200 cdi kaikissa suuttimissa kova paluuvuoto

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
JeremiaS
Viestit: 24
Liittynyt: 17.12.2016 12:10
Paikkakunta: Kotka

200 cdi kaikissa suuttimissa kova paluuvuoto

Viesti Kirjoittaja JeremiaS »

Morjensta!

Mulla tuli tuohon 200cdi Väyryseen (taas) uusi vika, nimittäin tyhjäkäynti meni huonoksi ensin kylmällä koneella ja nyttemmin myös kuumana käy jotakuinkin kolmella pytyllä ja vatkaa pahasti. Aloin tutkimaan vikaa ostamalla pätkän kirkasta letkua ja laitoin suuttimien paluuaukkoihin 10cm pätkät, ja huomasin heti koneen käynnistyttyä että kaikkiin letkuihin nousi löpöä hyvää vauhtia. puolessa minuutissa kolme letkua oli tasaisesti puolillaan ja yksi oli täynnä. Vuotoa siis on yhdessä suuttimessa tosi pahasti, mutta eikös tuo kolmen muun puolilleen täyttyminen kerro että niissäkin on liikaa vuotoa?

Onko järkeä nyt ensiavuksi vaihtaa tai korjauttaa tuo pahiten vuotava suutin? Näytti tuo suuttimen purku ja kasaus niin pikkutarkalta touhulta etten mielellään lähde itse turaamaan.

Mulla näyttää olevan tuolla kahta eri sarjaa suuttimia, kolme niistä on A611 070 05 87 ja yksi on A613 070 06 87.

Auto lähtee nätisti käymään kylmälläkin säällä ja kulkee ihan normaalin tuntuisesti, ja ainoastaan tuo tyhjäkäynti on huono. Voiko viallinen suutin aiheuttaa pahempaa vauriota jos autolla ajelee tuollaisenaan?

Jos foorumilaisilla sattuu olemaan tähän sopivia toimivia suuttimia niin tarjotkaa ihmeessä!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Starilla pitäisi katsoa korjausarvot, mahdollisesti löytyy yksi jossa arvot tapissa. Se on eri asia kuin paluupuolen ohivuoto, joka ei vaikuta käyntiin vaan käynnistymiseen.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Rohki epätarkka mittaus tuomonen letkuhomma, mittalasit kannattee laittaa.
Ehjästä suuttimesta tullee palluuvirtausta suurinpiirthein sama määrä ko männän pääle mennee.
No Merc at the moment
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”