Pyöränlaakeriongelma MB. HUOM !

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Spudenius
Viestit: 115
Liittynyt: 09.9.2006 18:30
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Meissenkeri kirjoitti:
Spudenius kirjoitti:uskon kyllä että tämäkin on otettu huomioon...
Minä taas uskon että ei ole otettu huomioon ainaakaan Suomessa esiintyviä lähes 60 celssiuksen lämpötilamuutoksia. Vai mitenkä perustelette sen että pyöränlaakeri hirttää juuri kovien pakkasten lauhduttua?
Kyllähän tuo tuntuisi vaikuttavan tuo lämpötilavaihtelu ,mutta kunnossa oleva oikein rasvattu/kiristetty laakeri kyllä kestää nuo 60 asteen vaihtelut. En pitäisi sitä suunnitteluvirheenä jos ennestään kuiva
laakeri sattuu hirttämään pakkasten jälkeen. Tiedä sitten miksi
niin käy, enkä kyllä jaksa sitä hirveämmin miettiä.
Ei ole itsellä yksikään laakeri hirttänyt kiinni koskaan.
Tosin olen niitä rasvaillut ja kiristellyt n. 2 vuoden välein.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3627
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Vai olisiko Väykyn laakerirasva sen verran edullisemmalla hinnalla Väykkytehtaalle hankittua, että alempien lämpötilojen viskositeetissa on tingitty? :idea:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

JuMu S kirjoitti:Vai olisiko Väykyn laakerirasva sen verran edullisemmalla hinnalla Väykkytehtaalle hankittua, että alempien lämpötilojen viskositeetissa on tingitty? :idea:
Koskee yhtälailla 124 korisia.
Samallailla käyttäytyvää neekerin reisirasvaa sekin.. :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”