Fixuksen K27 Sheriff pohjapanssari väyryseen

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Fixuksen K27 Sheriff pohjapanssari väyryseen

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Ostin tarjouksesta tuollaisen sarjan:
https://www.fixusnet.fi/fin/pohjapanssa ... -544904-0/

Normaalihinta lienee päälle kahdensadan, tarjoushinta oli muistaakseni sadanviidenkympin tuntumassa.

Googlen kuvahausta löytyy aiheeseen liittyviä kuvia:
https://www.google.com/search?q=13.1169&tbm=isch

Puretaan osat pois muoveista:

Kuva

Kuva

Tuollainen asennusohje tuli mukana:

Kuva

Minulta puuttui nostokumi apurungosta, joten hommasin sellaisen (Febi 36163, hintaa ostopaikasta riippuen 2-10 euroa):

Kuva

Sitten sovittelemaan levyjä paikoilleen, ensimmäisenä moottorin alle tuleva lätty. Alkuperäisten muovilevyjen kiinnitysruuvien vastakappaleet kampesin ruuvarilla pois ja pujottelin Sheriffin mukana tulleet lattaraudan pätkät niiden kohdille apurungon sisään. Sitten levy mahan päälle ja ukko auton alle... Nuo eivät ole kauhean painavia, joten käsittely onnistuu kyllä ihan yksikseen. Hankalinta asennuksessa on pitää levyä apurunkoa vasten ja samalla koittaa saada ruuvi lähtemään kierteelle ilman että mutteri (eli se lattaraudan pätkä) karkaa pois hollilta... Ja asennusohjeen mukaisesti tuohon takakiinnitykseen piti vielä saada väliholkitkin jäämään siihen levyn ja apurungon väliin.

Jätin ruuvit vielä löysälle, etulevyn takaosa sujautetaan takalevyn etuosan ruuvinkantojen alle ja etulevyn etuosa pultataan kiinni syylärin aluspalkkiin. Sitten vielä muoviset sivulevyt etupyörien eteen, tulevat kiinni panssariin kahdella pultilla / puoli:

Kuva

Passailin levyjen asennot kohdilleen ja kiristin pultit. Takalevy piti laittaa niin taakse kuin tunkkauspiste antoi myöden:

Kuva

Alkuperäisestä vaihteiston muovisuojasta sahasin etuosan pois ja porasin siihen pari reikää, jotta sain sen paikoilleen ja pultattua kiinni Sheriffin takalevyyn.

Kuva

Kuvissa näkyvien punaisten nastojen tarkoitus lienee pitää levy irti apurungosta. Jostain syystä nastoja on vain kaksi tuossa lätyn takaosassa, etupäässä ei ole mitään vastaavaa ollenkaan.

Muita havaintoja:

- Purkamisen helpottamiseksi rasvasin kaikki kiinnitysosat huolellisesti... Apurunko ja syylärin palkki olisi varmaankin hyvä ruostesuojata ennen asennusta - itsellä jäi vielä tekemättä kun ajatus oli vain koesovittaa noita ensin, mutta paikoilleenhan ne näköjään jäivät kuitenkin :P (Joudun joka tapauksessa vielä irrottamaan levyt tukivarsijumpan takia lähitulevaisuudessa...)
- Sopivuus on hyvä ja reiät ovat riittävän tarkasti oikeissa paikoissa.
- Kiinnikkeissä olis vielä kehitettävää - asennusta helpottaisi jos korimuttereina toimivat lattaraudat kestäisivät paikoillaan jollakin mekanismilla
- Etupyörien eteen tuleville muovilevyille ei ollut paketissa kaikkia kiinnikkeitä - ne olisi hyvä saada kiinni etusisälokareihin => palaan tähän aiheeseen vielä myöhemmin...
- Toinen muovilevy oli varastoinnissa/kuljetuksessa vääntynyt
- Sarjaan ilmeisesti kuuluu myös vaihteiston alle tuleva panssarilevy - alkuperäinen vaihteiston muovisuoja ei ole yhteensopiva ilman puukottamista
- Webaston pakoputkelle ei ole alkuperäistä vastaavassa kohdassa reikää. Käänsin pakoputken kuvan mukaisesti:

Kuva

Pientä muovinkäryä antoi ainakin parilla ekalla käyttökerralla, seurataan tilannetta...
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”