Perän huohottimen putsaus.
Perän huohottimen putsaus.
Perä merkkasi koppaansa vetarin juuresta kun lämpöisellä ilmalla tuli ajettua täydellä kuormalla useampi tunti melkoisen reipasta vauhtia.
Oireet viittasivat huohottimen tukkoisuudesta johtuvaan vuotoon lämpötilan/paineen noustessa perässä.
Huollon yhteydessä muistin kurkata huohottimen tilaa ja . . .
Olisi jäänyt moinen kapistus löytymättä jos en olisi tiennyt mistä hakea
Kurkkasin allaolevan kuvan "aukosta" eli takaapäin perää eikä sieltä aukosta näkynyt muuta kuin p***aa . Ruuvimeisselillä ronkkimalla löytyi huohotinkin oikeasta paikasta. (Täähän on melkein härskiä tekstiä )
Kuvassahan ei ole perää paikoillaan mutta nuolen kärjen kohdilla perässä huohotin sijaitsee.
Sitten paineilmaa peliin ja per..... , silmillehän ne p****t sieltä törähti
Sumutinpullosta liuotinta ja paineilmaa vuorotellen niin johan se huohotinkin sieltä löytyi. Ympäristön kunnollisen puhdistuksen jälkeen uskalsi kiertää huohottimen pois ilman pelkoa roskien varisemisesta aukosta perän sisälle.
Tämönen se huohotin oli kun sen käteen sai.
Sitten piti kokeilla miten se huohottaa.
Otsasuonet sormenvahvuisena puhaltaen ei minkäänlaista läpivirtausta havaittavissa.
Siispä paineilmaa peliin - oho, mitään ei tapahtunut eli ilma ei virtaa läpi.
Ilmapistooli tiukemmin kiinni ja -RÖPS-. Toisen kerran p****T silmille kun huohotin puhalsi hatunalta kurat.
Siivottuna huohotin näyttää tältä ja ilma kulkee kevyesti puhaltamalla lävitse :
Sitten ei muuta kuin puhdistettu huohotin paikoilleen. Varmuudeksi sidoin irrotettaessa/asennettaessa langanpätkän huohottimen ympärille kun se näyttää mahtuvan putoamaan perän/apurungon väliin josta sen poisonkiminen voipi olla hankalaa.
Perän putsaus, öljyn tarkistus ja sitten vaan tarkkaillaan hoituiko homma vai pitääkö tiivisteitä vaihdella jossainvaiheessa.
Kiitos Dealerille kun tuossa toisessa topikissa useaan otteeseen mainitsi huohottimien tukkeutumisista. Onhan se selvää kun hiukka öljyhuuruja sieltä ulos tulee ja luo otollisen tartuntapinnan kuralle. Siitä se hiljaksiin kerää alueelle kunnon tulpan.
Oireet viittasivat huohottimen tukkoisuudesta johtuvaan vuotoon lämpötilan/paineen noustessa perässä.
Huollon yhteydessä muistin kurkata huohottimen tilaa ja . . .
Olisi jäänyt moinen kapistus löytymättä jos en olisi tiennyt mistä hakea
Kurkkasin allaolevan kuvan "aukosta" eli takaapäin perää eikä sieltä aukosta näkynyt muuta kuin p***aa . Ruuvimeisselillä ronkkimalla löytyi huohotinkin oikeasta paikasta. (Täähän on melkein härskiä tekstiä )
Kuvassahan ei ole perää paikoillaan mutta nuolen kärjen kohdilla perässä huohotin sijaitsee.
Sitten paineilmaa peliin ja per..... , silmillehän ne p****t sieltä törähti
Sumutinpullosta liuotinta ja paineilmaa vuorotellen niin johan se huohotinkin sieltä löytyi. Ympäristön kunnollisen puhdistuksen jälkeen uskalsi kiertää huohottimen pois ilman pelkoa roskien varisemisesta aukosta perän sisälle.
Tämönen se huohotin oli kun sen käteen sai.
Sitten piti kokeilla miten se huohottaa.
Otsasuonet sormenvahvuisena puhaltaen ei minkäänlaista läpivirtausta havaittavissa.
Siispä paineilmaa peliin - oho, mitään ei tapahtunut eli ilma ei virtaa läpi.
Ilmapistooli tiukemmin kiinni ja -RÖPS-. Toisen kerran p****T silmille kun huohotin puhalsi hatunalta kurat.
Siivottuna huohotin näyttää tältä ja ilma kulkee kevyesti puhaltamalla lävitse :
Sitten ei muuta kuin puhdistettu huohotin paikoilleen. Varmuudeksi sidoin irrotettaessa/asennettaessa langanpätkän huohottimen ympärille kun se näyttää mahtuvan putoamaan perän/apurungon väliin josta sen poisonkiminen voipi olla hankalaa.
Perän putsaus, öljyn tarkistus ja sitten vaan tarkkaillaan hoituiko homma vai pitääkö tiivisteitä vaihdella jossainvaiheessa.
Kiitos Dealerille kun tuossa toisessa topikissa useaan otteeseen mainitsi huohottimien tukkeutumisista. Onhan se selvää kun hiukka öljyhuuruja sieltä ulos tulee ja luo otollisen tartuntapinnan kuralle. Siitä se hiljaksiin kerää alueelle kunnon tulpan.
. . .
Hyvä oli raportti. W124:sessa on vaan toudella hankala otta huohotinta kätöseen.
Mie laitoin öljynvaihon aikana mersun öljyfiltterin yläpään kumitiivisteen paineilima pistooliin kiinni ja pöhäytin sillä.
Justihinsa kävi kaverin perämurikka pöyvällä ja siinoli kans meleko reilut tukkeet huohottimessa.
Mie laitoin öljynvaihon aikana mersun öljyfiltterin yläpään kumitiivisteen paineilima pistooliin kiinni ja pöhäytin sillä.
Justihinsa kävi kaverin perämurikka pöyvällä ja siinoli kans meleko reilut tukkeet huohottimessa.
Pro HVM
Miten usein vaihatte noita peräöölejä?
Tuli semmonen kauhea ajatus mieleen,mutta vaan hetkeksi..
Kun tuolla sataysikympillä tullut ajettua yli 100 000 km. ja ei ole koskaan vuotanut yhtään peräöljyä.
Mutta en ole kyllä vaihtanutkaan...
Varmaan olisi jo aika,kun viimone kymppitonni ollu melkoista "rasitustestiä" voimansiirrolle.
Tuli semmonen kauhea ajatus mieleen,mutta vaan hetkeksi..
Kun tuolla sataysikympillä tullut ajettua yli 100 000 km. ja ei ole koskaan vuotanut yhtään peräöljyä.
Mutta en ole kyllä vaihtanutkaan...
Varmaan olisi jo aika,kun viimone kymppitonni ollu melkoista "rasitustestiä" voimansiirrolle.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
pitihän tuo huohotin putsata välittömästi kun ei kukaan ole aikaisemmin edes puhunut tuommoisesta.ei ollut tukossa mutta ryönää oli ympärillä.toi lanka tai mikä tahansa kannattaa asentaa mötikän ympärille jo irroitus vaiheessa niin hallitunkin kanssa hommaan ei mene kuin aika kauan.takaisin asennus vei auton alla itseltä noin tunnin kun asento oli mitä oli.rasvamonttu tai nosturi on varmasti oiva paikka tähän hommaan.ainakin väykyssä huohottimen putoamis mahdollisuus on luokkaa 300% joten tuo naru ajaa kyllä asiansa.
w210 220d -96 ruosteinen projekti
w116 280s-79 ruosteisempi
plymouth -57 sairaan mätä
w116 280s-79 ruosteisempi
plymouth -57 sairaan mätä
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
JOO, kävi auto huollossa ja tietenkin mainitsin että jos huohottiminen putsais kun on pientä hikoilua ollut havaittavissa. Taisivat lyödä paineilmaa vain koteloon kun nyt sitten vuotaa niin että hävettää kun laatuauto merkkaa reviiriä parkkipaikalle. PRK.....kele... ei auta kuin alkaa sunnittelemaan "stefojen" vaihtoa...
Olikos kyseessä väykkä ?Meissenkeri kirjoitti:JOO, kävi auto huollossa ja tietenkin mainitsin että jos huohottiminen putsais kun on pientä hikoilua ollut havaittavissa. Taisivat lyödä paineilmaa vain koteloon kun nyt sitten vuotaa niin että hävettää kun laatuauto merkkaa reviiriä parkkipaikalle. PRK.....kele... ei auta kuin alkaa sunnittelemaan "stefojen" vaihtoa...
Jos väyrynen ja perään öljynvaihtoreiästä puhaltamalla putsasivat niin kyllä oli korjaamon pojaaat laiskoja tai tiedottomia.
Oma suodatin oli nimittäin niin tukkeessa että sai tosissaan painaa ilmapistoolia huohottimeen jotta aukesi.
Perään jos olisin puhaltanut niin luulenpa että tiivisteet olisi pullahtaneet ennekuin suodatin auennut.
Kuten Rässi aiemmin totesi on 124 kohdalla huohotin huomattavasti hankalammassa paikassa ja peraän puhaltelu lienee ainoa vaihtoehto.
Muuten -
tuo oman väyrysen perä on edelleen aivan kuiva ulkopinnaltaan
. . .
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Nii Prässi ,kun tuossa KLIKsissä ihmettelit sitä pinjonin mutteria,niin mitä noihin japsi pickuppeihin oon vaihellu etustefoja ,niin hyvin lähtee yksinkin auki.Ei tarvi olla kuin vaihde päällä,pitkävartinen avain,ja kääntää auki.Rässi66 kirjoitti: Haku löysi: KLIKS
Mersuissahan ei mikään toki oo niin yksinkertaista,mutta ei kai sekään mahdotonta ole kotioloissa avata .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Kyllä ne siellä säilyvät, jos niitä ei poisteta ja käyttäjä käy välillä siellä kirjautumassa. Ainakin omalla tilillä on vielä vuonna 2005 laitettuja kuvia.Sampo N. kirjoitti:Ovat photopuketissa ja siellä ei kuvat säily kovin kauan .
Zyys ei ole kyllä käynyt foorumilla sitten viime marraskuun...
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 02.11.2010 14:20
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ei siihen kuvia tartte. Lähestytään perää takaapäin ja tarkastellaan lähemmin sillä sivulla olevia reikiä. Ylimpänä on se josta se laskee tuhnut ilmoille, alempana se johon liukasteet ruiskitaan. Ylempään on yleensä hankalampi päästä vehkeineen touhuamaan, sen verran ahas väli. 17mm on sopiva koko.
Ei muuta kun rööriä rassaamaan, kyllä se alkaa huohottaa ku tarpeeks hoonaa.
Ei muuta kun rööriä rassaamaan, kyllä se alkaa huohottaa ku tarpeeks hoonaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.