Lukkoperä vaiko eikö

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Loppis
Viestit: 48
Liittynyt: 17.3.2008 15:57
Paikkakunta: Vihti

Lukkoperä vaiko eikö

Viesti Kirjoittaja Loppis »

No niin taas painitaan kysymysten parissa. Tuli tuossa käytyä hieman hankalammassa paikassa ja huomasin, että sutii vain toinen pyörä. Eikös tuossa pitäs olla lukkoperä kumminkin? Toinen juttu minkä huomasin, että jos pakilla luistonesto joutuu töihin se jää ikään kuin päälle, kolmio vilkkuu taulussa ja rutinaa kuuluu takaa. Vaihde D:lle ja pelaa oikeen.
Maanataina piti naftaputkia vaihtaa kun webastolle menevät putket ruostu poikki ja valu aineet pihalle ihan lorinan kans. On tää kans värkkäämistä, kokoajan jotain ja muka mersulla ajellaan. :shock:
E 270 T CDI -01
Loppis
Viestit: 48
Liittynyt: 17.3.2008 15:57
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Loppis »

Niin siis miten ton ASD:n toiminnan voi tarkkistaa. Siihen kyllä vasta vaihdettiin stefat ja sitämyöten öljyt eli voiko vika olla niissä? Ja miten toi ASD oikeen käytännössä toimii?
E 270 T CDI -01
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ei ole ASD:tä, eikä muutakaan lukkoa perässä.
Loppis
Viestit: 48
Liittynyt: 17.3.2008 15:57
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Loppis »

Aijaa, mistähän mää sitten sellasen käsityksen oon saanu, että noissa olis jonkilainen lukkoperä. :( No sit ei ihme, että vaan toinen sutii...
E 270 T CDI -01
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Oisko siellä joku ASR tjsp uudemman mallin vekotus joka jarrulla rätkättää vetoja pois rattailta ettei vaan suttaa :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Loppis
Viestit: 48
Liittynyt: 17.3.2008 15:57
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Loppis »

XUX63 kirjoitti:Oisko siellä joku ASR tjsp uudemman mallin vekotus joka jarrulla rätkättää vetoja pois rattailta ettei vaan suttaa :roll:
Joku sellanen siellä on joo... Ja pakilla se siis jää jotenkin päälle.

Mutta tuo suttaaminen kokeiltiin nappaamalla tämä hieno luistonesto ominaisuus pois päältä ja vain toinen rengas nakkas hiekkaa.
E 270 T CDI -01
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10641
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Kokkeileppa miten suttaa jos on luistonesto päällä. Kelirikkoaikana velipojan autossa oleva ajonvakautus ilmoitti koko ajan puuttuvan "vetoon". Mittaristo oli kuin lentokoneessa. Miten lie autosi alustanumero, kertooko se mahdollisesti autossa olevan esim ASR:n.

Mie kun en näistä uudemmista tiedä, mitä kaikkea on vakiona. :)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Loppis
Viestit: 48
Liittynyt: 17.3.2008 15:57
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Loppis »

Pappi kirjoitti:Kokkeileppa miten suttaa jos on luistonesto päällä. Kelirikkoaikana velipojan autossa oleva ajonvakautus ilmoitti koko ajan puuttuvan "vetoon". Mittaristo oli kuin lentokoneessa. Miten lie autosi alustanumero, kertooko se mahdollisesti autossa olevan esim ASR:n.

Mie kun en näistä uudemmista tiedä, mitä kaikkea on vakiona. :)
Tässä venäläisten sivulta ladattu varusteluettelo:

VIN WDB2102161Bxxxxxx
Plant 50
Model E 270 CDI
Chassis 2102161B303828
Engine 612961 30 074138
Transmission 722634 02 627079
Tyres Primary GOODYEAR
Order 0 0 217 91815
Lights HELLA
Cab 00000
Delivery date 20.12.00
Dealer Frankfurt branch (217)
Interior leather anthracite (211)
Paint 744 brilliant silver metallic (с 1991)
Options 026
production test new engines (ECE-chassis with USA-engine) (с 19.06.1996)

249 automatically dipping inside rear view mirror (с 01.06.1990)
260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)
353 auto-pilot-system (APS) (с 01.10.1997)
354 antenna on roof centre rear for mobile D-net telephone
antenna on roof centre rear for standard D-net telephone (с 01.10.1994)
414 electric tilting/sliding roof in glass version (с 01.10.1988)
423 5 speed automatic transmission / nag (с 01.03.1994)
480 self-levelling suspension (с 01.03.1965)
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)
581 automatic climate control (с 01.01.1977)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
611 courtesy lamps for front and rear doors, with W124 also for central doors/W202 front doors only (с 01.11.1978)
612lamp unit: gas discharge lamp (ael)
xenon headlight (с 01.10.1993)
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
681 Unknown code
693 blue heat insulating glass, side and rear windows, rear window laminated safety glass, windscreen clear glass
blue heat insulating glass all round, tinted strip rear window single pane safety glass (с 01.10.1994)
801 Change of year of model, last figure shows new model year
810 loudspeaker, sound package
sound package (bose) (с 01.12.1986)
813 voice command (с 01.06.1995)
819 CD changer - alpine - in trunk (с 31.07.1992)
854 w/v 140 e32 (motronic) electronic engine control system (с 01.01.1978)
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
876 interior light assembly (с 01.10.1997)
954 equipment package for avantgarde vehicles (с 01.06.1993)
rotating emergeny flasher, front (red light)
988 ownership certificate and COC papers with EC model plate (с 01.06.1993)

Ei tuossa ainakaan mitään ASR merkintää ole. Mitä toi 681 muuten tarkoittaa?
Viimeksi muokannut Loppis, 08.6.2008 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E 270 T CDI -01
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuon ikäsissähän on jo ESP vakiona, eli siinä on nähtävästi ASR:ää vastaava luistonesto systeemi. Jarruttaa sutivaa pyörää ja leikkaa samalla koneelta tehoja. Kyllähän se tosiaan hieman yrittää lukkoa matkia siirtämällä vetoa tasaisemmin eri renkaille, vähän niinkuin lukko mutta ei kuitenkaan sinnepäinkään :D
Loppis
Viestit: 48
Liittynyt: 17.3.2008 15:57
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Loppis »

AM kirjoitti:Tuon ikäsissähän on jo ESP vakiona, eli siinä on nähtävästi ASR:ää vastaava luistonesto systeemi. Jarruttaa sutivaa pyörää ja leikkaa samalla koneelta tehoja. Kyllähän se tosiaan hieman yrittää lukkoa matkia siirtämällä vetoa tasaisemmin eri renkaille, vähän niinkuin lukko mutta ei kuitenkaan sinnepäinkään :D
miten mää tän mun ongelman selittäisin, kun tekstin tuottaminen ei todellakaan ole vahvimpia lajejani. :oops:

Eli siis ESP napilla pois päältä. Kaasu pohjaan. Vain toinen pyörä suttaa. Aikaisemmin molemmat suttas. Ja huoltomieskin sanoi perässä jonkinlaisen lukon olevan. Puhui prosenteista. Autossa kun on vielä myyjän myöntämä takuu niin siksi kiinnostaa, onko perässä jotain vikaa vai nou. Kiitos ja Anteeksi. :)
E 270 T CDI -01
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Loppis kirjoitti:
AM kirjoitti:Tuon ikäsissähän on jo ESP vakiona, eli siinä on nähtävästi ASR:ää vastaava luistonesto systeemi. Jarruttaa sutivaa pyörää ja leikkaa samalla koneelta tehoja. Kyllähän se tosiaan hieman yrittää lukkoa matkia siirtämällä vetoa tasaisemmin eri renkaille, vähän niinkuin lukko mutta ei kuitenkaan sinnepäinkään :D
miten mää tän mun ongelman selittäisin, kun tekstin tuottaminen ei todellakaan ole vahvimpia lajejani. :oops:

Eli siis ESP napilla pois päältä. Kaasu pohjaan. Vain toinen pyörä suttaa. Aikaisemmin molemmat suttas. Ja huoltomieskin sanoi perässä jonkinlaisen lukon olevan. Puhui prosenteista. Autossa kun on vielä myyjän myöntämä takuu niin siksi kiinnostaa, onko perässä jotain vikaa vai nou. Kiitos ja Anteeksi. :)
Nuo prosentit ja lukot on näissä vanhemmissa autoissa, ei varmaan huoltomieskään ihan täysin perillä ole ollut uudempien mersujen metkuista ;)

Jos asia niin paljon askarruttaa niin ota perä käteen ja aukaise takakansi, aika nopiasti huomaa onko siellä mitään lukkoa tai ei :roll:

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Malm kirjoitti: Jos asia niin paljon askarruttaa niin ota perä käteen ja aukaise takakansi, aika nopiasti huomaa onko siellä mitään lukkoa tai ei :roll:

-Risto
Tai tunkataan toinen takapyörä ilmaan, käsijarru pois, vaihde vapaalle ja pyöritetään rengasta. Varmista että auto on tukevasti esim koripukin päällä ennen kuin alat pyörittelemään rengasta!

Jos pyörii keveästi niin ei ole lukkoa. Eikä siellä lukkoa pidäkään olla tuon ikäisessä autossa.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei siellä lukkoa ole. ETS/ESP jarruttaa sutivaa pyörää niin voima välityy toisellekkin ja myös se lähtee pyörimään joutavaa.
Loppis
Viestit: 48
Liittynyt: 17.3.2008 15:57
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Loppis »

Mika.T kirjoitti:Ei siellä lukkoa ole. ETS/ESP jarruttaa sutivaa pyörää niin voima välityy toisellekkin ja myös se lähtee pyörimään joutavaa.
No höh ja mä ku niin jo luulin. Olis paljon kivempaa polttaa lakua kahdella pyörällä... :cry:
E 270 T CDI -01
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Loppis kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Ei siellä lukkoa ole. ETS/ESP jarruttaa sutivaa pyörää niin voima välityy toisellekkin ja myös se lähtee pyörimään joutavaa.
No höh ja mä ku niin jo luulin. Olis paljon kivempaa polttaa lakua kahdella pyörällä... :cry:
Saa kait(ehkä) siihen tommosen kleemanin LSD:n:
http://www.kleemann.fi/lsd.htm

Tai kyllähän nuo jotku pajat rakentavat lukon kuin lukon perään kuin perään, jos rahasta ei oo kiinni ;)

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
peruna.
Viestit: 16
Liittynyt: 27.11.2010 12:23
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja peruna. »

Tuola josaki toisesa topicisa oli jotaki juttua tuosta kleemannin "palalukosta" tai nuista tuon tyyppisistä lukoista yleensä että ei ois kovin hyvä tuo toiminta periaate.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Onhan noita valmistajia mm. http://www.quaife.co.uk/

Se mitä oon noita LSD palikkoja myyny, niin plussanpuolella on kommentit niistä.
Mitään 100 % :sta lukkoahan ei Kleeman lupaakkaan.
Kuten edelläkin jo tuumailtiin..... www.mkb.de , www.brabus.de voi kans kysellä ja saa varmaan sen 100 % :sen lukon.
Tosin 1000 egee riittää noille korkeintaan huonosti eres käsirahaksi :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”