E230 ei käynnisty, tai käynnistyy ja sammuu heti ?

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

E230 ei käynnisty, tai käynnistyy ja sammuu heti ?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyseessä siis S210 230 bensa. Ostin auton muutama viikko sitten.

Oireet on sellaiset että auto joko
- ei käynnisty ensimmäisellä avaimenkäännöllä, ei edes pyöritä, tai sitten
- käynnistyy ja sammuu heti ilman takelteluja.

Kumpi tahansa sattuu niin
- toisella startilla lähtee AINA käyntiin per heti.

Joskus lähtee jo ekalla. Kylmänä ei ehkä koskaan, en ole ihan varma.

Vikakoodit on luettu vain kerran ja niitä oli niin paljon että turha yrittää päätellä mitään. Liekö ikinä tyhjennetty vikamuisteja. Seuraavalla kerralla tietysti jotain voi päätellä.

Vika on ollut edellisen omistajan mukaan niin kauan kuin auto on hänellä ollut eli olikohan vuoden pari. Kertoi jo puhelimessa kun autosta kyselin.

En muista moista, liekö kenellekään tuttu vika ?

edit; tarkennettu oireita
Viimeksi muokannut dealer, 27.10.2014 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2564
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Jääkö heti käymään jos ennen starttausta käyttää virrat päällä ja pois, eli pyöräyttää ensin pumppua sen kolme? sekunttia?
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No tulipa heti alkuun hyvä tarkennuskysymys :idea: Kokeillaan illan myötä, heitä sillä aikaa ehdotusta aiheuttajasta jos oletetaan että mainittu konsti auttaa :arrow:
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2564
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

No emmää mersusta tiedä, mut mulla oli aikanaa ysitonni saabissa just samat oireet. Sanoivat isot pojat sillon et vika on polttoaineen paineensäätimessä. Takaisku suotaa läpi eikä eka kolmen sekan pyöräytys riitä nostamaan painetta takasin. Ja kun pumppu ei käy kun sen kolme sekunttia kerrallaan jos auto ei lähde käymään...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kyllä minustakin siltä kuulostaa paineet karkaa polttoaine järjestelmästä!
Lyhyen seisonnan jälkeenkö käynnistyy normaalisti?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Tonnariin laitettiin bensan painemittari ennen jakotukkia kun paineensäädin oli jakotukin jälkeen ja takaisku pumpun päällä, mutta näkeekö mersus starilla bensanpaineet?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

aaltojärvi kirjoitti:Takaisku suotaa läpi eikä eka kolmen sekan pyöräytys riitä nostamaan painetta takasin. Ja kun pumppu ei käy kun sen kolme sekunttia kerrallaan jos auto ei lähde käymään...
Jube kirjoitti:Kyllä minustakin siltä kuulostaa paineet karkaa polttoaine järjestelmästä!
Tämähän olisi loogisin syy tuolle sammumiselle ilman muuta :idea:
Jube kirjoitti:Lyhyen seisonnan jälkeenkö käynnistyy normaalisti?
Ei osaa vielä sanoa varmaksi, mutta mielestäni ei eli kauppareissun jälkeen voi olla sama juttu taas...
et kirjoitti:...näkeekö mersus starilla bensanpaineet?
Eiii taida nähdä.

Mutta niin :idea: vähän tuli huonosti tuohon aloitusviestiin, eli silloin jos ei lähde ollenkaan ei tapahdu ei mitään, eli ei edes pyöritä startilla lainkaan.
Silloin kun pyörittää niin lähtee aina, mutta saattaa sammua heti.

Kokeilin nyt niin että käytin ensin virtaa päällä ja sitten starttasin. Lähti, ei sammunut, kaikki OK.
Testaaminen jatkuu homenna, menenpä bensakrematoriolla töihin vaikka se yli tuplaten maksaakin dieseliin verraten :supersad:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

dealer kirjoitti:
aaltojärvi kirjoitti:Takaisku suotaa läpi eikä eka kolmen sekan pyöräytys riitä nostamaan painetta takasin. Ja kun pumppu ei käy kun sen kolme sekunttia kerrallaan jos auto ei lähde käymään...
Jube kirjoitti:Kyllä minustakin siltä kuulostaa paineet karkaa polttoaine järjestelmästä!
Tämähän olisi loogisin syy tuolle sammumiselle ilman muuta :idea:
Jube kirjoitti:Lyhyen seisonnan jälkeenkö käynnistyy normaalisti?
Ei osaa vielä sanoa varmaksi, mutta mielestäni ei eli kauppareissun jälkeen voi olla sama juttu taas...
et kirjoitti:...näkeekö mersus starilla bensanpaineet?
Eiii taida nähdä.

Mutta niin :idea: vähän tuli huonosti tuohon aloitusviestiin, eli silloin jos ei lähde ollenkaan ei tapahdu ei mitään, eli ei edes pyöritä startilla lainkaan.
Silloin kun pyörittää niin lähtee aina, mutta saattaa sammua heti.

Kokeilin nyt niin että käytin ensin virtaa päällä ja sitten starttasin. Lähti, ei sammunut, kaikki OK.
Testaaminen jatkuu homenna, menenpä bensakrematoriolla töihin vaikka se yli tuplaten maksaakin dieseliin verraten :supersad:
Vika kuulostta tutulta, kaikki virrat ei kytkeydy kunnolla ekalla kerralla,
ja kun kääntää toisen kerran niin joku paikka/kontakti lämmenyt sen veeran että kytketyvät(samantapaisesta oireilusta yhdestä se paikka oli virta lukko)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jees. Aina lähtee joko ekalla tai tokalla, jos muistaa virrankäännön ensin niin ekalla. Siihen tottuu, jopa niin etten ole enää vaivannut asialla päätäni.
wiimax.fi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

:pope:

:lol:

Sitte ku pahenee se löytyy, pakko kun on löytää... :?:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”