Automaatti + pakkanen = pulmia!

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
tasty
Viestit: 293
Liittynyt: 14.1.2007 22:49
Paikkakunta: Maalahti

Automaatti + pakkanen = pulmia!

Viesti Kirjoittaja tasty »

Autoni on S210 320cdi 2000 ajettu alle 300000.
Paukkupakkasilla pari viikko asitten (-25 - -30astetta) vaihdetta ei kirveelläkään saanut siirrettyä P-asennosta minnekään. Annoin auton käydä tyhjäyntiä noin tunnin :roll: :oops: ja sen jälkeen toimi taas...

Tänään (pakkasta -21) vipu siirtyi hyvin, mutta mitään ei tapahtunut... jätin *****läjän hankeen lojumaan ja otin vaimon Nissanin, kun kerran piti päästä perillekin.

Eli pitäisikö minun ostaa oma Nissani, jos haluaisin päästä töihin talvellakin??

Vaihteistoöljyt Mesessä on vaihdettu noin 100000 sitten.
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Automaatti + pakkanen = pulmia!

Viesti Kirjoittaja jolle »

tasty kirjoitti:Autoni on S210 320cdi 2000 ajettu alle 300000.
Paukkupakkasilla pari viikko asitten (-25 - -30astetta) vaihdetta ei kirveelläkään saanut siirrettyä P-asennosta minnekään. Annoin auton käydä tyhjäyntiä noin tunnin :roll: :oops: ja sen jälkeen toimi taas...

Tänään (pakkasta -21) vipu siirtyi hyvin, mutta mitään ei tapahtunut... jätin *****läjän hankeen lojumaan ja otin vaimon Nissanin, kun kerran piti päästä perillekin.

Eli pitäisikö minun ostaa oma Nissani, jos haluaisin päästä töihin talvellakin??

Vaihteistoöljyt Mesessä on vaihdettu noin 100000 sitten.
Vaihteistoöljyt vaihtoon 60 000 välein!
No mutta siihen asiaan. Naksahtaako kepin vieressä kun painat jarrua? Käsittäkseni polkimelta tulee vaijeri kepin juureen joka sitten antaa kepin liikkua pois P-asennosta kun jarru on painettuna. Tarkista nyt ekana sen toiminta.
Sitten on mahdollista että vika on siinä keppimoduulissä itsessään :roll:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Keppimoduli on kalliinpi ku Nissani eli kyllä se taitaa häkkikauppaan Nisukka-ostoksille suunta olla :lol:

Toisaalta uus BIG-mustekynä Ärrältä on vielä halvempi. Tuikkaat kynän vaihdekaavion päässä olevasta luukusta sisään ja vapautat vaihteen P-asennosta ja nautit lipumisesta väykyllä Nisukoitten sekaan liikenteeseen :roll: :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tasty kirjoitti:Autoni on S210 320cdi 2000 ajettu alle 300000.
Paukkupakkasilla pari viikko asitten (-25 - -30astetta) vaihdetta ei kirveelläkään saanut siirrettyä P-asennosta minnekään. Annoin auton käydä tyhjäyntiä noin tunnin :roll: :oops: ja sen jälkeen toimi taas...

Tänään (pakkasta -21) vipu siirtyi hyvin, mutta mitään ei tapahtunut... jätin *****läjän hankeen lojumaan ja otin vaimon Nissanin, kun kerran piti päästä perillekin.

Eli pitäisikö minun ostaa oma Nissani, jos haluaisin päästä töihin talvellakin??

Vaihteistoöljyt Mesessä on vaihdettu noin 100000 sitten.
Ei kuulukan toimia sehän lienee tarkoituskin jos laatiko öljyillä ajellan 100tkm

joskus sinne kepin vivun juuren kertyy kostetua mikä sitten jäätyy, estää kepin liikumisen lisäksi tanko kepiltä laatikoon monesti irtoilee siinä kohden
XUX63 kirjoitti:Keppimoduli on kalliinpi ku Nissani eli kyllä se taitaa häkkikauppaan Nisukka-ostoksille suunta olla :lol:

Toisaalta uus BIG-mustekynä Ärrältä on vielä halvempi. Tuikkaat kynän vaihdekaavion päässä olevasta luukusta sisään ja vapautat vaihteen P-asennosta ja nautit lipumisesta väykyllä Nisukoitten sekaan liikenteeseen :roll: :wink:
mitenkäs se muste kynä auttaa siihen että keppi likkuu mutta auto ei ?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
tasty
Viestit: 293
Liittynyt: 14.1.2007 22:49
Paikkakunta: Maalahti

Re: Automaatti + pakkanen = pulmia!

Viesti Kirjoittaja tasty »

jolle kirjoitti:Vaihteistoöljyt vaihtoon 60 000 välein!
:roll:
hieman OT, mutta mistä johtuu, että jotkut melkein kieltävät vaihteistoöljyn vaihdon tomaattilaatikosta ja jotkut kertovat esim 60tkm:n vaihtoväleistä? Onko joskus jossain ollut "öljynvaihtokiellossa" olevia laatikoita vai mistä nämä erilaiset ajatustavat sikiävät?
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Avatar
tasty
Viestit: 293
Liittynyt: 14.1.2007 22:49
Paikkakunta: Maalahti

Viesti Kirjoittaja tasty »

CDI203 kirjoitti: mitenkäs se muste kynä auttaa siihen että keppi likkuu mutta auto ei ?
tuota minäkin ihmettelin...
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Automaatti + pakkanen = pulmia!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tasty kirjoitti:
jolle kirjoitti:Vaihteistoöljyt vaihtoon 60 000 välein!
:roll:
hieman OT, mutta mistä johtuu, että jotkut melkein kieltävät vaihteistoöljyn vaihdon tomaattilaatikosta ja jotkut kertovat esim 60tkm:n vaihtoväleistä? Onko joskus jossain ollut "öljynvaihtokiellossa" olevia laatikoita vai mistä nämä erilaiset ajatustavat sikiävät?
Esim ketkä jotkut :roll: ei varmaankan ainakkan kukaan joka automaati laatikoista jotain tietää,

oikean voit päätelä vaikka siitä että taxsi huolto ohjelmaan se kuuluu aina 60tkm kohdalla(niisä kun jokaine seisonta tunit/päivä tuotta pelkää tappiota)
mutta yksityis puolella kerran ja sen jälkeen erikseen tilatava lisätyö
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Maalahden mörkö siellä taas murehtii. Ei muuta kun nisukaupoille ja mersu paaliin, sillähän siitä vanhasta p****sta päästään. :lol:

Ollaan muuten tulossa sinne päin käymään viikonloppuna, saas nähdä vaikka ehtisin tulla näyttään AUTOA (tuossa avattaressa) joku päivä, oletkos maisemissa?

Hallitustunnusteluja täytyy kuitenkin tehdä ennen suurempia lupauksia.
:oops:
Kein siknatuur
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Sampo N. kirjoitti:Maalahden mörkö siellä taas murehtii. Ei muuta kun nisukaupoille ja mersu paaliin, sillähän siitä vanhasta p****sta päästään. :lol:

Ollaan muuten tulossa sinne päin käymään viikonloppuna, saas nähdä vaikka ehtisin tulla näyttään AUTOA (tuossa avattaressa) joku päivä, oletkos maisemissa?

Hallitustunnusteluja täytyy kuitenkin tehdä ennen suurempia lupauksia.
:oops:
:shock: Tuu näyttämään meillekki, soita ny kuitenki ensin että tiedetään ollaanko kotona vai tuolla "galleriassa"..siinä joka on melkein keskustassa halpiksen vieressä..kattomassa motzky pelleä.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

CDI203 kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Tuikkaat kynän vaihdekaavion päässä olevasta luukusta sisään ja vapautat vaihteen P-asennosta ja nautit lipumisesta väykyllä Nisukoitten sekaan liikenteeseen :roll: :wink:
mitenkäs se muste kynä auttaa siihen että keppi likkuu mutta auto ei ?
tasty kirjoitti:tuota minäkin ihmettelin...
Niin, liikkuuhan se auto kun vaihteen saa p-asennosta pois mutta tuossa tapauksessa ei näköjään omin voimin - turhan nopsasti lukaistu näköjään :lol: Mutta saa sitä silti ihmetellä :wink:
Avatar
tasty
Viestit: 293
Liittynyt: 14.1.2007 22:49
Paikkakunta: Maalahti

Viesti Kirjoittaja tasty »

Sampo N. kirjoitti:Ei muuta kun mersu paaliin, sillähän siitä vanhasta p****sta päästään. :lol: :oops:
osasin vähän odottaa tuota... Tuu, kuule senkin pystyynpaskannettu lapamato, sillä munanjatkeellas tänne, niin näytetään sille taivaan merkit ja pari muutakin! :twisted: ja hallitusneuvottelut ovat tuttuja... et sä tänne kuitenkaan saa tulla! Muista mun sanoneen! 8) :D
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

tasty kirjoitti: Tuu, kuule senkin pystyynpaskannettu lapamato, sillä munanjatkeellas tänne, niin näytetään sille taivaan merkit ja pari muutakin! :twisted: ja hallitusneuvottelut ovat tuttuja... et sä tänne kuitenkaan saa tulla! Muista mun sanoneen! 8) :D
Jaajaa, vai että lapamato. Mikäli meikäläisen varsi olisi tuollainen pakkasen raiskaaman pulkan vetonarun muotoinen, niin enpä yhtään uhottelisi pemarimiehelle. Siinä käy huonosti kun pakastearkulla lähtee aidon saksalaisen kanssa viivoille.

Meidän talossa se on kuule isäntä joka näyttää kaapin paikan, teidän talon meno kyllä tiedetään. Komento on siellä missä eukkokin.

*****

Niin, voishan siellä pupetillakin koittaa poiketa mirrejä katsomassa. Onkohan mulla numeroa enää tallessa?
Kein siknatuur
Avatar
tasty
Viestit: 293
Liittynyt: 14.1.2007 22:49
Paikkakunta: Maalahti

Viesti Kirjoittaja tasty »

Sampo N. kirjoitti:
Meidän talossa se on kuule isäntä joka näyttää kaapin paikan
:whistle: :fu: :whistle: :justiina: :lol: :lol:
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Sampo N. kirjoitti:Meidän talossa se on kuule isäntä joka näyttää Kaapin paikan
Hassua, näin muuten meilläkin :D Kaikesta muusta kyllä sitten päättääkin pääasiassa vaimo :oops:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

tasty kirjoitti:
Sampo N. kirjoitti:
Meidän talossa se on kuule isäntä joka näyttää kaapin paikan
:whistle: :fu: :whistle: :justiina: :lol: :lol:
Siellä taas väsynyt mersumies kuvittelee omiaan. Myypä äkkiä se kirveellä veistelty kännissä muotoiltu nelipyöräinen banaanilaatikkosi kuusakoskelle euron kilohintaan ja aloita se nisuelämä. Enkä tarkoita nyt pullakahveja.

Löytyi muuten opposition puhelinnumero kännykästä, onko siinä edelleen yhtä paljon nelosia ja vitosia kuin teikäläisen peruskoulun päästötodistuksessa?
Kein siknatuur
Avatar
tasty
Viestit: 293
Liittynyt: 14.1.2007 22:49
Paikkakunta: Maalahti

Viesti Kirjoittaja tasty »

Sampo N. kirjoitti: Siellä taas väsynyt mersumies kuvittelee omiaan. Myypä äkkiä se kirveellä veistelty kännissä muotoiltu nelipyöräinen banaanilaatikkosi kuusakoskelle euron kilohintaan ja aloita se nisuelämä. Enkä tarkoita nyt pullakahveja.

Löytyi muuten opposition puhelinnumero kännykästä, onko siinä edelleen yhtä paljon nelosia ja vitosia kuin teikäläisen peruskoulun päästötodistuksessa?
reps! :shock: :D :shock: :D
Ja en oo oppositiossa, mutta numerot ovat juuri nuo sopivat!
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Kaikille muille kerrottakoon tässä vaiheessa tarina minusta, c123:sta, tastystä sekä kotisepän urani alkutaipaleesta.

Joskus viime vuosituhannen lopulla haltuuni ajautui erittäin ruosteinen c123. Nuorelle, juuri ajokortin saaneelle auto oli märkä päiväuni. Siinä oli kattoluukku, sähköikkunat ja ennen kaikkea voimakas 2,8 litran moottori. Auto oli ruostuneita peltejä lukuunottamatta Tähdellisen Täydellinen.

Kaverini kanssa keksimme sitten, että autoon pitäisi vaihtaa jarrut. Ne kun olivat valmiina takakontissa. Meillä ei kuitenkaan ollut käsitystä miten tällainen operaatio pitäisi suorittaa. Niinpä käännyimme suuresti kunnioittamamme kylän armoitetun mersumiehen, Tastyn, puoleen. Ajoimme auton hänen pajalleen ja aloitimme kyselytunnin. Ensin pitäisi kuulemma poistaa rengas.

Tastyn ihmetellessä auton ruosteisuutta me täpisimme innosta päästessämme ensimmäistä kertaa oikeaan autoremonttiin. Hommat sujuivat pikkuhiljaa eteenpäin Tastyn edelleen parjatessa ruosteista autoa ja neuvoessa meitä.

Yhtäkkiä alkoi sitten taivaalle kerääntyä tummia pilviä. Vettähän sieltä tuli. Tämä ja tiukka aikataulu vetivät mielen alakuloiseksi. Mahtaakohan unelmauton remontti onnistua? Kaiken kruunasi kuitenkin Tastyn tarttuminen pitkään talttapäiseen meisseliin. Hän iski sen silmiemme edessä suoraan oikean puolen lokasuojan pellistä läpi. Ruosteenpalasten lennellessä me haukoimme happea. Siiinä oli unelma-autoni.

Edit: Korjailin vähän HTC:lla naputettuja kirjoitusvirheitä.
Viimeksi muokannut Sampo N., 17.2.2012 16:49. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kein siknatuur
Avatar
tasty
Viestit: 293
Liittynyt: 14.1.2007 22:49
Paikkakunta: Maalahti

Viesti Kirjoittaja tasty »

Sampo N. kirjoitti:...Kaikille muille kerrottakoon tässä vaiheessa tarina...
omatunto soimaa... :oops: :oops: kuinka saatoinkaan tehdä tuollaisen tempun, joka näköjään tuotti syvääkin syvemmän trauman... Ilmastointiteippiähän siinä olisi tarvittu pitämään loksuja kasassa... eikä mitään meisseliä... anteeksi. Tuo tuntui varmaankin yhtä pahalta, kuin jos olisin tökäissyt morapuukon sydämeen... Kadun. :ei_tajuu:
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

:shock:
iski sen silmiemme edessä suoraan oikean puolen lokasuojan pellistä läpi.
No nyt selkis miknä takia sampo aina nojailee ja koittaa peittää toisen...tai mielummin kummatki etuloksut :lol:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

tasty kirjoitti:
Sampo N. kirjoitti:...Kaikille muille kerrottakoon tässä vaiheessa tarina...
omatunto soimaa... :oops: :oops: kuinka saatoinkaan tehdä tuollaisen tempun, joka näköjään tuotti syvääkin syvemmän trauman... Ilmastointiteippiähän siinä olisi tarvittu pitämään loksuja kasassa... eikä mitään meisseliä... anteeksi. Tuo tuntui varmaankin yhtä pahalta, kuin jos olisin tökäissyt morapuukon sydämeen... Kadun. :ei_tajuu:
Ei sitä siinä mekaanikon uran alkutaipaleella ollut oikein käsitystä mikä on ruosteinen ja mikä ei. Ei tuosta traumoja jäänyt, mutta kyllä sitä seivästystä muisteltiin kaverin kanssa pitkään ja muistellaan vieläkin.

Auto oli muuten niin ruosteinen, että se notkahti nosturilla nostettaessa. Tuskin se ilmastointiteipillä olisi pysynyt kasassa, ehkä hitsaamalla ratakiskoista kehikon ympärille.
Kein siknatuur
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”