehty niin kannattaa alkaa suunnitella muuta jos vielä sattuu savuamaan
täytynee hoitaa kesälomalla tuo läppien poisto kun nyt tarvii autoa kokoajan.

oisko mahdollista että ois osa kärjistä jääny auki. saako nuiden toimintaa tutkittua ilman suuttimien irrotusta?

edellinen omistaja oli vaihtanu kolme suutinta viimekesänä jos ne loput kolmeki ois nyt vaihdon tarpeessa. Harmivaan kun niitä ei ole merkattu mitenkään mikkä on vaihdettu.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kimantero kirjoitti:
xr kirjoitti:imusarja irti ja nuohous samalla kaivaa irronneet läpät imukanavista
sitten kun tuo on tehty niin kannattaa alkaa suunnitella muuta jos vielä sattuu savuamaan
täytynee hoitaa kesälomalla tuo läppien poisto kun nyt tarvii autoa kokoajan.

oisko mahdollista että ois osa kärjistä jääny auki. saako nuiden toimintaa tutkittua ilman suuttimien irrotusta?

edellinen omistaja oli vaihtanu kolme suutinta viimekesänä jos ne loput kolmeki ois nyt vaihdon tarpeessa. Harmivaan kun niitä ei ole merkattu mitenkään mikkä on vaihdettu.
Ei jos kärki jää auki ei lähde käyntiin ja jos suutin "kusee"
Niin ei paljon kannata ajaa... Laskun loppu summa helposti moninkertaistuu(mäntä/sylinteri...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

vaihdoin ahtopaine anturin koska oli halpa ja ilmamassa mittarin. ei mitään vaikutusta.
ohi vuoto mittauksen tein tänään. tulokset noin 3min käytön jälkeen:

1: 25
2: 25
3: 30
4: 30
5: 40
6: 25

nyt ainaki tietää mitkä suutimet on uusia. alipaine sydeemit on tutkittu ja ei vuotoja.
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

Ja ilmamassa mittaria herjaa vieläki. Mikähän kettu tuota lahnaa vaivaa...pitääköhän tuo ruveta tyhjentään tuo hiukkasviihdytin.

käytin servon ja läppien välistä yhdystankoa irti ja jumitin läpät auki nippusiteellä nii rupes pätkiin ja yskiin putkessa. onko tuo ihan normaalia?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kimantero kirjoitti:Ja ilmamassa mittaria herjaa vieläki. Mikähän kettu tuota lahnaa vaivaa...pitääköhän tuo ruveta tyhjentään tuo hiukkasviihdytin.

käytin servon ja läppien välistä yhdystankoa irti ja jumitin läpät auki nippusiteellä nii rupes pätkiin ja yskiin putkessa. onko tuo ihan normaalia?
Siis jos auto on oikean otsikon alla ei siinä ole hiukaslokkua
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

CDI203 kirjoitti:
kimantero kirjoitti:Ja ilmamassa mittaria herjaa vieläki. Mikähän kettu tuota lahnaa vaivaa...pitääköhän tuo ruveta tyhjentään tuo hiukkasviihdytin.

käytin servon ja läppien välistä yhdystankoa irti ja jumitin läpät auki nippusiteellä nii rupes pätkiin ja yskiin putkessa. onko tuo ihan normaalia?
Siis jos auto on oikean otsikon alla ei siinä ole hiukaslokkua
mikä lie tukkoon menevä kattila. :roll:
do huomenna pääsee tutkiin starilla niin jospa sillä selviäis jotain uutta.
Starglazer
Viestit: 132
Liittynyt: 31.12.2011 10:36
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

Jos ei vikaa löydy niin voi käydä kokeilemassa antamassa kunnolla kenkää autolle. Ajelee muutaman kilometrin vaikka kolmosella 80-100 km/h. Pakoputkisto puhdistuu ja päästöt alenee :wink: Vanhemmissa dieseleissä tämä toimi, tuskin se mittausperiaate on muuttunut uudempienkaan kohdalla. Jos autossa on jokin vika tämä ei tietenkään auta, mutta aikaa myöten pakoputkeen alkaa kertymään nokea ja jos autolla ajetaan sievästi koko ajan se ei pääse puhdistumaan.
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

Vika taisi vihdoinkin löytyä eli EGR:ää ohjaava paineenmuunin antoi väärää tietoa mistä johtu että MAF:i meni sekasi ja rupes väittään ettei ilmakulje läpi mikä taas puotti suuttimien paineet alle ohjearvojen. mutta selittääkö tämä tuon julmetunmoisen savuttamisen sitä taas ei tiiä ennenkö hakee uuden säätimen.
Kuva A000 545 04 27
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

toimi kaikki 50km. osa muuten makso 130€ :shock:
savutus pieneeni hivenen mutta kyllä ne takana tulijat taitaa silti vielä tukehtua. oisko lisää vika ehdotuksia? :)

P.S. vieläkin vikatilassa
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mitäs *:ri nyt kertoile sielä olevan?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

tän hetkistä tietoo ei ole mutta lauiantaina selvis seuraavaa:
-EGR alipanemuunin sökö
-MAFFI näytti nollaa hetikö meni vikatilaan
-suuttimien paine alle raja -arvojen tyhjäkäynnillä
-muuten kaikki ok

Korjaukset mitä on tehty:
-EGR:än yks murtunu mutka letku vaihettu
-EGR:n alipainemuunin vaihettu
-EGR:ä Putasattu ja kalvo tarkistettu
-MAP:i vaihettu
-MAF:i vaihettu
-Vänkärin ahtoputki vaihettu
-Polttoaine/ilmansuodatin vaihdettu
-Kaikki muoviset polttoaine putket vaihdettu
-Yritetty putsata kattia (30km kierokset reilussa 3000rpm)

edit: 2.6.12
imusarja irti läpät ei ole jumissa ja karstaakaan ei ole niin mahottoman paljo ja kaiken kivan lisäks tänään kuullu töistä tullessa sellanen ääni että tais turbon siivet ottaa reunoihin kiinni. :(
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

dodii...nyt ois uus fööniki paikoillaan ja katti tyhjennetty. imusarja ja egr pesty sisälttä että oli melkein ku uudet ja ei mitään vaikutusta sama p...ska jatkuu edelleen...jos jollaki on tietoa minkä laiset korjaus arvot suuttimilla pitäs olla niin olisin erittäin kiitollinen. Ja tosiaan leima meni jo umpeen niin ei saa vietyäkään sitä mihinkään..... :?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kimantero kirjoitti:dodii...nyt ois uus fööniki paikoillaan ja katti tyhjennetty. imusarja ja egr pesty sisälttä että oli melkein ku uudet ja ei mitään vaikutusta sama p...ska jatkuu edelleen...jos jollaki on tietoa minkä laiset korjaus arvot suuttimilla pitäs olla niin olisin erittäin kiitollinen. Ja tosiaan leima meni jo umpeen niin ei saa vietyäkään sitä mihinkään..... :?
CR2 +/-5mm/hub on max

missäs kaukan auto on
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

pyhäjoella 100km oulusta etelään rannikkoa pitkin.
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

koneen lämpö 22C
tyhjäkäynti 720 rpm
air flow 15.19 gm/s
injektion pressure 100kPaA

c1 -3.6 mm^Hup
c2 0.0 mm^Hup
c3 1.0 mm^Hup
c4 -0.9 mm^Hup
c5 1.3 mm^Hup
c6 2.3 mm^Hup

actual injektion quanity 11 mm^Hup
rail preasure 309 bar

ja cdi diagnoosi näytti OK
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kimantero kirjoitti:koneen lämpö 22C
tyhjäkäynti 720 rpm
air flow 15.19 gm/s
injektion pressure 100kPaA

c1 -3.6 mm^Hup
c2 0.0 mm^Hup
c3 1.0 mm^Hup
c4 -0.9 mm^Hup
c5 1.3 mm^Hup
c6 2.3 mm^Hup

actual injektion quanity 11 mm^Hup
rail preasure 309 bar

ja cdi diagnoosi näytti OK
Mikäs oli testivekotin jos joku muu kuin *:ri?
niin kannatta laitella auto *:rin piuhan päähän

nuo arvot siis näkyi samaan aikan kuin onkelma oli?
ja kone oli myös saman lämpöinen minkä mittaus näyttää?
entä imuilman lämpö?

suutimien käynnin tasaus arvoisa on 6 ja 1 selisisia että joskus on jo noilla arvoilla ollut onkelmia
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

imu ilman lämpö oli 11C
ja testerinä toimi kiinan multiblexeri ja carsoft
ja autossa on jatkuva savutus onkelma.

taas ois uutta dataa.

tyhjäkäynnillä parkissa.

rpm 710
c1 -2.0 mm^3/Hup
c2 2.2 mm^3/Hup
c3 -0.1 mm^3/Hup
c4 -0.4 mm^3/Hup
c5 0.2 mm^3/Hup
c6 0.1 mm^3/Hup
aiq 7 mm^3/Hup
nesteen lämpötila 59C
Rp 274 bar
imu lämpö 17C
AF 11,74 gm/s

kevyt rasitus pakkipäällä ja kierrokset 1200rpm

c1 -2.3 mm^3/Hup
c2 -2.8 mm^3Hup
c3 1.8 mm^3/Hup
c4 0.1 mm^3/Hup
c5 1.9 mm^3/Hup
c6 1.2 mm^3/Hup
aiq 18 mm^3/Hup
Rp 478 bar
Engine Torgue 45.1%
AF 22.07 gm/s
imu lämpö 20C

hetki rasituksen jälkeen.

c1 -2.3 mm^3/Hup
c2 3.1 mm^3/Hup
c3 -0.3 mm^3/Hup
c4 -0.4 mm^3/Hup
c5 -0.0 mm^3/Hup
c6 -0.1 mm^3/Hup
aiq 7 mm^3/Hup
Rp 270 bar

uutena vikan tehot katos kokonaan ja syttyy hetken ajonpäästä kolmio kojelautaan kiertää kyllä mutta laiskasti.
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

käväsin kyseleen tänään mb huollosta vinkkejä samallakun hain ahtopaineen säätimen ja kampuran asentotunnistimen niin eivät keksineet muutakuin alipainevuodon jossain tai softa vika. olisin erittäin kiitollinen jos jollain on laitteet ja mahdollisuus tulla kokeileen tuota softan vaihtoa. liikkeessä ois maksanu n.250€ orginelli softan laitto uusiks. mutta kun auto ei liiku ja ajoaika loppu niin ei pääse viemään liikkeeseen ja seeuraavan ajan sais vasta elokuulle. :?
suuttimien korjausarvoista kertoivat sen verti ettei ne aiheuta tuota savuuttamista tuossa mittakaavassa mikä multa tulee. alkaa usko ja toivo loppua tän auton suhteen näin 3200€ remonttien jälkeen. :cry:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29108
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

mutta kun auto ei liiku ja ajoaika loppu niin ei pääse viemään liikkeeseen ja seeuraavan ajan sais vasta elokuulle.
Ajoaikaahan on kaksi kuukautta siitä kun olet eka kerran käynyt katsastuksella jos käyttö oli ajallaan eikä tullut punaista lappua lasiin.

Korjaamolle pitäisi viedä, ja sellaiselle missä on Star.
kimantero
Viestit: 46
Liittynyt: 18.5.2012 19:05

Viesti Kirjoittaja kimantero »

dealer kirjoitti:
mutta kun auto ei liiku ja ajoaika loppu niin ei pääse viemään liikkeeseen ja seeuraavan ajan sais vasta elokuulle.
Ajoaikaahan on kaksi kuukautta siitä kun olet eka kerran käynyt katsastuksella jos käyttö oli ajallaan eikä tullut punaista lappua lasiin.

Korjaamolle pitäisi viedä, ja sellaiselle missä on Star.
ajoaika loppu 16.6 siis 16.6 oli viimenen päivä ku pysty käyttään uusinta katsastuksessa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kimantero kirjoitti:käväsin kyseleen tänään mb huollosta vinkkejä samallakun hain ahtopaineen säätimen ja kampuran asentotunnistimen niin eivät keksineet muutakuin alipainevuodon jossain tai softa vika. olisin erittäin kiitollinen jos jollain on laitteet ja mahdollisuus tulla kokeileen tuota softan vaihtoa. liikkeessä ois maksanu n.250€ orginelli softan laitto uusiks. mutta kun auto ei liiku ja ajoaika loppu niin ei pääse viemään liikkeeseen ja seeuraavan ajan sais vasta elokuulle. :?
suuttimien korjausarvoista kertoivat sen verti ettei ne aiheuta tuota savuuttamista tuossa mittakaavassa mikä multa tulee. alkaa usko ja toivo loppua tän auton suhteen näin 3200€ remonttien jälkeen. :cry:
Lisätäänkö tulevan kierroksen reittiin?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”