Kumien kuluminen?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
vesat
Viestit: 15
Liittynyt: 13.8.2006 7:22
Paikkakunta: Oulu

Kumien kuluminen?

Viesti Kirjoittaja vesat »

Onkohan ihan normaalia, että kumet (235/45/18) kulahtaa alle 20tkm. Outoa on se, että ne kuluu vain sisäpinnoilta. Merkillä ei juurikaan ole väliä kun ei kesässä riitä yhet ja oon ehtiny muutamat parit ajella.(Michelin, Pirelli, Semperit, Hankook, Yokohama, Gislaved)
"Vaimon ajolla" kuluu ihan samalla tavalla, eestä ja takkaa!

Aurauskulmat campperit jne jne.. olen käynyt säädättämässä vaan ei sekään tepsi. Kuulemma vänkärin puolen takarengas kuluu kaikista eniten ja niihän siinä aina käy. Tiedän kyllä, että tällaiset kumet kuluu "normaalia" 16" kumia hiukan nopiampaa, mutta...?

Rengas liikkeessä vaan hymyilee, että se on tälläisessa autossa ihan normaalia. Osta tästä uudet kumet HALVALLA!

Olisiko mahdollista, että jousista (alkuperäiset) olisi mennyt parasta ennen aika umpeen ja kori ns. painaa liikaa!??

W210 E 320CDI T -00
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Kumien kuluminen?

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

vesat kirjoitti:Olisiko mahdollista, että jousista (alkuperäiset) olisi mennyt parasta ennen aika umpeen ja kori ns. painaa liikaa!??
Merkkiliikkeessä kulmien säädössä otetaan huomioon myös korin kulloinenkin korkeus.
Siihen en sitten osaa sanoa juuta tai jaata, jos poiketaan valmistajan ilmoittamasta rengas- ja vannekoosta.

Meidän mersussa ei ole epätavallista kulumista havaittu.
Mutta vanteet on oikean kokoiset oikealla ET:llä ja renkaat ohjekirjan mukaiset.
Ja jouset ovat alkuperäiset (kohta 370 tkm olleet alla).

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2327
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Tuota onko 320 säädettävä campertanko?? :shock:

edit: ei tämänmukaan.http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 075&SGN=04
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Mulla oli samanlaista oiretta renkaiden kulumisessa ja niinpä vaihdoin taakse kaikki pyöräntuennat ja säätötangot uusiin ja sen jälkeen nelipyöräsuuntaus, niin nyt on kuluneet tasaisesti kaikki kiekot kokoa 235/40 -18 ainakin ekat 15000 km ja vielä on pintaa toisellekin kesälle jäljellä jos samaan malliin jatkuu. Takapäässä oli narinahelat ihan valmiita ja lisäksi ne säätötangot osapuilleen vaihtokunnossa sekä kaikissa ala- ja ylätukivarsissa orastavaa viimeisen käyttöpäivän lähestymisen merkkejä. Muuttui auto aika tavalla eikä silti lovennut kukkaroa kuin parin merkkirenkaan verran. Mun mielestä ei nyt ole merkittävää eroa kulumisella vakio 225 50 16 kiekkoon verrattuna...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”