-00 w210:n ABS:n pumppu pyörii jatkuvasti

Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

-00 w210:n ABS:n pumppu pyörii jatkuvasti

Viesti Kirjoittaja jarski »

Mikähän mahtaa nyt riivata w210:aa, kun siinä pyörii ABS:n pumppu jatkuvasti? Ei lopu vaikka vie virta-avaimen pianon päälle ylioppilashatun viereen :roll: ensihätään on pistoke irrotettu ABS-pumpusta..
Näyttöön tulee ABS/ESP tai jotain teksti..
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Rele voipi olla jumissa.
Josei ole niin testeriin.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Joskus oli a6 audi jossa sama vika, samat poschin romuthan noissa on. Siinä piti vaihtaa muistaakseni hydrauliyksikkö tai sitte ohjainlaite, samapa tuo, hintaa tuli kuiteski melkein tonni :shock:
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

ABS:n sisällä pari relettä ja toinen jumissa :!:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Jaa, siellä onkin vielä releitä ABS-pömpelissä, täytyypä tutkia hieman tarkemmin kuin kävellä auton ohi 10 metrin päästä :roll:

Kiitos neuvoista :!:
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Voishan ABS-releen tutkia, jos ensin löytäisi sen :roll: Onko se tosiaan ABS-pumpussa, siinä päädyssä olevan muovikuoren alla?
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Tiedä tuosta sun pumpusta, mutta kakkosnelosessa on pumpun päällä muovikuori, joka kiinni yhdellä ruuvilla. Tossa mallissa ne releet nuokkuu siellä.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Eix kukaa tiedä??????????????!!
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Muovikuoren allako ei ollut relettä ? :roll:
Pahus kun ei muista, niin harvoin vikaa niissä.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

dealer kirjoitti:Muovikuoren allako ei ollut relettä ? :roll:
Pahus kun ei muista, niin harvoin vikaa niissä.
Ai väyrysissäkö..?
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

dealer kirjoitti:Muovikuoren allako ei ollut relettä ? :roll:
Pahus kun ei muista, niin harvoin vikaa niissä.
Emmää oo uskaltanu, enkä ehtiny katsoa sinne. Mutta ihan eri näköinen on tuo pumppu kuin 124:ssä. Täytyy samalla tutkia kun vaihtaa uudet iskarit ja tutkii mistä kuuluu suhina konehuoneessa :roll: Varmaan pääsee imusarjan vaihtoon...
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Löysin jotain releitä konehuoneesta, sulakerasiasta. Koputtelin niitä meisselin (ihan vaan ruuvimeisselin) päällä ja kokeilin tarjota ABS-pumpun johtoa paikoilleen :arrow: ei pyörinyt enää joutavia. Yhdessä releessä luki muuten made in portugal, ihmekään että jumittelevat :roll:
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Taas tuli sama vika, että ABS:n pumppu pyörii kokoajan. Vika on jossain niistä releistä, mitkä ovat jarrutehostimen viereisessä rasiassa. Siis siinä kohtaa missä oikeissa Mersuissa on kaikki sulakkeet :wink:
Kokeilin tuossa johtoa paikalleen takaisin ABS:n pumppuun, eihän se enää pyöri omia aikojaan taas :arrow: ei pysty selvittämään mikä rele se niistä on, joka vaikuttaa tuohon. Tietäisikö kukaan mikä se niistä on?
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Taannoin autohuollossa käydessäni kertoi työnjohtaja, että uudemmissa versioissa ohjainyksikkö käyttää pumppua suoraan. Pumppu kun alkaa viemään virtaa, niin se polttaa tuon ohjausyksikön. Sitten ihmiset on nuukia ja haluavat vain sen uuden ohjaimen. Sitten se pumppu taas polttaa sen. Koko pumppu+ohjain -paketilla hintaa vain 100e enemmän kuin pelkällä ohjaimella :)

Vanhemmassa systeemissä onkin 2 relettä hydrauliyksikön päällä. Toinen antaa virtaa pumpulle ja toinen solenoideille.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Semmosia pumppuja ja yksiköitä saattas löytyä.... :?
MBhannuMB
Viestit: 3
Liittynyt: 10.10.2007 15:23
Paikkakunta: Äänekoski

ABS pumppu pyörii jatkuvasti myös

Viesti Kirjoittaja MBhannuMB »

terve

tosiaan jäi ABSpumppu tai jokin päälle vaikka virrat oli pois ja avain kädessä
kaapeli irti niin sitten toppas

onko abs hydraulipumppu abs hydraulikoneiston osa (eli siinä samassa möykyssä)?
ja jos ei
niin sijaitseeko moottori jossa on hiilet jommassa kummassa?
entä releet missä ne on jos niitä on?

peli on MB E 1996 Elecance
"möykyn" päällä on numero 0265217007 ja 0024319712 U ja teksti bosch

13.2.2011
oli muutaman päivän lohkosta kaapeli irtu eli ilman ABSja ajelin ja sitten purin konehuoneessa olevan sulakerasian kun etsin releitä,
mutta eipä löytyny
tosin naputtelin sieltä sun täältä niitä liitoksia ja ja ja
kun kasasin takas ja tökkäsin abs lohkon kylessä olevan kaapelin kiinni niiiiin on TOIMINU 1 kuukauden moitteettomasti kaikki
PS semmonenkin vika hävinny kun
Viimeksi muokannut MBhannuMB, 13.2.2011 15:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Tämmöistä tapahtuu meilläkin toisinaan, kohteena -99 Paavo.
Auto sammuksiin, niin ABS-pumppu jää pörisemään. Pikkuhiljaa sitten niinkuin veto loppuu, muutamassa minuutissa on jo hiljentynyt.
Saakos tuosta jotain irti testereillä? Ruvetaanko repimään perslihoja jo valmiiksi, eli uutta pumppua ohjauksineen? Arviosta koputellaan releitä? Vai?kö?
Kertookos se tokarev eli star jotain?
CDI203 halloo!!??!
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Kaksi tuntia mennyt, eikä kukaan sano mitään :amis_selittaa:

Ignoretatteko(shättisuomea) te minua? :lol:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Laukaus :biggun:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
JeremyH
Viestit: 90
Liittynyt: 20.10.2010 23:44
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Sitten kun se ABS yksikkö tekee näin, niin ei ole enään kivaa. (W220 S320 1999)
Kuva
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

No, nyt sitä on sitten parina päivänä koittanut ihminen kuunnella joka ajon jälkeen, niin arvatkaapa temppuileeko?

Ei niin.

Joku alipainekikkare siellä pitää hiljaista suhisevaa ääntä, kun alipaine muuttuu paineeksi, mutta pumppu on nyt hiljaa.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Fenton kirjoitti:Tämmöistä tapahtuu meilläkin toisinaan, kohteena -99 Paavo.
Auto sammuksiin, niin ABS-pumppu jää pörisemään. Pikkuhiljaa sitten niinkuin veto loppuu, muutamassa minuutissa on jo hiljentynyt.
Saakos tuosta jotain irti testereillä? Ruvetaanko repimään perslihoja jo valmiiksi, eli uutta pumppua ohjauksineen? Arviosta koputellaan releitä? Vai?kö?
Kertookos se tokarev eli star jotain?
CDI203 halloo!!??!
Kyllä jos abs systeemissä on/ollut joku vika niin siitä tallentuu tietoa mikä näkyy *:rila
releen etsimiseen hyvä konsti on silloin kun vika on päällä koitta mikä niistä on lämmin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Tähän palataan, jos vika uusiutuu, toimivan takia en rupea ajelemaan pitkin manner-Suomea semmoisen tsaarin perässä 8)
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 jarrut”