Vain 2. vaihde ja Pakki toimii, W210 E420T -97
Vain 2. vaihde ja Pakki toimii, W210 E420T -97
No niin. Nyt on sitten ilmeisesti hätäkäyttö päällä ja pitäisi selvittää missä vika. Käyttää vain 2. vaihdetta
Eli potilan on W210 E420T -97, M119.985, laatikko 722.625 5-vaihteinen laatikko
Tarkistin ensiksi sulakkeet, sitten öljyt laatikosta ja nyt vielä onko tuonne laatikon ohjainboksiin tullut öljyä. Nämä kaikki on ok.
Vika ei lähte pois autoa sammuttamalla tai akku irroittamalla (n. 30 minuuttia irti ja heti sama vika)
Huomasin että tuolta on joku johto irti mutta ei mitään käsitystä minne se kuuluu (punavihreä johto) ja onko se ollut irti koko ajan.
Onko jollakin tietoa minne tuo kuukuu tai mikä johto tuo on? (kuvat)
Valitettavasti ei ole käytössä laitetta millä pääsisi lukemaan vikakoodeja laatikosta tai nollaamaan niitä.
Eli potilan on W210 E420T -97, M119.985, laatikko 722.625 5-vaihteinen laatikko
Tarkistin ensiksi sulakkeet, sitten öljyt laatikosta ja nyt vielä onko tuonne laatikon ohjainboksiin tullut öljyä. Nämä kaikki on ok.
Vika ei lähte pois autoa sammuttamalla tai akku irroittamalla (n. 30 minuuttia irti ja heti sama vika)
Huomasin että tuolta on joku johto irti mutta ei mitään käsitystä minne se kuuluu (punavihreä johto) ja onko se ollut irti koko ajan.
Onko jollakin tietoa minne tuo kuukuu tai mikä johto tuo on? (kuvat)
Valitettavasti ei ole käytössä laitetta millä pääsisi lukemaan vikakoodeja laatikosta tai nollaamaan niitä.
- w203 C55T -06
- ex w211 E320 -02
- ex w208 CLK 320 -98
- ex w210 E430T -98
- ex w201 2.6E -87
- ex w115 350E -75
- ex w211 E320 -02
- ex w208 CLK 320 -98
- ex w210 E430T -98
- ex w201 2.6E -87
- ex w115 350E -75
Akunkengän irrottelu on tämänikäisessä mersussa kokeilu jolla saattaa saada lisäongelmia aikaan, mitään se ei varmasti korjaa.
Johdosta en tiedä, pitäisi olla käsillä virtapiirikaavio josta katsoa...
Testeri kertoo vian. Mahdollisesti kierroslukutunnistin, mutta voihan se olla jotain muutakin.
Johdosta en tiedä, pitäisi olla käsillä virtapiirikaavio josta katsoa...
Testeri kertoo vian. Mahdollisesti kierroslukutunnistin, mutta voihan se olla jotain muutakin.
wiimax.fi
- kuningatar
- Viestit: 1358
- Liittynyt: 20.10.2010 9:51
- Paikkakunta: Järvenpää
Vikakoodit kun lukis, niin johdinlevyn vaihto voisi auttaa kyseiseen vikaan
Tuolta saa apua asiaan
http://www.app-autokorjaamo.fi/
Tuolta saa apua asiaan
http://www.app-autokorjaamo.fi/
Tinaruusun haltija
Miiteissä on tullut käytyä, päivitykset eivät enää toimi
Miiteissä on tullut käytyä, päivitykset eivät enää toimi
No niin. Tästä jo hetken kerinnyt kulumaan aikaa mutta tämä ongelma ratkaistu.
Eli näyttää siltä että öljyen ja suodattimen vaihto + vikakoodien nollaus laatikosta auttoi tähän ongelmaan.
Samalla askartelin tuohon omaan autocom vikakoodin lukijaan sopivan välijohdon niin ei tarvi lähteä koodeja nollaamaan liikkeisiin.
Johdotus seuraavanlainen:
16pin 38pin
3 --- 6
4+5 --- 1
6 --- 10
7 --- 4
9 --- 16
12 --- 20
13 --- 30
14 --- 13
15 --- 15
16 --- 3
tällä pääsee nyt ainakin lukemaan / nollamaan koodeja moottorista, vaihdelaatikosta, ilmastoinnista ja air bag järjestelmästä.
Näkeehän tuolla paljon muutakin + jotain voi jopa ohjelmoida. Jostain syystä en päässyt käsiksi jarrujärjestelmään.
Tuo ylimääräinen punainen johto on tosiaan ylimääräinen sillä se kuuluisi mennä korin kiihtyvyysanturille joka poistettu 5/96 käytöstä eli ilmeiseti mersu käyttänyt samaa johtosarjaa kuitekin.
Eli näyttää siltä että öljyen ja suodattimen vaihto + vikakoodien nollaus laatikosta auttoi tähän ongelmaan.
Samalla askartelin tuohon omaan autocom vikakoodin lukijaan sopivan välijohdon niin ei tarvi lähteä koodeja nollaamaan liikkeisiin.
Johdotus seuraavanlainen:
16pin 38pin
3 --- 6
4+5 --- 1
6 --- 10
7 --- 4
9 --- 16
12 --- 20
13 --- 30
14 --- 13
15 --- 15
16 --- 3
tällä pääsee nyt ainakin lukemaan / nollamaan koodeja moottorista, vaihdelaatikosta, ilmastoinnista ja air bag järjestelmästä.
Näkeehän tuolla paljon muutakin + jotain voi jopa ohjelmoida. Jostain syystä en päässyt käsiksi jarrujärjestelmään.
Tuo ylimääräinen punainen johto on tosiaan ylimääräinen sillä se kuuluisi mennä korin kiihtyvyysanturille joka poistettu 5/96 käytöstä eli ilmeiseti mersu käyttänyt samaa johtosarjaa kuitekin.
- w203 C55T -06
- ex w211 E320 -02
- ex w208 CLK 320 -98
- ex w210 E430T -98
- ex w201 2.6E -87
- ex w115 350E -75
- ex w211 E320 -02
- ex w208 CLK 320 -98
- ex w210 E430T -98
- ex w201 2.6E -87
- ex w115 350E -75
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ja nyt siis toimii öljyn vaihdon ja koodien poiston jälkeen ?aomh kirjoitti:Pyörimisnopeusanturiin viittaavaa koodeja oli kaksi.
En nyt muista mitä olivat ja en laittanut muistiin sen tarkemmin koska eivät ole uusiksi tulleet.
Jos muuta ei tehty, öljyä oli oikea määrä eikä se ihan kauheaa ollut niin älä
Ole huolisasi siitä että koodit unohtui laitaa talteen... Tulevat yleensä uudestaan
Luetaviksi jonkun ajan päästä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä