vaihteiston egs boksi ja vaihteisto ongelmat.
vaihteiston egs boksi ja vaihteisto ongelmat.
Onkohan boksit vaihtokelpoisia keskenään jos numerot on samat vai joutuuko ohjelmoimaan ? kävi pieni vahinko öljyä tyhjentäessä ja tuli iso naarmu piirilevyyn.
Viimeksi muokannut juhona, 01.4.2014 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viat jatkuvat mersussa, elikkä ostin ebaysta uuden käytetyn boksin ja vaihdoin samalla myös uuden ilmamäärämittarin joka oli rikki. Moottori vetää nyt hyvin puna kierroksille asti ja vääntää, mutta vaihteisto ei vaihda isointa vaihdetta jos ei käytä välissä N:llä ja pistä takaisin D:lle pakkovaihteet ei myöskään toimi eikä kickdowni, sitä yrittäessä käyttää sytyttää epc valon. Olisiko kellään heittää mitään mahdollisia vika paikkoja? Voisikohan vika olla tuossa boksissa vaikka onkin samalla varaosa numerolla?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mitä *:ri kertoilee syyksi,juhona kirjoitti:Viat jatkuvat mersussa, elikkä ostin ebaysta uuden käytetyn boksin ja vaihdoin samalla myös uuden ilmamäärämittarin joka oli rikki. Moottori vetää nyt hyvin puna kierroksille asti ja vääntää, mutta vaihteisto ei vaihda isointa vaihdetta jos ei käytä välissä N:llä ja pistä takaisin D:lle pakkovaihteet ei myöskään toimi eikä kickdowni, sitä yrittäessä käyttää sytyttää epc valon. Olisiko kellään heittää mitään mahdollisia vika paikkoja? Voisikohan vika olla tuossa boksissa vaikka onkin samalla varaosa numerolla?
Laita kuva kumastakin boxsin tarrasta missä teksti on
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Starin päähän en ole vielä päässyt, pitäisi löytää joku harrastelija alavieska-ylivieska seudulta jolla olisi, autocomilla katsottiin äkkiseltään kun ilmamäärämittaria vaihdettiin, siellä oli joka osasto täynnä koodeja kuultavasti tyhjentyneen akun takia, mutta mikään ei sillon jäänyt sillä päälle laatikkoon.CDI203 kirjoitti:Mitä *:ri kertoilee syyksi,juhona kirjoitti:Viat jatkuvat mersussa, elikkä ostin ebaysta uuden käytetyn boksin ja vaihdoin samalla myös uuden ilmamäärämittarin joka oli rikki. Moottori vetää nyt hyvin puna kierroksille asti ja vääntää, mutta vaihteisto ei vaihda isointa vaihdetta jos ei käytä välissä N:llä ja pistä takaisin D:lle pakkovaihteet ei myöskään toimi eikä kickdowni, sitä yrittäessä käyttää sytyttää epc valon. Olisiko kellään heittää mitään mahdollisia vika paikkoja? Voisikohan vika olla tuossa boksissa vaikka onkin samalla varaosa numerolla?
Laita kuva kumastakin boxsin tarrasta missä teksti on
Laitan kuvat huomenna.
Moni on tässä kohtaa säästänyt kymppejä ja vaihdellut sitten vähintään satasilla osia joilla vika ei korjaannukaan. Star kun ei yllättäen olekaan kaikkivoipa ellei testitulosta osata tulkita oikeinjuhona kirjoitti:Ammattitaito yleensä myös tahtoo maksaa.dealer kirjoitti:Ylivieskasta löytyisi ammattitaitoisiakin testaajiaharrastelija
Niin, kuka mitenkin ymmärtää.
En tiedä mitä vikakoodien lukeminen saisi maksaa korjaamolla että sitä pidettäisiin järkevänä.
Muistan erään bemarikuskin vuosien takaa, luettiin autosta vikakoodit ja siinä kesken testauksen asiakas kyseli mitähän muuten mahtaa maksaa tämä testi. Kerroin että 30 euroa, no siitäkö elämä että muutaman minuutin työstä hän ei tuommosta summaa maksa.
Asiakas häipyi, vein testerin pois ja tulostin vikakoodilapun ja menin viemään sitä työnvastaanottoon.
Siellä oli kiivas keskustelu pomon ja asiakkaan välillä aiheesta testauksen hinta, en jäänyt kuuntelemaan vaan tyrkkäsin lapun pöydälle ja poistuin.
Autossa oli ollut käynnistysongelmia ja yksi hyvinkin tuttu vikakoodi muistissa, luultavasti asiakas myöhemmin vaihtoi tunnistimen johon vikakoodi viittasi ja ihmetteli sitten että kas kun ei tullutkaan kuntoon
Minähän olisin osannut kertoa mikä osa pitää vaihtaa, mutta ei siinä suunvuoroa saanut kun keskustelivat tärkeimmästä asiasta eli hinnasta.
Testeri on työkalu, ei lähestulkoonkaan kaikkivoipa laite jolla viat selviävät kunhan vaan osaa vikakoodit lukea.
En tiedä mitä vikakoodien lukeminen saisi maksaa korjaamolla että sitä pidettäisiin järkevänä.
Muistan erään bemarikuskin vuosien takaa, luettiin autosta vikakoodit ja siinä kesken testauksen asiakas kyseli mitähän muuten mahtaa maksaa tämä testi. Kerroin että 30 euroa, no siitäkö elämä että muutaman minuutin työstä hän ei tuommosta summaa maksa.
Asiakas häipyi, vein testerin pois ja tulostin vikakoodilapun ja menin viemään sitä työnvastaanottoon.
Siellä oli kiivas keskustelu pomon ja asiakkaan välillä aiheesta testauksen hinta, en jäänyt kuuntelemaan vaan tyrkkäsin lapun pöydälle ja poistuin.
Autossa oli ollut käynnistysongelmia ja yksi hyvinkin tuttu vikakoodi muistissa, luultavasti asiakas myöhemmin vaihtoi tunnistimen johon vikakoodi viittasi ja ihmetteli sitten että kas kun ei tullutkaan kuntoon
Minähän olisin osannut kertoa mikä osa pitää vaihtaa, mutta ei siinä suunvuoroa saanut kun keskustelivat tärkeimmästä asiasta eli hinnasta.
Testeri on työkalu, ei lähestulkoonkaan kaikkivoipa laite jolla viat selviävät kunhan vaan osaa vikakoodit lukea.
wiimax.fi