Huoh, kylläpä näitä aiheita nyt taas syntyy..
Kuten kärrin omassa topikissa ollut puhetta, kummallinen puoltaminen vaivaa jarruttaessa. Yleensä ollut siten että se päivän ensimmäinen reipas jarrutus tempaisee oikealle, saa melko kovaa pitää ratista kiinni ettei tee niin. Ja on tehnyt vain ekalla kerralla ajoa kohti, ei yleensä ole toistunut. Eli kuulostais jonkun männän lievältä jumimiselta joka sitte lähtee liikkeelle ku kunnolla polkaisee. Eilen kävi kuitenki kesken ajon sama, tällä kertaa vasemmalle. Ei sillä etteikö auto olisi hallittavissa ja pysy ojien välissä mutta jokseenkin ärsyttävä vaiva. Lisäksi ajoittain tekee sen että lyö luistoneston päälle valoista jos reippaasti yrittää lähteä. Ei tuo kuitenkaan ihan niin tehokas laite ole että kuivalla asfaltilla alkais sutimaan. Tiedä onko mitään tekemistä keskenään asioilla.
Ja jarruissahan on uutta kaikki letkuista eteenpäin, kuukauden sisään vielä erikseen joka nurkka herkistelty, meinaa taas ymmärrys loppua.
Puoltamista jarruttaessa ja luistonestoa
Oma vastaava kokemus toisessa merkissä aiheutti pitkään päänvaivaa kunnes paljastui katkenneeksi etujouseksi, tempas kovemmista vauhdeista aina oikealle jarrutuksissa, mutta sulla tää ei lie syy.
Keskittyisin jarruihin, voisko vasen puoli ravistella palat kauemmaks jolloin syntyy pikku viive ja puolto oikealle ? Tai hyhmä jarrunesteessä, onko minkäikäiset liemet ?
Keskittyisin jarruihin, voisko vasen puoli ravistella palat kauemmaks jolloin syntyy pikku viive ja puolto oikealle ? Tai hyhmä jarrunesteessä, onko minkäikäiset liemet ?
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Lankussa etuiskareiden ylälautaset teki kans samaa.
No itse asiaan, nesteet väkisinkin uusiutuneet kun satulat/letkut vaihdeltu + ilmattu. Olen jo alkanut epäilemään ilmauksen onnistumista mutta poljintuntuma on ollut kokoajan ok. Ajatuksena on lähipäivinä kuitenkin vaihtaa vielä kertaalleen nesteet, KL:ltä sitä dot4 abs/ESP/ym. Tavaraa, sisässä oleva on jotain tarvike dot5.1 ainetta.
Ilmatessa ei ole säiliö päässyt tyhjäksi tai edes kunnolla vajaaksi, mutta voiskohan yksittäinen ilmakupla tehdä tuota? Ja vaihtelevaa tietoa tuntuis löytyvän, mutta mites ilmaus väykyssä, virrat/moottori päällä vai ei?
Myös palojen väärää asennoitumista olen miettinyt, mutta hankala todeta ja uusilla osilla, kaikki puunattuna en tiedä mitä sillekään tekis..
No itse asiaan, nesteet väkisinkin uusiutuneet kun satulat/letkut vaihdeltu + ilmattu. Olen jo alkanut epäilemään ilmauksen onnistumista mutta poljintuntuma on ollut kokoajan ok. Ajatuksena on lähipäivinä kuitenkin vaihtaa vielä kertaalleen nesteet, KL:ltä sitä dot4 abs/ESP/ym. Tavaraa, sisässä oleva on jotain tarvike dot5.1 ainetta.
Ilmatessa ei ole säiliö päässyt tyhjäksi tai edes kunnolla vajaaksi, mutta voiskohan yksittäinen ilmakupla tehdä tuota? Ja vaihtelevaa tietoa tuntuis löytyvän, mutta mites ilmaus väykyssä, virrat/moottori päällä vai ei?
Myös palojen väärää asennoitumista olen miettinyt, mutta hankala todeta ja uusilla osilla, kaikki puunattuna en tiedä mitä sillekään tekis..
Nesteet nyt vaihdettu. Harkitsin sitä vaihtolaitetta mutta ei löydy toimivaa kompuraa niin ilman oli pärjättävä. Tein tuon nyt ihan kokeilumielessä auto käynnissä. Käytännön vaikutuksista nyt vähän hankala vielä sanoa mutta kyllähän siellä mustaa nestettä oli vaikka satuloidenvaihdon yhteydessä mielestäni aika reippaasti lorottelin läpi. Taakse käytin litran, eteen tuhlailin puolisen litraa. Aiemmin siellä oli mitä-lie ja DOT 5.1, nyt siellä litkuna DOT 4 HP abs/ESP/asr/sbc neste.
Tämä pelkästään kuskin puolelta edestä Ei ainakaan turhaan vaihdettu.
Tämä pelkästään kuskin puolelta edestä Ei ainakaan turhaan vaihdettu.