Automaattivaihteisto rikki? Diagnoosiapua
Automaattivaihteisto rikki? Diagnoosiapua
Terve,
Kyselläänpä täältäkin, kun täällä on alan miehiä ja ehkä tullut jollekin vastaan vastaaavaa joskus:
Vaimo pysähtyi postilaatikolle tänään (w210 220cdi -98), haki postit ja lähti ajamaan pihalle. Hänen sanojensa mukaan autosta kuului ääntä ja auto hypähti muutaman kerran ja matka pysähtyi siihen. Soitti minulle ja menin koittamaan, niin ei vetänyt millään vaihteella enää. P-asennossa kyllä pysäytti pyörät ja ihan kuin olis tehnyt saman muissakin kepin asennoissa. No laitettiin N-asentoon vapaalle laatikko ja lähdettiin työntämään autoa parempaan paikkaan. Oli pakko vilkaista vaimoa, että kuinka riuskasti oikein työntää, kun auto liikkui vähän turhankin kevyesti. Pihalla kokeilin vielä tarkemmin laatikkoa, niin tosiaan kaikissa muissa asennoissa lukitsee pyörät, kuten P-asennossakin, mutta N-asennolla antaa pienen vedon renkaisiin.
Euron kuvat vilkkuvat aika isoina mielessä, kun nuo vaihdelaatikkohommelit taitaa olla aika kalliita. Sen verran tein itse diagnoosityötä, että kardaani ei pyöri, eli veto ei välity sinne asti. Mitään öljyvalumia ei näy missään, että olis vaihteistoöljytkään sylkäissyt pihalle. Eilen toimi vielä ihan nätisti, eikä ole aikaisemmin mitenkään oikutellut, eikä ääntänyt, vaan toiminut ihan siististi.
Onko kenelläkään ideoita, vai onko vaan suosiolla kuskattava kärry pajalle diagnosoitavaksi?
- J
Kyselläänpä täältäkin, kun täällä on alan miehiä ja ehkä tullut jollekin vastaan vastaaavaa joskus:
Vaimo pysähtyi postilaatikolle tänään (w210 220cdi -98), haki postit ja lähti ajamaan pihalle. Hänen sanojensa mukaan autosta kuului ääntä ja auto hypähti muutaman kerran ja matka pysähtyi siihen. Soitti minulle ja menin koittamaan, niin ei vetänyt millään vaihteella enää. P-asennossa kyllä pysäytti pyörät ja ihan kuin olis tehnyt saman muissakin kepin asennoissa. No laitettiin N-asentoon vapaalle laatikko ja lähdettiin työntämään autoa parempaan paikkaan. Oli pakko vilkaista vaimoa, että kuinka riuskasti oikein työntää, kun auto liikkui vähän turhankin kevyesti. Pihalla kokeilin vielä tarkemmin laatikkoa, niin tosiaan kaikissa muissa asennoissa lukitsee pyörät, kuten P-asennossakin, mutta N-asennolla antaa pienen vedon renkaisiin.
Euron kuvat vilkkuvat aika isoina mielessä, kun nuo vaihdelaatikkohommelit taitaa olla aika kalliita. Sen verran tein itse diagnoosityötä, että kardaani ei pyöri, eli veto ei välity sinne asti. Mitään öljyvalumia ei näy missään, että olis vaihteistoöljytkään sylkäissyt pihalle. Eilen toimi vielä ihan nätisti, eikä ole aikaisemmin mitenkään oikutellut, eikä ääntänyt, vaan toiminut ihan siististi.
Onko kenelläkään ideoita, vai onko vaan suosiolla kuskattava kärry pajalle diagnosoitavaksi?
- J
Re: Automaattivaihteisto rikki? Diagnoosiapua
Se että pelas eilen ei vielä kerro mm sitä milloin viimeksi on vaihdttu öljyt ja suodatin. Vaihtoväli on 60000km. Paljonkohan lie mittarissa yhteensä nyt?Jusala kirjoitti:Terve,
Kyselläänpä täältäkin, kun täällä on alan miehiä ja ehkä tullut jollekin vastaan vastaaavaa joskus:
Vaimo pysähtyi postilaatikolle tänään (w210 220cdi -98), haki postit ja lähti ajamaan pihalle. Hänen sanojensa mukaan autosta kuului ääntä ja auto hypähti muutaman kerran ja matka pysähtyi siihen. Soitti minulle ja menin koittamaan, niin ei vetänyt millään vaihteella enää. P-asennossa kyllä pysäytti pyörät ja ihan kuin olis tehnyt saman muissakin kepin asennoissa. No laitettiin N-asentoon vapaalle laatikko ja lähdettiin työntämään autoa parempaan paikkaan. Oli pakko vilkaista vaimoa, että kuinka riuskasti oikein työntää, kun auto liikkui vähän turhankin kevyesti. Pihalla kokeilin vielä tarkemmin laatikkoa, niin tosiaan kaikissa muissa asennoissa lukitsee pyörät, kuten P-asennossakin, mutta N-asennolla antaa pienen vedon renkaisiin.
Euron kuvat vilkkuvat aika isoina mielessä, kun nuo vaihdelaatikkohommelit taitaa olla aika kalliita. Sen verran tein itse diagnoosityötä, että kardaani ei pyöri, eli veto ei välity sinne asti. Mitään öljyvalumia ei näy missään, että olis vaihteistoöljytkään sylkäissyt pihalle. Eilen toimi vielä ihan nätisti, eikä ole aikaisemmin mitenkään oikutellut, eikä ääntänyt, vaan toiminut ihan siististi.
Onko kenelläkään ideoita, vai onko vaan suosiolla kuskattava kärry pajalle diagnosoitavaksi?
- J
Onhan niitä tyyppivikoja mutta jos nyt ensin tuo öljyasia. Se että noin kerrasta herkes ei ole tietenkään hyvä juttu.
Vikakoodia kanssa vois lukaista jos lähistöllä on prikkastaaria.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Kiitokset vastauksista.
En ole tyypilliseen tapaani kyllä muuta kuin ajanut autolla ja korjaillut aina sitten, kun vikoja ilmenee. Ehkä sitä kohta jo viisastuu, mutta vaihteistoöljyjä ei ole minun aikanani vaihdettu kertaakaan. Itse olemme autolla ajaneet n. 100 000 km. Mittarissa on muistaakseni n. 264 000 eli ikäisekseen kohtuu vähän kilsoja. Auto on tuotu kyllä Saksasta n. 6v sitten, joten kilometreistä en ihan laita päätä pantiksi.
Turun seudulla majailen ja tässä lähellä on kyllä tuttu korjaamo, missä lukevat vikakoodit ihan kohtuuhinnalla. Joten viimeistään maanantaina varmaan vien kaaran sinne. Mutta sitä yrittää vain epätoivoisesti miettiä jotain muutakin vaihtoehtoa vielä, kun täydellinen vaihdelaatikkoremontti tai vaihdelaatikon vaihto purasee kyllä kesälomakassaan aikamoisen loven.
En ole tyypilliseen tapaani kyllä muuta kuin ajanut autolla ja korjaillut aina sitten, kun vikoja ilmenee. Ehkä sitä kohta jo viisastuu, mutta vaihteistoöljyjä ei ole minun aikanani vaihdettu kertaakaan. Itse olemme autolla ajaneet n. 100 000 km. Mittarissa on muistaakseni n. 264 000 eli ikäisekseen kohtuu vähän kilsoja. Auto on tuotu kyllä Saksasta n. 6v sitten, joten kilometreistä en ihan laita päätä pantiksi.
Turun seudulla majailen ja tässä lähellä on kyllä tuttu korjaamo, missä lukevat vikakoodit ihan kohtuuhinnalla. Joten viimeistään maanantaina varmaan vien kaaran sinne. Mutta sitä yrittää vain epätoivoisesti miettiä jotain muutakin vaihtoehtoa vielä, kun täydellinen vaihdelaatikkoremontti tai vaihdelaatikon vaihto purasee kyllä kesälomakassaan aikamoisen loven.
En tunne vaihdelaatikon tekniikkaa riittävästi, mutta ilmeisesti siellä on oma öljypumppu, joka pitää painetta yllä. Voisiko tuommonen olla lopettanut toimintansa?
Se on jotenkin niin hämärä, kun ei rahistele mitenkään, eikä kuulu mitään epäterveitä ääniä, vaihdekeppi on ihan normaalin oloinen ja menee kevyesti kaikkiin asentoihin, mutta veto ei vaan mene läpi ilmeisesti.
Se on jotenkin niin hämärä, kun ei rahistele mitenkään, eikä kuulu mitään epäterveitä ääniä, vaihdekeppi on ihan normaalin oloinen ja menee kevyesti kaikkiin asentoihin, mutta veto ei vaan mene läpi ilmeisesti.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jep ei öljyn painetta=ei vetoa läpi laatikostaJusala kirjoitti:En tunne vaihdelaatikon tekniikkaa riittävästi, mutta ilmeisesti siellä on oma öljypumppu, joka pitää painetta yllä. Voisiko tuommonen olla lopettanut toimintansa?
Se on jotenkin niin hämärä, kun ei rahistele mitenkään, eikä kuulu mitään epäterveitä ääniä, vaihdekeppi on ihan normaalin oloinen ja menee kevyesti kaikkiin asentoihin, mutta veto ei vaan mene läpi ilmeisesti.
yleensä jos kerasta hajoaa niin liittyy johonkin muuhun rikoutumiseen
(mainitut tärinät/ääni)
normaalisti vaan kuluu pikku hiljaa ja lopulta ei painetta tule tarpeeksi
oireilee monesti ennen sitä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Olisko pumpun akselin kuparitiiviste/stefa/mikälie kulunut pois? se olis tuolla pumpun keskireijässä, Kuvassa tuolla paperia vasten on tuo tummempi osuus merkattu nuolella, siinä PITÄISI olla sellainen, mutta eihä tuossakaan ollut ja mitään ei siis laatikko tehnyt Tapio89 muistaisi ehkä kertoa mitä se laatikko teki.
Pumpun sijainti turbiinin takana:
Ja pari extrakuvaa. Etupää takaapäin
Takapää edestäpäin.
Pumpun sijainti turbiinin takana:
Ja pari extrakuvaa. Etupää takaapäin
Takapää edestäpäin.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Kiitokset taas asiantuntevista vastauksista.
Semmoinen vielä tuli itselle mieleen, että onko tuolla mitään mekaanista vivustoa vai kuinka pitkälle asiat toimii sähköisesti vaihdekepin ja laatikon välillä? Jotenkin häiritsee se, ettei sieltä kuulu mitään epäterveitä ääniä vieläkään missään vaihdekepin asennossa.
Tänään tai huomenna saan auton ylös ja pääsen tutkimaan vähän tarkemmin asioita. Yhtenä epäilynä tuttu korjaaja heitti, että olisko öljyt päässeet lauhduttimen kautta karkuun, vaikka ei vuotoja näykkään missään. Mutta tuo varmaan selviää, kun pääsen vähän lähemmäs laatikkoa tarkistelemaan öljypinnan tasoja.
Semmoinen vielä tuli itselle mieleen, että onko tuolla mitään mekaanista vivustoa vai kuinka pitkälle asiat toimii sähköisesti vaihdekepin ja laatikon välillä? Jotenkin häiritsee se, ettei sieltä kuulu mitään epäterveitä ääniä vieläkään missään vaihdekepin asennossa.
Tänään tai huomenna saan auton ylös ja pääsen tutkimaan vähän tarkemmin asioita. Yhtenä epäilynä tuttu korjaaja heitti, että olisko öljyt päässeet lauhduttimen kautta karkuun, vaikka ei vuotoja näykkään missään. Mutta tuo varmaan selviää, kun pääsen vähän lähemmäs laatikkoa tarkistelemaan öljypinnan tasoja.
Kun ei pahasti VIELÄ ääntele niin:
No, ota jotain max 6mm paineilmamuoviputkea ja työnnä tikun reijästä pohjaan asti. Laita sormi tulpaksi toiseen päähän ja vedä putki pois niin näet mihin asti on öljyä.
Tais olla 65.4 mm käyntilämpötilassa (laatikossa 80 astetta öljyt) oikea määrä. Tämän vois joku vahvistaa (cdi203 tarkensi jo)
Jos öljyä on niin suodin voisi olla pahasti tukossa... Ostat suotimen ja 15 litraa öljyä ja menet korjaamolle ja vaihdatat läpi huuhtelemalla = menee n 15 litraa ja sisään jää 7.5-8 litraa ja ulos tulee entiset paskat ja sekoittuneet öljyt, siksi ostat 15 litraa.
Jos ei ala uuden suotimen öljyjen ja sähkötöpselin pistokkeen vaihdolla (n 10eur+ 15x10eur +10eur=170eur) pelata niin sit voi olla oikeesti rikki.
Vaihtoloota noin 400-700eur käytettynä ja siihen kanssa sama öljyvaihto ja suodin ja töpselin pistoke.
Ei kai tossa nyt kesälomakassa vielä tuhoudu?
Jos turbiini jostain syystä pitää irroittaa lootaa vaihtaessa niin laita uus stefa sinne ehdottomasti ettei ala vuotaa....
No, ota jotain max 6mm paineilmamuoviputkea ja työnnä tikun reijästä pohjaan asti. Laita sormi tulpaksi toiseen päähän ja vedä putki pois niin näet mihin asti on öljyä.
Tais olla 65.4 mm käyntilämpötilassa (laatikossa 80 astetta öljyt) oikea määrä. Tämän vois joku vahvistaa (cdi203 tarkensi jo)
Jos öljyä on niin suodin voisi olla pahasti tukossa... Ostat suotimen ja 15 litraa öljyä ja menet korjaamolle ja vaihdatat läpi huuhtelemalla = menee n 15 litraa ja sisään jää 7.5-8 litraa ja ulos tulee entiset paskat ja sekoittuneet öljyt, siksi ostat 15 litraa.
Jos ei ala uuden suotimen öljyjen ja sähkötöpselin pistokkeen vaihdolla (n 10eur+ 15x10eur +10eur=170eur) pelata niin sit voi olla oikeesti rikki.
Vaihtoloota noin 400-700eur käytettynä ja siihen kanssa sama öljyvaihto ja suodin ja töpselin pistoke.
Ei kai tossa nyt kesälomakassa vielä tuhoudu?
Jos turbiini jostain syystä pitää irroittaa lootaa vaihtaessa niin laita uus stefa sinne ehdottomasti ettei ala vuotaa....
Viimeksi muokannut AK47, 26.4.2014 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ei käynti lämpöisenä vaan laatikon öljyn lämpö 80c(ovat usein ihan eri lämpöisiä mottotori ja laatiko öljy)AK47 kirjoitti:Kun ei pahasti VIELÄ ääntele niin:
No, ota jotain max 6mm paineilmamuoviputkea ja työnnä tikun reijästä pohjaan asti. Laita sormi tulpaksi toiseen päähän ja vedä putki pois niin näet mihin asti on öljyä.
Tais olla 64.x mm käyntilämpötilassa oikea määrä. Tämän vois joku vahvistaa.
Jos öljyä on niin suodin voisi olla pahasti tukossa... Ostat suotimen ja 15 litraa öljyä ja menet korjaamolle ja vaihdatat läpi huuhtelemalla = menee n 15 litraa ja sisään jää 7.5-8 litraa ja ulos tulee entiset paskat ja sekoittuneet öljyt, siksi ostat 15 litraa.
Jos ei ala uuden suotimen öljyjen ja sähkötöpselin pistokkeen vaihdolla (n 10eur+ 15x10eur +10eur=170eur) pelata niin sit voi olla oikeesti rikki.
Vaihtoloota noin 400-700eur käytettynä ja siihen kanssa sama öljyvaihto ja suodin ja töpselin pistoke.
Ei kai tossa nyt kesälomakassa vielä tuhoudu?
Jos turbiini jostain syystä pitää irroittaa lootaa vaihtaessa niin laita uus stefa sinne ehdottomasti ettei ala vuotaa....
65.4mm pohjasta ylös niin on alueela
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Juu, meinasin laatikon käyntilämpöä juurikin ja sehän on se 80 se ylempi merkki. Korjasin tonne aiemmaksi näitä tarkennuksia.CDI203 kirjoitti:Ei käynti lämpöisenä vaan laatikon öljyn lämpö 80c(ovat usein ihan eri lämpöisiä mottotori ja laatiko öljy)AK47 kirjoitti:Kun ei pahasti VIELÄ ääntele niin:
No, ota jotain max 6mm paineilmamuoviputkea ja työnnä tikun reijästä pohjaan asti. Laita sormi tulpaksi toiseen päähän ja vedä putki pois niin näet mihin asti on öljyä.
Tais olla 65.4 mm käyntilämpötilassa (laatikossa 80 astetta öljyt) oikea määrä. Tämän vois joku vahvistaa (cdi203 tarkensi jo)
Jos öljyä on niin suodin voisi olla pahasti tukossa... Ostat suotimen ja 15 litraa öljyä ja menet korjaamolle ja vaihdatat läpi huuhtelemalla = menee n 15 litraa ja sisään jää 7.5-8 litraa ja ulos tulee entiset paskat ja sekoittuneet öljyt, siksi ostat 15 litraa.
Jos ei ala uuden suotimen öljyjen ja sähkötöpselin pistokkeen vaihdolla (n 10eur+ 15x10eur +10eur=170eur) pelata niin sit voi olla oikeesti rikki.
Vaihtoloota noin 400-700eur käytettynä ja siihen kanssa sama öljyvaihto ja suodin ja töpselin pistoke.
Ei kai tossa nyt kesälomakassa vielä tuhoudu?
Jos turbiini jostain syystä pitää irroittaa lootaa vaihtaessa niin laita uus stefa sinne ehdottomasti ettei ala vuotaa....
65.4mm pohjasta ylös niin on alueela
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
No nyt ehdin vähän ohjeitten mukaan tutkailemaan asioita, mutta valitettavasti ei syytä löytynyt.
Tämän verran selvisi: Vivustot on ehjät, laatikossa oli öljyä. Laitoin pienen letkun laatikon pohjalle asti (kylmänä kylläkin) ja kyllä siellä öljyä tuntui olevan. Letku oli vähän ehkä turhan notkeaa, enkä mitään tarkkoja millimääriä saanut sillä selville, muuta muutama sentti ainakin kylmänäkin öljyä löytyi. Lisäilin vielä tutun korjausmiehen ohjeitten mukaan sinne 1L vaihteistoöljyä, mutta ei vaikuttanut mitenkään laatikon toimintaan. Mitään öljyvalumia ei myöskään näy missään ja kaikki näyttää auton altakin hyvin siistiltä.
Tuohon kohtaan luovutin ja laitoin pohjalevyt takaisin kiinni. Tuo öljypumppu olis pitänyt kyllä vielä itse tosiaan testata, mutta tuossa kohtaa ajattelin, että auto pitää jo joka tapauksessa viedä öljytason takia pajalle, niin annetaan ammattimiesten tutkia, että mistä on kysymys. Pieni toivo on vielä, että olis vain tuo öljypumppu, mutta vaimon mielestä kyllä sieltä jotain rusahtelevaa ääntäkin kuului, kun auto hyydähti.
Ei auta kuin varautua pahimpaan ja miettiä sitten, että mitä olis järkevintä tehdä, kun saadaan syy selville.
Tämän verran selvisi: Vivustot on ehjät, laatikossa oli öljyä. Laitoin pienen letkun laatikon pohjalle asti (kylmänä kylläkin) ja kyllä siellä öljyä tuntui olevan. Letku oli vähän ehkä turhan notkeaa, enkä mitään tarkkoja millimääriä saanut sillä selville, muuta muutama sentti ainakin kylmänäkin öljyä löytyi. Lisäilin vielä tutun korjausmiehen ohjeitten mukaan sinne 1L vaihteistoöljyä, mutta ei vaikuttanut mitenkään laatikon toimintaan. Mitään öljyvalumia ei myöskään näy missään ja kaikki näyttää auton altakin hyvin siistiltä.
Tuohon kohtaan luovutin ja laitoin pohjalevyt takaisin kiinni. Tuo öljypumppu olis pitänyt kyllä vielä itse tosiaan testata, mutta tuossa kohtaa ajattelin, että auto pitää jo joka tapauksessa viedä öljytason takia pajalle, niin annetaan ammattimiesten tutkia, että mistä on kysymys. Pieni toivo on vielä, että olis vain tuo öljypumppu, mutta vaimon mielestä kyllä sieltä jotain rusahtelevaa ääntäkin kuului, kun auto hyydähti.
Ei auta kuin varautua pahimpaan ja miettiä sitten, että mitä olis järkevintä tehdä, kun saadaan syy selville.
Laatikko korjattu
No niin, nyt laatikko on takuukorjattu ja olen aika paljon köyhempi
Vikana oli jonkun laakerin pettäminen laatikon sisällä, jolloin runnoo aika lailla koko laatikon muusiksi. Korjaajalla olisi ollut vanha laatikon sisältö tallessa ja olisi vähän kyllä itseäkin kiinnostanut nähdä, että mimmonen klöntti rautaa sieltä on tullut ulos, mutta vaimo käy auton hakemassa, enkä pääse sitä itse kurkistelemaan. Aiheuttajana kuulemma tyyppivika laakeroinnissa vielä vanhemmissa ( -98 ) Väyrysen laatikoissa, laakerointia paranneltu myöhemmissä Väyrysissä. Toisena suurena osatekijänä öljyn vähyys, eli olis sitten kuitenkin pitänyt vaihtaa ne vaihteistoöljyt ajoissa...
Mutta pahin vaihtoehto siinä siis oli tapahtunut ja laatikko oli aika säpäläinä. Nyt sitten syödään näkkileipää hetken aikaa, että saadaan korjaustyö maksettua. Kiitokset kuitenkin tänne avusta ja asiantuntevista vinkeistä.
Vikana oli jonkun laakerin pettäminen laatikon sisällä, jolloin runnoo aika lailla koko laatikon muusiksi. Korjaajalla olisi ollut vanha laatikon sisältö tallessa ja olisi vähän kyllä itseäkin kiinnostanut nähdä, että mimmonen klöntti rautaa sieltä on tullut ulos, mutta vaimo käy auton hakemassa, enkä pääse sitä itse kurkistelemaan. Aiheuttajana kuulemma tyyppivika laakeroinnissa vielä vanhemmissa ( -98 ) Väyrysen laatikoissa, laakerointia paranneltu myöhemmissä Väyrysissä. Toisena suurena osatekijänä öljyn vähyys, eli olis sitten kuitenkin pitänyt vaihtaa ne vaihteistoöljyt ajoissa...
Mutta pahin vaihtoehto siinä siis oli tapahtunut ja laatikko oli aika säpäläinä. Nyt sitten syödään näkkileipää hetken aikaa, että saadaan korjaustyö maksettua. Kiitokset kuitenkin tänne avusta ja asiantuntevista vinkeistä.
Joissain 722.6 laatikoissa hajosi tietty neulalaakeri ( taisi olla isokoneisista w202 bensoja).
Tässä tapauksessa taisi olla kyseessä vain huoltojen puute ja öljyjen vähyys. Tiedän useammankin 600-800 tkm ajetun väyrysen joissa on alkuperäiset laatikot vielä mutta niihin onkin öljyjä vaihdettu vähintään ohjeen mukaisesti.
Tässä tapauksessa taisi olla kyseessä vain huoltojen puute ja öljyjen vähyys. Tiedän useammankin 600-800 tkm ajetun väyrysen joissa on alkuperäiset laatikot vielä mutta niihin onkin öljyjä vaihdettu vähintään ohjeen mukaisesti.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Laatikko korjattu
mitäpä vanhalle laatikolle tapahtui jos jäi nurkkin ja siitä haluaa eroon johonkin kohttu hintaan niin laita YVJusala kirjoitti:No niin, nyt laatikko on takuukorjattu ja olen aika paljon köyhempi
Vikana oli jonkun laakerin pettäminen laatikon sisällä, jolloin runnoo aika lailla koko laatikon muusiksi. Korjaajalla olisi ollut vanha laatikon sisältö tallessa ja olisi vähän kyllä itseäkin kiinnostanut nähdä, että mimmonen klöntti rautaa sieltä on tullut ulos, mutta vaimo käy auton hakemassa, enkä pääse sitä itse kurkistelemaan. Aiheuttajana kuulemma tyyppivika laakeroinnissa vielä vanhemmissa ( -98 ) Väyrysen laatikoissa, laakerointia paranneltu myöhemmissä Väyrysissä. Toisena suurena osatekijänä öljyn vähyys, eli olis sitten kuitenkin pitänyt vaihtaa ne vaihteistoöljyt ajoissa...
Mutta pahin vaihtoehto siinä siis oli tapahtunut ja laatikko oli aika säpäläinä. Nyt sitten syödään näkkileipää hetken aikaa, että saadaan korjaustyö maksettua. Kiitokset kuitenkin tänne avusta ja asiantuntevista vinkeistä.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Näin tapahtuu(toki ei aina mutta riski on kohuu iso) jos turbinia ei putsataEasy Rider kirjoitti:Menikö sama turbiini? Kuullut tarinoita kun laatikko porsii ja laitetaan kuntoon/vaihdetaan, asennetaan vanhalla momentinmuuntimella ja sieltäpä laatikosta irronnut romu lähtee takas kiertoon rikkoen taas paikkoja.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vanhat romut jäi korjaajalle, vaikka olisin saanut kyllä mukaankin. Mutta ei jäänyt siis myytävää niistä. Kuitin mukaan turbiini kunnostettiin ja sama turbiini siis laitettiin takaisin.
Toivotaan, että pelaa pitkään.
Tämä ei nyt ihan tähän aihealueeseen kuulu, mutta mietiskelen tässä, että mitä auton kanssa tekisi ja teillä voisi olla aika hyvä näppituntuma auton arvoon. Mutta mikähän tuommosen vanhan -98 E 220 cdi farkkumersun myyntiarvo voisi olla? Ajettu 264000 ja kone vahvassa iskussa vielä. Ruosteen puolestakin ikäisekseen kohtuu hyvässä kunnossa. Avantgarde malli, kaikki herkut alkuperäisasennus-webastosta lähtien.
Autoliikkeessä puhuttiin parista tonnista, mutta tuntuu hiukan vähältä, varsinkin nyt, kun laatikko korjattu. Mitä tuosta oikein voisi pyytää?
Toivotaan, että pelaa pitkään.
Tämä ei nyt ihan tähän aihealueeseen kuulu, mutta mietiskelen tässä, että mitä auton kanssa tekisi ja teillä voisi olla aika hyvä näppituntuma auton arvoon. Mutta mikähän tuommosen vanhan -98 E 220 cdi farkkumersun myyntiarvo voisi olla? Ajettu 264000 ja kone vahvassa iskussa vielä. Ruosteen puolestakin ikäisekseen kohtuu hyvässä kunnossa. Avantgarde malli, kaikki herkut alkuperäisasennus-webastosta lähtien.
Autoliikkeessä puhuttiin parista tonnista, mutta tuntuu hiukan vähältä, varsinkin nyt, kun laatikko korjattu. Mitä tuosta oikein voisi pyytää?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Samaa mieltä maxdealer kirjoitti:Hyvin varusteltu kunnossa oleva siisti farkku on mielestäni enemmän arvoinen, mutta prefaceliftillä 3000 lienee tiukassa ?
Laatikkoremontti ei nosta myyntiarvoa, siksikin kun sitä ei yleensä noilla kilometreillä tarvitse teettää. Varmaan kuitenkin helpottaa myyntiä.
3000€ ja silloinkin ostajan pitää juuri sitä autoa
oikeen kovasti haluta ja jos on ruostetta näkyvissä max 2500€
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä