_97 E230 automaattilaatikko jää kakkoselle
_97 E230 automaattilaatikko jää kakkoselle
Hei ! kävi näin,kuten joillekin muillekin lukemieni viestien perusteella...laatikko vikatilaan ja kakkosella eteenpäin ja pakilla takas....käytin auton testerissä ja tuo pyörintänopeusanturi oli diagnoosi...myös johdinlevy oli remontissa vaihdettu,joten kertyihän tuolle rempalle hintaa....auto pelasi viikon,mutta nyt taas jää kakkonen joskus päälle,mutta laatikko ei mene vikatilaan,vaan kun käy vaihteet läpi niin matka jatkuu normaalisti...kysynkin nyt,että onko tuollaisista oireista kellään kokemusta ?
ja vielä kun siirtää kepin p:lta D:lle niin joskus nytkähtää normaalia enemmän...mutta ei aina...öljyt vaihdettu ajallaan ja edellisestäkin vaihdosta kerkesin ajaa n. 30 000....mittarissa 185 000km
ja vielä kun siirtää kepin p:lta D:lle niin joskus nytkähtää normaalia enemmän...mutta ei aina...öljyt vaihdettu ajallaan ja edellisestäkin vaihdosta kerkesin ajaa n. 30 000....mittarissa 185 000km
kannattaa tarkistaa ettei ole päässyt nousemaan öljyä ohjausyksikköön (löytyy konehuoneesta vasemmasta ylänurkasta kotelon alta, samassa paikassa on ecut sun muut yksiköt, tcu:n tunnistaa kahdesta pitkästä liittimestä, mitkä ei ole millään metallisella lukituksella kiinni. Itsellä meni viikko sitten laatikko vikatilaan ja sieltä löytyi vika, puoli desiä sai valuttaa öljyä pois, piirilevy lähtee irti pienillä ruuvimeisseleillä varovasti longottamalla, itse putsasin piirilevyn kevyesti suihkuttamalla break cleaneria ja paineilmaa ja kevyesti puhtaalla liinalla, sitten kontakti sprayta lopuksi pintaan kun oli puhdas, sitten vikakoodin purku ja avot rupes toimimaan, seuraavaksi pitää vaihtaa laatikon sähköliittimeen kaksi o-rengasta, minkä kautta öljy on noussut johtoja pitkin yksikköön, samalla tietysti laatikko-öljyt menee vaihtoon, siinä olisi yksi vaihtoehto mikä kannattaa tutkia
Juuri sama vaiva ilmeni tuossa omassa (300 TDT) tänä iltana. On nämä hauskoja vehkeitä, kun kaikki tyyppiviat tulee yksi kerrallaan vastaan. Kait se olisi jo pikkuhiljaa uskottava, ja alettava käymään sitä tyyppivikalistaa ennakoivasti läpi. Öljyä oli minullakin se puolisen desiä sielä muovikuoren sisällä. On lievästi sanottuna härön tuntuinen homma että se sieltä pienten piuhojen sisällä nousee...
Auto on kesän mittaan heti startin jälkeen pari kertaa vaihdellut miten sattuu, sammuttamalla se on "nollaantunut" ja alkanut toimimaan niinkuin kuuluukin. Pelkkä öljyjen poisputsaus ohjausyksiköltä ei auttanut ainakaaan, vain kakkonen ja pakki edelleen käytettävissä...
Nyt seuraavaksi pitäisi saada johonkin letkun perään, jos sitten alkaisi pelittämään tai saisi ainakin osviittaa että mitä osaa alkaa metsästämään.
Auto on kesän mittaan heti startin jälkeen pari kertaa vaihdellut miten sattuu, sammuttamalla se on "nollaantunut" ja alkanut toimimaan niinkuin kuuluukin. Pelkkä öljyjen poisputsaus ohjausyksiköltä ei auttanut ainakaaan, vain kakkonen ja pakki edelleen käytettävissä...
Nyt seuraavaksi pitäisi saada johonkin letkun perään, jos sitten alkaisi pelittämään tai saisi ainakin osviittaa että mitä osaa alkaa metsästämään.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
moro.
Mostrolle laittelin yv:tä.
Tuohon vikaan, joskus tuntuu lähtevän sillä että tyhjää sen EGS boxin ja joskus ei. Mutta kyllä tuo vikatila ja toimintaongelma on suurimmaksi osaksi juuri tuosta öljystä boxissa, se pitäis melkein avata ja kuivata kunnolla, teitty se laatikon töppelin tiiviste pitäis vaihtaa myös.
Tuo mostron ehdottama ennakoiva huolto olisi mielestäni jokaiselle väyrysen ostajalle pakollinen.....heti oston jälkeen:
Vaihteiston öljyt 90€
suodin 16€
johdinlevy 200€
KYB 70€
töpseli 10€
ja EGS boxin tarkistus.
päälle starilla opetus tai vähintään carsoftalla adaptio/vikakoodi arvojen nollaus.
remppa maksaa itsetehtynä noin 300-500€ ja tämän jälkeen ei vaihteisto temppuile...
Mostrolle laittelin yv:tä.
Tuohon vikaan, joskus tuntuu lähtevän sillä että tyhjää sen EGS boxin ja joskus ei. Mutta kyllä tuo vikatila ja toimintaongelma on suurimmaksi osaksi juuri tuosta öljystä boxissa, se pitäis melkein avata ja kuivata kunnolla, teitty se laatikon töppelin tiiviste pitäis vaihtaa myös.
Tuo mostron ehdottama ennakoiva huolto olisi mielestäni jokaiselle väyrysen ostajalle pakollinen.....heti oston jälkeen:
Vaihteiston öljyt 90€
suodin 16€
johdinlevy 200€
KYB 70€
töpseli 10€
ja EGS boxin tarkistus.
päälle starilla opetus tai vähintään carsoftalla adaptio/vikakoodi arvojen nollaus.
remppa maksaa itsetehtynä noin 300-500€ ja tämän jälkeen ei vaihteisto temppuile...
Kiitokset tod.uupuneelle carsoftauksesta... Vaihteistosta tuli useampikin vikakoodi, joista yksi ei suostunut kuittautumaan. Oli muistaakseni kierrosluvun anturi, jonka arvelemme sijaitsevan johdinlevyssä.
Apu ei kuitenkaan varsinaisesti ollut kovin pitkää laatua (yllätys kun ei kerta suostunut kuittautumaan), reilut pari päivää ja muutaman reissun se kesti. Tänään kävin kaupassa, paluumatkan tein taas kakkosellaaaa...
Ens viikon aikana hankintaan nuo edellisessä viestissä mainitut osat eli:
Johdinlevy
Küb
Tökseli
Öljyt/suodin.
Öljyt vaihdettu äskettäin (eli mennään tällä kertaa tiivimmällä syklillä, heh), liekö sitten vaihdettu "ikinä" aikaisemmin. EGS poksi on käytetty auki ja putsattu hyvin. Lisäksi porasin sen pohjaan 3 reikää millisellä terällä, ei ainakaan enää piirilevy pääse uimaan öljyssä jos vastaavaa kapillaaria tapahtuu jatkossakin/tökkelin vaihdosta huolimatta. Pienen puhtaan valkoisen rätin laitoin reikien alapuolelle ilmaisimeksi...
Onko jollain listaan lisättävää? Kyppi venttiilin ajattelin vaihtaa varmuuden vuoksi, menee muutaman kympin mahdollinen vikakohde samoilla vaivoilla...
Apu ei kuitenkaan varsinaisesti ollut kovin pitkää laatua (yllätys kun ei kerta suostunut kuittautumaan), reilut pari päivää ja muutaman reissun se kesti. Tänään kävin kaupassa, paluumatkan tein taas kakkosellaaaa...
Ens viikon aikana hankintaan nuo edellisessä viestissä mainitut osat eli:
Johdinlevy
Küb
Tökseli
Öljyt/suodin.
Öljyt vaihdettu äskettäin (eli mennään tällä kertaa tiivimmällä syklillä, heh), liekö sitten vaihdettu "ikinä" aikaisemmin. EGS poksi on käytetty auki ja putsattu hyvin. Lisäksi porasin sen pohjaan 3 reikää millisellä terällä, ei ainakaan enää piirilevy pääse uimaan öljyssä jos vastaavaa kapillaaria tapahtuu jatkossakin/tökkelin vaihdosta huolimatta. Pienen puhtaan valkoisen rätin laitoin reikien alapuolelle ilmaisimeksi...
Onko jollain listaan lisättävää? Kyppi venttiilin ajattelin vaihtaa varmuuden vuoksi, menee muutaman kympin mahdollinen vikakohde samoilla vaivoilla...
uusi reissu...
Hei taas ! soitin korjaamolle ja valitin,ettei auto pelaa kuten pitäisi ja uuden reissun tein korjaamoon....olivat löytäneet jonkun vikakoodin testerissä...vaihteenvalitsin moduuli tai jotain...en ollut itse autoa hakemassa ja naisväen terveiset hieman hatarat....mitään osia ei ollut vaihdettu...oli käsketty ajaa niin kauan,kunnes oireilee tuo osa...ei maksanut mitään tuo käynti...nyt auto on pelannut ihan ok...eli ajellaan nyt sitten
Se on hyvä nyt! Edellisessä viestissäni mainitut osat vaihdettu. Ja vaati tietty sen vikakoodin poiston uudemman kerran että alkoi vörkkimään.
Homma ei sinänsä ollut mitenkään vaikea, mutta vitt*moisen siitä tekee se että on se aikamoista öljyllä läträämistä... Jos joskus on käynyt mielessä työkalujen työntäminen jonnekin ahtaaseen paikkaan, tämä olisi oikea remontti tehdä se...
Pistokkeen läpivienti laatikon ulkopuolelle tuntuu melkeinpä suunnitteluvirheeltä. Omastakin kun nykäsi tökselin irti, niin lirkki aivan valumalla öljyä. Mitenköhän on 7vaihteisen laita tuon kapillaariilmiön kanssa, siinähän tökkeli taitaa olla ainakin vaihdettu pystyasentoon ja ei liene ui samalla lailla?
Mutta taaskin lopussa kiitos seisoo: Kyllä nyt vaihtaa upeasti, paremmin kuin koskaan meidän omistuksessa.
Homma ei sinänsä ollut mitenkään vaikea, mutta vitt*moisen siitä tekee se että on se aikamoista öljyllä läträämistä... Jos joskus on käynyt mielessä työkalujen työntäminen jonnekin ahtaaseen paikkaan, tämä olisi oikea remontti tehdä se...
Pistokkeen läpivienti laatikon ulkopuolelle tuntuu melkeinpä suunnitteluvirheeltä. Omastakin kun nykäsi tökselin irti, niin lirkki aivan valumalla öljyä. Mitenköhän on 7vaihteisen laita tuon kapillaariilmiön kanssa, siinähän tökkeli taitaa olla ainakin vaihdettu pystyasentoon ja ei liene ui samalla lailla?
Mutta taaskin lopussa kiitos seisoo: Kyllä nyt vaihtaa upeasti, paremmin kuin koskaan meidän omistuksessa.
". Itsellä meni viikko sitten laatikko vikatilaan ja sieltä löytyi vika, puoli desiä sai valuttaa öljyä pois, piirilevy lähtee irti pienillä ruuvimeisseleillä varovasti longottamalla, itse putsasin piirilevyn kevyesti suihkuttamalla break cleaneria ja paineilmaa ja kevyesti puhtaalla liinalla, sitten kontakti sprayta lopuksi pintaan kun oli puhdas, sitten vikakoodin purku ja avot rupes toimimaan"
Mitenkä tuo laatikon vikakoodin purku tapahtuu?
Mitenkä tuo laatikon vikakoodin purku tapahtuu?
- 91 300TE-24 , -85 250D , 01 320 CDI
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
*:rilahan seTulppo kirjoitti:". Itsellä meni viikko sitten laatikko vikatilaan ja sieltä löytyi vika, puoli desiä sai valuttaa öljyä pois, piirilevy lähtee irti pienillä ruuvimeisseleillä varovasti longottamalla, itse putsasin piirilevyn kevyesti suihkuttamalla break cleaneria ja paineilmaa ja kevyesti puhtaalla liinalla, sitten kontakti sprayta lopuksi pintaan kun oli puhdas, sitten vikakoodin purku ja avot rupes toimimaan"
Mitenkä tuo laatikon vikakoodin purku tapahtuu?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Moikkelis,eli kysymykseni johtuvat seuraavasta viasta joka tuli ylättäin mamman kauppakassiin. (320 cdi - 01 5v tomaatti). Autosa akku ollut huonona muutamanpäivän ja uusi oli tilattu ja oli tarkoitus tänään (maanantaina) mennä vaihtaman se koska uuden jouduin tilaamaan kun halusin tietyn akun 100 / 900 jota ei olu hyllyssä pakkasista johtuvan suuren kysynnän vuoksi. Eli lisävirralla joutunut muutaman kerran käynnistämäänkin.
Eli itse vikaan, menin kaverin tallille tutkaileman kiesin pohjaa ja viivyin noin 10 asteisesa hallissa noin 0,5h, sieltä lähdettyäni lootassa ei enään toiminut kuin p,vapaa, pakki ja 2 vaihde eli oletan että loota on menyt vikatilaan. Katsastin täällä olevien ohjeiden mukaaan että ohjainlootassa ei ole öljyä ja että laatikossa on ja näyttötaulu pelaa ihan normisti.
Eli itse vikaan, menin kaverin tallille tutkaileman kiesin pohjaa ja viivyin noin 10 asteisesa hallissa noin 0,5h, sieltä lähdettyäni lootassa ei enään toiminut kuin p,vapaa, pakki ja 2 vaihde eli oletan että loota on menyt vikatilaan. Katsastin täällä olevien ohjeiden mukaaan että ohjainlootassa ei ole öljyä ja että laatikossa on ja näyttötaulu pelaa ihan normisti.
- 91 300TE-24 , -85 250D , 01 320 CDI
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
Menin tänään kaverin tallille ja kokeilin meseä ja kas valohoito auttoi eli loota toimi kuin ihmisenmieli. Hain sen uuden akun ja menin malliautoon luetuttamaan vikakoodit . Ainoat laatikkoon viittaavat koodit oli alijännite ja jarruvalokatkaisija. Vika koodeja oli tosin muisti pullollaan mutta tulipahan sekin nollattua. Elikkäs kiesi toimii taas =) ja kaikki on toistaiseksi kunnossa.
- 91 300TE-24 , -85 250D , 01 320 CDI
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
Ei oo riemulla rajaa, kun saa Mersulla ajaa.
-
- Viestit: 231
- Liittynyt: 10.6.2008 5:02
- Paikkakunta: sjk
Lainataas vähän tätä kun väyrynen takkus pari kertaa. Elikkä uus tuttavuus 270cdi, 2 kertaa jättänyt kiihdyttäessä 2:sen vai 3:sen(Silleen että 100km/h just kelaa tappiin vetäessä kuitenkin) päälle ja on lähtenyt sammuttamalla toimimaan uudestaan. Ensimmäisen kerran jälkeen kävin pajalla vikakoodeja oli paljon kun akku oli ollut tyhjä eli ei mitään järkeä edes lukea kaikkia, 300km ajoa ja sen jälkeen vikakoodin luku: ei mitään moottorissa eikä vaihteistossa, ei toki vikatilaakaan. Samalla vaihdettiin vuotava töpseli laatikkoon ja moottoriöljyt. Katsoin jo tuon boxin EGS52 konetilasta eikä ollut yhtään öljyä. Kysymys kuuluu oliko tämä se oikea boxi mihin öljy kulkeutuu, eli EGS52. Edellinen omistaja vaihtanut öljyt muutama tuhat km sitten öljyt laatikkoon ja laatikko pelaakin kyllä tosi hienosti muuten. Täytyykö tuon liittimen vaihdonkin jälkeen nollata vikakoodit? Staari ei ole ollut käytössä. Saako näissä nollattua laatikon "oppimisarvot" auttaisko mitään ja pitääkö olla staari vai onnistuuko normi autocomilla? Mitään mekaanista vikaa en kyllä usko olevan kun tosi komiasti laatikko pelittää muuten, satunnaisesti ehkä hiukan nyppää kickdownia polkaistaessa, tuntuu lähinnä että takapäässä kolahtaisi jokin pusla tms.. Missäs tuo johdinlevy nyt sijaitsi ja mistä niitä edullisesti saa ?
Viimeksi muokannut Suksipoika, 27.1.2014 22:23. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.
Star @ E-P
Star @ E-P
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Se että autocom ei näytä että vika koodeja ei ole, ei vielä tarkoita että niitä ei olis kanattaa käydä jossain semoisessa paikassa missä on *:riSuksipoika kirjoitti:Lainataas vähän tätä kun väyrynen takkus pari kertaa. Elikkä uus tuttavuus 270cdi, 2 kertaa jättänyt kiihdyttäessä 2:sen vai 3:sen(Silleen että 100km/h just kelaa tappiin vetäessä kuitenkin) päälle ja on lähtenyt sammuttamalla toimimaan uudestaan. Ensimmäisen kerran jälkeen kävin pajalla vikakoodeja oli paljon kun akku oli ollut tyhjä eli ei mitään järkeä edes lukea kaikkia, 300km ajoa ja sen jälkeen vikakoodin luku: ei mitään moottorissa eikä vaihteistossa, ei toki vikatilaakaan. Samalla vaihdettiin vuotava töpseli laatikkoon ja moottoriöljyt. Katsoin jo tuon boxin EGS52 konetilasta eikä ollut yhtään öljyä. Kysymys kuuluu oliko tämä se oikea boxi mihin öljy kulkeutuu, eli EGS52. Edellinen omistaja vaihtanut öljyt muutama tuhat km sitten öljyt laatikkoon ja laatikko pelaakin kyllä tosi hienosti muuten. Täytyykö tuon liittimen vaihdonkin jälkeen nollata vikakoodit? Staari ei ole ollut käytössä. Saako näissä nollattua laatikon "oppimisarvot" auttaisko mitään ja pitääkö olla staari vai onnistuuko normi autocomilla? Mitään mekaanista vikaa en kyllä usko olevan kun tosi komiasti laatikko pelittää muuten, satunnaisesti ehkä hiukan nyppää kickdownia polkaistaessa, tuntuu lähinnä että takapäässä kolahtaisi jokin pusla tms.. Missäs tuo johdinlevy nyt sijaitsi ja mistä niitä edullisesti saa ?
(jos paika on tuo sivussa oleva seinä joki niin koskisella)
jos laatioko oli mennyt vika tillan ennen koodin lukua niin siitä on kyllä talentunut tieto mikä olis näkynyt *:rila
ja sitä kautta olis ollut mahdolista ennakoon vaikutta siihen tuleeko vaiva vielä uudelleen
Johdin levyjä ~180€ kpl löytyy hyllystä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 231
- Liittynyt: 10.6.2008 5:02
- Paikkakunta: sjk
Pitääpä seurata jos tulee vielä vikaa mutta nyt taas mennyt jo lähemmäs tuhannen kilometriä ilman vikatiloja vaikka on antanut kenkääkin kovasti ja yrittänyt saada vikatilaa päälle, mutta eihän se silloin tuu kun niin haluaisi tai sitten korjautui tolla pistokkeen vaihdolla ja oikealla määrällä öljyä(Oli liikaa öljyä). Jos tuhanteen kilometriin joutuu kerran käynnistämään uusiksi niin ei kyllä haittaa mua.
Mersuja laidasta laitaan on ja ollut.
Star @ E-P
Star @ E-P