Kytkimen jäykkyys

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Starglazer
Viestit: 132
Liittynyt: 31.12.2011 10:36
Paikkakunta: Ruukki

Kytkimen jäykkyys

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

Terse!

Nyt kun pakkasta alkaa olemaan 20 astetta tai ylikin, niin huomasin että kytkin meni melko jäykäksi. Nousee hitaasti ylös kun lattiaan polkaisee.

Mihin kannattaisi rasvaa ruikkailla? Liian kylmä että lähtis summassa auton/konepellin alle kyyläilemään :)
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Samaa olen havainnut perheen laitteissa. Mutta kyllä se siitä vertyy, kun kabiini lämpiää. Pääaisa, että nousee omin avuin ylös. Kaippa se nöyrästikin voisi liikkua myös kylmänä, jos kaikki toimisi kuin uutena. Sä unohdat tuon ominaisuuden, kun pakkaset heltiää
:lol:
Mutta toki tänne voi muut esittää ratkaisuehdotuksia. Itse ei tule mieleen, kuin hydraulisylinterit ja niiden kunto. Sitten, että miten kytkin liikkuu akselillaan. Sitä akselia ei varmaan ainakaan W124:sessa voi öljyillä.

Kytkinpolkimessahan on sellainen jousi, joka keventää poljinta painettaessa, joten se saattaa kylmällä kelillä auttaa hieman liikaakin, siten että kytkin poljin ei nouse kunnolla-tähän voi sitten olla juuri syynä esim. hydraulisylinteri (pääsylinteri) kytkinpolkimen yhteydessä?
Starglazer
Viestit: 132
Liittynyt: 31.12.2011 10:36
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

Juu niinhän se tekee että vertyy kun lämpiää :) Ajattelin vain että onko ihan normaalia eli onhan se!
Starglazer
Viestit: 132
Liittynyt: 31.12.2011 10:36
Paikkakunta: Ruukki

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

-23 ja vielä se palautuu, mutta todella hitaasti... Saapas nähdä jos hätyytellään -30 astetta pystyykö lähtemään töihin :lol:

Ohjustehostimen nesteet taitaisi kanssa kaipailla vaihtoa kun kummasti ohjauskin tuntuu kankealta...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”