Vaijeri sähkölootan takapäässä?

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Vaijeri sähkölootan takapäässä?

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuossa aikani kuluksi lomalla tutkiskelin väykyn lootaa kun tuntui vuotavan öljyä. No syyksi paljastui luultavammin löysällä ollut lauhduttimen lähtö. Mutta...sitten tutkiskelin lootan takaosaa ja sieltä löytyi irrallaan oleva liitin johon taitaa tulla vaijeri :shock: Sellainen valkoinen muovinen "plugi" joka on karannut lukituksestaan. Lähdempä tästä hakemaan sopivaa Torx avainta kun kaikki on varastettu 8) Sillä välin voisi joku kertoa mitä ihmettä sähkölootassa ohjaillaan vaijerilla :shock:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No enpä sitä saannutkaan kiinni, jotain puuttuu vaijerissa olevan kiinnikkeen ja laatikon välistä :roll: Tippunut varmaankin, ihme kyllä ettei ole jäänyt pohjamuovin pohjalle. Suoraan sitä ei kyllä saa kiinni, tai ainakin siltä se näytti. Räjäytyskuvista en oikein ottanut selvää mikä osa tuohon laatikkoon siten tulisi, olisikohan tuossa seuraavassa kuvassa olevat "55,60 ja 65" :roll:



Kuva

Ei kyllä sitten selvinnyt mitä tuo edes tekee, liittyisiköhän jotenkin kepin lukitukseen, sinne kepin etupuolelle se vaijeri ainakin sukeltaa.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No yksinpuheluksi menee, mutta tuohon kepin lukitukseen tuo vaijeri nähtävästi liittyy. Nyt nimittäin keppi liikkuu P->R ja niin eteenpäin ilman että tarvitsee painaa jarrua :roll: No öljyä tuolta ei mihinkään pääse joten eipä tuo kiireinen homma ole laittaa. Tietäisi nyt vaan mikä osa on kyseessä niin osaisi ostaa uuden.No kai ne Vehollakin osaa koneelta sen katsella, ehkäpä :roll:
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

AM kirjoitti:No yksinpuheluksi menee, mutta tuohon kepin lukitukseen tuo vaijeri nähtävästi liittyy. Nyt nimittäin keppi liikkuu P->R ja niin eteenpäin ilman että tarvitsee painaa jarrua
Luulisi, että se olisi ohjattu jollain releellä, mikä on siellä kepin juuressa? (muistaakseni omassa tulee vikakoodi tuosta P-R -lukituksen releestä...)

EDITT:::

Kasselin WISsistä, ja mikäli oikein tavasin, niin se vaijeri menee jarrupolkimen kautta virtalukolle, eli sen tehtävänä on estää avaimen poisotto mikäli vaihdenupikka ei ole P -asennossa eikä jarrua paineta.

Sitten siellä on tosiaan tuollainen R/P -lukitus (estää pukkaamasta pakkia vauhdissa), sen sähkösolenoidi on vaihdekepin juuressa, kulissin alla.
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”