Väykky etupään kolina rattia kääntäessä ja jäykkä ohjaus

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
maKe|
Viestit: 41
Liittynyt: 11.1.2011 15:27
Paikkakunta: Äänekoski

Väykky etupään kolina rattia kääntäessä ja jäykkä ohjaus

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Niinku siis mitäh.

Ääriasennossa oikealle veivatessa kuuluu jumalaton rouske ja pauke kun paikallaan kääntää rattia, tai veivaa hidasta ympyrää. Vasemmalle ei niinkään. Ei mitään haivattavaa väljyyttä missään.

Myös ohjaus on jotain aivan uskomatonta. Välillä meinaa uskoa vaan että "no iso autohan se on, vähän kuuluukin olla kankea ja väsyttävä ajella". Taas tänää faijan W211 ajoin ja alko suorastaan v***** koko väykky.

Epänormaalin jäykkä ratti veivata, ja eikä palauta kunnolla mitenkään. 18" kesäsillä tehostus katoaa välillä täysin jos vaikka liikenneympyrää veivaa menemään tai nopeita vasemmalta oikealle käännöksiä tekee. Ratti suorastaan jähmettyy x asentoon ja saa ihan huolella yrittää kääntää, jonka seurauksena se muljahtaa jumituksestaan ja taas kääntyy hetken kunnes jumittaa.

Onko jotain ideoita mitä kannattas kattoa? Tehostajan öljyjä olen vaihtanut tarpeeksi moneen otteeseen ilman apua. Menevät myöskin päivän sisällä aika tummaksi puuroksi myös.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Alapallo(t)?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

oliskohan ohjaus vaihe menny "vikatilaan" särki :wink:
maKe|
Viestit: 41
Liittynyt: 11.1.2011 15:27
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Multiviri kirjoitti:Alapallo(t)?
Ookoot, vaihettu jokunen tuhat km sitten. Pystytangot ja uloimmat raidarit kanssa melko samoihin aikoihin.

touhottaja kirjoitti:oliskohan ohjaus vaihe menny "vikatilaan" särki :wink:
Niinku wtf? :shock:
Älä kerro noin vaikeita asioita mulle, tää on vasta eka auto eikä ihan kolahda kaikki asiat luonnollisesti. Voiko tuo hammastanko tai tehostajan pumppu olla jotenkin osasyyllinen myös? Pumppu on aikasemmalla omistajalla päässyt kurisemaan aika pahasti johtuen jostain mineraali ATF:n käytöstä ja letkuvuodosta tms. Nyt ei kurise mutta litkut tummuu nopsaan.

Mutta tuo kolina oikealle käännettäessä tappiasennossa....?
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
maKe|
Viestit: 41
Liittynyt: 11.1.2011 15:27
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Oli pakko googlettaa, ohjausvaihde = hammastanko?

Voi olla, en tiedä. Mitenkä tuokin sitten voidaan katsoa purkamatta koko höskää? Pumppukin voi olla mahdollista, mutta kun se ei kurise kumminkaan?
Onkohan tuo koko systeemi pistetty hajalle ATF käytöstä, tai vihoviimein siitä kun satkun vauhdista räjähti jousikuppi irti?

Noh sentään eBayssa näyttäs uusia tankoja olevan 300-350e pintaan.
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Onkos w210 samanlainen pyöräntuenta edessä kun w202 on ? Jos on niin tarkista ylätukivarsien välys . Itsellä on välystä ylhäällä ja rutisee aika pahasti kun kääntää enempi :D
maKe|
Viestit: 41
Liittynyt: 11.1.2011 15:27
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja maKe| »

Pitääpä tuokin tsekata viikonloppuna kun faija lähtee taas aurinkoon viikoksi, ja talli taas vapaana omia hiekkalaatikko puuhasteluita varten.
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”