madalluksella jatketaan

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

madalluksella jatketaan

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

moi.

taas kyselen tyhmiä, vaan kysyvä ei tieltä eksy, eli minulla on kesävanteiksi 18" amg monoblock vanteet et31 mutta kumit on vaihto kunnossa, joten uudet kumit pitänee hommata mutta en tahtoisi tuossa koossa niitä missä ne nyt on, eli 235/40/18" vaan sopiiko vakio väykyn alustan kanssa esim seuraavat koot? 235/50/18" tai jopa 235/55/18" nämä kumi puuhat on vähän jäänyt tois arvoon ihtellä mutta haluaisin paksumman kumin alle mitä nuissa nyt on?

vanteet on 8 tuumaa leveät, ja onko tuo 235 kumi parhain kumi leveys tuolle koolle? näyttäs että nykyiset kumit aivan vähän olisivat venyneet, ja veny kumeja en tahdo, meneekö 245 leveä kumi jo pullean puolelle?

avittakaa typerää kesäkumin valitsijaa että saa väyryseen vantehet alle ja mielellään kumetkin =)

ps, autoa lasketaan vähäsen kun kesävanteet laitan alle, hyvin miedosti kylläkin mutta sen verran että ratas ja pyörän kaari suhde on hyvä. ellei mene ilman laskua hyväksi


niin ja autona tietenni w210 200cdi sedan vuosimallia 2001

kiitos jo etukäteen, en tiedä tuliko oikealle alueelle, mutta luulisin tämän kuuluvan tälle alueelle
Viimeksi muokannut mesemies89, 04.4.2016 18:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Eikö takavanteet ole leveämmät? Mulla on edessä 235/40 ja takana 265/35 ja ovat vanteen kanssa tasan. Oon harkinnut seuraavaks laittaa 225/45 ja 255/40 jos sillä sais uraherkyyttä vähän vaimennettua.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

Mou kirjoitti:Eikö takavanteet ole leveämmät? Mulla on edessä 235/40 ja takana 265/35 ja ovat vanteen kanssa tasan. Oon harkinnut seuraavaks laittaa 225/45 ja 255/40 jos sillä sais uraherkyyttä vähän vaimennettua.

kävimpä tarkistamassa, kaikki ovat saman levyset

made in belgium ja mersun varaosa numero kaikissa?

tulivat siis auton mukana muuta en vanteista osaa sanoa kuin että ovat ainakin omaan silmään todella upeat =) vielä kun vain kumet osaa valita että on leveyttä muttei kovin pullistuneet ja korkeutta ja että mahtuvat vielä auton allekki, unohtanut koko vanne asian kun ovat talven olleet parvekkeella ja nyt tuli jo kiiruskin kun pitäisi tilata uudet kummit lähipäivinä ja alkaa laitteleen allekki ettei kovin noi talvirattaat kuluisi =)

onkos sulla takaset myös 8 tuumaa leveät? ja et 31?
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Takase on leveemmät ihan silmin nähden. Kaikki on aitoja AMG vanteita koko sarja. Sama juttu kaverin E50:sessä, takase leveempiä. Oisko sulla kaks paria etuvanteita?

Toi Monoblock-II on kyllä tosi hyvänäkönen ja ajaton vanne. Ei tulis mieleenkään tohon CLK:hon ruveta hankkimaan jotain tusinatarvike tinoja.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

Mou kirjoitti:Takase on leveemmät ihan silmin nähden. Kaikki on aitoja AMG vanteita koko sarja. Sama juttu kaverin E50:sessä, takase leveempiä. Oisko sulla kaks paria etuvanteita?

Toi Monoblock-II on kyllä tosi hyvänäkönen ja ajaton vanne. Ei tulis mieleenkään tohon CLK:hon ruveta hankkimaan jotain tusinatarvike tinoja.
okei, mistähän tietäsin tuon että onko mitä monoblock mallia? vai olisko sit sarja etuvanteita mulla heh, kun kuviakin kahtonu niin yleensä takasis ollu isompi lippa vaan mulla kaikissa saman kokonen.

samanlaiset on minulla entä tuossa linkissä

http://mbworld.org/forums/s-cl-class-w1 ... oiler.html

eli kaiketi juuri mono 2 ??
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

mesemies89 kirjoitti:
Mou kirjoitti:Takase on leveemmät ihan silmin nähden. Kaikki on aitoja AMG vanteita koko sarja. Sama juttu kaverin E50:sessä, takase leveempiä. Oisko sulla kaks paria etuvanteita?

Toi Monoblock-II on kyllä tosi hyvänäkönen ja ajaton vanne. Ei tulis mieleenkään tohon CLK:hon ruveta hankkimaan jotain tusinatarvike tinoja.
okei, mistähän tietäsin tuon että onko mitä monoblock mallia? vai olisko sit sarja etuvanteita mulla heh, kun kuviakin kahtonu niin yleensä takasis ollu isompi lippa vaan mulla kaikissa saman kokonen.

samanlaiset on minulla entä tuossa linkissä

http://mbworld.org/forums/s-cl-class-w1 ... oiler.html

eli kaiketi juuri mono 2 ??
Tossa kuvassa ei näytä aidolta koska amg logo ja teksti puuttuu.

Vanteita on saanut tasalevyisinä sarjoina ja niin että on takana leveämmät.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

niimpäs olikin enpä katsellut sen tarkemmin, kun keskityin vain nuihin lippoihin ja vanteen kehiin heh. omani ovat siis tismalleen samat entä kuvissa mutta yhdessä puolassa per vanne on tosiaan jokin kuvio ja sen perään amg teksti,
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

http://aijaa.com/HzbY2G


eli tuollaiset on minulla, ja näille pitäisi kumit hommata ja haluaisin tietää mitkä kummi koot mahtuu väyrysen alle 18" koossa

ja vanteen speksithän oli et 31/8 tuumaa leveet ja koko 18"
ja auto normaali korolla, tosin lasken sitä jos sinne tilaa jääpi korkeemmalla kumilla, haluaisin väh, 50 korkeen kumin, mutta mahtuuko??? heh siinäpäs kysymys.
ja juu olen juurikin vanteitten lippoja kiillottamassa, siittä johtuu kuvan vanteen takana olevan vanteen paskasuus =)
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

noniin kiitokset avuista lähinnä ainakin tuosta vanteen tiedoista, tiedämpä niistä nyt ainakin enemmän, tilasin rattahat koossa 245/45 R18, kun en uskaltanut tilata 235/50 R18 kun en tiedä mahtuuko alle. mahtuuko nuo tilatutkaan, luulisin notta mahtuu mutta sittempä sen näkee kun tulevat =)

kokemus opettaa =)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Liian korkeathan ne on. 225 tai 235/40/18 olisi ollut sopiva. Veikkaan että tulee ahdasta edessä, mutta sittenhän se näkee...
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mul oli 215/40/18 ja tila aoli reilusti.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

AM kirjoitti:Liian korkeathan ne on. 225 tai 235/40/18 olisi ollut sopiva. Veikkaan että tulee ahdasta edessä, mutta sittenhän se näkee...
muuten olisin ottanut tuolla leveydellä mutta venyy hiukan, ja sitä en pysty sietämään, ja korkeempi kumi omaan silmään parempi tuossa korossakaan ei tule kovin suuri ero halkaisijassa tuohon 40, mutta kohtapuoliinhan toi nähään mahtuuko vaiko eikö =)

kokemus opettaa, laitan kyllä tietoa tänne kun rattaat alle saan että mahtuko ja miten jäi tilaa jos jäi heh
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ei tiiä vaikka menisikin vakioalustalla 245/45 kumit,itellä 245/40 kumit CLKssa -30 mm.alustalla ja 8,5/9,5 vanteilla.
Edessä meinaa renkaat linkussa ottaa sisälokariin kiinni,mutta noin muuten hyvin pyörii.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

kilander kirjoitti:Ei tiiä vaikka menisikin vakioalustalla 245/45 kumit,itellä 245/40 kumit CLKssa -30 mm.alustalla ja 8,5/9,5 vanteilla.
Edessä meinaa renkaat linkussa ottaa sisälokariin kiinni,mutta noin muuten hyvin pyörii.
ok, toi hiukan lohdutti =)

piru kun en muista paljon oli kaarissa tilaa kun auton hain, oli silloin nuo paikoillaan, kun viallisena auton ostin, mutta kun ei muista,

takana tuskin tulee ongelmia? tuon koon suhteen?

ottaako sulla clkssa kaareen kiinni ollenkaan? meinaan vain et ainut vaiva on se sisälokari?

no toivotaan ttei hirveesti ottas kiinni että sais mankelilla sen rapinan poissa ja sisäloksuhan on helppo muokata, ellei ota sitten ihan runkoon kiinni.

noh, perjantaina pitäs renkaitten tulla niin pääsee sovitteleen paikalleen vanteitten kanssa niin sittempä se selvii =)
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ei kaariin,enempi tolppa oli ongelma..tuolta kun selaat löytyy vanteen sovituskuvaa:

viewtopic.php?t=51511
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

kilander kirjoitti:Ei kaariin,enempi tolppa oli ongelma..tuolta kun selaat löytyy vanteen sovituskuvaa:

viewtopic.php?t=51511
okei, kiitos linkistä, tosin mulla on kapeempi vanne ja et 31 miten se nyt menikään en muista, uskoisin ettei minulla iskari ole esteenä, veikkaisin jos jokin niin kaari tahi sisäloksu, tiä häntä sitten. toivottavasti ei ota mihkään kiinni =) ja on tosiaan vakio alustalla, johon 2v sitten vaihdettu uudet jouset joka nurkkaan sekä 3kk sitten vaihdoin kaikki iskarit. jos sillä on vaikutusta.

olipas muuten makea "rönttä" sulla =) ja ennen kaikkea todella upeat kuvat ulkomailta.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

noniin, eli väykyn alla tällä hetkellä vakio alustalla amg monoblock vantehet kummeineen päivineen. eli : et 31, 8 tuumaa leveet ja koko r18 ja kummeina on 245/45R18

taakse mahtuu oikein hyvin, kumi juuri kaaren tasalla ja ei ota kaareen kiinni, edessä hieman pienemmästi tilaa, ei ota kaariin eikä sisäloksuihin kiinni, mutta ylätukivarren pultti tulee aika liki kummia, ainoastaan epäkeskokoneen hioma paperi menee pultin ja kumen väliin :D ei silti osu toisiinsa, 200km takana ja ei jälkiä etu renkaissa, maanantaina haen 5mm speissarit eteen että saa hieman enempi tilaa pultille ja kumille =)

mahtuvat kääntymään linkkuun ilman rahinoita tuolla koolla. olen kaikin puolin tyytyväinen, vanteet on todella upeat ja vieläkin upeemmat kun on kumia paksusti ympärillä,

ja kestääpi laskeakki 20-25mm mutta kysymys kuuluupi mikä valmistaja on hyvä mersulle ettei jouset ole poikki muutaman vuoden päästä? ja sitten se että ovat myös tuon 20 tai 25mm madalluksella?


FK merkkiset voi unohtaa.
Viimeksi muokannut mesemies89, 04.4.2016 18:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Eibach omasta mielestä hyvä.Jos 35 mm.liikaa niin ainahan voi jousenaluskumeilla passata korkeutta.

Nii ja saa tänne kuvia laittaa..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

kilander kirjoitti:Eibach omasta mielestä hyvä.Jos 35 mm.liikaa niin ainahan voi jousenaluskumeilla passata korkeutta.

Nii ja saa tänne kuvia laittaa..
juu kuvia laitan. on toi 35mm kyl liikaa, eli tässä 210 on myös erivahvusia kumeja?

6v sitten tenavatähes säätiin loppufitmentin kumeilla.

onkos niit kuin montaa eri vahvusta näissä? ja mikähän olisi vakio kumi?
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

En muista vakiota,tuommoisia tarjoaa Motonet:

Kuva
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

kilander kirjoitti:En muista vakiota,tuommoisia tarjoaa Motonet:

Kuva
ok, kiitos jälleen kilander =)

pitääpä käyttää jousi pois ja kahtoo ja toivoa et olis noi paksummat, saisin silloin pelkillä kumeilla pudotettua sen mitä tartteis.

laitan huomenissa kuvaa mersusta niin näätte minkä moinen fitmentti tulee kys rengastuksella =)

toden näköisesti levitän kaaria 10-15mm vielä niin mahtuu meneen kaaren sisään kumit, eipä ota ainakaan sitten kaariin kiinni ison lastinkaan kanssa.

tässä kunhan kelit hiukan lämpeää niin alan puhalteleen ruasteet poissa mesestä ja maalaan sen katosta alaspäin niin siinä samallapa nuo kaaretkin hieman leviää.

on nimittäin omaan silmään just eikä melkein täydellinen toi rengastus mikä on alla ja en kyllä tingi kumen koosta, pelti leviää helposti hehe
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

ja mikähän olisi vakio kumi?
EPC avulla voi laskea mikä jousenkumi kyseiseen autoon on tehtaalla asennettu. Riippuu varusteiden määrästä jne...
oulaistenliikenne.fi
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

dealer kirjoitti:
ja mikähän olisi vakio kumi?
EPC avulla voi laskea mikä jousenkumi kyseiseen autoon on tehtaalla asennettu. Riippuu varusteiden määrästä jne...
mitenkäs pääsisin tuosta epc kahtomaan sen?
pitäs vissiin maksaa jotain vai ymmärsinkö ihan väärin?



helpompihan se olisi koneelta tarkistaa entä jousia irroittamalla varsinkin kun joudun pajalle viemään sen takia kun en omista mersun jousi puristinta, sinänsä harmittaa, kun kaikki muut pystyn autoon tekeen ihte paitti tuota jousi hommaa, ja on kyl turhan tyyris ostaa pelkästään todennäköisesti vain paria käyttökertaa kohen =)
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

kilander kirjoitti:Eibach omasta mielestä hyvä.Jos 35 mm.liikaa niin ainahan voi jousenaluskumeilla passata korkeutta.

Nii ja saa tänne kuvia laittaa..

noniin osasimpas, pitikin vain pienentää valmiiksi,

autoki tuli ruosteettomaksi ja värikin vaihtui toki ennen kuin muistin laittaa tämän lupaamani kuvasen

Kuva
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

kävin tuossa vähän mittailemassa tuota maasturia ja tulikin kysymyksiä mihin tahtoisin apuja.

elikkäs etupäässä navan keskeltä kaareen oli mitta 37.5 cm ja takana 37cm

ja kumen ja kaaren väli on n 4,5cm

ja nyt sitten kysymykset, miten lasken tarvittavan madalluksen et saan rattaat kaaren iholle, ja saiskohan ihan kumeilla passattua kohalleen?
kumeja kurkkasin ja edes on 5 dellä nystyrällä olevat kumet, takaa en nähnyt kunnolla nystyröitä.

ja sit miten katsuri suhtautuu kumilla madaltamiseen jos siis niillä onnistuis?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”