CLK Kompressor Voimaton: vika korjattu!
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 27.12.2007 15:04
CLK Kompressor Voimaton: vika korjattu!
Tuli ostettua otsikon mukainen auto, ongelmana on että kylmänä ei ota kierroksia yli 2000, eikä lämpöisenäkään yli 3000. Auto käynnistyy normaalisti ja käy tyhjäkäyntiä nätisti, mutta varsinkin nopeasti kaasua painaessa tuntuu tukehtuvan ja yskii jos kaasun pitää pohjassa väkisin.
Edellinen omistaja kertoi ettei vikakoodeja löytynyt ja MAF:kin vaihdettu jossain kohtaa...mistähän kannattaisi aloittaa tutkiminen, onkohan muilla ollut samanlaisia ongelmia kyseisen koneen kanssa?
Edellinen omistaja kertoi ettei vikakoodeja löytynyt ja MAF:kin vaihdettu jossain kohtaa...mistähän kannattaisi aloittaa tutkiminen, onkohan muilla ollut samanlaisia ongelmia kyseisen koneen kanssa?
Viimeksi muokannut Lederhosegynther, 29.3.2017 16:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Komppaan Dealeria.
Vaikka ilmamassamittari olisi vaihdettu, jopa kunnolliseen merkkiosaan (eikä halvimpaan kiinankopioon) niin tuo kompurakone tuppaa aikaa myöten öljyämään sen toimimattomaan kuntoon.
Omassa tein juuri taas vaihteeksi putsauksen ja taas on voimaa ja kiertää puhtaasti rajoittimeen.
Alkaa muuten yleensä ainakin omassa ensin oireilemaan siten että voimakkaasti kiihdyttäessä (lappu lattiassa) jossain kohtaa kierrosaluetta on kuollut kohta jonka jälkeen taas on vetoja.
On kiukutellut myös kylmänä ei vastaa kaasuun ym. pauketta. Onneksi huolellinen puhdistus auttaa eikä tarvi aina uusia.
Mullahan on aina toinen toimiva varalta peräkontissa.
Vaikka ilmamassamittari olisi vaihdettu, jopa kunnolliseen merkkiosaan (eikä halvimpaan kiinankopioon) niin tuo kompurakone tuppaa aikaa myöten öljyämään sen toimimattomaan kuntoon.
Omassa tein juuri taas vaihteeksi putsauksen ja taas on voimaa ja kiertää puhtaasti rajoittimeen.
Alkaa muuten yleensä ainakin omassa ensin oireilemaan siten että voimakkaasti kiihdyttäessä (lappu lattiassa) jossain kohtaa kierrosaluetta on kuollut kohta jonka jälkeen taas on vetoja.
On kiukutellut myös kylmänä ei vastaa kaasuun ym. pauketta. Onneksi huolellinen puhdistus auttaa eikä tarvi aina uusia.
Mullahan on aina toinen toimiva varalta peräkontissa.
Ota se maf irti ja putsaa kunnolla jarrukleenerillä (Bräkleen tms) Jos putsaus vähääkään auttaa vaivoihin, niin uutta maffia vaan tilalle. Noissa koneissa tuppaa kannessa olevat huohotinputket menemään tukkoon ja sen jälkeen öljyä on muuallakin kuin siellä missä pitäisi. Tuossa juttua asiasta: https://mbworld.org/forums/clk-class-w2 ... y-fix.html
Edit: tuossa parempi ketju aiheesta: http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=33993
Edit: tuossa parempi ketju aiheesta: http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=33993
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 27.12.2007 15:04
Noin, MAF putsattu (ei ollut silminnähden likainen) muttei ollut mitään vaikutusta käyntiin; boschin tekemä oli 0280217114 MUTTA valmistusleima vuodelta -99 joten anturi lienee alkuperäinen tai käytettynä hommattu.
Testasin myös auton käydessä irroittaa MAFfin töpselin ja auto sammui kuten käsittääkseni toimivalla maffilla pitääkin
Marcon mainitsema seikka vaikuttaa sen verran suuritöiseltä pihalla räntäsateessa tehtynä että taidan yrittää eliminoida ensin ilmeisimmät (polttoaineen ja ilman saanti) uusilla suotimilla, auton ajattelin ottaa seisonnasta vasta kuun vaihteessa joten vikakoodien lukulaitetta omistamattomana siirtyy koodien luku ainakin ensikuulle jos ei muuten ala toimia.....toki jos Kotkan suunnalla joku tuollaisen lukulaitteen omistaa niin maksan toki luennasta sopivan hinnan tässä kotosalla tehtynä
Testasin myös auton käydessä irroittaa MAFfin töpselin ja auto sammui kuten käsittääkseni toimivalla maffilla pitääkin
Marcon mainitsema seikka vaikuttaa sen verran suuritöiseltä pihalla räntäsateessa tehtynä että taidan yrittää eliminoida ensin ilmeisimmät (polttoaineen ja ilman saanti) uusilla suotimilla, auton ajattelin ottaa seisonnasta vasta kuun vaihteessa joten vikakoodien lukulaitetta omistamattomana siirtyy koodien luku ainakin ensikuulle jos ei muuten ala toimia.....toki jos Kotkan suunnalla joku tuollaisen lukulaitteen omistaa niin maksan toki luennasta sopivan hinnan tässä kotosalla tehtynä
Nytpä vasta huomasin aloitusviestistä seuraavan: "kylmänä ei ota kierroksia yli 2000, eikä lämpöisenäkään yli 3000" Jos ei lämpimänäkään kierrä yli 3000, niin kyllä siellä on vikatila päällä.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 27.12.2007 15:04
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala