w210 OM606 ravistaa tyhjäkäynnillä

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Erno2z
Viestit: 52
Liittynyt: 24.5.2012 16:51

w210 OM606 ravistaa tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja Erno2z »

Huomenta

Ostin tossa viikonloppuna "havalla" tommosen w210:n käyttikseksi, vehkeessä on on606.692 pata ja se ikävästi ravistaa P vaihteella, D:llä ei moista ilmiötä esiinny. Pakoputki vuotaa downpipen kummastakin klemmarista ja ne vaihdetaan tänään, käsittääkseni ei pitäisi vaikuttaa tähän "vikaan"
Kannattaisiko ~385tkm pumppu viedä johonkin säädettäväksi vai mitä mieltä? Suuttimet voisi varmaan samaan syssyyn puhdistaa jossain liikeesssä.
Lisäksi aamulla kun löin kamiinan tulille niin mittaristo sanoi minulle "batteri ladung" Olisikohan akku vai laturi menossa?
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Käykö tyhjäkäynnillä ihan normaalisti? jos käy niin tarkistappa koneen kumityynyt, ne kyllä heiluttaa autoa jos on rikki ja saattaa pitää pahaa ääntäkin kun ottaa kone runkoon.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Erno2z
Viestit: 52
Liittynyt: 24.5.2012 16:51

Viesti Kirjoittaja Erno2z »

Shatter kirjoitti:Käykö tyhjäkäynnillä ihan normaalisti? jos käy niin tarkistappa koneen kumityynyt, ne kyllä heiluttaa autoa jos on rikki ja saattaa pitää pahaa ääntäkin kun ottaa kone runkoon.
D:llä käy normaalisti, P:llä ravistaa.
Korjaus tuohon korimalliin kyseessä on siis s210
Erno2z
Viestit: 52
Liittynyt: 24.5.2012 16:51

Viesti Kirjoittaja Erno2z »

Kävin ajamassa pienen ~20km lenkin että olisin ottanut videota miten auto ravistaa/kierroksista.
Ongelmaa ei ollut ollenkaan lisäksi se "batteri ladung" ilmoitus loisti poissaolollaan.
Erno2z
Viestit: 52
Liittynyt: 24.5.2012 16:51

Viesti Kirjoittaja Erno2z »

Samaa robleemaa ajoittain, ajattelin ostaa uudet ruiskusuuttimet, kysyin dieselasennuksesta tuota huoltotyötä sanoivat hinnaksi ~1000€
(sis. suuttimien kärjet, vaihdot, paluuputket, tiivisteet, koeponnistuksen ja pumpun mahdollisen säädön/ajoituksen)
Pidin hintaa hieman kovana ja ajettelinkin ostaa itse uudet ruiskusuuttimet ja tiivisteet ja vaihtaa itse ne, ei kaiketi mikään mahdoton homma?
Kärkiä en itse pysty vaihtamaan koska ei ole tarvittavia työkaluja, onko tämä oikea tapa toimia vai pitäisikö itse ostaa kärjet ja viedä liikkeeseen että he vaihhaisivat ne?
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Saksasta saa halvalla kärkiä, tilaat ne ja kiikutat irtosuuttimet dieselpajalle, ne vaihtaa kärjet ja säätää avauspaineet kohilleen. Sulle jää lompakon avauksen, suuttimien irrotuksen, ja asennuksen vaiva.
-98 300diesel turbo
Erno2z
Viestit: 52
Liittynyt: 24.5.2012 16:51

Viesti Kirjoittaja Erno2z »

ikilika kirjoitti:Saksasta saa halvalla kärkiä, tilaat ne ja kiikutat irtosuuttimet dieselpajalle, ne vaihtaa kärjet ja säätää avauspaineet kohilleen. Sulle jää lompakon avauksen, suuttimien irrotuksen, ja asennuksen vaiva.
Onko jotain linkkiä heittää, KL varaosista nuo kärjet maksaa ~38/kpl
Onko ne saksan maalta paljonkin havempia?
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Dieselkontor.de ja sieltä tilaat joko ne mitkä sulla on paikallaan, eli dnosd310 hintaan 23.45€/kpl taikka sitte pykälää suuremmat dnosd314 hintaan 12.45/kpl. Molemmat on tarkotettu levee kantiseen koneeseen. Mulla on nää jälkimmäiset paikallaan, käy todella kauniisti näillä. Lisäpotkuakin tuli pikkasen... postimaksut oli muistaakseni kympin luokkaa.
-98 300diesel turbo
Erno2z
Viestit: 52
Liittynyt: 24.5.2012 16:51

Viesti Kirjoittaja Erno2z »

ikilika kirjoitti:Dieselkontor.de ja sieltä tilaat joko ne mitkä sulla on paikallaan, eli dnosd310 hintaan 23.45€/kpl taikka sitte pykälää suuremmat dnosd314 hintaan 12.45/kpl. Molemmat on tarkotettu levee kantiseen koneeseen. Mulla on nää jälkimmäiset paikallaan, käy todella kauniisti näillä. Lisäpotkuakin tuli pikkasen... postimaksut oli muistaakseni kympin luokkaa.
Mites nämä dieselasennuksen mainitsevat tiivisteet?
Suodattimet varmaan kannattaa tilaa samaan pakettiin?
Pahoittelut hieman noviisi kysymyksistä mutta tämä on ensimmäinen dieselini ja tekniikasta haluan pitää huolta (tarkoitus on myöhemmässä vaiheessa ottaa tekniikka nokalta ja heittää se 124/201 koriin.)
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Pohjatiivisteet sinne suuttimien alle saa vaikka samasta puljusta kunhan pyytää oikeat, en muista mittoja. Toinen vaihtoehto on että lyö jollakin pallopäisellä sen pohjatiivisteenkupin takasin jännitykseen. Uusiminen on kuitenkin varmempaa. Suodattimet kannattaa ostaa ihan lähi-varaosaliikkeestä.
-98 300diesel turbo
Erno2z
Viestit: 52
Liittynyt: 24.5.2012 16:51

Viesti Kirjoittaja Erno2z »

Jessurei, teen tilauksen varmaan ensi viikolla, ajattelin käyttää tuon auton sitten penkissä kun olen asentanut uudet suuttimet ja uuden välijäähyn niin missä penkissä ne säätää syötöt/ajoituksen samalla kohdilleen? Klaukkalan diesel olisi minulle lähin joten onko siitä jotain kokemuksia?
Onko nuo motonetin välijäähyt "ok" kamaa?
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Konttorilla älä mainitse välihäähyn vaihtoa! Suosittelen käyttämään auton jollakin sellasella pajalla mikä ajaa myös uuden voimaohjelman eculle. Samalla pyydät että poistaa egr-venttiilin käytöstä.
-98 300diesel turbo
Erno2z
Viestit: 52
Liittynyt: 24.5.2012 16:51

Viesti Kirjoittaja Erno2z »

ikilika kirjoitti:Konttorilla älä mainitse välihäähyn vaihtoa! Suosittelen käyttämään auton jollakin sellasella pajalla mikä ajaa myös uuden voimaohjelman eculle. Samalla pyydät että poistaa egr-venttiilin käytöstä.
Onko mitään suosituksia? Ja tätä autoa ei tulla katsastamaan varmaan koskaan enää, sen verta on happama kori :lol:
Tuo EGR venttiili niin riittääkö jos poistan sen käytöstä tukkimalla ne putket ja imuilman putsarin vaihdon yhteydessä lukitsen tuon ilmamäärä mittarin täysin auki?
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Ööh, ilmamäärämittari on sähköllä toimiva siinä imuputkessa ennen turboa, ei voi modifioida ja jää tarpeettomaksi w124 korissa koska joudut myös pumpun vaihtamaan mekaaniseksi. Egr venttiilin eliminointi joko onnistuu tai ei pelkästään putket tulppaamalla -riippuu ilmamäärämittarista että meneekö vikatilaan vai ei. Tämä venttiili löytyy imusarjan alta.
-98 300diesel turbo
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Luin uudestaan koko ketjun ja kattelin että tää onkin ässä mersu eikä väyrynen? Eli en nyt sitte tiiä onko sulla ilmamäärämittaria ollenkaan...
-98 300diesel turbo
Erno2z
Viestit: 52
Liittynyt: 24.5.2012 16:51

Viesti Kirjoittaja Erno2z »

ikilika kirjoitti:Luin uudestaan koko ketjun ja kattelin että tää onkin ässä mersu eikä väyrynen? Eli en nyt sitte tiiä onko sulla ilmamäärämittaria ollenkaan...
s210 tää on eli väykky ei ässä.
Kyllä mulla taitaa siimä ilmanputsarin jälkeen mittari olla, en kerenny avaamaan että onko ihan läppämallinen vai mikä. Eikö tämä tämä ohjaa egr venttiiliä?
Ajattelin purkaa sen koko alkuperäisen ilmansuodatin kotelon pois ja laittaa tialle paremmin virtaavan suodattimen.

Itse ravistelusta:
Viikonloppuna vaihdoin kattoluukkun vaijerit ja siinä sitten tietenkin käytin hieman sitä moottoria edes taas miljoona kertaa, akkuhan siinä tyhjeni joten kävin hakemassa uuden, penkin alta paljastui 70ah akku, muistaakseni tässä oli "high capacity battery" joten korvasin sen 95ah bannerin patterilla.
Lisäksi viikonlopun aikana pakoputki sai uuden tiivisteen ja kemppiliimaa downpipen alapäähän joten nyt se ei enää vuoda.
Tärinä on hävinnyt toistaiseksi ja nyt taas odotellaan milloin tulee takas.

Työkalu ilmestyi ruutuun ja kun vaihdoin mittariston kielen englanniksi niin kaiketi pitäisi viedä määräaikaishuoltoon, mittarissa on nyt 385tkm niin olisiko jollain tietoa mitä tuossa huollossa pitäisi tehdä? Ajattelin itse suorittaa jos kyseessä on "perushuolto"

Suuttimien kärjet tilaan kuitenkin tässä tällä viikolla ja eiköhän ne sinne lennähdä ennen ensiviikkoa.

Semmosen vielä kysäisen tässä samalla että onko noissa väykyissä noin huono puhallin teho vrt 124:een vai onko tässä aktiivihiilisuodatin vain niin tukossa? Puhallin täysillä tuntuu kuin se olisi ~50% 124 puhaltimen tehosta?
Erno2z
Viestit: 52
Liittynyt: 24.5.2012 16:51

Viesti Kirjoittaja Erno2z »

Semmonen mulla tuli vielä mieleen autossa on
910 : Dynamo with higher capacity (ffo)
Katoin ilmastoinnin hallinta laitteesta ja lautausjännite on 12.9-13.1??

Pitäisikö se mitata ihan akulta ja paljon sen tulisi olla? Oletin sen kuitenkin olevan ~14voltin hujakoilla.
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Jos se on väyrynen niin ei se silloin ole s210 vaan w210. Ilmamäärämittari ei egr:rää varsinaisesti ohjaa vaan antaa eculle tietoa paljonko ilmaa virtaa moottoriin. Ecu taas päättelee ilmamäärämittarin ja muitten antureiden tiedon perusteella paljonko ruokaa annetaan ja koska avataan egr jne, noin niinkuin karkeasti selostettuna. Siellä on hanskalokeron alla raitisilmasuodatin jonka voi talveksi jättää vaikka pois.
-98 300diesel turbo
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Erno2z kirjoitti:Semmonen mulla tuli vielä mieleen autossa on
910 : Dynamo with higher capacity (ffo)
Katoin ilmastoinnin hallinta laitteesta ja lautausjännite on 12.9-13.1??

Pitäisikö se mitata ihan akulta ja paljon sen tulisi olla? Oletin sen kuitenkin olevan ~14voltin hujakoilla.
akulta tai konehuoneen kaapelipistokkeesta mittaat jännitteen, pitäis olla yli 14v auton käynnissä ollessa.
-98 300diesel turbo
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

ikilika kirjoitti:Jos se on väyrynen niin ei se silloin ole s210 vaan w210. "..........s.
s210 = farkku
w210 = sedan
ikilika
Viestit: 147
Liittynyt: 20.10.2007 12:26
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Aha :banni:
-98 300diesel turbo
Erno2z
Viestit: 52
Liittynyt: 24.5.2012 16:51

Viesti Kirjoittaja Erno2z »

Noniin. ongelma on takas paikallaan.

Huomasin tuossa kultasen lokin kaistalla että jos laturilla ei ole kuormaa alkaa auto ravistaa, ajovalojen päälle laittoi vähensi aluksi ravistamista ja sitten se loppui kokonaan.
Pitäisikö Ernon nyt ottaa laturi pöydälle purkaa se osiksi ja uusia jännitteensäädin, hiilet ja kun asentaa takas tarkistaa maa, heräte ja virta johdon johtavuudet puhtsaamalla kiinnityskohdat?

Saa löydä linkkiä pöytään tästä projektista niin viikonlopun aikana suoritan tämän.
velppa
Viestit: 4
Liittynyt: 23.1.2013 6:59

Viesti Kirjoittaja velppa »

Auttoko mitään laturin rassaus? Vai kerkesitkö tekemään, itsellä just samat oireet ja päättely kykyni mukaan viittaa kans virtapuolen vikaan. Ajattelin kans tarkistella maadoituksia yms..
Erno2z
Viestit: 52
Liittynyt: 24.5.2012 16:51

Viesti Kirjoittaja Erno2z »

velppa kirjoitti:Auttoko mitään laturin rassaus? Vai kerkesitkö tekemään, itsellä just samat oireet ja päättely kykyni mukaan viittaa kans virtapuolen vikaan. Ajattelin kans tarkistella maadoituksia yms..
No, esson pyöreästä pöydästä eräs kokenut mersumies sanoi että nuo tapaa ravistaa?
Autohan ei sammu ja käy kuitenkin ja niin vähän sitä tulee P/N vaihteella odoteltua että olen elänyt asian kanssa.

Olen vaihtanut syöttöpumppuun ja sammuttimeen tiivisteet, eivät vaikuttaneet tähän ongelmaan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”