Moi,
Auto paukautti vaihteiston vikatilaan viikonloppuna kun heellettä oli 30 astetta. Uudelleen starttaus auttoi ja meno jatkui. Tämä oli ensimmäinen kerta kun meni vikatilaan n. kahden vuoden aikana kun auto on minulla ollut. Kävin tänään katsomassa vikakoodit ja vaihteistossa oli yksi koodi:
109 RPM sensor N3 defective (luettu carsoftalla).
Lisäksi moottorissa (ME) oli:
P2066 Error stored into EGS control unit (P0715)
Tarkistin öljyt kylmänä ja ne oli tikun 25 asteen alaviivan kohdalla tai vähän alla heti käynnistyksen jälkeen.
Onko tuomio selvä = johdinlevy vaihtoon vai voiko öljyn vähyys tai jokin muu tehdä tuon vikakoodin?
Vaihteiston vikakoodi 109 RPM sensor N3 defective
Tuomio taisi olla selvä.
Vaihdoin johdinlevyn, turbiini lukkoventtiilin ja töpselin. Vika ei ole uusinut ja vaihteisto toimii jouheammin kuin ennen remonttia.
Pyörimisnopeusanturissa 2 oli hankaumajälkiä niin kuin se olisi ottanut kiinni johonkin?! Anturissa 3 oli harmaata magneettista töhnää. Herää tietysti kysymys voiko tuo metallitöhnä haitata anturin toimintaa eli olisiko pelkkä puhdistus ollut riittävä?
Vaihdoin johdinlevyn, turbiini lukkoventtiilin ja töpselin. Vika ei ole uusinut ja vaihteisto toimii jouheammin kuin ennen remonttia.
Pyörimisnopeusanturissa 2 oli hankaumajälkiä niin kuin se olisi ottanut kiinni johonkin?! Anturissa 3 oli harmaata magneettista töhnää. Herää tietysti kysymys voiko tuo metallitöhnä haitata anturin toimintaa eli olisiko pelkkä puhdistus ollut riittävä?