Terve!
clk 200k 192hv -98
Eli auto menee vikatilaan kun painaa kaasua liian nopeasti tai painaa sen pohjaan. Jos kaasua painaa maltillisesti alaspäin niin auto kiihtyy "normaalisti" ja tehot tuntuu olevan tallella. Kiertää vaihteellakin maximit. Vika ei sinänsä haittaa normiajossa ellei ole kaasun kanssa on/off ajotyyli. Vaihdoin MAFfin Johns merkkiseen halpikseen mutta vika ei hävinnyt eli vanhassa BOSCHissa vika tuskin oli.
Ostaessani autoa pari kolme vuotta sitten sain mukaan Harisen penkkilapun missä lukee tyyliin: clk -98 ja käyrän huipputeho 212hp, ei rekisterinumeroa tjsp. Myyjä sanoi, että lappu SAATTAA olla tästä autosta. "Haistelin", että auto on varmaankin pommi mutta silloisesta autosta oli pakko päästä eroon ja olin vain tyytyväinen, että joku sen otti vaihdossa. Hyvin mese on silti toiminut/toimii lukuunottamatta tätä ongelmaa.
Mistä lukulaitteen pistoketta pitäis muuten etsiä? Kaasunpolkimen vieressä oli joku paikka, mutta otti tulpan pois niin ei ollu mitään. Sulakerasian ympäriltä ja konepellin vivun läheisyydestä myös katsonut.
Ideoita? Vikakoodin luetuttaminen taitaa olla seuraava vaihe.