moro,
220cdi/143hp savuttaa satunnaisesti ja epäilen imusarjan ilmaläppiä. monen foorumin konsensuksen mukaan läpät voi poistaa tai jumittaa auki-asentoon.
ajattelin ainakin kokeilla viimeksimainittua ensin.
etummaisen läpän vivun ja käyttötangon näkee imusarjan alla edestä katsoen ja sitä pääsee työkalulla liikuttelemaankin.
Läppien aukijumittamiseksi servolta pitäisi nyt siis ilmeisesti saada tanko irti ja jotenkin vaikka nippusiteellä läpät auki.
1) Mutta miten servoon ja sen vipuun pääsee käsiksi - sekä mistä mahtuu nipparia virittelemään? Pitääkö kuitenkin irroittaa koko imusarja, vai mahtuuko tempun jotain kautta tekemään helpommin?
2) ovatko läpät auki, niiden pituussuuntainen käyttötanko etummaisessa (ei käynnissä lepoasento) vai takimmaisessa asennossa? [edit:] toisessa ketjussa olikin, että etummaisessa asennossa (onko näin?)... tuostahan mahtuisi sitten nippusiteen tai rautalangan virittelemään, mutta tykkääkö servo huonoa tai pahastuuko ecu jos jumittaa irroittamatta servon tankoa?
3) joskus ilmeisesti läppä tai useampi saattaa irrota käyttötangosta, tällöinhän tangon jumittamisesta ei apua... pääseekö jotain (ala?)kautta näkemään onko läppävivut kiinni tangossa?
Käytin hakua, mutten löytänyt suoraan vastausta -- pahoittelut kuitenkin, jos kysymykset palstan vakiotavaraa
tänx.
220cdi imusrj läppien aukijumittaminen, howto?
"etummaisen läpän vivun ja käyttötangon näkee imusarjan alla edestä katsoen ja sitä pääsee työkalulla liikuttelemaankin."
pala lehmipaimen lankaa käännä koukku päähän
vedä läpät aukiasentoon ylävesiletkua kohti
tamua lngan toinen pää ylävesiletkun lemmariin
muuta rarvittaessa lemmarin asentoa
sähköistä servoa ei ole
pala lehmipaimen lankaa käännä koukku päähän
vedä läpät aukiasentoon ylävesiletkua kohti
tamua lngan toinen pää ylävesiletkun lemmariin
muuta rarvittaessa lemmarin asentoa
sähköistä servoa ei ole