Perä paskana???????????

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
timofri
Viestit: 5
Liittynyt: 25.4.2007 14:39

Perä paskana???????????

Viesti Kirjoittaja timofri »

Elikkä tänään kuului perästä pamahdus vedättäessä ja sen jälkeen on takaanta kuulunut jumputusta kun nostaa kaasun veto päällä ei kuulu . mistä vikaa etsimään ???????? vm 96 320 e automatti bensa
Metsänpoika
Viestit: 12
Liittynyt: 23.5.2006 15:35
Paikkakunta: E-Pohjanmaa

Niin teki...

Viesti Kirjoittaja Metsänpoika »

Autostani on mennyt murikkapyörän laakerit. Väykyllä ajettu 210 000 eli ei paljoa. Kaikki on mittarissa. Hyviä nää mersut...pkle. Ei ikinä uskois, että mersuta menee perä näillä kilometreillä ja kun huollotkin on tehty ja perässä ei ole vedetty kevyttä perävaunua montaa kilometriä. Vetokoukkukin asennettu vasta 150 t kohdalla.

On se väykky jättänyt jo tielle niin monta kertaa, että alkaa jo hiljalleen vituttaa. Kerran meni moottorinohjausboksi, eikä maksanut paljoa...Ei Toyotassa tämmöisiä ole.

Kuka jaksaa ihan tosissaan puhua laadusta mersun yhteydessä? En ainakaan minä.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Mersun ongelma tasauspyörästön vuotavat stefat. Liian vähillä öjyillä ajettaessa pääsevät hammaspyörät ylikuumenemaan ja voivat sitten vaurioitua. Samoten laakereita kohtaa ennenaikainen tuhoutuminen.

Minunkin väykyssä (ajettu ongelmahetkellä n.330 000) vuotivat perän stefat. Ennen stefaremonttia tarkkailin öljymäärää ja lisäsin sitä kunnes auto jouti remonttin. Kun perä sitten stefaremontissa avattiin olivat kaikki hammaspyörät kuin uudesta autosta. Tasauspyörästöstä ei myöskään näillä kilometreilla kuulu minkäänlaista ääntä.

Joten jos tasauspyörästö hajoaa tuota pienemmillä kilometreillä, niin väitän että jotakin on tehty väärin. Älkää nyt vetäkö herneitä nenään mutta kyllä sen tasauspyörästön saa joka autosta särettyä vääränlaisella käytöllä tai ilman öljyä ajettaessa. Myöskään saksantuliaisten kilometrilukemilla ei ole mitään virkaa kun auton kestävyyttä ihmetellään.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Meissenkeri kirjoitti:Mersun ongelma tasauspyörästön vuotavat stefat. Liian vähillä öjyillä ajettaessa pääsevät hammaspyörät ylikuumenemaan ja voivat sitten vaurioitua. Samoten laakereita kohtaa ennenaikainen tuhoutuminen.
Ja monessa autossa syy stefojen vuotamiseen on tukkeutunut huohotin. Varovasti paineilmaa täyttöropusta niin selviää läähättimen tila.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Vielä siitä huohottimesta. Käytin sen auki pöydällä silloin kun remonttia tehtiin ja siellä oli semmoisia ruosteklönttejä että ei ne olisi ainakaan puhaltamalla lähteneet. Suosittelen siis että se venttiili käytetään huollossa kokonaan irti ja kaavitaan manuaalisesti puhtaaksi.

Lisäksi tuli vielä mieleen että Mersun tasauspyörästöön on oma erikoisöljy jota saa ainakin merkkiliikkeestä omaan kannuun tarkasti annosteltuna. Mitään muita litkuja sinne ei kannata laittaa.
Kuvaja
Hellan Myllyttäjä
Viestit: 473
Liittynyt: 02.8.2007 16:22
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kuvaja »

Meissenkeri kirjoitti:Vielä siitä huohottimesta. Käytin sen auki pöydällä silloin kun remonttia tehtiin ja siellä oli semmoisia ruosteklönttejä että ei ne olisi ainakaan puhaltamalla lähteneet. Suosittelen siis että se venttiili käytetään huollossa kokonaan irti ja kaavitaan manuaalisesti puhtaaksi.

Lisäksi tuli vielä mieleen että Mersun tasauspyörästöön on oma erikoisöljy jota saa ainakin merkkiliikkeestä omaan kannuun tarkasti annosteltuna. Mitään muita litkuja sinne ei kannata laittaa.
Onkos muilla käynyt mielessä vetäistä huohotin letkulla peräkontin puolelle :idea: aikanaan noissa maastureissa tuli nosteltua nuo tuollalailla ylös että ei menny vesi sisään (letkunnokkaan sitten sellainen puolen nyrkin kokoinen paperisuodatin) :!:

Niin mersun lukottomaan perään ainakin oikea öljy on mobilin HD 85W-90A ja ei mitään muuta :!:
timofri
Viestit: 5
Liittynyt: 25.4.2007 14:39

Viesti Kirjoittaja timofri »

Niin nyt selvisi vika oli mennyt tasauspyörästöstä ratas halki ! en huomannut kysäistä paljonko oli perässä öljyä kun purkivat,mutta on tainnut päästä kuumenemaan.Tässä mulla on sutimisen esto eikä siinä ole mitään nappia mistä sais pois päältä onko kellään tietoa miten saisin pois päältä (ei voi perä tykätä ku aina jompaakumpaa pyörää jarrutetaan )ohjeissa lukee että kytkeytyy pois jos jarrut kuumenee liikaa saiskohan sitä kautta hämättyä poksia ?
Metsänpoika
Viestit: 12
Liittynyt: 23.5.2006 15:35
Paikkakunta: E-Pohjanmaa

Kuten sanottu...

Viesti Kirjoittaja Metsänpoika »

Huollot tehty ja öljyt vaihdettu. Öljyä on ollut koko ajan merkkiropun tasoon asti. Siitä huolimattta laakerit uusiksi...

No. nyt meni ilmamassamittari...onneksi Boch:n osa "hiukan" halvempi kuin alkuperäinen, vaikkei kiinnitysnapsuja löydykkään.

Hyvin menee.

Edelleen, usko laatuun on mennyt.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

paina pikkusen jarrua nii menee luisus
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”