ACHTUNG! VÄYRYSEN SYYLÄRI JA AUTOMAATIN TUHO!

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Scorpio
Viestit: 174
Liittynyt: 09.1.2007 23:42
Paikkakunta: Köyliö

ACHTUNG! VÄYRYSEN SYYLÄRI JA AUTOMAATIN TUHO!

Viesti Kirjoittaja Scorpio »

Eli ellei tästä ole ollut vielä topiccia ja vaikka olisikin, niin kerrataan.

Tieto on Nätkinin Pekalta, eli faktaa on takana:
Jos väykyssä on Valeon syyläri, niin saattaapi tihkuttaa glykolia laatikkoöljyn sekaan, mikä tuhoaa kitkapinnat ja aiheuttaa parintonnin remontin. Tämä tapahtuu pikkuhiljaa, ja oireiden ilmaantuessa saattaa olla myöhäistä.

Voi mahdollisesti tapahtua muillakin syyläreillä, mutta tuolla ainakin.

Ratkaisu: näyte laatikkoöljystä pikku pulloon ja paikalliseen Mersuhuoltoon. Saavat siellä nopeasti analysoitua, onko siellä glykolia vai ei. Jos on, niin syylärin vaihto; homma selvä.

Tyyppivika, tehtaan tiedossa, eli auringonpilkkujen asennosta riippuen saattavat osallistua kustannuksiin (myös remontissa, jos aiheutunut tästä).
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4363
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Eikös tämä kuuluisi W 211 osioon ?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Scorpio
Viestit: 174
Liittynyt: 09.1.2007 23:42
Paikkakunta: Köyliö

Viesti Kirjoittaja Scorpio »

kilander kirjoitti:Eikös tämä kuuluisi W 211 osioon ?
Mikäli esitin asiani Nätkinille huonosti, niin saattaa kuulua. Viisaammat valistakoon, niin siirretään tarvittaessa. Olen pahoillani jos erehdyin.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

oon kuullu et se olis 02-03 vuosimallien ongelma.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Andy
Viestit: 780
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Viesti Kirjoittaja Andy »

Rinnakkaisfoorumilla on paaaaaljon juttua otsikon mukaisesta asiasta.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kuten esim1 ja esim2
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Håkke
Tolokun mies
Viestit: 768
Liittynyt: 02.10.2005 18:17
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Håkke »

Sergey kirjoitti:kuten esim1 ja esim2
lyhyesti, näissä on ollut ongelmia

Valkoinen väripiste laitetaan kun syyläri vaihdetaan,merkiksi että se on vaihdettu.
Glykooliongelmaa ollut Malli 203 valmistusajankohtaan 9/2003 saakka kon moottori 111/271/112/OM646/OM611/612.990 ja vaihteisto 722.6

Malli 209 valmistusajankohtaan 9/2003 saakka Kun moottori271/112/113/OM612 ja automaattivaihteisto 722.6

Malli 211 valmistusajankohtaan 9/2003 saakka kun moottori 271/113/OM628/647/648 Ja automaattilaatikko 722.6

Toimenpiteet tehtaalla 203,209,211 alkaen 9/2003 Muutetun tiivistyskonseptin käyttö Valeo-jäähdyttimissä.
///AMG Owners Club Finland
S203 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 Kompura -98
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Re: ACHTUNG! VÄYRYSEN SYYLÄRI JA AUTOMAATIN TUHO!

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Scorpio kirjoitti:Tieto on Nätkinin Pekalta, eli faktaa on takana:
Jos väykyssä on Valeon syyläri, niin saattaapi tihkuttaa glykolia laatikkoöljyn sekaan, mikä tuhoaa kitkapinnat ja aiheuttaa parintonnin remontin. Tämä tapahtuu pikkuhiljaa, ja oireiden ilmaantuessa saattaa olla myöhäistä.
Nyt pitäsi Nätynkin Pekalta tarkistaa faktat että onko todella kysymys otsikon mukaisesti väykystä vai viittaavatko ongelmat johonkin muuhun Mercedes-Benz-malliin :?:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”