S210 320 cdi: savuttaa,kulutus pielessä ,vinkuu ja EGR pois?

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

S210 320 cdi: savuttaa,kulutus pielessä ,vinkuu ja EGR pois?

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Moi!

Osaisko gurut sanoa mikä himpura tuota värystä vaivaa ?
(muukin kuin lahoaminen)

Eliikä tuossa noin kuukausi taka perin posahti kuuleri->imusarja ahto putki ja parin viikon odottelun jälkeen sain saksasta uuden..

olen tässä nyt toista vikkoa ajellu tuo uusi ahto putki paikallaan ja olen huomannut seuraavan laisia oireita:

-tehoja tuntuisi olevan käytössä vain 2/3 ( ei vika tiloja)?
-savua tulee putkesta reulusti pienelläkin kaasun liikkellä
-voimakas viheltävä ääni kiihdytäessä 2tkrm->
-kulutusta tuntuu olevan mahdotonta saa edes matka ajossa alle 8l ja taajamassa mennään jatkuvasti +12l/100km?

tuota viheltävää ääntä ei pysty paikantamaan että mistä se tulee kun se tosiaan kuuluu vain ajon aikana ja imu vuotoja olen tässä tarkastellut tuolla Würthin vuodon ilmaisimella , mutta mistään tuo ei tunnu vuotavan tai sitten se ei vaan näy sieltä vanhan paskan seasta?

itse olen ruvennut epäilemään että joko cooleri on rikki tai egr juonittelee?

onko tuo egr poisto kuinka vaativa operaatio ja vaatiiko sen poisto aina uuden ohjelman joka maksaaa sen +400€?

voiko tuon alkuperäisen coolerin tilalle asentaa jonku kiinan coolerin vakio putkilla?
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

EGR poisto vaatii ohjelman muutoksen
Mikätosin on usein hinnaltaan pelkästään tehtynä jotain
muuta kuin 400€ suhinoit kannattaa hakea myös putkesta,
Sarjasta, ahtimen imupuolelta, välijäähdytimen päädyistä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Motista kiinancooleri ja voishan siihen sitä egr:n poistoakin kattella jos kiinnostaa?
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Oliko isokin ahtovuoto? Ettei olis ahdin ottanut kipeää?
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Ei viellä ole vuotoa löytynyt.. Pitää ottaa tuo turbo viikon loppuna työn alle kahtoa mitä se on syönyt.. Pitää hakea toiselta tallilta vaan ensin työ kalut :)

Noh sama vaikka olis hakenut tuon kiinan coolerin kun paljon olis kallimaksi tullut mitä tuo uus letku.. Pitää varmaan perehtyä tuon egr poistoon samalla kun rupee tuota koria käymään läpi ja auto seisontaan
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

:ttu: ilta päivä tuli pyörittyä auton alla ja mitään selvyyttä ei asiian tullu..

turbolta -> imusarjan alumiini putkeen asti purin kaiken pois putsasin ja takasin paikoileen ja orenkaisiin pistin vähän tiiviste massaa.. yksia asia ihmetyttää että mistä tuonne järjestelmään pääsee noin paljon öljyä? :shock:
turbosta tein selaisen havainoin että akselissa tuntuis olevan välystä , mutta ei se viellä mihinkään krapannut..

näkeekö staarilla ahtopaineita näistä? kuinka vaikea operaatio olis laitaa ahtopaine mittari ja mistä sille otetaan paineet?

vetoja tuntu olevan jo paremmin , kun sai jo liikenne ympyrässä vähän peränki irtomaan , mutta sama suhina kuuluu edeleenkin ja savuttaa niin maan per...
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Tuollaista se oli, kun ahtoputki oli halki alaosastaan, mutta sehän on uusittu ja varmasti ehjä...
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

tais se mahdollinen vuoto paikka löytyä?

Kuva

kaasu läppä runko haljennut?
syykin tais selvetä miks tuokin oli halki
Kuva
lohkoon tuleva kannatin katkennut tuosta ahtoputkesta..

Kuva
tiivistekki oli niin väljä että meni tuo letkun orengas väliin muutako pujotti :D
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Ei oo kaasuläppää noissa koneissa, lienee egr tms hilppehiä
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

pekkovee kirjoitti:Ei oo kaasuläppää noissa koneissa, lienee egr tms hilppehiä
:oops:

nyt tuli ongelma että saako tuon osan erikseen irti tuosta mutikasta mikä on imusarjan alla
Kuva

Kuva

ja tuo liitos enko se prässätty vai joku kartio kiinitys että vetämällä irti vai pitääkö tuo t10 torx irrottaa ja se letku tuon putken päästä?
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Kellään olis räytys kuvaa tuosta imusarjan puolelta?
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Suuret kiitokset! Helpottaa elämää kummasti :D
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

lähtihän se sieltä lopulta..

Kuva

Kuva

Kuva

saa nähdä sako tuosta enään kalua..:cry:

kävi tässä mielessä että onko tuossa mitään tarpeelista egr poiston jälkeen? jos tuhon vaan tekis suoran putken tilalle?
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Ohjelmoinnin EGR poisto tarttee, ihan alkupään CDI:t pysty vielä vaan tukkimaan...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

:halm:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

eilen sain iltaPäivällä osat hitsausksilta ja illalla paikalleen :)

tuossa on nyt varmaan joku safety modi päällä , mutta suhinnat on tipo tiessään, savutuskin on inhiminnilinen ja kulutuskin suht normaali..

pitää käydä nollauttamassa vika koodit ja tuo automatti laatikko..
oli erikoinen projekti menossa tällä kaverilla jolla hitsautin nämä osat :lol:

300 sl -94 + turbo
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”